papajim
16-12-05, 10:58
από in.gr
Φέροντας τον ισχυρότερο diesel που έχει κατασκευαστεί ποτέ, το Audi R10 φιλοδοξεί να υποσκελίσει τον ανταγωνισμό στους αγώνες αντοχής το 2006.
Μετά από τις συνεχείς επιτυχίες των τελευταίων χρόνων στο δημοφιλή 24ωρο αγώνα, η Audi παρουσίασε στο Παρίσι το R10, το πρώτο αγωνιστικό που θα διεκδικήσει τη νίκη χρησιμοποιώντας ένα δωδεκακύλινδρο κινητήρα diesel.
To twin-turbo TDI σύνολο των 5,5 λίτρων ξεπερνά σε απόδοση τους 650 ίππους, με κύρια χαρακτηριστικά την αθόρυβη λειτουργία και τη μειωμένη κατανάλωση. Το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας βρίσκεται ανάμεσα στις 3.000-5.000 σ.α.λ., ιδιαίτερα χαμηλά για έναν αγωνιστικό κινητήρα. Παράλληλα οι τεχνικοί σημειώνουν ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα θα περιοριστεί σημαντικά και η ανάγκη για αλλαγές των σχέσεων, χάρη στα άφθονα αποθέματα ροπής.
Σχετικά με το εγχείρημα ο διευθυντής της Audi Motorsport, Dr Wolfgang Ullrich δήλωσε ότι αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα που είχε ποτέ αντιμετωπίσει το τμήμα του. «Η τεχνολογία TDI δεν έχει φτάσει ακόμα στα άκρα της από πλευράς εξέλιξης για αγωνιστικές εφαρμογές και είμαστε οι πρώτοι που τολμούμε κάτι τέτοιο.
» Οι απαιτήσεις για ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι ασυνήθιστα υψηλές. Μακροχρόνιοι συνεργάτες μας όπως η Michelin, η Bosch και η Shell μας στηρίζουν σε αυτή την προσπάθεια. Μαζί έχουμε τη δυνατότητα να γράψουμε νέα κεφάλαια στα βιβλία της ιστορίας των αγώνων και της τεχνολογίας των πετρελαιοκινητήρων».
Ηδη το Audi R10 ολοκλήρωσε επιτυχώς τον πρώτο κύκλο δοκιμών, με το πρόγραμμα του να συνεχίζει εντατικά μέχρι και την πρώτη επίσημη εμφάνιση στο Sebring
Φέροντας τον ισχυρότερο diesel που έχει κατασκευαστεί ποτέ, το Audi R10 φιλοδοξεί να υποσκελίσει τον ανταγωνισμό στους αγώνες αντοχής το 2006.
Μετά από τις συνεχείς επιτυχίες των τελευταίων χρόνων στο δημοφιλή 24ωρο αγώνα, η Audi παρουσίασε στο Παρίσι το R10, το πρώτο αγωνιστικό που θα διεκδικήσει τη νίκη χρησιμοποιώντας ένα δωδεκακύλινδρο κινητήρα diesel.
To twin-turbo TDI σύνολο των 5,5 λίτρων ξεπερνά σε απόδοση τους 650 ίππους, με κύρια χαρακτηριστικά την αθόρυβη λειτουργία και τη μειωμένη κατανάλωση. Το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας βρίσκεται ανάμεσα στις 3.000-5.000 σ.α.λ., ιδιαίτερα χαμηλά για έναν αγωνιστικό κινητήρα. Παράλληλα οι τεχνικοί σημειώνουν ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα θα περιοριστεί σημαντικά και η ανάγκη για αλλαγές των σχέσεων, χάρη στα άφθονα αποθέματα ροπής.
Σχετικά με το εγχείρημα ο διευθυντής της Audi Motorsport, Dr Wolfgang Ullrich δήλωσε ότι αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα που είχε ποτέ αντιμετωπίσει το τμήμα του. «Η τεχνολογία TDI δεν έχει φτάσει ακόμα στα άκρα της από πλευράς εξέλιξης για αγωνιστικές εφαρμογές και είμαστε οι πρώτοι που τολμούμε κάτι τέτοιο.
» Οι απαιτήσεις για ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι ασυνήθιστα υψηλές. Μακροχρόνιοι συνεργάτες μας όπως η Michelin, η Bosch και η Shell μας στηρίζουν σε αυτή την προσπάθεια. Μαζί έχουμε τη δυνατότητα να γράψουμε νέα κεφάλαια στα βιβλία της ιστορίας των αγώνων και της τεχνολογίας των πετρελαιοκινητήρων».
Ηδη το Audi R10 ολοκλήρωσε επιτυχώς τον πρώτο κύκλο δοκιμών, με το πρόγραμμα του να συνεχίζει εντατικά μέχρι και την πρώτη επίσημη εμφάνιση στο Sebring