PDA

Επιστροφή στο Forum : Πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν οι διαστάσεις των ελαστικών?!


V@rwnos
29-10-04, 01:42
Καθώς πήγαινα βόλτα στη βάρκιζα συνάντησα τον αγαπητό φίλο Ηλία, BMW316i για το club,και σταματήσαμε στο Ribas να τα πούμε λίγο!Μου είπε οτί έβαλε πρόγραμμα και του έχει δώσει 8 άλογα παραπάνω και ήθελε να ανοίξουμε για να δει πόσο καλύτερα αποδίδει (με τον Ηλία έχουμε ακριβώς το ίδιο αμάξι,316i Μ40,Αzev 15'',το ίδιο χαμήλωμα,χταπόδι κτλ.).Γυρνώντας λοιπόν λέμε να ανοίξουμε στην ευθεία του Λουνα παρκ από 2ες στις 4χσλ. μέχρι την αλλαγή σε 3η είμασταν μαζί,με την αλλαγή όμως του παίρνω μια διαφορά περίπου μια καρότσα,η οποία διατηρήθηκε μέχρι το τελός,4ες στα 160-165χλω.Σταματήσαμε μετά για να συζητήσουμε το γιατί ενώ θα έπρεπε να μου ρίχνει,του έριξα εγώ.Καταλήξαμε στο ότι επείδη εκέινος φοράει 205/50/15 κι εγώ 195/55/15,αυτοι οι 10 πόντοι παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο με δεδομένο 8 άλογα παραπάνω!Το ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι στο τι διαστάσεις διαλέγουμε!?Επιλέγοντας μεγάλες διαστάσεις όπως ο Ηλίας έχουμε μεν καλύτερο κράτημα στις στροφές,αλλα χάνουμε σε επιτάχυνση ενώ με μικρές διαστάσεις γίνεται το αντίθετο! Τι κάνουμε λοιπόν??? Ακούω απόψεις...

melos86
29-10-04, 02:32
Εγω θα ελεγα να μεινουμε στις διαστασεις που προτεινει και εφοδιαζει τα μοντελα της η μαμα Bmw!! Την εμπιστευομαι απολυτα και εννοειται πως θα πρεπει να εχει γινει καποια σοβαρη ερευνα απο μερους της προτου βαλει συγκεκριμενες διαστασεις σε συγκεκριμενα αυτοκινητα!! Ολα αυτα ισχιουν εφ'οσον το αυτοκινητο δεν εχει πειραχτει πολυ (ας πουμε περιπου +10αλογα)

Strax
29-10-04, 09:11
Υπάρχουν από το εργοστάσιο προτεινόμενες διαστάσεις στην περίπτωση που κάποιος θέλει να αλλάξει μέγεθος ζάντας και νομίζω ότι αποτελούν τις πιο ασφαλείς επιλογές. Για αποφυγή παρεξηγήσεων η διαφορά σας είναι 1 εκατοστό σε πλάτος και 5% σε προφίλ (όχι 10 εκατοστά). Εσύ έχεις πιο κοντό βήμα από τον φίλο σου και θα ευνοήσαι σε όλες τις κόντρες εν κινήσει, γιατί ανα πάσα στιγμή εσύ θα πατάς γκάζι σε ελαφρώς μεγαλύτερες στροφές από τον φίλο σου, οπότε και θα έχεις μεγαλύτερη δύναμη. Τώρα αν η κόντρα τελειώσε στο τελείωμα δικιάς σου ταχύτητας είχες το πλεονέκτημα.

Fanis
29-10-04, 09:56
Καταρχήν εσύ έχεις ύψος ελαστικού (195*45%=) 87.75 χιλ και ο φίλος σου έχει (205*50%=) 102.5 χιλ, άρα εσύ είσαι χαμηλότερος κατά 4.75 χιλ. Επίσης έχεις 9.5 χιλ, μικρότερη διάμετρο, άρα και κοντότερο βήμα και καλύτερες επιταχύνσεις.

Όμως, κατα την γνώμη μου φοράτε λάθος διαστάσεις ελαστικών και οι δύο. Πιστέυω οτι πρέπει να παραμένουμε στις εργοστασιακές διαστάσεις, αλλίως αλλάζουμε και την γεωμετρία και λειτουργία της ανάρτησης.

