PDA

Επιστροφή στο Forum : Σωστό στρώσιμο Κινητήρα


santo
17-09-04, 15:39
Εδώ να παραθέσουμε τις γνώμες μας για σωστό στρωσιμο των πολύτιμων κινητήρων μας.

Strax
17-09-04, 16:02
Έχουν ακουστεί και γραφτεί πραγματικά τα πάντα πάνω στο συγκεκριμένο θέμα! Εγώ έχω καταλήξει σε μια μέση λύση. Πολύ προσεχτικά (όχι τέρμα γκάζι) για τα πρώτα 1000 χλμ μέχρι 3500σαλ, με πολλές εναλλαγές στροφών και ταχυτήτων (οπότε η εθνική οδός καλό είναι να αποφεύγεται). Μετά σταδιακά συνεχίζουμε ανεβάζοντας 500σαλ ανά 300-500 χλμ (ανάλογα με την υπομονή μας). Αυτά. Συντηρητικά σχετικά γιατί έχουν ακουστεί πολλά και δεν ξέρει κανείς τι να πιστέψει.

Fanis
17-09-04, 16:22
Απόσα έχω διαβάσει και ακούσει, συμφωνό γενικά με τον Strax και έχω καταλήξει στα παρακάτω:

Για τα πρώτα 1000χλμ, μέχρι τις στροφές της μέγιστης ροπής, αλλά όχι με σταθερές στροφές συνέχεια. Όσο το δυνατόν λιγότερο στο ρελαντί, άρα η εθνική είναι καλή αν αυξομειώνουμε συχνά ταχύτητα και στροφές.

Μετά τα 1000χλμ σταδικό άνοιγμα για τα επόμενα 1000-2000χλμ (αναλόγως υπομονής!), αλλά περιστασιακά και για μερικά δευτερόλεπτα να ανεβαίνουμε μέχρι και τις στροφές της μέγιστης ισχύς.

S38B38 Monsta
17-09-04, 16:37
Συμφωνώ με τα παιδιά ^^ σίγουρα να αποφύγεις την εθνική Σπύρο.

Πω πω θα τα δεις όλα μέχρι να στρώσεις το δράκουλα!!!

S38B38 Monsta
17-09-04, 17:04
Λίγο off-topic Σπύρο αλλά, μίλησα με δικό μου άνθρωπο (όχι με το συνεργείο που λέγαμε χθες) αλλά με άλλον πολύ έμπειρο στα ///Μ, και μου είπε ότι η λύση του δαχτυλιδιού (ή sleeve) στο κύλινδρο δεν είναι και ότι καλύτερο.

Η πιο αξιόπιστη βέβαια λύση είναι ένα καινούριο μπλοκ. Τι να πω :confused:

alexk
20-09-04, 09:35
Εγώ από την δικιά μου εμπειρία (μιας και έχουμε στρώσει πολλά bmw).

Τα πρώτα 1000 περίπου χιλιόμετρα, προσεκτική χρήση (δηλαδή μέχρι τα 2/3 του μέγιστου ρυθμού περιστροφής του κινητήρα). Άν χρειαστεί να χτυπήσετε κόφτες (βλ. προσπέραση ή κόντρα, δεν πειράζει). Το στρώσιμο συνεχίζει.

Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα, μπορείς να οδηγείς πιο σβέλτα. Τώρα, ανάλογα της υπομονής του καθενός, στα 2500 αρχίζει η αγαπημένη μου φάση του στρωσίματος, το ξεστρώσιμο . Εκεί, μπορείς να αρχίσεις να πλακώνεις το μοτέρ, ώστε να αρχίσει να ανοίγει. Μπορείς να χτυπάς κόφτες όλη μέρα.

