PDA

Επιστροφή στο Forum : Μπουζο-λογίες


peristeriE30
15-10-06, 15:33
Το θεμα με τα λαδια το λυσαμε. τα post ειναι πολλα κ κατατοπιστικα.

Με τα μπουζι ομως τι γινεται? Ποιες ειναι οι διαφορες αναμεσα στα απλα, τα V, τα διακιδα και τα τριακιδα?:nixweiss:

Με τα μπουζι ιριδιου τι γινεται? Αξιζουν τα χρηματα τους?

Εχει δοκιμασει κανεις καποια απο τα παραπανω?
Καπου διαβασα οτι ολα τα μπουζι εχουν βαθμιδες θερμοκρασιας, ισχυει? :angryfire

Ποια ειναι πιο καταλληλα για τα αυτοκινητα μας? π.χ για ενα Μ40 μοτερ?

Απο κατασκευαστες? Υπαρχουν ουσιωδεις διαφορες?

Ας το συζητησουμε λιγο..
:useless:

God
15-10-06, 16:06
Kοιτα να δεις...επιστημονας δεν ειμαι αλλα επειδη δοκιμασα 5-6 τυπους μπουζι κατεληξα...στα μαμα. Οτι λεει ο κατασκευαστης. Για το Μ40 δινει NGK η Bosch 2 ακιδων.

Εβαλα τα παντα, απο 4-κιδα, 3-ακιδα, πλατινενια, ιριδιου κτλ. Ολα ηταν καπου χειροτερα. Τα 3-κιδα μου αυξησαν την καταναλωση 10% και ειχα χασει και απο αποδοση. Τα 4-κιδα δεν κραταγαν καλα ρελαντι. Τα πλατινενια και ιριδιου εγιναν καταμαυρα στα πρωτα 3000-4000 χιλ χλμ και δεν ειχα δει διαφορα π-ο-υ-θ-ε-ν-α. Με τα μαμα παντα ολα μου δουλευαν ρολοι και η καταναλωση ηταν νορμαλ και η δυναμη του αυτοκινητου κανονικη και κρατανε πολλες χιλ χλμ.

Σημειωτεον, τα προβληματα δεν ξεκινανε με το που βαλεις τα μπουζι συνηθως αλλα μετα απο λιγες χιλ χλμ.

Τωρα φοραω τα NGK platinum 4-κιδα...oκ δουλευει το αμαξι αλλα τα εχω πανω 3000 χλμ και ηδη εχουν μαυρισει. Βλεπω να βγαινουν.

Nick_compact
15-10-06, 17:27
Τωρα φοραω τα NGK platinum 4-κιδα...oκ δουλευει το αμαξι αλλα τα εχω πανω 3000 χλμ και ηδη εχουν μαυρισει. Βλεπω να βγαινουν.

Αυτό μήπως δεν είναι φυσιολογικό; Δεν ξέρω βέβαια και πολλά για τους Μ40, αλλά για τον Μ43 που έχω, η BMW δίνει τα NGK BKR6EK σε δυάκιδα, και τα BKR6EQUP σε τετράκιδα, τα οποία μάλιστα μέσα στο realoem αναφέρει ως "high power", και επίσης τα τετράκιδα η BMW τα δίνει και ως longlife, εως και 80.000 χιλ..
Όταν είχα βάλει τα BKR6EQUP, δεν είχα καμία δυσλειτουργεία, ούτε μαύρισαν, αλλά επειδή δεν μου αρέσει η ιδέα να κρατάω τα μπουζί τόσο πολύ και επειδή τα τετράκιδα είναι πολύ ακριβά για να τα αλλάζω κάθε 15.000km,βάζω τα δυάκιδα και τα αλλάζω πάντα σε κάθε service για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο αλλά και να βλέπω τι γίνεται μέσα στον κύλινδρο.

tonisgr
15-10-06, 21:26
Εγώ στην αρχή είχα κάτι Bosch με 4 ακίδες(έτσι την πήρα την Μπέμπα 316i).
Παρατήρησα ότι έτρωγε το αμάξι πολύ βενζίνη.
Μου σύστησε κάποιος μηχανικός να τα αλλάξω για να διαπιστώσω αν όντως είναι το πρόβλημα στα Μπουζί.
Τα άλλαξα με Original NGK BMW με 2 ακίδες και διαπίστωσα ότι η κατανάλωση είναι κανονική.

Nemerkon
15-10-06, 21:48
Εχω την εξης απορια:εχω ενα στρογυλλοφαναρο μηχανακι το οποιο λογω καποιου προβληματος για καποιο διαστημα μου λερωνε το μπουζι αμεσως.το αμεσως σημαινει 3-4 μπουζι την εβδομαδα.τα μπουζι αν και φτηνα για τα μηχανακια στο συνολο 8α ηταν ακριβα.οποτε αντι να αλλαζω μπουζι συνεχεια απλα εβγαζα το μπουζι και το καθαριζα καλα,το αφηνα να στεγνωσει και το χαναχρησημοποιουσα ΑΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΑ!δεν εχει καμμια διαφορα σε καταναλωση ουτε και συμπεριφορα το μοτερ του.το μοτερ απο το μηχανακι ακομα ειναι οκ και σταματησε να καιει λαδια αλλα ακομα δεν εχω αγορασει αλλο μπουζι.Το μοτερ απο το μηχανακι ειναι βεβαια πιο φτηνο οποτε μπορω να πειραματιζομε.το ιδιο πραγμα στο αυτοκινητο τι επιπτωσεις 8α ειχε?η γνωμη μου ειναι οτι αμα κανεις προσεχτικο καθαρισμα στο μπουζι και δεν αλλαξεις το διακενο δεν θα υπαρχει προβλημα για 2-3 χρησεις παραπανω.
καμμια αποψη επ'αυτου?

God
15-10-06, 22:54
Αυτό μήπως δεν είναι φυσιολογικό; Δεν ξέρω βέβαια και πολλά για τους Μ40, αλλά για τον Μ43 που έχω, η BMW δίνει τα NGK BKR6EK σε δυάκιδα, και τα BKR6EQUP σε τετράκιδα, τα οποία μάλιστα μέσα στο realoem αναφέρει ως "high power", και επίσης τα τετράκιδα η BMW τα δίνει και ως longlife, εως και 80.000 χιλ..
Όταν είχα βάλει τα BKR6EQUP, δεν είχα καμία δυσλειτουργεία, ούτε μαύρισαν, αλλά επειδή δεν μου αρέσει η ιδέα να κρατάω τα μπουζί τόσο πολύ και επειδή τα τετράκιδα είναι πολύ ακριβά για να τα αλλάζω κάθε 15.000km,βάζω τα δυάκιδα και τα αλλάζω πάντα σε κάθε service για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο αλλά και να βλέπω τι γίνεται μέσα στον κύλινδρο.

Εχεις δικιο, για την Μ40 επισης δινει τα NGK που λες και τα Bosch σε τετρακιδα επισης. Για 2-κιδα δινει τα bosch F8LCR που εχω φορεσει και ηταν ολα αψογα.

Αυτα που φοραω ομως δεν ξερω ποια ειναι και αν τα εγκρινει η BMW. Αμφιβαλλω ομως γιατι ηταν αρκετα ακριβοτερα. Δεν ηξερα και δεν κοιταξα και εγω ο ******.

Ιριδιου/whatever δεν εγκρινει κανενα.

