PDA

Επιστροφή στο Forum : ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


EVANGELOS
09-10-06, 20:22
Με έναυσμα ένα παλιό τεύχος του Power έκανα τα παρακάτω διάγραμματα , για το Μ3 Ε46 .
Αν οποιοσδήποτε έχει στοιχεία από dyno στο δικό του μοτέρ , θα μπορούσαν να γίνει η ίδια ανάλυση και για το δικό του.
Χοντρικά αυτό που χρειάζεται είναι :
1.dynoresults (αναλυτικά τα νούμερα)
2.ακτίνα τροχού (ή διαστάσεις ελαστικού)
3.αναλογίες σχέσεων κιβωτίου και σχέση διαφορικού
4.βάρος και αεροδυναμικός συντ. (cd) αυτοκινήτου

Αυτά που παίρνεις είναι :
1.Υπολογισμός σωστής θέσης αλλαγής σχέσεων (rpm) για μέγιστη επιτάγχυνση
2.Υπολογισμός συνεπειών αλλαγής σασμάν ή διαφορικού (πιό "μακρύ" , πιό "κοντό") καθώς και αλλαγής διαστάσεων τροχού (18",19",κλπ που κερδίζω που χάνω...)
3.Υπολογισμός διαγράμματος επιτάγχυνσης
4.Υπολογισμός διαγράμματος ελκτικής δύναμης τροχών-ταχύτητας (το περιεχόμενο εμβαδό είναι η μέση αποδιδόμενη ισχύς, αυτή η ισχύς τελικά καθορίζει το "ποσο γρήγορα πας" και όχι η μέγιστη).

Τα διαγράμματα προέκυψαν από excel και ελπίζω να τα βελτιώσω με τον καιρό.

Όποιος θέλει ας Post-άρει τα δικά του στοιχεία (απαραίτητα τουλάχιστον 10-15 τιμές ροπής-rpm) και θα του φτιάξω και τα δικά του.

Έτσι για να παίζουμε....

EVANGELOS
10-10-06, 13:48
ούτε σχόλιο ???

.................

sakkunen
10-10-06, 15:11
Επρεπε να σε ειχα γνωρισει στα μαθητικα μου χρονια.....Να μου εκανες φροντιστηριο σε μαθηματικα κ φυσικη................Δυστυχως τωρα στη σχολη εχω μπλεξει με χημεια κ μαλλον δεν μπορεις να βοηθησεις................Εισαι βαθυτατα πορωμενος..................Κ για να ειμαι on topic, ναι το Μ3 ε46 ειναι το καλυτερο οχημα............................................. .............!:hello: :friday: :lamer:

EVANGELOS
10-10-06, 17:56
Δεν έχει να κάνει με το Μ3 , ετοιμάζω και διάφορα συγκριτικά με τουρμπισμένα κλπ... , εκεί θα φανεί τελικά η σημασία του σχήματος της καμπύλης...
Πάντως τα θεωρητικά αποτελέσματα φαίνεται να επιβεβαιώνουν την πράξη ....
Ίδωμεν...

p.s. Για να μπάξεις πρέπει να το ψάξεις ... και από ότι φαίνεται οι "μαμά" Μ το έχει ψάξει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ....

manosm3
10-10-06, 18:05
Βανζελ, να σου δειξω το δικο μου διαγραμμα να μου πεις στοιχεια;

EVANGELOS
10-10-06, 19:06
Στείλε , αλλά για να μην ταλαιπωρούμε υπολόγισε (και με το μάτι γίνεται) τα σημεία π.χ. :

rpm 1800 ροπή τόσο
rpm 1900 ροπή τόσο

κ.ο.κ

Αν δεν μπορείς στείλε μου το γράφημα.

sheriff
11-10-06, 19:15
καλησπερα απο ενα μη ///Μ.δεν ξερω αν δεχεστε:icon_pai:
1)οι δυο δυναμομετρησεις πριν και μετα


2)225/40/18 εμπρος
255/35/18 πισω


3)
1η:4.35
2η:2.50
3η:1.67
4η:1.24
5η:1.00
6η:0.85
R:3.93
τελικη σχεση μεταδοσης:3.07


4)1355 κιλα
Cd 0.36

EVANGELOS
11-10-06, 22:03
Τελικά έφτιαξα από τα προηγούμενα και το διάγραμμα u-t και s-t , που ΕΙΝΑΙ και το τελικό ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ.