Είναι σημαντικό, να μην ξεχνάμε ότι σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, πρέπει να στρωθεί και το σασμάν, διαφορικό, άξονας μετάδοσης κ.τ.λ. Και επίσης, άν είναι competition κινητήρας (βλ. Μ3 Μ5), αρχίζεις το ξεστρώσιμο λίγο αργότερα.

ks50:50
20-09-04, 09:46
Πρέπει να τα δίνουμε στις μανάδες μας για το στρώσιμο και μετά να κάνουμε εμείς κατευθείαν το ξεστρώσιμο.

Ray
20-09-04, 10:07
Σωστά όλα όσα ειπώθηκαν με μόνη παρατήρηση την υπομονή του οδηγού για τα πρώτα 15-20 λεπτάκια μέχρι να ζεσταθούν καλά τα λαδάκια..! μετά...ξεσκί! :d

M5-Matzos
20-09-04, 10:20
Εδώ να παραθέσουμε τις γνώμες μας για σωστό στρωσιμο των πολύτιμων κινητήρων μας.

Aυτό που θα έκανα εγώ Σπύρο θα ήταν να προσέξω τα υψηλά rpm.
Κουράγιο φίλε !

lefteris
20-09-04, 10:33
Να προσθέσω σε όλα αυτά που λέτε, εκείνα που έχω "καταλήξει", χωρίς να μπορώ να τα τεκμηριώσω όμως.
Είχα διαβάσει σε κάποιο άρθρο ότι είναι σημαντικό στα πρώτα δεκάδες χλμ να χρησιμοποιούμε τον κινητήρα και για να επιβραδύνουμε, ώστε οι κύλινδροι να "ζοριστούν" πιο ομοιόμορφα.
Η άποψή μου είναι ότι στρώνεται καλύτερα ο κινητήρας αν πατήσουμε αρκετές φορές το γκάζι μέχρι το τέρμα, μέχρι να φτάσουμε τις 3500-4000 στροφές.
Έτσι σιγά σιγά, τον συνηθίζουμε στις καταπονήσεις.
Βέβαια συμφωνώ ότι χρειάζεται συνεχής αυξομείωση των στροφών. Και όχι πολύ υψηλές ταχύτητες.
Είχα ψάξει παλαιότερα να βρω τεχνικά στοιχεία για οποιαδήποτε άποψη, αλλά δεν κατάφερα να βρω κάτι που να είναι σίγουρο ή ξεκάθαρο.

Παρεπιμπτόντως, τη δική μου μπέμπα (318ci 2000) έτσι την έστρωσα. Αν λέει σε κάποιον κάτι, μόλις πήγα να αλλάξω τα πρώτα λάδια, τους έκανε εντύπωση στο συνεργείο ότι δεν είχε κάψει σταγόνα λαδιού. Παίζει ρόλο το στρώσιμο που έκανα ή ήταν τυχαίο;

Black5
20-09-04, 15:23
Είχα διαβάσει σε κάποιο άρθρο ότι είναι σημαντικό στα πρώτα δεκάδες χλμ να χρησιμοποιούμε τον κινητήρα και για να επιβραδύνουμε, ώστε οι κύλινδροι να "ζοριστούν" πιο ομοιόμορφα.


Eγώ νομίζω ότι δεν πρέπει να φρενάρουμε με τον κινητήρα γιατί στεγνώνει από καύσιμο......

Geo_3D
20-09-04, 15:30
Εμεις παλι τα πρωτα 1000χλμ τα καναμε ετσι οπως τα λετε.Στα 1100 αν θυμαμαι καλα το τελικιασαμε.Δεν καταλαβε χριστο.Αφου το λεει και η παροιμια:"Κακο σκυλι,ψοφο δεν εχει".Και τα ελικοφορα οχηματα μας ειναι πολυ κακα.Παρα πολυ κακα.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΑΓΚΩΝΕΙ
γγγγγγγγγγγγγ ΓΑΒ ΓΑΒ ΓΑΒ ΓΑΒ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sakis
21-09-04, 09:04
Δείτε το παρακάτω link.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Το ίδιο διλημα είχα και εγω. Το εστρωσα για τα πρωτα 2500 χλμ γεμίζοντας τις ταχυτητες μεχρι τις 4500 rpm και μετά ανα 500 χλμ ανέβαζα αλλές 500 στροφές. Είμαι τώρα στα 6200 χλμ και δεν έχει κάψει λάδι. Προσοχη στο ζέσταμα του λαδιού. Να τηρειται ευλαβικά.

