PDA

Επιστροφή στο Forum : Ανάρτηση για 318is E36 Coupe


s318is
19-04-06, 17:29
Θα ήθελα την βοήθειά σας στον παρακάτω προβληματισμό μου:
Ήρθε η ώρα να αλλάξω αμορτισέρ και μαζί και ελατήρια.Δεν θα ήθελα να το χαμηλώσω καθόλου αν γίνεται,απλά θα ήθελα λιγο πιο σκληρά ελατήρια.Αν είναι να χαμηλώσει, θα ηθελα όσο το δυνατόν λιγότερο.Πολλοί μου λένε οτι η IS είχε ήδη πιο χαμηλά ελατήρια απο τις υπόλοιπες E36.Ξέρει κανείς πια φοράει ''μαμά" ?

Τι προτείνετε για σετ αμορτισέρ- ελατήρια?Το αυτοκίνητο αυτη τη στιγμή φοράει BOGE αμορτισέρ που τοποθετήθηκαν πριν ενάμιση χρόνο στο ΣΠΑΝΟ και ηδη τα μπροστινά σκάσανε.Επίσης ήταν παρα πολύ μαλακά και καταλάβαινα και την παραμικρή ανωμαλία του δρόμου!!!Θέλω εναν καλό συνδυασμό άνεσης αλλά και λιγότερων κλίσεων στις στροφές.

Όποιος έχει να προτείνει κάτι θα βοηθήσει αρκετά!!

Geo_3D
19-04-06, 19:24
Aυτο που ζητας ειναι τα ελατηρια-αμορτισερ του Mpack

s318is
20-04-06, 02:40
Ξέρει κανείς τι μάρκα ελατήρια και αμορτισέρ έχει το MPACK?
Eπίσης πως μπορώ να δω αν εχω την ανάρτηση Μ-Τechnik?

Fairytale
20-04-06, 03:08
Τις προτεραιότητες σου τις θέτεις μόνος σου…
Οπότε κοίταξε για την πρώτη λύση στο παρακάτω post μου:http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?p=55358#post55358
Τα is εξοπλίζονταν με 1 πόντο πιο κοντά ελατήρια σε σχέση με τις 316i. Ο εργοστασιακός προμηθευτής δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο μιας και δεν δίνει εναλλακτική λύση για το αμάξι σου σαν μεμονωμένα ελατήρια. Η λύση που υοθετείται από το εργοστάσιο (ολοκληρωμένη αλλά και ακριβή) ακούει (όπως σωστά αναφέρει ο geo) στο όνομα M-Technic και εφοδίαζε τα πακέτα Μ-Pack.
Περιλαμβάνει για το αυτοκίνητό σου τα παρακάτω:

Ελατήρια ανάρτησης (ευθύγραμμα και όχι προοδευτικής σκληρότητας, όπως τα περισσότερα ελατήρια βελτίωσης) 2 πόντων πιο χαμηλά μπροστά, 1 πίσω και 10% πιο σκληρά.


Ενισχυμένα αμορτισέρ διπλής ενέργειας (αερίου-λαδιού) της Boge.


Παχύτερες αντιστρεπτικές ράβδους 26mm/ 18mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Οι δικές σου είναι 23.5mm/ 15mm αντίστοιχα.


"Μασίφ" silent blocks μπροστινών ψαλιδιών (κατά τα πρότυπα των Μ3).

Τέλος ψάξε λίγο σε σχετικά thread, θα βρεις διάφορες λύσεις αφού το θέμα έχει απασχολήσει και στο παρελθόν πολλά μέλη.
Καλή μελέτη!!! ;)
C U out there