Παραθέτω διάφορα .
Οι δοκιμές έγιναν για βελτιστοποίηση της επιτάγχυνσης με αλλαγές σε διάφορες rpm.
Ως βάση χρησιμοποιώ τις all-around καλές αλλάγες (καλά 0-100,160km/h και πολύ καλό 400-άρι) και με δοκιμές βρίσκω τις optimum αλλαγές για καλύτερο 0-100km/h , 0-400m και 0-1000m.

Για να μην κουράζεστε από τα διαγράμματα , τα οποία δείτε τα έχουν πλάκα , χοντρικά αυτό που συμπεραίνεις είναι:
Κάνοντας σωστές αλλαγές (ΟΧΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΦΤΗ...) επιταγχύνεις γρηγορότερα.
Αν μετά την αλλαγή βρεθείς σε καλύτερη περιοχή ΡΟΠΗΣ επιταγχύνεις καλύτερα.

Αν βιαστείς πολύ να αλλάξεις ναι μεν θα "βρεθείς" σε καλύτερο φάσμα rpm μετά την αλλαγή αλλά ΄ΔΕΝ θα έχεις εκμεταλευτεί ΟΛΗ τη ροπή , έτσι σε μεγαλύτερες ταχύτητες θα είσαι πιό αργός.
π.χ. αν αλλάξεις 1,2 στις 7500,7400 κερδίζεις 0,2 sec στα 100km/h αλλά χάνεις 2 μέτρα (μισή καρότσα) στο 400άρι

Αν βιαστέις πάρα πολύ (αλλαγές κάτω από 7000) ΤΣΑΙ ...

Αν αργείς πάρα πολύ σε ΟΛΕΣ τις σχέσεις (πάνω από 7500) θα ξεζοθμίζεις μεν το μοτέρ αλλά κάθε φορά μετά την αλλαγή θα "πέφτεις" (ειδικά για 4η,5η) σε περιοχή με χαμηλή ροπή.

Καλύτερες αλλαγές

1η-7800 με 7500 το Best 0-100
2α-7700 με 7400 to best 0-100
3η-7600
4η-6900 (...!!!) με 6300 βγαίνει το best 0-400
5η-7000 (....!!!!)

Όπως βλέπετε 4η,5η δεν σπάμε ποτέ , δεν έχει νόημα.

Η ουσιά της αλλαγής 4ης στις 6300 (150 km/h) είναι ότι μετα την αλλαγή η 5η ξεκινάει να φορτώνει από τις 5100 που η ροπή είναι μεγάλη. Στις μεγάλες ταχύτητες που έχω μεγάλη αντίσταση από τον αέρα θέλω μεγάλη ελκτική δύναμη για να επιταγχύνω , έτσι καλύτερα να μη γεμίσω 4 ώστε να με επιταχύνει και η 5η.

Για το Best 0-1000 η 4η αλλάζει στις 7100 (200km/h) , οπότε χάνω μεν ρεπρίζ μετά την αλλαγή σε 5η (0-400 σε 0,5 sec αργότερα) αλλά κερδίζω από τα 600m και μετά , οπότε και στο 1000άρι βγαίνω 0,17sec (10m) μπροστά.

EVANGELOS
11-10-06, 22:14
καλησπερα απο ενα μη ///Μ.δεν ξερω αν δεχεστε:icon_pai:
1)οι δυο δυναμομετρησεις πριν και μετα
....

Ρε σύ υπολόγισε τα ζέυγη (ροπή - rpm) π.χ.
rpm 2000 ροπή τόσο κ.ο.κ (με ένα χαρακάκι από το διάγραμμα στο περίπου...) να περιλάβεις σημεία από όλο το εύρος , όχι 15 από η μέση ή την αρχή μόνο.
Καμιά 20-αριά σημεία φτάνουν.