MPOWER
21-09-04, 09:28
Οταν το 1992 πήρα ένα 518 Ε34, δεν κατάφερα να το στρώσω :) μικρός και βιαστικός όπως ήμουν τό μόνο που σεβάστηκα ήταν οι θερμοκασίες! Θυμάμαι χαρακτηριστικά οτι το μοτέρ χτύπησε κόφτη για πρώτη φορά έχοντας 350χλμ στο κοντέρ! Για την ιστορία αυτό είναι το μοτέρ που δύο χρόνια αργότερα τούρμπισε ο ΑΛΕΚΟΣ και ζεί και βασιλεύει ακόμα και παντελώς απροβλημάτιστα!

Ray
21-09-04, 09:37
Δείτε το παρακάτω link.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Το ίδιο διλημα είχα και εγω. Το εστρωσα για τα πρωτα 2500 χλμ γεμίζοντας τις ταχυτητες μεχρι τις 4500 rpm και μετά ανα 500 χλμ ανέβαζα αλλές 500 στροφές. Είμαι τώρα στα 6200 χλμ και δεν έχει κάψει λάδι. Προσοχη στο ζέσταμα του λαδιού. Να τηρειται ευλαβικά.
To συγκεκριμένο site λέει να κάνουμε ψιλο-σκληρή χρήση της μηχανής μέχρι να στρώσει...σε αντίθεση με τα owner's manuals. Τι ισχύει ακριβώς? Πάντως ο τυπάς δείχνει να έχει κάποια επιχειρήματα...

lefteris
21-09-04, 10:35
Δείτε το παρακάτω link.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Εύγε sakis!
Αυτό ήταν το σημαντικότερο κείμενο που είχα βρει και εγώ...

"Remember that both hard acceleration and hard engine braking (deceleration) are equally important during the break in process."

Μου φαίνεται τελικά ότι μόνο στην πράξη θα μπορούσαμε να σιγουρευτούμε για το πιο είναι το καλύτερο στρώσιμο.

sakis
21-09-04, 10:53
Νομίζω ότι οι περιορισμοι που αναφερονται στο manual εχουν να κάνουν με το οτι και τα φρένα, σασμαν, θέλουν στρωσιμο. Δεν μπορουν να ρισκάρουν να σου πουν ότι μπορείς να το σκίσεις από την αρχή και να έχεις προβλημα με τα φρένα. Είναι καθαρά θέμα ρίσκου και οι κατασκευαστές δεν θέλουν να εκτεθούν...

Panoz
21-09-04, 12:22
Να πώ και εγώ τη ταπεινή μου άποψη....

Όλα όσα διάβασα εδω είναι λίγο πολύ σωστά....Συμψηφίζοντας:

0-1000χλμ
Μικτές διαδρομές σε πόλη και αυτοκινητόδρομο και το στροφόμετρο να μη ξεπερνάει τα 2/3 της ωφέλιμης κλίμακάς του...π.χ.: ο κινητήρας έχει "κόφτη" στις 8.000? Τότε οι στροφές στρωσίματος είναι: 8000/3*2=5300
Μετά τα πρώτα 400χλμ, ένα άνοιγμα μέχρι το τέρμα που και που και μόνο με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο(3η και πάνω), δε βλάπτει καθόλου.

1000-1500
Άφοβο λιώσιμο στις μεγάλες σχέσεις. Στά 1500 μια αλλαγή λαδιών-φίλτρου δε βλάπτει.