s318is
24-04-06, 12:56
Την Παρασκευή το απόγευμα τελικά δεν άντεξα και πήγα και τα άλλαξα!!!
Ευτήχώς βρήκα κάποια καταστήματα ανοικτά!
Κατέληξα στα Bilstein Sprint με ελατήρια χαμηλώματος ΗR 3 πόντοι μπροστά και 1 πίσω.
Το αμάξι μεταμορφώθηκε!!!:dblthumb2
Η διαφορά στην αίσθηση είναι μεγάλη από τα πρώτα κιολας μέτρα!
Το τιμόνι σκλήρυνε όσο ακριβώς χρειαζότανε και η απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου αρκετά καλύτερη παρόλο που είναι πιο σκληρά από τα προηγούμενα.Τα οποία τελικά ήταν Sachs Super Touring παρόλο που στην απόδειξη της αγοράς τους από το ΣΠΑΝΟ έλεγε BOGE...:confused:

Στο πασχαλιάτικο ταξίδι χτες ως την Επίδαυρο φάνηκαν οι μεγάλες διαφορές!
Το βασικότερο είναι οτι δεν οδηγάω πια βάρκα!!!Στην εθνική με 170χλμ πάει ευθεία και δεν χρειάζεται μικροδιορθώσεις όπως πριν.:drive2:
Το αυτοκίνητο μπαίνει πιο "γλυκά" στις στοφές και ζητάει πιο πολύ γκάζι!
Μια άλλη διαφορά που τη συζήτησα και με λοιπους συγγενείς και φίλους που έχουν τα Bilstein σε άλλα αμάξια και τη διαπίστωσα στο δρόμο, είναι οτι όσο πιο γρήγορα πας τόσο καλύτερα δουλεύουν σε κακό δρόμο.
Και εμφανισιακά βελτιώθηκε καθώς χαμήλωσε αρκετά η μούρη και ελαχιστοποιήθηκε το κενό μεταξύ τροχού και φτερού.
Παρόλα αυτά, δεν το θεωρώ αυτό το καλύτερο setup.Πλησιάζει όμως.Θα μπορούσε να είναι πιο άνετο στις χαμηλές ταχύτητες αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

Ευχαριστώ fairytale και geo_2_2003 για τις πληροφορίες.:dblthumb2

Fairytale
24-04-06, 14:15
Αφού σε "έκοψα" εγώ αγόρι μου... Δεν πρότεινα την 1η λύση ως πιο άνετη..?
Η ανάρτηση σου θα μαλακώσει κάπως μετά από καμμιά 300χλμ (τα ψιλοέκανες φαντάζομαι ήδη...). Πάντως αν είσαι των ταχυτήτων σε ανοιχτό δρόμο είναι πολύ καλή (προσιτή) λύση.Το αμάξι μεταμορφώθηκε!!!Καλή φάση... Σε τί..?:rofl2: Το βασικότερο είναι ότι δεν οδηγάω πια βάρκα!!!Εννοείται, μπρίκια κολλάμε??? Τι τα έχουμε τα αστέρια (χι,χι,χι)Στην εθνική με 170χλμΓιατί σταμάτησες..? Πάει και άλλο!!!ζητάει πιο πολύ γκάζι!Και αυτό το φτιάχνουμε...:icon_kidr :icon_kidr :icon_kidr

Και για να σοβαρευτούμε... Μια άλλη διαφορά που τη συζήτησα και με λοιπους συγγενείς και φίλους που έχουν τα Bilstein σε άλλα αμάξια και τη διαπίστωσα στο δρόμο, είναι οτι όσο πιο γρήγορα πας τόσο καλύτερα δουλεύουν σε κακό δρόμο.Ισχύει (ως έναν βαθμό), είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής προσέγγισης που υπάρχει στην κατασκευή τους, είναι αυτορυθμιζόμενα...
Και ένα tip για να σου φτιάξω το κέφι. Θα μπορούσες να είχες αγοράσει ένα σετ της Bilstein... και να το χρυσοπλήρωνες ενώ τα ελατήρια της τα φτιάχνει η H&R εδώ και κάποια χρόνια!!! Καλό ε?Ευχαριστώ fairytale και geo_2_2003 για τις πληροφορίες.Και για αυτό υπάρχει το forum... όταν γνωρίζουμε κάτι, χαρά μας!!!