Στείλε file ή κάντα Paste σε ένα Post, και θα σου στείλω ΟΛΑ τα diagramms να γουστάρεις...

Πάω να τσεκάρω τις λαλακίες αυτές στο δρόμο ... σιγά μη δε σπάσω 1η , 2α ... αφού γουστάρω τον ήχο του 4μπουκου AC ....

NICK_M3
12-10-06, 17:59
τελικα τι έγινε αποδείχτηκε η θεωρία στην πράξη?
και που ήσουν χθες το βράδυ που βρεθήκαμε να το δοκιμάσουε όλοι μαζι??

EVANGELOS
12-10-06, 18:47
τελικα τι έγινε αποδείχτηκε η θεωρία στην πράξη?
και που ήσουν χθες το βράδυ που βρεθήκαμε να το δοκιμάσουε όλοι μαζι??

Aπάλευτος ... τελικά ούτε τη Μεσογείων δεν ανεβοκατέβηκα...

EVANGELOS
12-10-06, 19:11
Πάρτε και μία virtual κόντρα :

merc C32 amg (3.2 lt supercharhed, 345hp , 45kgrm ροπή ,1695kgr βάρος) vs Μ3 Ε46

Εδώ φαίνεται η διαφορά του καλoύ διαγράμματος (Μ3) με το μέτριο (ΑΜG), των καλών σχέσεων κιβωτίου με τις μέτριες.
Και επειδή οι χρόνοι που "έβγαλε" το πρόγραμμα για το Merc είναι χειρότεροι των επίσημων που δίνει η εταιρία απλά δείτε το διάγραμμα μέσης παραγομενης ισχυός στο δρόμο (drag power) που είναι φανερή η συνεχόμενη υπεροχή του Μ3.
Το καλό με το AMG είναι ότι με ροποδιάγραμμα τραπέζι , λίγο επηρεάζει που θα κάνεις αλλαγή , ενώ στο Μ3 όπως φαίνεται στα άλλα post είναι πολύ σημαντικό.

Άρα συμπεράσματα
α)ΔΕΝ είναι μόνο η max ισχύς , αλλά και το σχήμα της καμπύλης
β) Η ροπή επηρεάζει μόνο τις ρεπρίζ και η επιτάγχυνση από στάση έχει να κάνει ΜΟΝΟ με την μέση παραγόμενη ΙΣΧΥ (εμβαδό κάτω από την καμπύλη ελκτικής δύναμης τροχών-ταχύτητας)
γ) Το αντιστάθμισμα στην μεγάλη ροπή είναι το κιβώτιο που σου επιτρέπει αλλάζοντας τη σχέση rpm Μηχανής/ rmp Τροχών να αποδίδεις συνεχώς
δ) Τα μοτέρ με γραμμική συνεχώς αυξανόμενη απόδοση ισχύος (βλ. Μ3) πλεονεκτούν εφόσον η κλιμάκωση των σχέσεων είναι σωστή (κοντές οι 1ες σχέσεις) και οι αλλαγές γίνουν σωστά. Τα μοτέρ με ίδια ισχύ οφειλόμενη σε μεγάλη ροπή και όχι σε απόδοση σε υψηλές rpm (βλ. AMG) αποδίδουν σε ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ έυρος rpm.

DIAGRAMMS

alexk
13-10-06, 06:33
Ερώτηση, αφου υπάρχει αυτή η μέθοδος, γιατί ο κόσμος σπάει μοτέρ, καίει λάστιχα κτλ κτλ για να κάνει κόντρες?

EVANGELOS
16-10-06, 14:29
Ερώτηση, αφου υπάρχει αυτή η μέθοδος, γιατί ο κόσμος σπάει μοτέρ, καίει λάστιχα κτλ κτλ για να κάνει κόντρες?

Γιατί έχει περισσότερη πλάκα , παιρνάς καλύτερα και μοιράζεις και τσαγάκια αφειδώς :boink:
Απλά η θεωρητική προσέγγιση όταν επιβεβαιώνει την πράξη έχει το νοημά της ...