Η Bmw για την Ε36 (όχι Μ3) δίνει:

185/65/15
205/60/15
225/50/16

Και οι 2 σας (εσύ περισσότερο) έχετε μειώσει αρκετά την διάμετρο του ελαστικού σας με ότι αυτό συνεπάγεται.

Thunder M3
29-10-04, 12:39
Το 195/45-15 ειναι υπερβολικα χαμηλο σε προφιλ και πολυ μικρος ο τροχος σε διαμετρο, αν υπολογισεις πως η BMW δινει 195/65-14 και σαν αλλη επιλογη προτεινει 205/55-15 (...αντε 205/50-15 το πολυ ;) ) για το Ε30 Μ40 παντα μιλαω. Σιγουρα και οι δυο διαστασεις ειναι λαθος και το προβαδισμα σου οφειλεται στο πιο κοντο βημα που εχεις, σιγουρα ομως θα υστερεις σε τελικες...
Εγω εβαλα ενα διαστημα στο Ε30 1800is 215/45-16 και το ειχα γονατισει το αμαξακι μου :( ,τωρα φοραω 225/45-16. λιγο φαρδυ μεν αλλα πολυ κοντα στη διαμετρο που δινει η μητερα BMW για τα Ε30 Μ40, περιπου στα
608 χιλιοστα. :cool:

V@rwnos
29-10-04, 12:57
Ένα τυπογραφικο λάθος παιδιά, 195/55/15 φοράω όχι 195/45/15

V@rwnos
29-10-04, 13:01
Καταρχήν εσύ έχεις ύψος ελαστικού (195*45%=) 87.75 χιλ και ο φίλος σου έχει (205*50%=) 102.5 χιλ, άρα εσύ είσαι χαμηλότερος κατά 4.75 χιλ. Επίσης έχεις 9.5 χιλ, μικρότερη διάμετρο, άρα και κοντότερο βήμα και καλύτερες επιταχύνσεις.

Όμως, κατα την γνώμη μου φοράτε λάθος διαστάσεις ελαστικών και οι δύο. Πιστέυω οτι πρέπει να παραμένουμε στις εργοστασιακές διαστάσεις, αλλίως αλλάζουμε και την γεωμετρία και λειτουργία της ανάρτησης.

Η Bmw για την Ε36 (όχι Μ3) δίνει:

185/65/15
205/60/15
225/50/16

Και οι 2 σας (εσύ περισσότερο) έχετε μειώσει αρκετά την διάμετρο του ελαστικού σας με ότι αυτό συνεπάγεται.Και οι δύο όμως έχουμε Ε30 και όχι Ε36!Μήπως ξέρεις τι διαστάσεις δίνει η ΒΜW για Ε30?

V@rwnos
29-10-04, 13:07
Εγω θα ελεγα να μεινουμε στις διαστασεις που προτεινει και εφοδιαζει τα μοντελα της η μαμα Bmw!! Την εμπιστευομαι απολυτα και εννοειται πως θα πρεπει να εχει γινει καποια σοβαρη ερευνα απο μερους της προτου βαλει συγκεκριμενες διαστασεις σε συγκεκριμενα αυτοκινητα!! Ολα αυτα ισχιουν εφ'οσον το αυτοκινητο δεν εχει πειραχτει πολυ (ας πουμε περιπου +10αλογα)
Ναι,Αλλά η μαμά BMW τα Ε30 τα εφοδίαζε με 14'' σιδερένιες ζάντες,λογικό είναι όμως κάποια στιγμή να έπρεπε να τις αλλάξουμε και νά βάλουμε κάτι μεγαλύτερο,καθώς τα Ε30 δεν φημίζονται για τα κρατήματά τους,μη έχοντας ESP,ASC και άλλα τέτοια ηλεκτρονικά συστήματα!

Thunder M3
29-10-04, 13:13
Και οι δύο όμως έχουμε Ε30 και όχι Ε36!Μήπως ξέρεις τι διαστάσεις δίνει η ΒΜW για Ε30?

195/65-14
205/55-15
Αυτες ειναι οι προτεινομενες απο την BMW για τα Ε30.