Καλοφόρετη (λιώστην...)
C U out there

melodic
25-04-06, 00:01
τα ιδια ελατηρια και αμορτισερ φοραω και εγω....:clap:

δοκιμασε να φορεσεις μια μπαρα θολων τουλαχιστον εμπρος και θα δεις ακομη καλητερα αποτελεσματα η ακομα και να σκεφτεις σοβορα την τοποθετηση ενος xbrace (το μονο αρνητικο ειναι οτι χαμηλονει το αμαξι ακομα πιο πολλη με το xbrace)

next stage μασιφ συνεμπλοκ με ενισχυμενα μπαλακια....(οταν ερθει η ωρα να αλλαξεις συνεμπλοκ)

οι παραπανο λυσεις ειναι δοκιμασμενες και πολληφορεμενες!!!:scratchch

s318is
25-04-06, 08:05
Fairytale, το αμάξι από βάρκα έγινε ταχύπλοο:rofl2:

Επίσης δεν κατάλαβα κάτι για τα αμορτισέρ:είπες οτι είναι αυτορυθμιζόμενα.Το εξηγείς λίγο παραπάνω?

Το μόνο που με χαλάει λίγο είναι η λειτουργία του πίσω μέρους.

Δεν μπορώ ακριβώς να περιγράψω τι με χαλάει, απλά συμπεριφέρεται κάπως πιο απότομα από πριν στις ανωμαλίες.

Ενώ δηλαδή το μπροστά περνάει υποδειγματικά,το πίσω τα χαλάει λιγουλάκι.

Πάντως είναι πολύ καλός συνδυασμός για τους γκαζιάρηδες με πολυυυυυυυ κρατημά και τρελό feel στα ανάποδα;)

Επόμενο βήμα αλλαγή των συνεμπλόκ και στα μπαλάκια.
Μήπως συμφέρει να αλλάξω ολόκληρο το ψαλίδι καλύτερα?:scratchch

Fairytale
25-04-06, 10:22
τα αμορτισέρ:είπες οτι είναι αυτορυθμιζόμενα.Το εξηγείς λίγο παραπάνω?
σε παραπέμπω στους άμεσα υπεύθυνους... http://www.bilstein.com/tech.php#performance
Αν η γλώσσα δεν αποτελεί πρόβλημα το σημείο κλειδί είναι το κομμάτι που αναφέρεται στην βαλβίδα και το σχήμα... Το μόνο που με χαλάει λίγο είναι η λειτουργία του πίσω μέρους.
Δεν μπορώ ακριβώς να περιγράψω τι με χαλάει, απλά συμπεριφέρεται κάπως πιο απότομα από πριν στις ανωμαλίες.
Ενώ δηλαδή το μπροστά περνάει υποδειγματικά,το πίσω τα χαλάει λιγουλάκι.Επειδή μου φαίνεσαι τύπος με μουσούδα θα σου δώσω ένα ίχνος να σε οδηγήσει στην γνώση... (χάραξε στο μυαλό σου ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ έχει γράψει ο "γιατρός" Stam320)
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=2118&highlight=%E1%ED%E1%F1%F4%DE%F3%E5%E9%F2 Επόμενο βήμα αλλαγή των συνεμπλόκ και στα μπαλάκια.
Μήπως συμφέρει να αλλάξω ολόκληρο το ψαλίδι καλύτερα?Σε καμμία περίπτωση, τα κόστη είναι δυσανάλογα και δεν χρειάζεται να μπεις σε τέτοια έξοδα αν δεν υπάρχει πρόβλημα...
C U out there

s318is
27-04-06, 00:50
Ευχαριστώ Fairytale!!!
Βοήθησες αρκετά:bowdown:

Ελπίζω τώρα να αντέξουν στους φοβερούς δρόμους μας:eek:
Πάντως αυτά που έχει γράψει ο "γιατρός" Stam320 με προβλημάτισαν κάπως:scratchch