Fairytale
16-10-06, 00:58
Αφού η συζήτηση περιορίστηκε στους Μ40 series να πούμε ότι αυτή η γενιά κινητήρων BMW αποτέλεσε τον κινητήρα αναφοράς για τα 2άκiδα NGK που αναφέρθηκαν.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη η συγκεκριμένη εταιρεία είναι η κορυφαία. Οπότε stick 2 it...
Τα δε 4άκιδα πλατινένια (της ίδιας εταιρείας) που επίσης αναφέρθηκαν αποτελούν πολύ καλή λύση αναβάθμισης αφού παράγουν πιο διευρημένη δέσμη και κάνουν καλύτερη καύση. Δίνονται μάλιστα από την NGK στον κατάλογο της σαν μπουζί βελτίωσης (αλλά όχι για όλα τα μοτέρ).
Γενικά τώρα, μην χρησιμοποιείτε :nono: μπουζί ιριδίου σε νορμάλ μοτέρ (για να μην πω καλύτερα νορμάλ turbo μοτέρ). Οι κίνδυνοι να τρυπήσετε πιστόνι είναι πολύ μεγάλοι αφού έχουν πολύ συγκεντρωμένη αλλά και δυνατή δέσμη που επειδή δεν αναφλέγει καύσιμο (γιατί απλά σε νορμάλ μοτέρ δεν υπάρχει τόσο...) "σκάβει" συνεχώς στο ίδιο σημείο.
Επίσης μην ξεφεύγετε :nono: από τα νούμερα ψυχρότητας της BMW (και πάλι για νορμάλ κινητήρες).
Χμ... κάπου έχω έναν οδηγό με το τι δυσλειτουργία δείχνει η κάθε κατάσταση και χρώμα των χρησιμοποιημένων μπουζί. Θα το ψάξω και επανέρχομαι...
C U out there

peristeriE30
16-10-06, 02:02
αποτέλεσε τον κινητήρα αναφοράς για τα 2άκiδα NGK που αναφέρθηκαν.
Δεν αναφερθηκαν σε διακιδα NGK αλλα σε bosch, για αυτα λες?
Στο realoem αναφερει τα bosch F8LCR. Ως high power εχει τα bosch FGR7DQP και τα NGK BKR6EQUP. Τα δυο τελευταια ειναι τετρακιδα?

Αξιζει η διαφορα διακιδου - τετρακιδου??

Τα δε 4άκιδα πλατινένια (της ίδιας εταιρείας) που επίσης αναφέρθηκαν για ποια λες? κωδικος?

Επίσης μην ξεφεύγετε :nono: από τα νούμερα ψυχρότητας της BMW (και πάλι για νορμάλ κινητήρες).
ηρθες στο ψητο.. τι παιζει εδω ξερουμε?? τι ειναι, τι δειχνουν κ γιατι δεν λεει να τα αλλαξουμε??

Τιμες +-??

konc
16-10-06, 13:12
Όταν είχα βάλει τα BKR6EQUP, δεν είχα καμία δυσλειτουργεία, ούτε μαύρισαν...

Βάζω τα BKR6EQUP από τότε που πήρα το αμάξι και τα αλλάζω στις 20.000. Δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα πουθενά, οπότε τουλάχιστον για τον Μ43 μπορούμε να τα προτείνουμε άφοβα.
Τα βάζω μόνο και μόνο γιατί "αυτά είπε ο μηχανικός μου" και δεν είχα ιδέα για ακίδες κλπ. Αν κατάλαβα καλά είναι τα "καλύτερα" από αυτά που έχει εγκρίνει η BMW?

MTB
16-10-06, 23:03
Εγώ είμαι ικανοποιημένος από τα Bosch τα 2άκιδα που φοράω.
Ρώτησα τον μηχανικό μου για τα 4άκιδα και μου είπε πως είναι πολύ πιθανό αν περάσει ένα λάθος ρεύμα να σου τρυπίσει το πιστόνι και να έχεις άσχημα απότελέσματα για το τίποτα...

Nick_compact
17-10-06, 18:11
Βάζω τα BKR6EQUP από τότε που πήρα το αμάξι και τα αλλάζω στις 20.000. Δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα πουθενά, οπότε τουλάχιστον για τον Μ43 μπορούμε να τα προτείνουμε άφοβα.
Τα βάζω μόνο και μόνο γιατί "αυτά είπε ο μηχανικός μου" και δεν είχα ιδέα για ακίδες κλπ. Αν κατάλαβα καλά είναι τα "καλύτερα" από αυτά που έχει εγκρίνει η BMW?


Σωστά κατάλαβες , αυτά είναι τα καλύτερα που δίνει η BMW, και γενικά ότι καλύτερο μπορείς να βάλεις.


ΜΤΒ----> Δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να πάθεις ζημιά αν βάλεις τα τετράκιδα που δίνει η ΒΜW, των οποίων οι κωδικοί αναφέρθηκαν παραπάνω, και άσε τον μηχανικό σου να λέει.

Γενικά, προτιμήστε μπουζί της NGK. Είναι κορυφαία, και δεν είναι τυχαίο οτί η εταιρία ασχολείται μόνο με μπουζί και ανάφλεξη, τη στιγμή που η Bosch είναι "λίγο απόλα"

peristeriE30
19-10-06, 20:14
Αλλαξα τελικα χθες μπουζι κ ο μηχανικος μου εβαλε τα FR 7 LDC 4 της bosch.
Τα γνωριζετε? Θα υπαρχει διαφορα??

Nemerkon
25-10-06, 21:46
Απο οτι βλεπω δεν ασχοληθηκε κανεις με αυτο που ρωτησα οποτε μπορω και συμπεραινω οτι εχουν ολοι λεφτα για μπουζι χωρις καν να το σκεφτοντε!παραυτα λοιπον χαιρομε.

MPOWER
26-10-06, 08:40
Απο οτι βλεπω δεν ασχοληθηκε κανεις με αυτο που ρωτησα οποτε μπορω και συμπεραινω οτι εχουν ολοι λεφτα για μπουζι χωρις καν να το σκεφτοντε!παραυτα λοιπον χαιρομε.

Ας ξεκινήσω λοιπόν με εσένα...που παραπονιέσαι:yipee:
Ναι τα μπουζί μπορούν να καθαριστούν όπως έκανες με τα μπουζί από το μηχανάκι σου...,αλλά μόνο όταν είναι βρώμικα (λαδωμένα)!!!
Ο λόγος που αλλάζουμε ένα μπουζί (εκτός από τα κατάλοιπα που μένουν πάνω τους που κάποια από αυτά δεν καθαρίζονται...) είναι ότι με κάθε ανάφλεξη που κάνουν φθείρονται έστω και ελάχιστα. Κάθε σπίθα που παράγουν σκεφθείτε ότι καταστρέφει (βασικά εξαϋλώνει) ένα πάρα πολύ μικρό κομμάτι της ακίδας του μπουζί με αποτέλεσμα το κενό ανάμεσα στην ακίδα και τη γείωση να μεγαλώνει σιγά σιγά. Σκεφθείτε πάλι ότι λόγω αυτής της αύξησης της απόστασης (διάκενο) κάθε 15,000 με 20,000 χλμ το μπουζί χρειάζεται 500 επιπλέον Volt για να παράγει σπινθήρα, που σημαίνει ότι μετά από αρκετά ακόμα χιλιόμετρα ο πολλαπλασιαστής του αυτοκινήτου μας δεν θα είναι πλέον ικανός να παράγει το ρεύμα που χρειάζεται για να σπινθηρίσουν τα μπουζί.

Αυτά για αρχή...(έχω πολύ ακόμα υλικό αλλά είναι πρωί και πάω να φτιάξω καφέ:icon11: ....θα επανέλθω αν δεν με έχουν καλύψει μέχρι να ξαναγράψω)

MPOWER
26-10-06, 09:14
Γενικά τώρα, μην χρησιμοποιείτε :nono: μπουζί ιριδίου σε νορμάλ μοτέρ (για να μην πω καλύτερα νορμάλ turbo μοτέρ). Οι κίνδυνοι να τρυπήσετε πιστόνι είναι πολύ μεγάλοι αφού έχουν πολύ συγκεντρωμένη αλλά και δυνατή δέσμη που επειδή δεν αναφλέγει καύσιμο (γιατί απλά σε νορμάλ μοτέρ δεν υπάρχει τόσο...) "σκάβει" συνεχώς στο ίδιο σημείο.
C U out there

Νίκο εδώ θα διαφωνήσουμε...
Το ότι ένα μπουζί έχει ακίδα ή και γείωση ιριδίου δεν νομίζω ότι σε καμία περίπτωση είναι επικίνδυνο. Αν δεν ξεφύγεις από τα specs του κατασκευαστή όσον αφορά την ψυχρότητα και άλλα σοβαρά χαρακτηριστικά δεν διατρέχεις κανέναν κίνδυνο!
Αντιθέτως το ιρίδιο είναι ένα μέταλλο το οποίο έχει πολύ καλύτερα χαρακτηριστικά από την ήδη τέλεια πλατίνα. Πολύ υψηλότερη αντοχή στις θερμοκρασίες, καλύτερη αγωγιμότητα (κοινώς πιο εγγυημένο σπινθήρα και λιγότερα misfires), και μικρότερη φθορά από τον ίδιο τον σπινθήρα (κοινώς μεγαλύτερη αντοχή και διάρκεια ζωής)

peristeriE30
26-10-06, 17:41
Περιμενουμε με ανυπομονισια καθε τι εχεις να προσθεσεις..:bullhorn:
Δωσε φως!!!

b.m.w.z8
29-10-06, 01:48
Παιδια συμφωνω και εγω με τον MPOWER τα μπουζι ιριδιου ειναι πολυ καλα και μεγαλησ αντοχησ αρκει να υπαρχει η σωστη αντιστοιχεια!αλωστε το ρευμα που ειναι να περασει θα περασει!μετα παιζουν αλλα ρολο!για παραδειγμα(ασχετο) το ταπεινο yaris 1.0L μου φοραει ιριδιου εδω και 4 χρονια και περιπου 70.000 χλμ η κατασταση τουσ βεβαια ειναι πολυ καλη βασει τον χιλιομετρων η NGK νομιζω τα δινει για 60.000 και ομωσ η καυση ειναι αριστη και σιγουρα δεν τα αλλαζω ακομα!και φυσικα θα ψαχτω και για το e 46 μου για ιριδιου!ειδωμεν....