Action Man
29-10-04, 13:17
195/65-14
205/55-15
Αυτες ειναι οι προτεινομενες απο την BMW για τα Ε30.
Εγω σε Ε30-Μ10 1.8i ειχα 195-65-14 και εβαλα 205-55-15.Στο βουλκανιζατερ επεμεναν για 205-50-15.

Thunder M3
29-10-04, 13:25
Εγω σε Ε30-Μ10 1.8i ειχα 195-65-14 και εβαλα 205-55-15.Στο βουλκανιζατερ επεμεναν για 205-50-15.
Φιλε Παντελη, σε μερικα βουλκανιζατερ ακους ο,τι θες...! Εμενα γνωστος βουλκανιζατερας στους Αγιους Αναργυρους επεμενε με παθος οτι δεν μπαινουν 15αρες στο Ε30 :eek: :eek: :eek:

Fanis
29-10-04, 13:56
Και οι δύο όμως έχουμε Ε30 και όχι Ε36!Μήπως ξέρεις τι διαστάσεις δίνει η ΒΜW για Ε30?

Ουπςςς....συγνώμη τότε, λάθος! Δεν έγραφες τι 316 είναι....οπότε αγνόησε αυτά περι διαστάσεων απο την μαμά! Μόνο αυτά που είπα για ύψος ελαστικού ισχύουν.

tasosbmwe30
29-10-04, 14:01
195/65-14
205/55-15
Αυτες ειναι οι προτεινομενες απο την BMW για τα Ε30.



εισαι λαθος φιλε!!!!!το 195-65-14 δεν ειναι "εναλλακτικη" διασταση που προτεινει ο κατασκευαστης.....αλλα η διασταση που εχουν "στανταρ" τα Ε30 απο 318is και πανω(320,325) και η εναλλακτικη τους διασταση ειναι το 205-55-15!!!!οπως ξερεις τα παιδια εχουν 1600(η και 1800 το ιδιο ειναι).....η διασταση που προτεινει η bmw για τα συγκεκριμενα ειναι ή 195-60-14 ή 205-50-15!!!!!!αααα.......και μην νομιζετε πως κι αυτα που προτεινει η bmw...ειναι "ακριβως" ιδιες διαστασεις(δηλαδη η διαμετρος τους δεν ειναι ακριβως η ιδια!!!!!!!!)

Thunder M3
29-10-04, 14:48
εισαι λαθος φιλε!!!!!το 195-65-14 δεν ειναι "εναλλακτικη" διασταση που προτεινει ο κατασκευαστης.....αλλα η διασταση που εχουν "στανταρ" τα Ε30 απο 318is και πανω(320,325) και η εναλλακτικη τους διασταση ειναι το 205-55-15!!!!οπως ξερεις τα παιδια εχουν 1600(η και 1800 το ιδιο ειναι).....η διασταση που προτεινει η bmw για τα συγκεκριμενα ειναι ή 195-60-14 ή 205-50-15!!!!!!αααα.......και μην νομιζετε πως κι αυτα που προτεινει η bmw...ειναι "ακριβως" ιδιες διαστασεις(δηλαδη η διαμετρος τους δεν ειναι ακριβως η ιδια!!!!!!!!)
Τασο,δεν καταλαβες τι ειπα.
Δεν ειπα πως το 195/65-14 ειναι εναλλακτικη. Ειναι η βασικη διασταση.
Η εναλλακτικη ειπα πως ειναι 205/55-15(δες προηγουμενο post μου).
Η σωστη εναλλακτικη που προτεινει η BMW για Ε30 Μ40 1600cc-1800cc ειναι 205/55-15 και οχι 205/50-15.
Αυτο αναγραφεται στην αριστερη μεσαια κολωνα του αυτοκινητου σε ταμπελακι (μαζι με τις αντιστοιχες πιεσεις του αερα με φορτιο ή χωρις) αλλα και στο manual του αυτοκινητου.
Υ.Γ: Το ταμπελακι πανω στο αυτοκινητο εχει και μια "εξευτελιστικη" διασταση για το Ε30 Μ40, 175/70-14!!!!

