PDA

Επιστροφή στο Forum : Συμβουλές για την οδήγηση σε χιόνι και πάγο


papajim
28-01-06, 14:42
Κάτι χρήσιμο και επίκαιρο...
από in.gr

Οδήγηση στο χιόνι: Ενα έθιμο στη Φιλανδία θέλει τα αγόρια όταν κλείνουν τα 16 τους χρόνια να αγωνίζονται με αυτοκίνητα, κόντρα στους πατεράδες τους, επάνω σε παγωμένες λίμνες! Επειδή όμως εδώ είναι Ελλάδα και η επαφή μας με τον πάγο δεν είναι τόσο οικεία, καλό θα είναι όπου μπορούμε να τον αποφεύγουμε. Σε μία επιφάνεια με μηδενικό συντελεστή ολίσθησης το αυτοκίνητό μας είναι αδύνατο να ελεγχθεί, γι αυτό και χρειάζονται προσεκτικές κινήσεις, χωρίς βιασύνες και, το κυριότερο, χαμηλή ταχύτητα. Μην επεμβαίνετε απότομα στο σύστημα διεύθυνσης, το γκάζι και το φρένο γιατί το μόνο που θα καταφέρετε είναι η απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου. Αν το όχημά σας έχει κίνηση στους πίσω τροχούς, μία έξυπνη συμβουλή είναι να τραβήξετε μία με δύο σκάλες το χειρόφρενο ώστε να περιοριστεί το άσκοπο σπινάρισμα κατά την εκκίνηση. Επιπλέον δοκιμάστε να μην βάλετε πρώτη αλλά δευτέρα και γενικά να κινείστε με μία ταχύτητα "επάνω" και χαμηλές στροφές.Το μυστικό για την ασφαλή μετακίνηση στο χιόνι και τον πάγο είναι η χαμηλή ταχύτητα και η συνεχής εγρήγορση από τον οδηγό

Κινητήρας: Φροντίστε να τσεκάρετε τα υγρά του κινητήρα σας. Ξεχάστε το απλό νερό για το ψυγείο και το σύστημα πλύσης του παρμπρίζ και χρησιμοποιείστε τα ανάλογα σκευάσματα που διατίθενται για χρήση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Καλό επίσης θα είναι να μην "πιέζετε" τον κινητήρα όσο είναι κρύος αλλά να περιμένετε πρώτα λίγο να ζεσταθεί.

Υαλοκαθαριστήρες: Ελέγξτε τους εγκαίρως και βεβαιωθείτε ότι είναι σε θέση να καθαρίσουν αποτελεσματικά το παρμπρίζ. Οταν το αυτοκίνητο μένει σταθμευμένο για μεγάλο διάστημα καλό θα είναι να τους σηκώνετε ώστε να αποφύγετε τυχόν πάγωμα που θα τους καταστήσει ανενεργούς.

Θολωμένα τζάμια: Ο καλύτερος τρόπος για να ξεθολώσετε τα τζάμια σας είναι να γυρίσετε την παροχή του αέρα προς αυτά και να ανοίξετε τον κλιματισμό στο ζεστό. Η ζέστη θα εξαφανίσει το θάμπωμα ενώ το φίλτρο του κλιματισμού θα φροντίσει για την αφύγρανση του αέρα. Θυμηθείτε μόνο να επιλέξετε την εισαγωγή φρέσκου αέρα και όχι την ανακύκλωση του ήδη υπάρχοντος, πράγμα που βοηθά και στην μείωση των ποσοστών CO2 εντός της καμπίνας των επιβατών.

Ελαστικά: Η χρήση χειμερινών ελαστικών για μία χώρα όπως η Ελλάδα είναι μάλλον περιττή. Ωστόσο, στα ελαστικά που χρησιμοποιείτε, φροντίστε να ελέγξετε την πίεση, όπως επίσης και τη φθορά του πέλματος. Έχετε υπόψη ότι εάν το βάθος των αυλακώσεων είναι μικρότερο των 3-4 χιλιοστών, θα πρέπει να προβείτε άμεσα στην αντικατάστασή τους, ώστε να αποφύγετε τυχόν φαινόμενα ολίσθησης.

