PDA

Επιστροφή στο Forum : Porsche police car


E90-320A
10-04-06, 20:47
Πρώτα βάζουμε το Link για να μην κατηγορηθούμε....

http://www.myworld.gr/browse/19037

Μετά κάνω copy/paste γιατί το site καθηστερούσε...

http://www.myworld.gr/browse/19037

http://www.myworld.gr/media/normal/1144408259_11.jpg

Safe sex
Σωστό tuning είναι μόνο το ασφαλές tuning

Όπως έλεγε και η ομώνυμη ταινία «πάρε τα λεφτά και τρέχα». Είτε αυτός είναι ο στόχος είτε απλώς θέλεις να ξεφύγεις από την λαβίδα του νόμου το νέο αυτοκίνητο της γερμανικής τροχαίας θα μπορούσε να αποθαρρύνει τους ενδιαφερόμενους. Να δεις την εικόνα αυτής της Porsche στον καθρέφτη σου; Άσ’ το καλύτερα.

Όπως μάθαμε στην προκειμένη περίπτωση αυτή η 911 αποτελεί προς το παρόν την κινητή πλατφόρμα για να μεταδοθεί ένα μήνυμα: πως το σωστό tuning είναι μόνο το safe tuning. Η συγκεκριμένη Carrera S έχει δεχθεί μερικές διαφοροποιήσεις από τον γνωστό βελτιωτικό οίκο της Techart με αποτέλεσμα να αποδίδει πλέον 370 ίππους (έναντι 355 της stock έκδοσης) ενώ είναι εφοδιασμένη με ισχυρότερο σύστημα φρένων και αεροδυναμικό πακέτο (εμπρόσθιο σπόϊλερ, πλαϊνά skirts και πίσω αεροτομή) από τον ίδιο οίκο. Όπως ισχυρίζεται η εταιρία το τελευταίο έχει εξελιχθεί σε αεροδυναμική σήραγγα και αν αυτό κάποιοι νομίζουν πως δεν είναι απαραίτητο τότε μάλλον έκαναν πολλές κοπάνες στο μάθημα της Φυσικής.

Εν πάση περιπτώσει, παρότι τα αυτοκόλλητα και τα λοιπά παραφερνάλια είναι της Polizei, το αυτοκίνητο δεν έχει ενταχθεί ακόμα στο στόλο της τροχαίας που περιπολεί τις autobahn αλλά προσπαθεί να περάσει το μήνυμα ειδικά στους νέους ανθρώπους που έχουν ψύχωση με το tuning. Με το όποιο tuning. Ως γνωστόν στη Γερμανία υπάρχουν πολλά σημεία των αυτοκινητοδρόμων χωρίς όρια ταχύτητας και το να τοποθετήσεις μια αεροτομή ίσα - ίσα για να κάνεις την όποια «φιγούρα» μπορεί να καταστεί επικίνδυνο καθώς πιθανόν να διαταράσσεται η αεροδυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες. Κάτι ανάλογο ισχύει για μια αδιάκριτη τοποθέτηση διαφορετικών ελατηρίων /αμορτισέρ σε συνδυασμό με τροχούς που στο τέλος δημιουργούν ένα σύνολο που δεν αντιδρά προοδευτικά στο όριο, τρομάζει και τελικά μπορεί και να σκοτώσει.

Μην το καντεμιάσω τώρα γι αυτό και θα πω το εξισορροπητικό: πως επίσης αντιλαμβάνομαι την «μη μου άπτου» λογική των περισσότερων εταιριών. Αν διαβάσετε τα περισσότερα manual θα δείτε ότι μέσα αναφέρεται ο όρος ότι αν χρησιμοποιηθεί κάποιο εξάρτημα που δεν τυγχάνει της έγκρισης του κατασκευαστή μπορεί να εκπέσει η εγγύηση του αυτοκινήτου. Λες και έστειλαν τον Mr Bean να παίξει με τα κουμπιά πυρηνικού αντιδραστήρα σου μένει η αίσθηση πως αυτό το πράγμα που λέγεται αυτοκίνητο δεν το πειράζεις. Ποτέ. Τζιζ κακά. Έχω συναντήσει ανθρώπους που φοβούνται να πάνε για αλλαγή λαδιών σε άλλο κατάστημα πέραν αυτό του επίσημου και εξουσιοδοτημένου αμαντάμ παπαντάμ dealer ή τρέμουν στην ιδέα να αλλάξουν στο ελάχιστο τις τιμές της ευθυγράμμισης που προβλέπει το εργοστάσιο. Ακόμα και αν ένα ελαφρώς διαφοροποιημένο setting θα διόρθωνε ένα στοιχείο της οδικής συμπεριφοράς το οποίο τους ενοχλεί. Έλεος…. Οι κατασκευαστές δεν θέλουν να μπλέκουν, τρέμουν όπως ο διάολος το λιβάνι το να μπει ξένο χέρι στα αυτοκίνητα τους, πολύ απλά γιατί αυτό σημαίνει απώλεια ενέργειας ή/και χρημάτων. Και για αυτό κάποιες φορές φροντίζουν να δημιουργούν στον ιδιοκτήτη ένα κλίμα αδικαιολόγητου φόβου λες και θα χαλάσει η σαντιγί.