Geo_3D
29-10-04, 15:55
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ :D
Διαβαζω λοιπον ολα τα posts αυτου του thread και με πιανουν τα γελια.Οχι γιατι καποιος εχει γραψει κατι αστειο η λαθος,αλλα γιατι σε δικα μου ανοιγματα με το 316 Ε36 φορωντας 205-60-15 με τον compact 316 Ε46 COMPACT και φορωντας 245-35-18 πισω (φορωντας εγω τις προτεινομενες διαστασεις ενω ο Κωστας οχι,για 316) παντα με αφηνε 3 μετρα στην εκκινηση,και μεναμε σε αυτην την αποσταση σχεδον για ολη την κοντρα.Με βαση λοιποναυτα που λετε για τις διαστασεις θα επρεπε να ειχα φυγει μπροστα του στην εκκινηση,και στα περισσοτερα χλμ να μου εφευγε αρκετα.Ελα ομως που δεν εγινε τιποτα απο αυτα.Γελαω λοιπον γιατι ακομα και αν οσα γραφετε ειναι σωστα,εγω ο δολιος γιατι δεν το ειδα εκεινο το βραδυ και μου εχει αφησει ενα ψυχικο τραυμα?????? :( Θυμασαι Κωστα?
Υ.Γ. - Τα ανοιγματα ηταν περισσοτερα απο 1,καπου 4-5 και καθε φορα το ιδιο σκηνικο,και η κοντρα αυτη εγινε χωρις NITRO απο των Κωστα.
Υ.Γ. 2 - Δωστε μου παρακαλω μια εξηγηση για να μην φτασω σε σημειο να παρω τηλεφωνο τον Γκελλερ για να μου εξηγησει τα ανεξηγητα........ :D
Υ.Γ. 3 - Ο Κωστας εχει ζυγισει το αυτοκινητο του και ειναι 1400 κιλα.Δηλαδη βαρυτερο και απο το δικο μου 1300 κατι εστω και οριακα......

Fanis
29-10-04, 16:04
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ :D
Διαβαζω λοιπον ολα τα posts αυτου του thread και με πιανουν τα γελια.Οχι γιατι καποιος εχει γραψει κατι αστειο η λαθος,αλλα γιατι σε δικα μου ανοιγματα με το 316 Ε36 φορωντας 205-60-15 με τον compact 316 Ε46 COMPACT και φορωντας 245-35-18 πισω (φορωντας εγω τις προτεινομενες διαστασεις ενω ο Κωστας οχι,για 316) παντα με αφηνε 3 μετρα στην εκκινηση,και μεναμε σε αυτην την αποσταση σχεδον για ολη την κοντρα.Με βαση λοιποναυτα που λετε για τις διαστασεις θα επρεπε να ειχα φυγει μπροστα του στην εκκινηση,και στα περισσοτερα χλμ να μου εφευγε αρκετα.Ελα ομως που δεν εγινε τιποτα απο αυτα.

Γιώργο, καταρχήν ο Κώστας έχει μόνο 1.5 χιλ μεγαλύτερη διάμετρο απο την δικιά σου και πιο μικρή (κοντότερο βήμα) απο το εργοστασιακό για την Ε46. Άρα ο Κώστας έχει κοντύνει το βήμα του και έχει καλύτερες επιταχύνσεις σε σχέση με την εργοστασιακή διάσταση για την Compact.

Επίσης είναι πιο βαρύς, αλλά έχει και 13 ίππους παραπάνω και οριακά έχει καλύτερη αναλογία ίππων/κιλό. Άρα μέχρι στιγμής, λογικό να είναι πιο γρήγορος. Τώρα δεν ξέρω και σχέσεις κιβωτίου, αλλά πιθανόν η Ε46 Compact να έχει πιο κοντό κιβώτιο απο το δικό σου.

