PDA

Επιστροφή στο Forum : F1 vs MOTOGP


papajim
26-03-06, 00:56
Με αφορμή το post του φίλου Ανδρέα...

http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showpost.php?p=61690&postcount=9
Γεια σας παιδιά σας βλέπω ψαγμένους με της μηχανές και παράλληλα με τους χρόνους που κάνουν μέσα στη πίστα θα ήθελα αν έχετε κάποιο αρχείο που να λέει τους χρόνους σε ίδια πίστα της ( F1 ) και που να γίνεται αγώνας του μότο ( GP ) αν κάποιος γνωρίζει να με διαφωτίσει γιατί το θέλω να το δείξω σε κάποιο φίλο που μου λέει ότι η ( F1 ) πάει πιο αργά από το μότο ( GP ).

...ας κάνουμε κάποιες ενδιαφέρουσες συγκρίσεις όσον αφορά τους ταχύτερους γύρους.

Τουρκία 2005 (5338m)
F1 - Juan Pablo Montoya 1:24.770 με μέση ωριαία 226.693
Motogp - Marco Melandri 1:53.111 με μέση ωριαία 169.956

Μαλαισία 2005 (5543m)
F1 - Kimi Räikkönen 1:35.483 με μέση ωριαία 208.987
Motogp - Nicky Hayden 2:02.993 με μέση ωριαία 162.389

Ισπανία/Καταλωνία 2005 (4727m)
F1 - Giancarlo Fisichella 1:15.641 με μέση ωριαία 220.213
Motogp - Valentino Rossi 1:43.195 με μέση ωριαία 164.903

Κίνα 2005 (5281m)
F1 - Kimi Räikkönen 1:33.242 με μέση ωριαία 210.458
Motogp - Alex Barros 2:13.716 με μέση ωριαία 142.178

Οι διαφορές,όπως φαίνεται, είναι τεράστιες.

kacey
27-03-06, 03:36
Να πεις στον αλλον να πει στον φιλο του οτι ακομα και στην ευθεια οι διαφορες ειναι ΠΟΛΛΕΕΕΕΕΕΣΣΣΣ κολωνες υπερ της F1, για στροφες και φρενα δεν το συζηταμε δεν υπαρχει καμμια επαφη...

alexk
27-03-06, 09:43
Ρε παιδιά, μήπως συγκρίνουμε τα ασύγκριτα?

Η F1 είναι άλλος κόσμος και φυσικά δεν έχει καμμία ομοιότητα με ένα αυτοκίνητο δρόμου, πέραν του ότι έχει 4 λάστιχα και ένα τιμόνι.

Σε αντίθεση, ένα MotoGP έχει πάρα πολλές ομοιότητες με ένα μηχανάκι δρόμου. Πιο σωστή σύγκριση θα ήταν με ένα αυτοκίνητο τουρισμού και όχι με F1.

Fanatic
27-03-06, 16:05
H αληθεια ειναι οτι με 20.000 μπορεις να γευτεις την αισθηση στο περιπου ενος Moto GP σε αντιθεση με την F1 που λιγοι ανθρωποι στον κοσμο θα εχουν μια τετοια εμπειρια...

danis
27-03-06, 17:35
Πάντως οι διαφορές στις ευθείες πολλές φορές είναι υπέρ των moto gp σε κανονικές συνθήκες και ρυθμίσεις για αγώνα.

Η αρχή έγινε το 2003 όταν ο Καπιρόσσι με Ducati κατάφερε 332.4 χλμ στην ευθεία ενώ ο Σουμάχερ είχε 331.1 χλμ.
Το λινκ http://www.sportnetwork.net/boards/read/s135.php?f=134&i=9531&t=9531&sid=135

Πάντως τώρα που τα μονοθέσια είναι πιο αδύναμα και τα moto gp πιο δυνατά,η πλαστιγγα πρέπει να γέρνει έντονα υπέρ των μηχανών.
Σιγουρα όμως σε στροφές και σε φρένα δεν υπάρχει σύγκριση και το βλέπετε από τους χρόνους...