Αλυσίδες: Οταν κινείστε σε χιονισμένες περιοχές καλό θα είναι να έχετε μαζί σας ένα ζευγάρι αλυσίδες. Αυτές τοποθετούνται πάντα στους τροχούς που μεταδίδεται η κίνηση και χρησιμοποιούνται ΜΟΝΟ σε χιόνι ή πάγο και όχι σε στεγνό οδόστρωμα. Οδηγίες για την τοποθέτησή τους θα βρείτε στη συσκευασία. Φροντίστε μόνο να κινείστε με χαμηλή ταχύτητα γιατί ο πάγος δεν συγχωρεί απροσεξίες.

InsaneDriver
01-02-06, 03:51
H μόνη χρήσιμη συμβουλή είναι να έχεις πισωκίνητο αμάξι και να παίζεις από 45+ μοίρες...:ices_ange

Fanatic
01-02-06, 16:09
H μόνη χρήσιμη συμβουλή είναι να έχεις πισωκίνητο αμάξι και να παίζεις από 45+ μοίρες...:ices_ange

+να εχεις ασφαλεια ζωης....:drive2:

InsaneDriver
02-02-06, 18:15
Σιγά ρε...
Συμβουλές για οδήγηση σε πάγο-χιόνι με πισωκούνες(e-30/e-46), στο επόμενο XL Magazine...:p:

Nick_compact
03-02-06, 15:09
δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα σε χιόνι και σε πάγο φίλε Χάρη...

saikoE39
03-02-06, 15:38
Τα πραγματα στο χιονι σιγουρα δεν ειναι καθολου απλα.....
Αλλα αν εχεις οδηγησει πολλες φορες σε αυτο....εχεις πολυ καλη προνοητικότητα και γενικα ξερεις τι σου γινετε(ενοω να μην πηγαινεις σαν χαρος...)και να ξερεις πως να σταματας....μπορεις να παιξεις παρα πολυ ωραια....(κανεις κατι τετακες μαλαμα.....):ylsuper:

Nick_compact
03-02-06, 17:38
το θέμα είναι στις τετάκες πόσο ψηλό θα είναι το κράσπεδο που θα καβαλήσεις ....

InsaneDriver
03-02-06, 18:02
Τα πάντα απαιτούν σεβασμό, αυτοσυγκράτηση και απαλές κινήσεις.
Μετά αρχίζει η παιδική χαρά.

Κάθε χρόνο με το που χιονίσει τριγυρνάω Θρακομακεδόνες, Μερκούτη κτλπ. Οπότε σιγά σιγά μαθαίνεις.
Φέτος 3 σερί βράδια κυκλοφορούσα Θρακομακεδόνες,Βαρυμπόπη,Άγιο Στέφανο. Ούτε αλυσίδες χρειάστηκα ούτε τις βλακίες που έλεγαν στην TV. Τετακέ=0. Η τύχη του πρωτάρη...;)

InsaneDriver
03-02-06, 18:07
Φροντίζω πάντα για μεταμεσονύχτιες ώρες και σε διαδρομές που δεν κυκλοφορούν πολλοί...Κάτι άλλο;;;

sakkunen
03-02-06, 18:13
Κάθε χρόνο με το που χιονίσει τριγυρνάω Θρακομακεδόνες, Μερκούτη κτλπ. Οπότε σιγά σιγά μαθαίνεις.
Φέτος 3 σερί βράδια κυκλοφορούσα Θρακομακεδόνες,Βαρυμπόπη,Άγιο Στέφανο.

Στο επομενο χιονι που θ ριξει να παμε μαζι αφου κι εγω ειμαι τακτικος θαμωνας των περιοχων.Οπου χιονι ειμαι μεσα.