Fairytale
05-11-06, 22:15
Δεν αναφερθηκαν σε διακιδα NGK αλλα σε bosch, για αυτα λες?
Στο realoem αναφερει τα bosch F8LCR. Ως high power εχει τα bosch FGR7DQP και τα NGK BKR6EQUP. Τα δυο τελευταια ειναι τετρακιδα?

Αξιζει η διαφορα διακιδου - τετρακιδου??

για ποια λες? κωδικος?


ηρθες στο ψητο.. τι παιζει εδω ξερουμε?? τι ειναι, τι δειχνουν κ γιατι δεν λεει να τα αλλαξουμε??

Τιμες +-??
Τα 2άκιδα NGK αναφέρθηκαν...
Θα μου επιτρέψεις να εμμένω στην NGK (τον λόγο το εξήγησα...).

Η διαφορά των χρημάτων αξίζει και διαφορά υπάρχει (αρκεί να ξέρουμε τι περιμένουμε... δεν μιλάω για καμμιά δραματική αύξηση της ιπποδύναμης).
Οι μεν κωδικοί έχουν σχέση με το εκάστοτε μοτέρ, οι δε τιμές με τις "άκρες" του καθενός μας. Είδα όμως ότι ψώνισες ήδη, δεν σε πρόλαβα...

Νίκο εδώ θα διαφωνήσουμε...
Το ότι ένα μπουζί έχει ακίδα ή και γείωση ιριδίου δεν νομίζω ότι σε καμία περίπτωση είναι επικίνδυνο. Αν δεν ξεφύγεις από τα specs του κατασκευαστή όσον αφορά την ψυχρότητα και άλλα σοβαρά χαρακτηριστικά δεν διατρέχεις κανέναν κίνδυνο!
Αντιθέτως το ιρίδιο είναι ένα μέταλλο το οποίο έχει πολύ καλύτερα χαρακτηριστικά από την ήδη τέλεια πλατίνα. Πολύ υψηλότερη αντοχή στις θερμοκρασίες, καλύτερη αγωγιμότητα (κοινώς πιο εγγυημένο σπινθήρα και λιγότερα misfires), και μικρότερη φθορά από τον ίδιο τον σπινθήρα (κοινώς μεγαλύτερη αντοχή και διάρκεια ζωής)Ουάου... Προεδρική παρέμβαση (now we R talking serius business :dblthumb2 ). Εγώ πάλι δεν διαφωνώ σε κάτι από όσα αναφέρεις Μιχάλη για τα χαρακτηριστικά τους. Αλλά είμαι κατά των πολύ δυνατών ρευμάτων στο χώρο καύσης, ειδικά όταν δεν υπάρχει κάτι αναφλεγεί. Δεν είναι κάτι που θα σκεφτόμουν σαν βελτίωση μεμονωμένη και μάλλον ούτε και σε 1ο στάδιο ατμοσφαιρικού μοτέρ. Γιατί αποτελέσματα υπάρχουν (και ορατά μάλιστα σε όλο το φάσμα στροφών) και γιαυτό το λόγο με ανησυχεί η χρήση τους χωρίς φειδώ. Δεν είναι κάτι που θα πρότεινα προσωπικά, οι κίνδυνοι αξιοπιστίας που υπάρχουν θεωρώ ότι δεν αξίζουν τα αποτελέσματα που δίνει η χρήση τους, όταν μάλιστα έχω δει και τρύπια πιστονάκια (εκπληκτικά τασάκια σαφώς...) από άσκοπη χρήση τους.
Παρόλα αυτά αναμένω αγωνιωδώς να ανοίξουν οι κρουνοί της Προεδρικής γνώσης (σοβαρά μιλάω...).

Κάτι είχα υποσχεθεί για έναν οδηγό κατάστασης μπουζί και πιθανών δυσλειτουργιών του μοτέρ. Δείτε εδώ: http://www.splitfire.com/plugtips.htm Και επειδή είστε και παιδιά του "γαργαλήματος" πολλοί, εδώ μπορείτε να δείτε και πως τποθετικά επηρεάζεται η επιλογή των μπουζί ανάλογα με το "γαργάλημα" που επιλέγετε: http://www.splitfire.com/enginemod.htm

Υ.Γ. Παρά το τι site σας δείχνω εξακολουθώ να είμαι ιδιαίτερα επιφυλακτικός με τα δυνατά ρεύματα. Δεν σας υποδεικνύω εταιρεία να ψωνίσετε, απλά η γνώση είναι πάντα σύμμαχος στους ανήσυχους...
C U out there

MPOWER
06-11-06, 09:00
Να ξεκαθαρίσουμε καταρχήν οτι δεν μίλησε κανείς μέχρι τώρα για "αλλαγή ρευμάτων". Το ότι αλλάζουμε μπουζί δεν σημαίνει οτι αλλάζουμε και ρεύματα. Ότι ρεύμα είναι να παραχθεί, θα παραχθεί από τους πολλαπλασιαστές και όχι απο το μπουζί.
Όσο για το πιστόνι-τασάκι που είδες...σίγουρα δεν ευθύνεται ένα μπουζί, αλλά κατά 99% ένα μπέκ που για άγνωστο λόγω δεν ψέκαζε (απόδειξη οτι θα έπρεπε να είναι όλα τα πιστόνια ακριβώς έτσι).
Παίζοντας με ακίδες και μέταλλα (και ΟΧΙ με ψυχρότητες και βασικά χαρακτηριστικά) το μπουζί δεν μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στον κινητήρα ενός αυτοκινήτου παρά μόνο να μην δουλεύει και αποδίδει τα αναμενόμενα, όπως και δεν είναι δυνατόν να δεις και αύξηση της απόδοσης του μοτέρ, παρά μόνο να τελειοποιήσει την καύση και να εκμεταλλευτεί καλύτερα την σχεδίαση του μοτέρ.

lkm86
06-12-06, 09:18
δεν έιχα ιδέα οτι τα μπουζί ανάλογα με τις ακίδες μπορεί να σου αυξήσουν την κατανάλωση.Τώρα που πρέπει να τα αλλάξω (κάθε 10.000 χλμ)θα φροντίσω να το προσέξω και αυτό.

M3Convertible
06-12-06, 09:32
ΟΚ όλα όμορφα και καλά με αυτά που λέτε (με αρκετούς συμφωνώ)

Γιατί δεν αναφέρεστε και στα μπουζοκαλώδια τα οποία ορισμένα από αυτά έχουν στις πίπες αντίσταση και όταν τα αλλάζουμε με καλύτερα δεν υπάρχει αντίσταση με αποτέλεσμα να περνάει περισσότερο ρεύμα στα μπουζί, άρα να φθείρονται περισσότερο και πιο γρήγορα…
Αν κάνω λάθος σε αυτό παρακαλώ πολύ να με διορθώσετε γιατί το θέμα ρεύματα, μπουζί με ενδιαφέρει.