-E36IS-
04-05-06, 22:18
Οσο αφορα την πισω αναρτηση να κοιταξεις τα σινεμπλοκ των πισω ψαλιδιων που εδραζονται στο πλαισιο.Εχω το ιδιο προβλημα αλλα θα διορθωθει συντομα..

jonmedic
17-08-06, 02:52
Λιγο μακρια χρονικα αλλα δεν πειραζει.....τα bilstein επειδη ειναι τιγκα στο αεριο ...οταν με πολλα βρεις σε σαμαρακια τρεχεις να μαζευεις τον κ@Λ@ σου !τα ειχα και τα πεταξα!αφησα τα μπροστα που αποδιδουν μια χαρα και εβαλα ΚΟΝΙ κιτρινα ...ε καμια σχεση με πριν ...δεν ξεκολλαει με τιποτα!πολυ καλυτερο και πιο προοδευτικο ακομα και με τις παντες...τα ΚΟΝΙ ειναι πιο καλη τεχνολογια (χαμηλης πιεσεως)..τουλαχιστον στο ΙS ταιριαζουν καλυτερα...

s318is
17-08-06, 06:37
Όντως, τα Bilstein πίσω αρχίζουν να μου την δίνουν στα νεύρα:angryfire
Κοπανάει πάρα πολυ.

Τα πίσω συνεμπλόκ μου είπανε οτι ειναι εντάξει οπότε είτε τα αμορτισέρ φταίνε,είτε δεν υπάρχει καλή συνεργασία αμορτισέρ-ελατηρίου.
Επίσης κάτι άλλο,που δεν νομίζω να είναι απλά ιδέα μου, είναι οτι όταν ξεκινάω πχ το πρωι να πάω κάπου δεν κοπανάει τόσο και μετα από κανά 20λεπτο αρχίζει τα πιο καλά κοπανήματα:mad:

Παίζει θέμα με θερμοκρασίες στα αμορτισέρ???

MZ3
18-08-06, 01:43
αυτο που θυμαμαι απο τα μπιλσταιν ειναι οτι ενο ολα τα αμορτισερ οταν ειναι στα τελευτεα τους μαλακονουν τα μπιλσταιν γηνεται το αντιθετο δηλαδη σκληρενουν
εχει ακουση κανεις κατι αναλογο?

ισος να ειναι αυτο που σου σκληρενουν μετα απο λιγο

manosm3
18-08-06, 01:46
αυτο που θυμαμαι απο τα μπιλσταιν ειναι οτι ενο ολα τα αμορτισερ οταν ειναι στα τελευτεα τους μαλακονουν τα μπιλσταιν γηνεται το αντιθετο δηλαδη σκληρενουν
εχει ακουση κανεις κατι αναλογο?

ισος να ειναι αυτο που σου σκληρενουν μετα απο λιγο
Nα πω την αληθεια, δεν μου φαινεται περιεργο μιας και ακουω γκαπ-γκουπ οταν περναω απο σαμαρακια και κακοτεχνιες...

Nick_compact
24-08-06, 16:24
Nα πω την αληθεια, δεν μου φαινεται περιεργο μιας και ακουω γκαπ-γκουπ οταν περναω απο σαμαρακια και κακοτεχνιες...

Τα δικά μου Sprint έχουν 60κ km και χτυπάνε άσχημα.
Πριν από μερικές μέρες αγόρασα καινούρια ελατήρια, τα Eibach Sportline που χαμηλώνουν 50-30, για να δω μήπως φτιάξει καθόλου η λειτουργεία της ανάρτησης. Αν δεν φτιάξει επόμενη αλλαγή = Koni κίτρινα.