Για μένα προσωπικά οι συγκρίσεις μεταξύ τους είναι λίγο ανούσιες...:nixweiss:
Αυτό που έχει σημασία είναι οτι με λιγότερα από 15000 ευρώ,τα σύγχρονα χιλάρια είναι πολύ κοντά σε επιδόσεις και χρόνους με τα moto gp(διαφορές 5-10 δευτερολέπτων σε πίστα) ενώ ποιο αμάξι είναι κοντά σε μια φόρμουλα ένα?:nod:

kacey
28-03-06, 02:59
Μην συγκρινεις τελικες, γιατι αυτες αλλαζουν πολυ ευκολα αναλογως set-up. Σε ΚΑΘΕ επιταχυνση ειτε απο σταση ειτε εν κινησει, μετα τα πρωτα 5 μετρα η F1 χαιρεταει και απομακρυνεται με καταιγιστικο ρυθμο. Ακομα και με τα τωρινα μονοθεσια.

danis
28-03-06, 03:59
Γι'αυτό μίλησα για setup αγώνα και όχι απόλυτες επιδόσεις...

Σε βλέπω πολύ σίγουρο για όσα λες και μου φαίνονται υπερβολικά...(κολώνες-καταιγιστικοι ρυθμοι...κτλ.)
Έχεις κάποιο λινκ που να φαίνονται αυτά ή τα λες υποθέτοντας?

kacey
28-03-06, 15:23
Εχω βιντεο, χρονους σε πιστα, και παει λεγοντας. Αν σκεφτεις ποσα kg/hp εχει το καθενα, δεν θα σου φαινονταν τοσο απιστευτα.

alexk
28-03-06, 15:33
ενώ ποιο αμάξι είναι κοντά σε μια φόρμουλα ένα?:nod:
Εγώ θα μείνω εδώ, γιατί η σύγκριση είναι εντελώς άκυρη.

Και όπως είπα και πριν, δεν βλέπουμε κανένα αυτοκίνητο δρόμου με τεχνολογία όμοια της F1, σε αντίθεση με τα μηχανάκια.

kacey
28-03-06, 17:42
Βρε alexk

συμφωνοι, αλλα το τοπικ ανοιχτηκε επειδη καποιος υποστηριζε οτι τα motoGP ειναι πιο γρηγορα απο F1. Για αυτο συζηταμε ακριβως αυτο το θεμα.

jimaras
28-03-06, 18:57
Εχω βιντεο, χρονους σε πιστα, και παει λεγοντας. Αν σκεφτεις ποσα kg/hp εχει το καθενα, δεν θα σου φαινονταν τοσο απιστευτα.
φιλε kacey αυτο ηθελα να ρωτησω κι εγω! ξερει κανεις αναλογιες kg/hp σε formula και σε motoGP για να εχουμε και μια ποιο αντικειμενικη αποψη?

kacey
28-03-06, 19:01
Με τα περσινα δεδομενα της F1, 900 αλογα στα 600 κιλα μας κανουν 0.666. Τα motoGP δεν ξερω που παιζουν, αλλα υποθετωντας 250 αλογα σε 200 κιλα, τοτε εχουμε 0.8, μια διαφορα που σε τετοια επιπεδα ειναι συντριπτικη...

ΥΓ Τα ρεκορ τελικης εχουν ως εξης:

The current MotoGP speed record of 343km/h (213.1mph) was set by Alex Barros on a Honda at Mugello in 2004. By way of comparison, the current Formula One speed record of 369.9 km/h (229.8 mph) was set by Antonio Pizzonia of the BMW Williams F1 team, at Monza in 2004.

danis
29-03-06, 01:11
Λοιπόν να διαφωτίσω λίγο τα kg/hp στα motogp.
Τα μηχανάκια άδεια είναι 145 κιλά και τα άλογα γύρω στα 260 λέει η Ducati φέτος(και τα υπόλοιπα εκεί είναι)
Με αναβάτη 65 κιλά μέσο όρο(ο Ρόσσι είναι 59-60:eek: ) έχουμε 0,807 kg/hp

Στην F1 αν είναι όπως λες 600 κιλά τα μονοθέσια και 750 άλογα με τους φετινούς κινητήρες(λένε 200 άλογα λιγότερα από πέρυσι) + 65 κιλά ο οδηγός μας κάνει 0,886 kg/hp

Οπότε η πραγματικότητα είναι μάλλον όπως υπέθετα,δηλ ελαφρύ προβάδισμα για τα motogp.

Τα ρεκόρ τελικής που γράφεις είναι λίγο άκυρα kacey,γιατί συγκρίνεις διαφορετικές πίστες
και φυσικά παρελθοντικό χρόνο.Τα μονοθέσια είναι πιο αδύναμα και τα μηχανάκια πιο δυνατά πλέον...(αν και του χρόνου μάλλον τα motogp θα γίνουν 800cc αν θυμάμαι καλά.)