Πχ το ψυχρό μπουζί σου δίνει τρελή ροπή αλλά απότομα (αυτό μου έχει τρυπήσει στο cart 2 πιστόνια) ενώ το θερμό το βάζω για 30 λεπτά ίσα ίσα για να πάρουν τα καινούρια μέταλλα τις ανοχές που πρέπει (στρώσιμο) μιλάω πάντα για cart και 2χρονο μοτέρ

konc
24-10-07, 13:02
Αυτό μήπως δεν είναι φυσιολογικό; Δεν ξέρω βέβαια και πολλά για τους Μ40, αλλά για τον Μ43 που έχω, η BMW δίνει τα NGK BKR6EK σε δυάκιδα, και τα BKR6EQUP σε τετράκιδα, τα οποία μάλιστα μέσα στο realoem αναφέρει ως "high power", και επίσης τα τετράκιδα η BMW τα δίνει και ως longlife, εως και 80.000 χιλ..
Όταν είχα βάλει τα BKR6EQUP, δεν είχα καμία δυσλειτουργεία, ούτε μαύρισαν, αλλά επειδή δεν μου αρέσει η ιδέα να κρατάω τα μπουζί τόσο πολύ και επειδή τα τετράκιδα είναι πολύ ακριβά για να τα αλλάζω κάθε 15.000km,βάζω τα δυάκιδα και τα αλλάζω πάντα σε κάθε service για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο αλλά και να βλέπω τι γίνεται μέσα στον κύλινδρο.

Μια γρήγορη ερώτηση για να μην ανοίγω άλλο thread αφού αυτό ήδη υπάρχει:

Είναι η πρώτη φορά σήμερα το απόγευμα σε 4 ώρες που μαζί με ένα γενικό service θα μου αλλάξει και μπουζί ο μηχανικός, συνήθως τα άλλαζα μόνος μου. Η ερώτησή μου είναι η εξής:

Δεν δέχεται να μου βάλει τα 4κιδα ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.
-"Γιώργο τα 4κιδα NGK θα πάρεις έτσι? Αυτά φοράω και τώρα"
-"ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Σε Μ43 ΜΟΝΟ 2ακιδα"
-"Βρε Γιώργο αφού το ΕΤΚ και το Realoem τα δίνουν και τα δύο"
-"Είπαμε, ΜΟΝΟ 2ακιδα"
-"Μα και αντιπροσωπείες όταν τα αγόραζα μόνος μου και δεν ήξερα τι να ζητήσω, αυτά μου έδιναν"
-"Το παίρνω όλο πάνω μου, η ευθύνη δικιά μου, μόνο 2άκιδα και να πάνε να #$^%θούν όλοι. Αν θέλεις 4κιδα να τα βάλεις μόνος σου και ας λέει το ΕΤΚ και οι αντιπροσωπείες ότι θέλουν"
-"..."

Πως το βρίσκετε? Ο τύπος δεν το έβγαλε από το κεφάλι του, έχει το λόγο του και αυτός δεν είναι ότι πουλάει μπουζί. Συνήθως μάλιστα δεν μου πουλάει τίποτα, του πηγαίνω τα ανταλλακτικά και τα βάζει οπότε δεν παίζει ο παράγοντας χρήμα στη μέση.

God
24-10-07, 14:22
Μια γρήγορη ερώτηση για να μην ανοίγω άλλο thread αφού αυτό ήδη υπάρχει:

Είναι η πρώτη φορά σήμερα το απόγευμα σε 4 ώρες που μαζί με ένα γενικό service θα μου αλλάξει και μπουζί ο μηχανικός, συνήθως τα άλλαζα μόνος μου. Η ερώτησή μου είναι η εξής:

Δεν δέχεται να μου βάλει τα 4κιδα ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.
-"Γιώργο τα 4κιδα NGK θα πάρεις έτσι? Αυτά φοράω και τώρα"
-"ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Σε Μ43 ΜΟΝΟ 2ακιδα"
-"Βρε Γιώργο αφού το ΕΤΚ και το Realoem τα δίνουν και τα δύο"
-"Είπαμε, ΜΟΝΟ 2ακιδα"
-"Μα και αντιπροσωπείες όταν τα αγόραζα μόνος μου και δεν ήξερα τι να ζητήσω, αυτά μου έδιναν"
-"Το παίρνω όλο πάνω μου, η ευθύνη δικιά μου, μόνο 2άκιδα και να πάνε να #$^%θούν όλοι. Αν θέλεις 4κιδα να τα βάλεις μόνος σου και ας λέει το ΕΤΚ και οι αντιπροσωπείες ότι θέλουν"
-"..."

Πως το βρίσκετε? Ο τύπος δεν το έβγαλε από το κεφάλι του, έχει το λόγο του και αυτός δεν είναι ότι πουλάει μπουζί. Συνήθως μάλιστα δεν μου πουλάει τίποτα, του πηγαίνω τα ανταλλακτικά και τα βάζει οπότε δεν παίζει ο παράγοντας χρήμα στη μέση.

O αριθμος των ακιδων σε ιδιου τυπου μπουζι το μονο που επηρρεαζει ειναι την ζωη του μπουζι. Οποτε ολιγον τι θεωρω οτι ειναι ο γνωστος τυπος του 'ξερολα μηχανικου, γ@μ@ω και τις αντιπροσωπειες και την BMW αμα λαχει, θα εφτιαχνα δικο μου κινητηρα αλλα με φαγαν τα κυκλωματα'.

Δεν εχει κανενα προβλημα ειτε του βαλεις 2-ακιδα ειτε 4-κιδα. Τα πρωτα θα τα αλλαξεις στα 12000-15000χλμ και τα δευτερα στα 25000-35000. Τιποτα παραπανω. Αρκει φυσικα να βαζεις αυτα που γραφει η λιστα, οχι αλλου τυπου!

Cabriolakias
24-10-07, 14:43
Νίκο εδώ θα διαφωνήσουμε...
Το ότι ένα μπουζί έχει ακίδα ή και γείωση ιριδίου δεν νομίζω ότι σε καμία περίπτωση είναι επικίνδυνο. Αν δεν ξεφύγεις από τα specs του κατασκευαστή όσον αφορά την ψυχρότητα και άλλα σοβαρά χαρακτηριστικά δεν διατρέχεις κανέναν κίνδυνο!
Αντιθέτως το ιρίδιο είναι ένα μέταλλο το οποίο έχει πολύ καλύτερα χαρακτηριστικά από την ήδη τέλεια πλατίνα. Πολύ υψηλότερη αντοχή στις θερμοκρασίες, καλύτερη αγωγιμότητα (κοινώς πιο εγγυημένο σπινθήρα και λιγότερα misfires), και μικρότερη φθορά από τον ίδιο τον σπινθήρα (κοινώς μεγαλύτερη αντοχή και διάρκεια ζωής)

Θα συμφωνησω... εχω εδω και 80.000 χλμ μπουζι ιριδιου με τις προδιαγραφες του κατασκευαστη και δεν εχω κανενα προβλημα...

Παντως οπως ειπε και ο GOD ετσι και εγω θα καταληξω στα μαμα...

Παιδες...ο Γερμανακος για να εβαλε αυτο το μπουζι κατι ξερει δεν το εβαλε τυχαια...ηταν χαζος δηλαδη εκεινος που δεν εβαλε ιριδιου η τετρακιδο η η η η κλπ κλπ? κατι ξερει... οποτε ας το αφησουμε ετσι....ετσι κι αλλιως σε ενα μαμα μοτερ μπεμβε απο το μπουζι δεν κερδιζεις σχεδον τιποτα οποτε δεν υπαρχει λογος.....αφηστε το μαμακα....

konc
24-10-07, 16:37
Μάλιστα, κατάλαβα και ευχαριστώ για τις άμεσες απαντήσεις. Έτσι φανταζόμουνα και ήξερα και εγώ από τη θεωρία, απλά είπα να ρωτήσω. Αφού δεν έχουν διαφορά στην απόδοση τα δυό τους (η εταιρία δίνει bosch 2άκιδα και ngk 4άκιδα) θα βάλω αυτά που θέλει η μηχανικάρα μου που προφανώς θα είναι και πιο φθηνά και θα τον πρήξω να μου πει το σκεπτικό του. Θα σας πω τι μου είπε!

thanassis
24-10-07, 17:34
τελικά για Μ40Β16 πιο μπουζί να προτιμήσω που ίσως μου ρίξει την κατανάλωση??? υπάρχει κανένα ειδικό μπουζί μήπως για 2χρονα, για να κάνει καλύτερη ανάφλεξη μαζί με τα λάδια????:icon02: (πλάκα κάνω εννοείται για το τελευταίο!!)