Αυτά τα λίγα απο εμενα. ;)

tasosbmwe30
29-10-04, 16:10
Τασο,δεν καταλαβες τι ειπα.
Δεν ειπα πως το 195/65-14 ειναι εναλλακτικη. Ειναι η βασικη διασταση.
Η εναλλακτικη ειπα πως ειναι 205/55-15(δες προηγουμενο post μου).
Η σωστη εναλλακτικη που προτεινει η BMW για Ε30 Μ40 1600cc-1800cc ειναι 205/55-15 και οχι 205/50-15.
Αυτο αναγραφεται στην αριστερη μεσαια κολωνα του αυτοκινητου σε ταμπελακι (μαζι με τις αντιστοιχες πιεσεις του αερα με φορτιο ή χωρις) αλλα και στο manual του αυτοκινητου.
Υ.Γ: Το ταμπελακι πανω στο αυτοκινητο εχει και μια "εξευτελιστικη" διασταση για το Ε30 Μ40, 175/70-14!!!!



sorry αλλα εξακολουθω να πιστευω πως το "λαθος" σου ειναι πως διαβαζεις "λαθος" το ταμπελακι που εχει στην πορτα!!!!

tasosbmwe30
29-10-04, 16:19
V@rwne και οι υπολοιποι.......ενα καλο link(ετσι λεγεται???) για να βλεπετε τις διαφορες στις διαστασεις των ελαστικων ειναι αυτο:http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp !!!!!!δοκιμαστε το.....ελπιζω να σας βοηθησει!!!!!!συμφωνα με αυτο το link στο δικο μου το bmw εχω βαλει 3,58% μακρυτερο βημα απ'οτι ειχα!!!!!!!ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΣΕΡΝΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟΜΟΙΡΟ???????????????????????????????????

Action Man
29-10-04, 16:23
Παιδια εχω το TOTAL BMW ΜΑΥ 2004 και γραφει τις σωστες διαστασεις για 15αρα ζαντα σε ε30 μεχρι 320i:195-60.205-55.215-55.225-50.255-45 παντα σε συναρτηση με το πλατος της ζαντας.

BMW Power
29-10-04, 17:22
Καθώς πήγαινα βόλτα στη βάρκιζα συνάντησα τον αγαπητό φίλο Ηλία, BMW316i για το club,και σταματήσαμε στο Ribas να τα πούμε λίγο!Μου είπε οτί έβαλε πρόγραμμα και του έχει δώσει 8 άλογα παραπάνω και ήθελε να ανοίξουμε για να δει πόσο καλύτερα αποδίδει (με τον Ηλία έχουμε ακριβώς το ίδιο αμάξι,316i Μ40,Αzev 15'',το ίδιο χαμήλωμα,χταπόδι κτλ.).Γυρνώντας λοιπόν λέμε να ανοίξουμε στην ευθεία του Λουνα παρκ από 2ες στις 4χσλ. μέχρι την αλλαγή σε 3η είμασταν μαζί,με την αλλαγή όμως του παίρνω μια διαφορά περίπου μια καρότσα,η οποία διατηρήθηκε μέχρι το τελός,4ες στα 160-165χλω.


Πιστεύω ότι απλά ασχολούμαστε με λάθος θέμα!!!!!!!! Όσον αφορά την διαφορά.

Και λογικά θα πείτε: “Τι λέει ο χοντρός; Χάζεψε από το λίπος;”

Όχι κύριοι. Τα ελαστικά παίζουν κάποιο ρόλο στις επιδώσεις του αυτοκινήτου αλλά η διαφορά κατά την ταπεινή μου άποψη οφείλεται στο γεγονός ότι με το πρόγραμμα που έβαλε ο Ηλίας είναι πολύ πιθανό να έχασε κάποια αλογάκια αντί να πήρε. Το έχω δει πολλές φορές να συμβαίνει και δεν το πίστευα μέχρι που μου εξήγησε κάποιος που κάνει αυτή την δουλειά.

Μόνο όταν γίνεται δυναμομέτρηση του αυτοκινήτου επιτόπου, μπορείς να δεις αν πραγματικά κέρδισες κάτι, έχασες ή έμεινες στα ίδια. ;)

Geo_3D
29-10-04, 17:30
Επισης παιζει ρολο και η βενζινη

Thunder M3
29-10-04, 21:09
sorry αλλα εξακολουθω να πιστευω πως το "λαθος" σου ειναι πως διαβαζεις "λαθος" το ταμπελακι που εχει στην πορτα!!!!
Φιλε επετρεψε μου να ειμαι σιγουρος για το τι διαβαζω...
Αλλωστε το ταμπελακι αλλα και το manual το λεει ξεκαθαρα :)
ΦΙΛΙΚΑ!