Χρόνους σε πίστα είπαμε...είναι νύχτα με την ημέρα και είναι λογικότατο.
Όσο για τα βίντεο που λες κι αυτά,θα με ενδιέφεραν να τα δω αν έχεις λινκ.
(ελπίζω να μη λες αυτό με τη βάρκα γιατί είναι κι αυτό άκυρο)

Φιλικά Ντάνης

Geo_3D
29-03-06, 01:26
Πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω γιατι παει να γινει μια συγκριση 2 εντελως ανομοιων πραγματων.Και στην τελικη σκεφτειτε το πιο απλο.4 ροδες=περισσοτερη προσφυση,αρα και πιο γρηγορη εισοδος-εξοδος σε στροφη.Ποσο μαλλον οταν αυτη η ταχυτητα στις στροφες μιας F1,μπορει να ειναι και διπλασια απ'οτι ενoς supercar.Για να μην πω οτι ο τροπος που ανεβαζουν χλμ τα μονοθεσια της F1,ειναι αν οχι καλυτερος,τουλαχιστον ιδιος με αυτων των αγωνιστικων μηχανων

Ενδεικτικα θα αναφερω οτι και οι 2 Αγγλικες εκπομπες αυτοκινητου (Top Gear & Fifth Gear) εχουν κανει,σε διαφορετικες πιστες η καθε μια,αναλογες κοντρες μεταξυ Supercars(Porsche carrera 4S-Lambo Gallardo) και αγωνιστικων μηχανων(μια εκ των οποιων ηταν μια 1000 Ducatti).Kαι στις 2 περιπτωσεις,οι διαφορες ηταν μικροτερες του δευτερολεπτου και απο μια νικη εκαστος (αμαξι vs μηχανη).Χρειαζεται λοιπον να σκεφτομαστε πως μπορει να γινει συγκριση των μηχανων με τα μονοθεσια της F1????

danis
29-03-06, 02:10
Νομίζω επαναλαμβάνεις υπομένα πράγματα...

Εκεί που έχουμε κολλήσει λίγο είναι στο γκάζι και είναι καθαρά θέμα περιέργειας
για τους περισσοτέρους...

Off topic:Οι Αγγλικές εκπομπές που λες είναι ό,τι πιο αναξιόπιστο έχω δει,αλλά δεν χρειάζεται να επεκταθώ(και το ducati που λες είναι μηχανάκι παραγωγής:embarassm )

kacey
29-03-06, 03:19
Μου λες οτι αδειο μηχανακι = 145 και οδηγος ~65 αρα με αδειο μηχανακι παμε στα 210 κιλα, αμα βαλεις βενζινες λαδια ξυδια κλπ δηλαδη ΟΠΩΣ ΤΡΕΧΕΙ ΤΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ, τοτε να βαλουμε αλλα 25 κιλακια (ειπαμε μην ξεχνας και βενζινες)? Αρα παμε στα 235 κιλα/260 αλογα ή 0,9kg/hp. H F1 ζυγιζει 600 κιλα ΜΑΖΙ με οδηγο/υγρα. Επισης, για φετος δεν μιλησα εγω ποτε, μιλαγα για τα εως τωρα δεδομενα (900 αλογα στα μονοθεσια). Αλλα ακομα και αν μιλαμε για φετος, 600 κιλα σε 750 αλογα μας δινει 0.8 kg/hp αρα παλι πιο γρηγορο το μονοθεσιο...

και τα ρεκορ δεν ειναι ακυρα ακριβως γιατι ειναι ΡΕΚΟΡ. Ειναι τα πιο γρηγορα νουμερα που εχουν καταγραφει για τα δυο οχηματα. Σε ποια πιστα εγιναν ειναι ασχετο αφου σε ΑΛΛΗ πιστα, δεν μπορουσε ενα απο τα δυο να παει πιο γρηγορα καθως σε αυτες τις πιστες ηταν αντιστοιχα οι πιο γρηγορες τελικες. Αμα πχ εβαζες την F1 στην πιστα που εκανε το motogp ρεκορ, πιθανως να μην εφτανε αυτη την ταχυτητα. ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ομως και το motogp δεν μπορεσε να φτασει την ταχυτητα της F1 στην πιστα που εκεινη εκανε το ρεκορ της.