God
24-10-07, 18:31
τελικά για Μ40Β16 πιο μπουζί να προτιμήσω που ίσως μου ρίξει την κατανάλωση??? υπάρχει κανένα ειδικό μπουζί μήπως για 2χρονα, για να κάνει καλύτερη ανάφλεξη μαζί με τα λάδια????:icon02: (πλάκα κάνω εννοείται για το τελευταίο!!)

Κοιτα να δεις, μπουζι αυτουσια να ριξει την καταναλωση ΔΕΝ θα την ριξει. Για να πεσει η καταναλωση πρεπει να αλλαξει τις επιδοσεις του κινητηρα. Και να αλλαξουν απειροελαχιστα, δεν θα σου δωσει διαφορα στην καταναλωση. Εκτος αν βαλεις εντελως ακυρο μπουζι και την μιση την πεταει ακαυτη, εκει να δεις διαφορα στην καταναλωση!

Για τα λαδια, λενε οτι βαζοντας ενα βαθμο θερμοτερα μπουζι βοηθαει την κατασταση επειδη η ακιδα διατηρει υψηλοτερη θερμοκρασια και διαλυει τα καταλοιπα ευκολοτερα. Αλλα νομιζω οτι το Μ40 φοραει ηδη το θερμοτερο μπουζι του ειδους του!

konc
24-10-07, 21:47
Λοιπόν, έχουμε γκολ:
Για ρίξτε μια ματιά στο τελευταίο ΕΤΚ! Ναι, δίνει μόνο τα 2άκιδα. Γιατί? Γιατί η BMW σε αυτούς τους κινητήρες που είναι κάποιας ηλικίας και έχουν χιλιόμετρα δεν προτείνει πια 4κιδα. Δεν ξέχασαν απλά να τα γράψουν, ήρθε ΟΔΗΓΙΑ!
Τώρα μη με ρωτήσετε για ποιόν τεχνικό λόγο δεν τα προτείνουν, δεν ξέρω να σας πω και αν ξέρει κανείς ας βοηθήσει.

Πολύ μπροστά η μηχανικάρα... :)

thanassis
24-10-07, 22:01
μπορώ οποιαδήποτε στιγμή να βγάλω το μπουζί να δω τι είναι ή θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα???
να φανταστώ ότι πρέπει να είναι κρύο το μοτέρ?

bmw316turbo
24-10-07, 22:18
Παιδια να μπω και εγω στην συζητηση και να πω την αποψη μου.
Θεωρω μακραν τα καλυτερα μπουζι τα brisk ως προς την αποδοση και μονο ενω αυτα που παραδεχομαι ειναι τα denso (αν κοιταξει κανεις ποσο ποιοτικα ειναι και ποσο μικρες ανοχες εχουν) και λιγοτερο ngk.
Εχω δοκιμασει για πολλα χρονια brisk, denso zu platinum, denso ιριδιου, bosch τετρακιδα.
Η διαφορα ως προς την αποδοση στο προηγουμενο αμαξι (charade gtti) των brisk και denso zu platinum σε συνδιασμο με σιλικονης καλωδια με τα bosch ηταν ΑΠΕΙΡΗ...!!!
Στο τωρινο μου αμαξι εβαζα τα τελευταια χρονια denso ik24 και πηγαινε καλα και στρωτα σε ολες τις συνθηκες.Η διαφορα ηταν οτι μαυριζαν οταν οδηγουσα νορμαλ για μεγαλο χρονικο διαστημα λογω της ψυχροτητας που ειχαν με συνεπεια το λιγο ασταθες ρελαντι.
Τα αλλαξα και δοκιμασα υστερα απο τεραστιο ψαξιμο στο νετ τα nology silver χωρις εσωτερικη αντισταση.Ειδα ρελαντι βραχο, γρηγορο ζεσταμα του μπουζι και πιο γεματη δυναμη στις μεσαιες.
Τωρα , για τρυπες πιστονιων, ρευματα κτλπ απλα ειναι ο μεγαλυτερος μυθος που πλαναται και με βρισκει απολυτα συμφωνο mε αυτα που εχουν ειπωθει εκτενως στο power technics.
Τα πιστονια τρυπιουνται απο προαναφλεξει, αυταναφλεξει λογω μιγματος ,πολυ πιεση (λουκια) μεγαλη συμπιεση ή το εξαιρετικα σπανιο να ξεσπασει σπινθηρας μεταξυ ηλεκτροδιο μπουζιου και πιστονιου (ως γειωση) , μονο σε πολυ συμπιεση οποτε το πιστονι στο ΑΝΣ να φτανει απιστευτα κοντα με το ηλεκτροδιο του μπουζιου.
Απο καταναλωση θεωρητηκα μπορει να κερδισεις και να χασεις οχι μονο απο μπουζι αλλα και απο advance δηλαδη οταν ριχνεις μιγμα να αυξησεις θεωρητικα advance για να προλαβει να καει ολο το μιγμα.Οποτε θεωρητικα μπορεις να πεις πως ενα θερμο μπουζι μπορει να σου κανει καποια οικονομια λογω της καλυτερης καυσης οταν δεν τσιτωνεται το μοτερ αλλα απο την αλλη στα τσιτωματα μπορει να υπερθερμανθει χωρις να αποδιδει ενω μπορει να δημιουργησει πειρακια λογω θερμης ακιδας με το χειροτερο να σπασει η ακιδα και ο κινητηρας.Αρα χρειαζεται μια ισοροπια στη ψυχοτητα που επιλεγουμε.
Τελικως μην παρασυρομαστε απο διαφημησεις πιο ειναι καλο και πιο οχι.Ολα ειναι καλα για συμβατικα τουτου.Οταν ομως τα τσιγκλιζουμε τα αμαξια τοτε παιζει μελετη....
Εγω παντως εχω ηδη παραγειλει παλι nology(made by brisk) και δεν εχω και παρασιτα λογω ελλειψης εσωτερικης αντιστασης...τελεια!
Γνωμη μου παντα.

God
24-10-07, 22:47
Λοιπόν, έχουμε γκολ:
Για ρίξτε μια ματιά στο τελευταίο ΕΤΚ! Ναι, δίνει μόνο τα 2άκιδα. Γιατί? Γιατί η BMW σε αυτούς τους κινητήρες που είναι κάποιας ηλικίας και έχουν χιλιόμετρα δεν προτείνει πια 4κιδα. Δεν ξέχασαν απλά να τα γράψουν, ήρθε ΟΔΗΓΙΑ!
Τώρα μη με ρωτήσετε για ποιόν τεχνικό λόγο δεν τα προτείνουν, δεν ξέρω να σας πω και αν ξέρει κανείς ας βοηθήσει.

Πολύ μπροστά η μηχανικάρα... :)

Δεν ξερω γιατι μπορει να εγινε αυτο, αλλα παντως εμενα μου τα βγαζει τα 4-κιδα και στο ETK online, και στο bmwfans και στο ΕΤΚ που εχω...


μπορώ οποιαδήποτε στιγμή να βγάλω το μπουζί να δω τι είναι ή θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα???
να φανταστώ ότι πρέπει να είναι κρύο το μοτέρ?

Κανενα προβλημα. Αρκει να ειναι κρυο για να μην αποκτησεις εσυ κανενα προβλημα. Και μην το παρασφιξεις, απλα λιγο σφικτα φτανει.

konc
24-10-07, 23:06
Δεν ξερω γιατι μπορει να εγινε αυτο, αλλα παντως εμενα μου τα βγαζει τα 4-κιδα και στο ETK online, και στο bmwfans και στο ΕΤΚ που εχω...
Στο δικό μου ΕΤΚ και στο realoem βγάζει και τα δύο. Στο δικό του ΕΤΚ βγάζει μόνο τα 2άκιδα, αλλά έτσι και αλλιώς ήρθε λέει οδηγία μόνο γι' αυτά τα μπουζί.