Fairytale
24-08-06, 16:53
Τα δικά μου Sprint έχουν 60κ km και χτυπάνε άσχημα.
Πριν από μερικές μέρες αγόρασα καινούρια ελατήρια, τα Eibach Sportline που χαμηλώνουν 50-30, για να δω μήπως φτιάξει καθόλου η λειτουργεία της ανάρτησης. Αν δεν φτιάξει επόμενη αλλαγή = Koni κίτρινα.
Γιατί αγόρι μου τέτοια υπερβολή..? Το 2 στάδιο της Eibach θα σου φανεί πολύ σκληρό. Μέτρα σε 1-2 αμορτισερόμετρα (π.χ. όλα τα Fit & Go έχουν) τα Sprint σου (συνήθως δεν σε χρεώνουν κάτι γιαυτήν τη δουλειά) γιατί τα χλμ που γράφεις είναι χλμ αλλαγής τους.
Αφού μάλιστα πήγες σε 17άρες ζάντες το όλο set up θα έχει πολύ "σκληρή" αίσθηση... Δεν είναι και ότι καλύτερο εκτός πίστας...
Βρες μπας και ετοιμάζεσαι για τις Σέρρες..?
C U out there

Nick_compact
24-08-06, 19:23
Γιατί αγόρι μου τέτοια υπερβολή..? Το 2 στάδιο της Eibach θα σου φανεί πολύ σκληρό. Μέτρα σε 1-2 αμορτισερόμετρα (π.χ. όλα τα Fit & Go έχουν) τα Sprint σου (συνήθως δεν σε χρεώνουν κάτι γιαυτήν τη δουλειά) γιατί τα χλμ που γράφεις είναι χλμ αλλαγής τους.
Αφού μάλιστα πήγες σε 17άρες ζάντες το όλο set up θα έχει πολύ "σκληρή" αίσθηση... Δεν είναι και ότι καλύτερο εκτός πίστας...
Βρες μπας και ετοιμάζεσαι για τις Σέρρες..?
C U out there

Τα μέτρησα στο αμορτισερόμετρο του Ζανιά φίλε Fairytale, και έβγαλαν 82% και τα δυο εμπρός και 72% τα δυο πίσω. Γι'αυτό και δεν έγινε κίνηση για αντικατάσταση τους! Έχω την εντύπωση πως η ανάρτηση δεν δουλεύει καλά επειδη έχω μαλακά ελατήρια και σκληρά αμορτισέρ. Γι'αυτό και θέλω να δω πως θα αντιδράσουν τα αμορτισέρ με τα σκληρά ελατήρια! Τα Schnitzer είναι πολυυυ μαλακά για τα γούστα μου έτσι κι αλλιώς... Ελπίζω να μην το παραέκανα...

6ylinder
19-04-12, 09:42
Φοράω Bilstein B8 χοντροκάλαμα μπρος-πίσω, τα πίσω σχεδόν καινούργια, τα μπροστινά όχι με πολλά χλμ, ελατήρια δεν ξέρω και δεν θυμάται κ ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Τα αμορτισέρ μετρήθηκαν σε αμορτισερόμετρο και είναι σε πολύ καλή κατάσταση.

Το θέμα είναι ότι όταν πας να μπεις γρήγορα σε στροφή, το αυτοκίνητο γέρνει αρκετά, σε σημείο που μπορεί να σε τρομάξει. Δεν ξέρω γιατί γίνεται αυτό...Μήπως δεν συνεργάζονται καλά αμορτισέρ με ελατήρια;

Π.χ. είναι δυνατόν στη στροφή της Κατεχάκη προς Καρέα όταν περνάς κάτω από τη γέφυρα της Αττικής Οδού (για όσους περνάνε) με 120χλμ να γέρνει τόσο, σε σημείο που να λες ότι κάτι δεν πάει καλά;;;

Dim77
19-04-12, 10:14
Το συγκρίνεις με κάτι παρόμοιο? (π.χ. άλλο Ε36) ή άλλο αυτοκίνητο?

Το αυτοκίνητο σου έχει τις αντιστρεπτικές 18mm ή 15mm (http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/318is-M44/browse/rear_axle/stabilizer_rear/)?

6ylinder
19-04-12, 13:03
Δεν το ξέρω Dim.