ΥΓ Η πραγματικοτητα δεν ειναι οπως υπεθετες αλλα οπως ειναι καταγεγραμμενη με γεγονοτα, χρονομετρα κλπ κλπ. Και αυτη λεει οτι η F1 ειναι συντριπτικα γρηγοροτερη σε καθε τομεα, ευθεια ή στροφες, απο σταση ή εν κινησει και παει λεγοντας.

danis
29-03-06, 10:32
Kacey όταν είπα άδειο 145,εννοούσα με υγρά,χωρις βενζίνες.
Τα 600 που λες για F1 είναι χωρίς βενζίνες κι αυτά λογικά.

Οι διαφορές είναι μικρές σίγουρα,ειδικά με τα φετινά δεδομένα.Γι' αυτό καλό είναι να περιμένουμε τις φετινές τελικές (γιατί επιταχύνσεις δεν παίζει) να δούμε τι γίνεται.

Για τα ρεκόρ είναι άκυρα σαν σύγκριση μεταξύ τους γιατί πχ τα gp δεν τρέχουν στην Monza.Αν μπορούσες να βρεις πρόσφατες τελικές στις f1 σε άλλες πίστες θα βοηθούσε να κάναμε την σύγκριση...

Η πραγματικότητα σε επιδόσεις δεν είναι καταγεγραμμένη πουθενά.
Δεν μου έχεις δώσει ούτε ένα λινκ που να αποδεικνύει κάτι,οπότε και συ υποθέτεις όπως και γω:)
Μην νομίζεις οτί είμαι κολλημένος,πιστεύω οτι τα περσυνά μονοθέσια γενικά ήταν γρηγορότερα,φέτος όμως είναι αλλιώς...
Απλά είναι λάθος να περνιέται στον κόσμο ότι οι F1 είναι κολώνες μπροστα και τα συναφή...
Χωρις αποδείξεις,με λόγια του αέρα δεν γίνεται να πειστώ...:p:
Δώσε μου κάτι και μετά χαράς θα το βουλώσω:tapedshut και θα μου λυθεί και η περιέργεια μου,αλλιώς καλό είναι να το σταματήσουμε εδώ...

kacey
29-03-06, 15:26
κοιτα, δεν εχω ολη την μερα να ψαχνω. Εγω ΞΕΡΩ οτι αυτο που λεω ειναι σωστο (πιστευω εγω δηλαδη), αν εσυ διαφωνεις και θες να δεις αν ειναι ετσι οπως τα λεω εγω τοτε μπορεις πολυ απλα να βρεις χρονους γυρου σε ιδιες πιστες. Αν παλι βαριεσαι, τοτε κραταει ο καθενας την αποψη του. Εγω μιλαγα παντως για τα μεχρι τωρα δεδομενα (900+ αλογα στην F1), φετος θα δειξει. Και μιλαμε παντα για επιταχυνσεις, στροφες και φρενα δεν αλλαξε κατι κατα της F1 για να εχει αλλαξει η συντριπτικη της υπεροχη σε αυτους τους τομεις.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΡΑΓΑΖΗΣ
29-03-06, 15:56
Ευχαριστώ πολύ παιδιά για την ενημέρωση σε χρόνους αλλά δεν νομίζω να είναι σωστό να τσακώνεστε για μικροδιαφωνίες 0,8 η 0,9 η 0,87777777 αν υπάρχει κάτι με άλλους χρόνους σε γύρους πίστας μεταξύ F1 -GP τότες...... ο.κ.......:icon02: ειρήνη !!!!!!!!!!:hello:

papajim
29-03-06, 21:29
Παιδιά,γιατί τόση προστριβή??
Στο πρώτο post μου παρέθεσα τους ταχύτερους γύρους που έχουν επιτύχει στις ίδιες πίστες.Είναι,κατά τη γνώμη μου,η καλύτερη και μοναδική σύγκριση που μπορεί να γίνει.Ούτε τελικές,ούτε επιτάχυνση,ούτε διαφορές στα κιλά κτλ...

Ταχύτερος γύρος σημαίνει:συνθήκες αγώνα,σχετικά μικρή ποσότητα βενζίνης, ελαστικά ζεσταμένα και σε καλή κατάσταση.