Τώρα αν με ρωτήσεις προσωπικά, σιγά τ' αυγά και σιγά μην έχει κανείς πρόβλημα βάζοντας τα 4άκιδα που έβαζε πάντα, αλλά να που υπήρχε λόγος και επέμενε ο τύπος.

onyx
26-10-07, 14:34
Κάθε ένας μας οδηγάει διαφορετικά. Τα ίδια μπουζί στο ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικό οδηγό μπορεί να έχει διαφορετική απόδοση, κατανάλωση και αντοχή στο μαύρισμα και στον χρόνο. Η απόδοση σε έναν δεν είναι στοιχείο γενικότερης απόδοσης του μπουζί σε άλλους με ίδιο κινητήρα....

jonmedic
26-10-07, 20:40
Εγω με NGK πλατινας και ιριδιου εχω μεινει απολυτα ευχαριστημενος.....

panos 316T
16-06-09, 13:47
να προσθέσω σε αυτό το θέμα και την ιχνηλάτηση-διάγνωση των μπουζί και συγκεκριμένα :

καφέ, γκρίζο ή χρυσοκίτρινο χρώμα του ηλεκτροδιου και του μονωτή :σημαίνει καλή κατάσταση/ρύθμιση της μηχανής.


Λευκές επικαθήσεις: σημαίνει υπερβολική ποσότητα λαδιού στο θάλαμο καύσης ή κακή ποιότητα λαδιού.


Μαύρες επικαθήσεις :σημαίνει υπερβολικά πλούσιο μείγμα αέρα - καυσίμου ή προβληματική λειτουργία της ανάφλεξης ή πολύ ψυχρό τύπο μπουζί.


Λαδωμένο μπουζί:σημαίνει Μηχανή πολύ φθαρμένη ή με άλλο σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας.


Ηλεκτρόδιο λιωμένο ή με λευκά στίγματα:σημαίνει ότι προκλήθηκε από υπερθέρμανση εξαιτίας υπερβολικού αβάνς ή βλάβης του συστήματος ψύξης ή πολύ θερμού τύπου μπουζί.


Φθαρμένο μπουζί. :σημαίνει ότι ήρθε η ώρα αλλαγής.Η καθυστέρηση του συντελεί τόσο στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου όσο και της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

m-power_01
16-06-09, 16:04
να προσθέσω σε αυτό το θέμα και την ιχνηλάτηση-διάγνωση των μπουζί και συγκεκριμένα :

καφέ, γκρίζο ή χρυσοκίτρινο χρώμα του ηλεκτροδιου και του μονωτή :σημαίνει καλή κατάσταση/ρύθμιση της μηχανής.


Λευκές επικαθήσεις: σημαίνει υπερβολική ποσότητα λαδιού στο θάλαμο καύσης ή κακή ποιότητα λαδιού.


Μαύρες επικαθήσεις :σημαίνει υπερβολικά πλούσιο μείγμα αέρα - καυσίμου ή προβληματική λειτουργία της ανάφλεξης ή πολύ ψυχρό τύπο μπουζί.


Λαδωμένο μπουζί:σημαίνει Μηχανή πολύ φθαρμένη ή με άλλο σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας.


Ηλεκτρόδιο λιωμένο ή με λευκά στίγματα:σημαίνει ότι προκλήθηκε από υπερθέρμανση εξαιτίας υπερβολικού αβάνς ή βλάβης του συστήματος ψύξης ή πολύ θερμού τύπου μπουζί.


Φθαρμένο μπουζί. :σημαίνει ότι ήρθε η ώρα αλλαγής.Η καθυστέρηση του συντελεί τόσο στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου όσο και της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

http://www.mybike.gr/index.php?showtopic=470 Μπορειτε να τα δειτε εδω που ειναι κι το πρωτοτυπο και εχει και φωτογραφιες για να γινει κατανοητο

m-power_01
16-06-09, 16:32
Ο βασικός ρόλος των μπουζί είναι :

α) να αναφλέξει το μίγμα καύσιμο/αέρα στο θάλαμο καύσης

β) να μεταφέρει τη θερμότητα από το θάλαμο καύσης

Ηλεκτρική Απόδοση μπουζί = η ποσότητα τάσης που απαιτείται από το σύστημα ανάφλεξης για να μπορέσει να σπινθηρίσει το μπουζί.

Θερμική Απόδοση μπουζί = η θερμοκρασία στην άκρη του μπουζί πρέπει να κρατηθεί μέσα σε ένα κατάλληλο εύρος, έτσι ώστε ούτε να υπερθερμανθεί και να δημουργεί προαναφλέξεις (pre-ignition) αλλά ούτε και να ψυχθεί έτσι ώστε να μην βρωμίζει το μπουζί από υπερβολικές επικαθίσεις. Όταν η θερμοκρασία λειτουργίας του μπουζί είναι στο ιδανικό εύρος, παρατηρείται μία αυτοκαθαριζόμενη λειτουργία από επικαθίσεις στο άκρο του μπουζί.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι το μπουζί δεν παράγει ζέστη, αλλά αφαιρεί ζέστη. Λειτουργεί σαν εναλλάκτης ζέστης μεταφέροντας ποσά θερμότητας από το θάλαμο καύσης προς το σύστημα ψύξης του κινητήρα.

Αυτό το εύρος μεταφοράς ζέστης από το μπουζί, καθορίζεται από:

* το μήκος της μύτης του μονωτή
* τον όγκο αέρα γύρω από τη μύτη του μονωτή (μεταξύ μονωτή και σπειρώματος)
* Τα υλικά/κατασκευή της πορσελάνης του μονωτή και του κεντρικού ηλεκτροδίου
http://lancialybra.mlemo.gr/doityourself/mpouzi_coils/chartheatratingflowpath-2.gif

(πηγή NGK)

Στην αγορά συναντάμε μπουζί θερμά, ψυχρά και ενδιάμεσα (κανονικά). Σε ένα αυτοκίνητο χωρίς μετατροπές δεν θα πρέπει ποτέ να τοποθετούμε θερμά ή ψυχρά μπουζί, παρά μόνο κανονικά.

Τα θερμά μπουζί χρησιμοποιούνται όταν για κάποιο λόγο πρέπει να αποβάλλεται μικρότερη θερμοκρασία από το θάλαμο καύσης έτσι ώστε να καίγεται περισσότερο το λάδι και οι διάφορες επικαθίσεις. Το αντίθετο στα ψυχρά. Όλα αυτά έχουν να κάνουν με τις θερμοδυναμικές απαιτήσεις του θαλάμου καύσης και όχι με την ποιότητα των μπουζί.



Κριτήρια κατάστασης μπουζί

Υπάρχουν τρία βασικά κριτήρια διάγνωσης της κατάστασης των μπουζί: σωστής καύσης, βρώμικα από επικαθίσεις και τέλος με επιφάνεια από υπερθέρμανση (overheated).

Η περιοχή μεταξύ υπερθέρμανσης και υπερβολικών επικαθίσεων, λέγεται περιοχή θερμοκρασίας αυτοκαθαρισμού του μπουζί και είναι μεταξύ (500-850οC). Η θερμοκρασία σε αυτή την περιοχή καίει τις επικαθίσεις άνθρακα και καύσης. Στην παρακάτω φώτο, η μεσαία φωτογραφία είναι μία εικόνα υγιούς μπουζί, η επάνω έχει δημιουργήσει μία επιφάνεια με υπερθέρμανση και τέλος η κάτω παρουσιάζει επιφάνεια μπουζί λερωμένη από κατάλοιπα καύσης και επικαθίσεις άνθρακα.
http://lancialybra.mlemo.gr/doityourself/mpouzi_coils/charttempfiringend.gif(πηγή NGK)



Από τι εξαρτάται η καλή ανάφλεξη.

Για τη σωστή απόδοση του κινητήρα αλλά και την εύκολη εκκίνηση του, η ποιότητα και η κατάσταση των μπουζί είναι μέγιστης σημασίας.

Το τυπικό μπουζί απαιτεί ένα εύρος τάσης από 5.000-25.000 V από το πηνίο ανάφλεξης για να μπορέσει να σπινθηρίσει. Η ακριβής τάση που απαιτείται εξαρτάται:

* Από το διάκενο ακίδας, όσο μεγαλύτερο το διάκενο τόσο μεγαλύτερη τάση απαιτείται. Για αυτό το διάκενο στα μπουζί πρέπει να τηρείται στις προδιαγραφές του.
* Από την κατάσταση-φθορά του ηλεκτροδίου. Λερωμένα μπουζί ίσως να μην σπινθηρήσουν καθόλου!
* Από το φορτίο του κινητήρα. Όσο αυξάνεται τόσο αυξάνεται και η ανάγκη για τάση στα μπουζί. Εάν τα μπουζί είναι φθαρμένα ή το διάκενο της ακίδας είναι μεγάλο, ενδεχομένως να παρουσιάσουν διαλείψεις σπινθηρισμού.
* Από την αντίσταση των μπουζί και των μπουζοκαλωδίων αυξάνουν την απαίτηση τάσης. Η αλλαγή φθαρμένων ή κατεστραμένων μπουζοκαλωδίων απαιτείται για βελτίωση της ανάφλεξης.
* Από τις περιβαλλοντικές συνθήκες λειτουργίας (θερμοκρασία-υγρασία-βαρομετρική πίεση). Χαμηλή θερμοκρασία, αυξημένη υγρασία και υψηλή βαρομετρική πίεσης απαιτούν περισσότερη τάση για να σπινθηρίσει το μπουζί.