1500 και πάνω
Ας αρχίσουν οι χοροί :D

Όλα τα παραπάνω αντικατοπτρίζουν την δικιά μου εμπειρία και μόνο. Μη πάρω και κανένα στο λαιμό μου.

Όσο αναφορά τους κατόχους Ε46 Μ3, ο "εγκέφαλός μας" είναι μαθητευόμενος. Δηλαδή, μετά τα πρώτα 1500 χλμ και για τα επόμενα 2500χλμ περίπου, παρακολουθεί συνεχώς το οδηγικό στύλ του κατόχου και προσαρμόζει την απόδοση και λειτουργεία του κινητήρα. Από εκεί που θα καταλήξει αφήνει ένα μικρό περιθώριο μεταβολής της ισχύος του κινητήρα της τάξης του +-1.5 με 2.5%. Ηθικό δίδαγμα.....μετα τα πρώτα 1500 και την αλλαγή λαδιών...ΠΙΕΪΤΕ ΤΟΥ ΤΟ ΑΙΜΑ :D

Δυστυχώς το κρίσιμο εκείνο καιρό, βρισκόμουν στην Αμερική και δεν μπόρεσα να κάνω αυτό που περιέγραψα πιο πάνω, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητό μου να μην είναι και από τα γρηγορότερα που κυκλοφορούν... :mad:

Αυτά τα ολίγα!

Panoz
21-09-04, 12:23
Νομίζω ότι οι περιορισμοι που αναφερονται στο manual εχουν να κάνουν με το οτι και τα φρένα, σασμαν, θέλουν στρωσιμο. Δεν μπορουν να ρισκάρουν να σου πουν ότι μπορείς να το σκίσεις από την αρχή και να έχεις προβλημα με τα φρένα. Είναι καθαρά θέμα ρίσκου και οι κατασκευαστές δεν θέλουν να εκτεθούν...

Πολύ σωστά...στα πρώτα 400 χλμ όχι δυνατά φρεναρίσματα και εννοείται όχι καρφωτές αλλαγές!

alexk
21-09-04, 16:15
Όσο αναφορά τους κατόχους Ε46 Μ3, ο "εγκέφαλός μας" είναι μαθητευόμενος. Δηλαδή, μετά τα πρώτα 1500 χλμ και για τα επόμενα 2500χλμ περίπου, παρακολουθεί συνεχώς το οδηγικό στύλ του κατόχου και προσαρμόζει την απόδοση και λειτουργεία του κινητήρα. Από εκεί που θα καταλήξει αφήνει ένα μικρό περιθώριο μεταβολής της ισχύος του κινητήρα της τάξης του +-1.5 με 2.5%. Ηθικό δίδαγμα.....μετα τα πρώτα 1500 και την αλλαγή λαδιών...ΠΙΕΪΤΕ ΤΟΥ ΤΟ ΑΙΜΑ :D

Δυστυχώς το κρίσιμο εκείνο καιρό, βρισκόμουν στην Αμερική και δεν μπόρεσα να κάνω αυτό που περιέγραψα πιο πάνω, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητό μου να μην είναι και από τα γρηγορότερα που κυκλοφορούν... :mad:

Αυτά τα ολίγα!

Αν είναι έτσι όπως τα λες, τότε ένας επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου από μία αντιπροσωπεία bmw θα σε σώσει. Από την άλλη, από όσο γνωρίζω, όλοι οι 'νευρωνικοί' εγκέφαλοι της bmw είναι συνεχούς εκμάθησης. Μπορώ να μάθω αυτή τη λεπτομέρεια πάντως.