Από την άλλη η πραγματικότητα λέει πως υπάρχουν ειδικευμένοι οίκοι που εξελίσσουν συνολικά ένα αυτοκίνητο, μελετημένα, σοβαρά και με υλικά που αν τα έβαζε ο κατασκευαστής θα εκτόξευε την αρχική τιμή αγοράς. Στον πλανήτη ζούμε, δεν μετακομίσαμε ακόμα και αυτό είναι παγκοσμίως γνωστό. Αρκεί να πάει κανείς στην έκθεση tuning στο Έσεν της Γερμανίας για να του πέσουν τα σάλια από την εξειδίκευση.

Ωστόσο το «φτιάξιμο»- όπως λέει και η εθνική αργκό- είναι σαν το σεξ. Η γκάμα είναι τεράστια και τα όρια ανάμεσα στην συζυγική κανονικότητα και στην ανελέητη ανωμαλία είναι ρευστά. Που τελειώνει το safe sex και που αρχίζει το κωλοφτιαγμένο που κρατάει την μια στιγμή σαν τραίνο το δρόμο και την επόμενη σε στέλνει στα παρακείμενα οικόπεδα; Η απάντηση έχει να κάνει με την αυτογνωσία. Και μόνο. Τι θέλω από το αυτοκίνητο μου; Πόσο μπορώ να διαχειριστώ από την όποια βελτίωση; Ποιες παρενέργειες φθορών μπορεί να εμφανιστούν; Πόσα απίδια πιάνει ο σάκος; Έληξε η εγγύηση για να μην μπλέξω ή ρισκάρω και βάζω τα ρέστα μου; Έχω μπει σε κανένα forum στο Ίντερνετ για να διασταυρώσω γνώμες από άλλους χρήστες ή πάω και ψωνίζω από τον πρώτο τυχόντα πωλητή που με ύφος γκουρού από τα βάθη της Βιρμανίας και αφού έχει φάει κάτι βαρύ που του δημιουργεί την όρεξη να πάει να την πέσει για κανένα δωδεκάωρο μου εξηγεί το νόημα της tuning Αποκάλυψης;

Το μεγαλύτερο ανέκδοτο που μπορεί να ακούσει κανείς είναι ότι έβαλε ένα φίλτρο αέρα, ένα τελικό καζανάκι και μια αλλαγμένη χαρτογράφηση και πήρε 50 άλογα. Μην σου πως καμιά εβδομηντάρα γιατί έχω και κέφια…. Αυτό μπορεί να είναι εφικτό σε έναν turbo κινητήρα αλλά σε ατμοσφαιρικό ξεχάστε το καλύτερα. Εκτός αν έχετε λεφτά για πέταμα. Το tuning είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση αλλά όπως συχνά συμβαίνει σε καταστάσεις τσίρκου δεν λείπουν οι μάγοι και οι ταχυδακτυλουργοί. Για αυτό προσέχουμε για να έχουμε. Σωστά;

Και για να τελειώνω. Η φωτογραφία μιας φτιαγμένης Porsche με σήματα της αστυνομίας είναι και μία ένδειξη διαφοράς κουλτούρας. Εκεί οι μπάτσοι δεν φοβούνται να «πειράξουν» ένα κορυφαίο αυτοκίνητο προκειμένου να μεταδώσουν το μήνυμα στις σωστές του διαστάσεις. Σου λέει, «φτιάξ’ το αγόρι μου αλλά πρόσεχε κιόλας, μην παίζεις με την Φυσική». Εδώ οι μπάτσοι κρύβονται στις πικροδάφνες γιατί πήγαινες με την συγκλονιστική ταχύτητα των 72 χλμ/ ώρα. Και μετά λέμε πως οι Γερμανοί είναι ξενέρωτοι.

Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Απλά το έβαλα εδώ έτσι για ενημέρωση.

Nik