Οι τεράστιες διαφορές οφείλονται,όχι μόνο στην επιτάχυνση σε ευθεία (όπου οι διαφορές είναι μικρότερες),αλλά στην εξωγήινη ταχύτητα με την οποία τα f1 μπορούν να πάρουν τις στροφές,λόγω αεροδυναμικής και πρόσφυσης.4 τροχοί, με χαμηλό κέντρο βάρους και πλατύ αμάξωμα (τα μονοθέσια δεν τους φαίνεται αλλά είναι τεράστια σε διαστάσεις),μπορούν να "αψηφίσουν" πολύ περισσότερο τη φυγόκεντρο και τους υπόλοιπους νόμους της φυσικής.Εξού και ο κατά πολύ ταχύτερος γύρος.Τώρα,το αν στην ευθεία ένα motogp μπορεί να κρατηθεί σχετικά καλά απέναντι σε f1 είναι άλλη ιστορία.

Υ.Γ...Το μόνο σίγουρο είναι πως είναι ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ να οδηγηθεί στο όριο!!!Γι αυτό και τους παπάδες τους κάνει ο rossi!:rockon:

danis
30-03-06, 00:24
Παιδιά εννοείται ειρήνη πάνω απ' όλα,δεν τίθεται θέμα.
Μην το παίρνετε στραβά...πολλές φορές μέσα από διαφωνίες και προστριβές ακόμα,δημιουργούνται οι πιο επικοδομητικές συζητήσεις,αρκεί να υπάρχει καλή διάθεση.

Πιστεύω μία γενική εικόνα μέσα στο μυαλό μας την πήραμε όλοι όσοι ασχοληθήκαμε με το θέμα.

kacey
30-03-06, 03:35
Καμμια προστριβη, απλα διαφωνουμε.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΡΑΓΑΖΗΣ
31-03-06, 16:06
Συγνώμη αλλά τώρα που νομίζω ότι βρήκα γνώστες του F1-MOTOGP λέω αν :dblthumb2 αν ξέρουμε και εχουμαι το 0-100 το 0-400 η το 0-1000 για το F1-GP η σε μηχανές δυνατές εμπορίου R1..K5 κλπ με αμάξια από τα γρηγορότερα σε κοντρα, ευχαριστώ προκαταβολικά.!!!!!:cheers:

papajim
03-04-06, 23:10
Αποσπάσματα από ξένα forums όσον αφορά το θέμα μας:

Date: 10-06-03 16:44

Loris Capirossi, finishing 2nd Sunday, set the new speed-record to 332.4 km/h during the race. With that the news Ducati wins the battle with it's, also red and Italian rival, the Ferrari FA2003.

On one of the fastest straight in MotoGP at Mugello, the top riders were hitting higher speeds than Michael Schumacher´s F1 Championship Ferrari. The Ferrari team test at the
magnificent circuit and obviously go round the corners a lot faster than their two-wheel counterparts. However, for sheer top speed it´s two wheels that rule the day and the riders are rewarded for their efforts.

The top speed at the recent F1 tests was 331.5 kph set by Michael Schumacher´s Ferrari, Capirossi went 0.9 km/h faster then the 4 wheeled race monster. Capirossi is the only MotoGP rider who has gone faster then Schumacher's Ferrari, as Capirossi's team-mate set his top-speed at 331.1.



Date: 08-05-04 09:29

First of all look at the power-to-weight-ratio's (driver/rider weight based on 10st/64kg - an F1 car has to be 600kg inc. driver):

Moto GP bike weighs 135kg + 64kg rider = 199kg. Power is 220 BHP. So 220 BHP / 199 kg x 1000 = 1107.55 BHP/TONNE

F1 car weighs 600kg including driver. Power is 925 BHP. So 925 BHP / 600 kg x 1000 = 1541.67 BHP/TONNE

Which is 39.2% more than the the bike.

The F1 car has a power-to-weight-ratio almost 40% greater than the Moto GP bike, which will of course lead to it having better acceleration.

F1 car does 0 - 100 MPH in 3.6 seconds, 0 - 180 MPH in 9 seconds.

There has been much misinformed speculation since Capirosi did 215.9 MPH/347.4 KPH in teasting a Catalunya, that that speed was faster than the F1 cars do there. Not so I'm afraid. Last year at the Spanish GP at Catalunya the F1 cars were mostly doing over 215 MPH but the fastest ones were up in the 225 MPH bracket with the fastest breaking the trap at 227 MPH, and they were still accelerating for another 80 metre's after the trap! Yes F1's lap Catalunya in around 1m 16s (Button did a 1m 14s in testing and a 1m 15 in second practice yesterday) some 29 seconds per lap faster than a Moto GP bike... to put it in perspective, that means the F1's would lap the bikes every 3.5 laps!