InsaneDriver
03-02-06, 18:47
Όποτε θες φίλε μου...:rockon:

saikoE39
04-02-06, 00:46
το θέμα είναι στις τετάκες πόσο ψηλό θα είναι το κράσπεδο που θα καβαλήσεις ....
Εχεις δικιο.....
Αυτο το ξεχασα και ειναι κατι με το οποιο εχω ερθει αντιμετωπος.....ηταν ψηλουλι αλλα το τρακτερ μου δεν μασαει......
Και εγω μεσα για βολτα.......:smokin:

ΝΙΚΟΣ Z3schnitzer
04-02-06, 07:32
Φροντίζω πάντα για μεταμεσονύχτιες ώρες και σε διαδρομές που δεν κυκλοφορούν πολλοί...Κάτι άλλο;;;

Θέλω και γω!!!!!!! όχι μόνο σε χιόνι.. όπου να'ναι. Θέλω και γω λέμε!!!

Fad3In
05-02-06, 16:35
Κάθε χρόνο με το που χιονίσει τριγυρνάω Θρακομακεδόνες, Μερκούτη κτλπ. Οπότε σιγά σιγά μαθαίνεις.
Φέτος 3 σερί βράδια κυκλοφορούσα Θρακομακεδόνες,Βαρυμπόπη,Άγιο Στέφανο. Ούτε αλυσίδες χρειάστηκα ούτε τις βλακίες που έλεγαν στην TV. Τετακέ=0. Η τύχη του πρωτάρη...;)

Μαζι σου! Καπου εκει γυρνουσα κι εγω εκεινες τις μερες και με παρεα E46αρι!
Οντως ολα απλα θελουν απαλες κινησεις και οχι υπερβολες!
Αλυσιδες παραλιγο να χρειαστω σε μια ανηφορα με STOP (!)
αλλα τελικα εβαλα καποιον να φυλαει τσιλιες και την περασα με φορα! χεχε
Ν.

race535
05-02-06, 17:29
Μια πολυ καλη λυση,κατι που στην Ελλαδα ειναι σχεδον αγνωστο,
ειναι τα χειμωνιατικα ελαστικα!!!!!!
Μπορει να δειχνουν ασχημα και να μην ειναι χρησιμα ολο τον χειμωνα
στους ελληνικους δρομους......ΑΛΛΑ!!!!!!!
1ον! Προστατευουν τις μπεμπες μας απο δυσαρεστα ατυχηματα,πολλων χιλιαδων €€€€€€
2ον!και καλητερο.....ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ!!!!!παιζεις με ολααααααα
οι πλαγιολησθησεις δινουν και παιρνουν και κυριος σε αμαξια που "ΔΕΝ"
εχουν πολλη δυναμη οπου η Αδρανεια-σε παγο- καραδοκει στην γωνια,
να στειλει το αμαξι σε οποιο τοιχο θελει....
και 3ον!Δεν στοιχηζουν και πολυ ακριβα!!!

Αντε και καλα πετακ@λια!!!!!

InsaneDriver
05-02-06, 17:46
Aκριβώς...Τα χειμερινά λάστιχα είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ. Είχα στο δικό μου ένα χρόνο και ύστερα από δοκιμές στα χιονισμένα Βόρεια Προάστεια είδα ότι το αυτοκίνητο μπορούσε να κινήθεί με 80 χιλιόμετρα σε χίονι με απόλυτο έλεγχο(κανονική οδήγηση ή drift) και τρομερή αίσθηση στο φρενάρισμα.

ermis1975
05-02-06, 17:59
Πράγματι είναι πολύ καλά! Τα έχω δεί σε βόρειες περιοχές "Ελσίνκι". Κυρίως με καρφάκια είναι τέλεια! Ελλάδα απαγορεύονται βέβαια και πρέπει να κάνεις και ειδική παραγγελία, επίσης δεν βρίσκεις σε μεγάλες διαστάσεις εύκολα.
Τώρα για οδήγιση στο χιόνι, χωρίς αλυσίδες, τα πράγματα είναι δύσκολα, κυρίως στα ανηφορικά σημεία, κολάς και δεν πάς πουθενα. Το βάρος πίσω είναι σωτήριο (ακόμα και με αλυσίδες). Εχω κάποια εμπειρία στα χιόνια. Αν μπορείς και ελέγχεις το αυτοκίνητο κάνεις καλό παιχνίδι! Προσοχή στο πάγο και στις κατηφόρικές στροφές (και φουρκέτες), ακόμα και με αλυσίδες!.