Επομένως, η ανάφλεξη για να είναι αξιόπιστη, απαιτείται ένα πηνίο ανάφλεξης σε άριστη κατάσταση, μπουζοκαλώδια χωρίς προβλήματα και τέλος ένα καθαρό και σε καλή κατάσταση μπουζί με σωστό διάκενο στην ακίδα. Εάν ένα από αυτά τα κριτήρια δεν πληρείται, θα υπάρξει αδυναμία σωστής ανάφλεξης.

Επίσης, να αναφερθεί ότι η μακροζωΐα των πολλαπλασιαστών είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κατάσταση των μπουζί. Φθαρμένα ή και αρκετά λερωμένα μπουζί εύκολα "ζορίζουν" σε απαίτηση ρεύματος του πολλαπλασιαστές και εύκολα τους καταστρέφουν

Τα χαρακτηριστικά ενός μπουζί είναι ο αριθμός των ακίδων που διαθέτουν, το υλικό κατασκευής των ηλεκτροδίων, η θερμοκρασία λειτουργίας τους και το ύψος τους. Τα ηλεκτρόδια σε ένα μπουζί μπορεί να είναι από 1 μέχρι 4, το υλικό κατασκευής είναι ο χαλκός, η πλατίνα ή το ιρίδιο, με τα δύο τελευταία να επιλέγονται για τους βελτιωμένους κινητήρες. Ακόμη ένα χαρακτηριστικό είναι η θερμοκρασία λειτουργίας τους, μιας και υπάρχουν μπουζί θερμά και ψυχρά. Ένα νούμερο ψυχρότερο μπουζί από αυτό που συνιστά ο κατασκευαστής, μπορεί να μειώσει έως και 100ο Κελσίου τη θερμοκρασία στο χώρο καύσης, νούμερο που βοηθά σε ένα αρκετά βελτιωμένο κινητήρα, αλλά όχι σε ένα εργοστασιακό. Τα θερμά μπουζί έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια μονωτικού υλικού, με αποτέλεσμα η απαγωγή της θερμότητας να γίνεται σε μεγάλο χρονικό διάστημα, κάτι που δε συνιστάται σε πολύστροφους κινητήρες, αφού είναι επιρρεπείς στο φαινόμενο προανάφλεξης (πυράκια). Τέλος, το μήκος τους δε θα πρέπει να ξεφεύγει από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής.http://lancialybra.mlemo.gr/doityourself/mpouzi_coils/chartheatratingflowpath-2.gif

Αναβάθμιση μπουζί

Όταν φθάσει ο καιρός για αλλαγή των μπουζί, ενδεχομένως να θέλουμε να αναβαθμίσουμε τα μπουζί με άλλα "μακρύτερης διάρκειας" διαφόρων επιστρώσεων, όπως της πλατίνας (long-life platinum ή gold-platinum).

Αυτά είναι ακριβότερα, αλλά αντέχουν και πολύ περισσότερο. Πολλά από αυτά έχουν διάρκεια ζωής από 60.000-100.000Km και ίσως είναι καλή περίπτωση εάν αλλάζουμε τα μπουζί μόνοι μας και η πρόσβαση των μπουζί είναι ιδιαίτερη δύσκολη.

Μια άλλη επιλογή είναι τα μπουζί " απόδοσης". Αυτά συνήθως έχουν μοναδικές κατασκευαστικές λύσεις στο ηλεκτρόδιο του μπουζί, όπου αυξάνουν την ποσότητα του σπινθήρα ή ακόμη και τις οδούς του σπινθηρισμού έτσι ώστε να εξασφαλίσουν πάντα το σωστό σπινθηρισμό χωρίς απώλειες. Αυτά τα μπουζί είναι πάντα πιο ακριβά από τα τυπικά και πολλές φορές διαρκούν και περισσότερο. Είναι μια καλή επιλογή, εάν θέλουμε να αναβαθμίσουμε την απόδοση της ανάφλεξης.

Σιγουρα κατι θα ξεχναω...ελπιζω να ειναι κατανοητα! Για οτι παραπανω θα συμπληρωσω

alexaxandros_79
25-06-09, 23:22
Εγώ παρήγγειλα από amazon τα NGK BKR6EQUP αλλά από λαθος μου ήρθαν κάτι Champion doubla platinum power με κωδικό 7318. Ξέρουμε αν κάνουν; Παίζει να το χαλάσουμε αν τα δοκιμάσουμε;

gregE36
01-07-09, 11:37
σε Ε39520 καθε ποτε θελουν αλλαγη τα μπουζι?στο inspection ii τα αλλαζουν?

m-power_01
02-07-09, 18:47
κατα 99% νομιζω ναι

tasos.kamv
03-10-10, 20:00
Παραθέτω την εμπειρία μου από αλλαγή των μπουζί στη bimmer μου (Ε46 318ci 2.000 valvetronic).....
Άλλαξα μπουζί μετά από 50.000km χρήσης (προηγούμενη αλλαγή στα 90.000km και τώρα στα 140.000km) και η μπέμπα μου άλλαξε ΤΕΛΕΙΩΣ συμπεριφορά!!!! Είχα βάλει πριν BOSCH FGR7DQP και τώρα έβαλα (ευτυχώς) NGK BKR6EQUP...!!!! Ποτέ μα ποτέ η μπέμπα μου από τότε που την έχω δεν είχε τόσο καλή αίσθηση της ροπής και απόκριση του γκαζιού!!!! Πριν αλλάξω μπουζί νόμιζα ότι ο κινητήρας είχε αρχίσει να πέφτει λόγω της ηλικίας του μιας και η αίσθηση της ροπής δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική. Ευτυχώς που απ το μαγαζί που τα αγόρασα μου είπαν να πάρω τα NGK (είχαν σχεδόν διπλάσια τιμή (11€) σε σχέση με τα Bosch (6€)) και η μπέμπα moy "αγρίεψε" και πάλι για τα καλά.... Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί με τα BOSCH είχα τόσο μειωμένη απόδοση, μιας και είναι επώνυμα και προτεινόμενα από τον κατασκευαστή..??? Δεν νομίζω ότι φταίει ότι τα άλλαξα έπειτα από 50.000km χρήσης, αφού η BMW προτείνει αλλαγή ανά Inspection II, δηλαδή χοντρικά ανά 80.000km. Αυτά που έβγαλα ήταν σχεδόν σε άριστη κατάσταση και ο μηχανικός μου είπε ότι άντεχαν και άλλα km. Μακριά από BOSCH μπουζί φίλτατοι βαυαροί!!!!!!!

rapid_fast
03-10-10, 22:57
Παραθέτω την εμπειρία μου από αλλαγή των μπουζί στη bimmer μου (Ε46 318ci 2.000 valvetronic).....
Άλλαξα μπουζί μετά από 50.000km χρήσης (προηγούμενη αλλαγή στα 90.000km και τώρα στα 140.000km) και η μπέμπα μου άλλαξε ΤΕΛΕΙΩΣ συμπεριφορά!!!! Είχα βάλει πριν BOSCH FGR7DQP και τώρα έβαλα (ευτυχώς) NGK BKR6EQUP...!!!! Ποτέ μα ποτέ η μπέμπα μου από τότε που την έχω δεν είχε τόσο καλή αίσθηση της ροπής και απόκριση του γκαζιού!!!! Πριν αλλάξω μπουζί νόμιζα ότι ο κινητήρας είχε αρχίσει να πέφτει λόγω της ηλικίας του μιας και η αίσθηση της ροπής δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική. Ευτυχώς που απ το μαγαζί που τα αγόρασα μου είπαν να πάρω τα NGK (είχαν σχεδόν διπλάσια τιμή (11€) σε σχέση με τα Bosch (6€)) και η μπέμπα moy "αγρίεψε" και πάλι για τα καλά.... Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί με τα BOSCH είχα τόσο μειωμένη απόδοση, μιας και είναι επώνυμα και προτεινόμενα από τον κατασκευαστή..??? Δεν νομίζω ότι φταίει ότι τα άλλαξα έπειτα από 50.000km χρήσης, αφού η BMW προτείνει αλλαγή ανά Inspection II, δηλαδή χοντρικά ανά 80.000km. Αυτά που έβγαλα ήταν σχεδόν σε άριστη κατάσταση και ο μηχανικός μου είπε ότι άντεχαν και άλλα km. Μακριά από BOSCH μπουζί φίλτατοι βαυαροί!!!!!!!