BMW Power
21-09-04, 16:41
Είναι πολύ απλό το θέμα. Πάς στην BMW και με το modic (διαγνωστικό, εγκέφαλος πείτε το όπως θέλετε) μπορείς να κάνεις clear adaptation values και πολύ απλά τελείωσες. Το έχω κάνει και εγώ στο δικό μου και στον εγκέφαλο του μοτέρ αλλά και σε αυτόν του Steptronic. Στην αρχή το αυτοκίνητο σου φαίνεται λίγο διαφορετικό και ότι σχετικά δεν “πάει” αλλά μετά προσαρμόζεται στην οδήγησή σου και είναι όπως το θέλεις. ;)

Strax
21-09-04, 19:55
Έκανα και εγώ Clear Adaptation Values, εννοείται μόνο στον εγκέφαλο. Στην αρχή είναι λίγο περίεργο. Ακόμα και όταν έβαλα μπροστά, ξεκίνησε με διαφορετικό τρόπο, αλλά και συμπεριφέρθηκε αλλιώς στα πρώτα πατήματα του γκαζιού για να ξεπαρκάρω. Μετά μου φάνηκε ότι είχε χάσει στις μεσαίες και ήταν περίπου τα ίδια ψηλά. Αφού το έσκισα λίγο βελτιώθηκαν λίγο οι μεσαίες και ψηλά δούλευε καλύτερα. Μέτα πιάσαν οι βροχές, δυστυχώς, και βλέπω να έχω ένα από τα πιο οικονομικά Μ3 :mad: . Πρέπει να ξαναγίνει!!

Panoz
22-09-04, 08:59
Έχω κάνει ήδη επαναπρογραμματισμό 3 φορές (για διαφόρους λόγους)....Τωρα ερχεται και η 4η με την αλλαγή των μετάλλων μπιελλών....έλα όμως που τώρα πρέπει να στρωθεί ο κινητήρας πάλι (για 3η φορα...Ελεος πιά)....μου φένεται ότι μία είναι η λύση....Ε39 Μ5....v8.....ροπάκλα....ποιότητα....ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ.... .επιδόσεις.....χώρους......

MPOWER
22-09-04, 08:59
Μπράβο ρε παιδιά (BMW Power και Strax) που κάνατε clear adaptation values αλλά πείτε και μια κουβέντα για το "μάστορα" :D

Strax
22-09-04, 11:33
O Μάστορας ήταν πολύ καλός και έκανε όλη την ηλεκτρονική εγκατάσταση, αλλά από ότι θυμάμαι δεν κατείχε καλά τα advanced menu :confused: ! O πελατάκος του είχε πει για τη συγκεκριμένη λειτουργία και πήραμε και τον BMW Power στο λαιμό μας από ότι θυμάμαι... :rolleyes: Κατά τ' άλλα η προτίμησή μου στο μάστρο Μιχάλη πρέπει να θεωρείται δεδομένη :D

MPOWER
22-09-04, 11:39
Λέγε τέτοια - λέγε τέτοια και σύντομα κάτι θα χρειαστείς :p Ασε που δεν γνωρίζεις τί έχω πάνω στο γραφείο μου αυτή τη στιγμή που μιλάμε :)
HINT: COLOR = ORANGE :D

alexk
25-09-04, 11:38
Μήπως, λέω μήπως είναι η κεφαλή του Gt1? (κίτρινη δεν είναι αυτή όμως???)

DoctorAbo
25-09-04, 13:42
Δείτε το παρακάτω link.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Το ίδιο διλημα είχα και εγω. Το εστρωσα για τα πρωτα 2500 χλμ γεμίζοντας τις ταχυτητες μεχρι τις 4500 rpm και μετά ανα 500 χλμ ανέβαζα αλλές 500 στροφές. Είμαι τώρα στα 6200 χλμ και δεν έχει κάψει λάδι. Προσοχη στο ζέσταμα του λαδιού. Να τηρειται ευλαβικά.

Μεγάλε Sakis το διάβασα και είναι πολύ ενδιαφέρον. Πάρα πολύ ενδιαφέρον. Μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα με το στρώσιμο των περιφερειακών υποσυστημάτων - οπότε δεν δημιουργεί άλλα προβλήματα. Η μοναδική μου ένσταση είναι τι γίνεται με τα υπόλοιπα μέταλλα του κινητήτα.