To κακό είναι ότι δεν έχω μέτρο σύγκρισης...δλδ ούτε εμπειρία έχω από προηγούμενο αμάξι που οδηγούσα καθότι ήταν βάρκα, ούτε έχω μπει σε κάποιο άλλο με ανάρτηση τραπέζι πρόσφατα....

Αλλά και άλλοι 2 που το οδήγησαν, όντως είπαν ότι είναι "κάπως" στις γρήγορες στροφές...πάντως το καταλαβαίνω κ εγώ...κάτι δεν πάει καλά.

Με τέτοια ανάρτηση, θεωρητικά θα έπρεπε να μου δίνει περισσότερη εμπιστοσύνη...έτσι πιστεύω. Γιατί λέω, αν είναι να βάλεις τέτοια ανάρτηση, να το χαμηλώσεις κλπ. και να στρίβει έτσι...πώς θα έστριβε το μαμά;;;;:icon11:

ΥΓ: Ακόμα και 15mm να έχω, κάνει τόση διαφορά η 18άρα;;;

gearboxer
19-04-12, 13:18
Αν είσαι γνήσιος ΜPack έχεις τις 18άρες αν και αυτό είναι εύκολο να το τσεκάρεις αν το σηκώσεις λιγάκι.
Το κλειδί που ζητάς κρύβεται στα ελατήρια. Αν π.χ. φοράς ένα vogtland ή ένα Schnitzer είσαι μαλακός και παίρνεις λίγη παραπάνω κλίση στις στροφές. Τσέκαρε τα ελατήρια έχουν τυπωμένο έναν κωδικό επάνω, googlaρε τον να δεις.

Είσαι σίγουρα Β8, μήπως φοράς Β6 με μαμά ελατήριο;

6ylinder
19-04-12, 13:50
Όχι το αμάξι δεν ήταν γνήσιο Μ-Pack, άρα έχει 15άρα αντιστρεπτική.

Τα αμορτισέρ με διαβεβαίωσε ο ιδιοκτήτης ότι είναι τα χοντρομπούκαλα. Β6 ή Β8 δεν ήξερε σίγουρα. Αλλά διάβασα ότι τα Β6 δεν παίρνουν χαμήλωμα ή παίρνουν πολύ λίγο. Το δικό μου έχει αρκετό χαμήλωμα, άρα είναι Β8.

Τα αμορτισέρ τα είδα καλά όταν άλλαξα ζάντες, είναι όντως "χοντρά"! Τώρα τα ελατήρια θυμάμαι ότι είδα από χρώματα μαύρα κ κίτρινα...θα προσπαθήσω να τα δω με σιγουριά όμως.

teo21
19-04-12, 23:11
Η αντιστρεπτικη του mpack δε παιζει τοσο ρολο νομιζω παρα μονο σε πιο οριακες καταστασεις... Τα δικα μου χοντρομπουκαλα με h&r 40-15 και 18αρες αντιστρεπτικες δε το αφηνουν για βαρκαδα παντως. Τσεκαρε για αρχη ποια ελατηρια εχεις...

Τα ελατηρια πωλουνται 2-2 η τετραδα?? Σκεφτομουν για πιο χαμηλα πισω (eibach) αλλα φοβαμαι μην αλλαξει η συμπεριφορα προς το χειροτερο και δε θελω... Ειναι αψογα! Σε εμφανιση χανει λιγο γιατι πισω ειναι αρκετα ψηλο...

Υγ: Στην υπογραφη εχω jamex ελατηρια. Πολυ Πιο χαμηλα αλλα ομοιομορφα.

E36 RULES!!
21-04-12, 20:42
Μην ηταν και 316 και δεν ειχε καθολου αντιστρεπτική πίσω? Για έλεγξε κι αυτο ;)

6ylinder
23-04-12, 08:29
Όχι ρε συ!!!!! is ήταν....

E36 RULES!!
23-04-12, 12:15
αααα, καλώς τοτε! Απλα το ανεφερα μηπως ηταν αυτό!