Μου κάνουν εντύπωση τα γραφόμενα σου..
1) Επειδή και τα 2 είναι OEM απο το εργοστάσιο..
2) Επειδή και τα 2 τα βρίσκω 10,21ε+φπα..
3) Επειδή το Δεκέμβρη άλλαξα απο μπος σε ngk, και δεν ένοιωσα κάτι..
Κατανάλωση έχω μικρότερη σίγουρα, αλλά αλλιώς αποδίδει μπουζι με 90.000 χιλιόμετρα
και αλλιώς με μηδεν..
Πάντως είναι πολύ ενδιαφέρουσα η τοποθέτηση σου, ειδικά αν δεν έκανες τίποτε άλλο
στο αυτοκίνητο, παρά μόνο αλλαγή μπουζί..

x318big
03-10-10, 23:56
παντως να πω κι εγω κατι ,πριν πολλα χρονια ειχα ενα ιταλικο μηχανακι ,πολυ προβληματικο στην λειτουργεια του και με ιδιαιτερως μεγαλη "ρευματοπαθεια",τα δε μπουζι που εβαζε η μαμα ducati δε βγαζαν πανω απο 500 χ.λ.μ
τοτε ανακαλυψα σε ενα μαγαζι στην Καλλιροης τα splitfire και αγορασα 2 ακιδα ,αυτα που ταιριαζαν τελος παντων.
τα κρατησα 10.000-15.000 χ.λ.μ ,τα παλια τα εβγαλα για να τα αλλαξω και τοτε τα εβαλα σε ενα yz για 1χρονο περιπου.
Το εβγαλα μισολιωμενο και το εβαλα σε σκουτερ (μισολιωμενο) για 2-3 χρονια ,πανω απο 20.000 χ.λ.μ
Ε μετα το πεταξα.
το αλλο το εχασα ,αλλιως θα ακολουθουσε παρομοια καρριερα.
Δεν ειναι ολα τα μπουζι ιδια .
Αν μπει το αντιστοιχο νουμερο, ειναι σιγουρα καλυτερα τα 2 ακιδα και 4τρακιδα και ακινδυνα για το πιστονι αφου ο σπινθηρας μοιραζεται κυκλικα και οχι σε ενα συγκεκριμενο σημειο.

giannis 116
04-10-10, 00:12
Εγω αλλαζω σχεδον καθε 50-60.000χμ και βαζω αυτα που προτεινει η εταιρια, NGK αλλα δε θυμαμαι ακριβως τον κωδικο και δε μπορω να πω οτι βλεπω ή νιωθω καποια διαφορα σε αποκριση γκαζιου, ζωντανια κινητηρα, ροπη ή καταναλωση.
Να σημειωσω πως στην τελευταια αλλαγη μπουζι αυτα που ειχε πανω τα ειδα και οι ακιδες τους ηταν σαν καινουριες, ουτε λιωμενες ουτε με μαυριλες τιποτα φαινονταν μια χαρα μετα απο 50.000χμ.

x318big
04-10-10, 00:24
ΟΚ όλα όμορφα και καλά με αυτά που λέτε (με αρκετούς συμφωνώ)

Γιατί δεν αναφέρεστε και στα μπουζοκαλώδια τα οποία ορισμένα από αυτά έχουν στις πίπες αντίσταση και όταν τα αλλάζουμε με καλύτερα δεν υπάρχει αντίσταση με αποτέλεσμα να περνάει περισσότερο ρεύμα στα μπουζί, άρα να φθείρονται περισσότερο και πιο γρήγορα…
Αν κάνω λάθος σε αυτό παρακαλώ πολύ να με διορθώσετε γιατί το θέμα ρεύματα, μπουζί με ενδιαφέρει.

Πχ το ψυχρό μπουζί σου δίνει τρελή ροπή αλλά απότομα (αυτό μου έχει τρυπήσει στο cart 2 πιστόνια) ενώ το θερμό το βάζω για 30 λεπτά ίσα ίσα για να πάρουν τα καινούρια μέταλλα τις ανοχές που πρέπει (στρώσιμο) μιλάω πάντα για cart και 2χρονο μοτέρ
στην Αμερικη ,σου αλλαζουν μπουζοκαλωδια ,καθε 25.000 -30.000 χ.λ.μ......

giannis 116
04-10-10, 00:33
στην Αμερικη ,σου αλλαζουν μπουζοκαλωδια ,καθε 25.000 -30.000 χ.λ.μ......

Καλωδια?! Γιατι αλλαζουν καλωδια?! Μηπως εννοεις μπουζι και οχι καλωδια?.. Δε βρισκω λογο να αλλαζονται καλωδια χωρις καποια βλαβη και μαλιστα τοσο συντομα.

tasos.kamv
04-10-10, 06:50
Βαυαρέ rapid fast, αν θες πες μου να σου στείλω pm για το μαγαζί που παίρνω τα μπουζί...
Εκτός από τα μπουζί άλλαξα και λάδια, φίλτρο λαδιού, φίλτρο βενζίνης & φίλτρο κινητήρα. Το φίλτρο κινητήρα το είχα αλλάξει και πάλι πριν 15.000km (τότε δεν είδα καμία απολύτως διαφορά) γιατί εδώ και καιρό είχα μειωμένη απόδοση και ψαχνόμουνα.... Δεν νομίζω ότι επηρέασε η αλλαγή του φίλτρου αφού όταν το έβγαλα ήταν πολύ καθαρό και είχε χρησιμοποιηθεί για λίγα χιλιόμετρα. Νομίζω και επιμένω ότι η έντονη διαφορά που είδα οφείλεται καθαρά στα μπουζί!!! Τα προηγούμενα bosch τα είχα 50.000km και πριν λίγες ημέρες όπου τα άλλαξα φαινόντουσαν σε πολύ καλή κατάσταση. \Δεν μπορώ και γω πάντως να δικαιολογήσω την τόσο έντονη διαφορά... Πάντως είμαι πολύ χαρούμενος που και πάλι η μπέμπα μου "αγρίεψε" για τα καλά....

rapid_fast
04-10-10, 12:27
Βαυαρέ rapid fast, αν θες πες μου να σου στείλω pm για το μαγαζί που παίρνω τα μπουζί...
Εκτός από τα μπουζί άλλαξα και λάδια, φίλτρο λαδιού, φίλτρο βενζίνης & φίλτρο κινητήρα. Το φίλτρο κινητήρα το είχα αλλάξει και πάλι πριν 15.000km (τότε δεν είδα καμία απολύτως διαφορά) γιατί εδώ και καιρό είχα μειωμένη απόδοση και ψαχνόμουνα.... Δεν νομίζω ότι επηρέασε η αλλαγή του φίλτρου αφού όταν το έβγαλα ήταν πολύ καθαρό και είχε χρησιμοποιηθεί για λίγα χιλιόμετρα. Νομίζω και επιμένω ότι η έντονη διαφορά που είδα οφείλεται καθαρά στα μπουζί!!! Τα προηγούμενα bosch τα είχα 50.000km και πριν λίγες ημέρες όπου τα άλλαξα φαινόντουσαν σε πολύ καλή κατάσταση. \Δεν μπορώ και γω πάντως να δικαιολογήσω την τόσο έντονη διαφορά... Πάντως είμαι πολύ χαρούμενος που και πάλι η μπέμπα μου "αγρίεψε" για τα καλά....

Χμ..
Μου αρέσει το φίλτρο λαδιού, σαν αιτία μειωμένης απόδοσης...

tasos.kamv
04-10-10, 13:46
Βαυαρέ rapid_fast δεν καταλαβαίνω πως μπορεί το φίλτρο λαδιού να επηρεάζει την απόδση του κινητήρα...???? Πιο πάνω αναφέρω για το φίλτρο αέρα ότι το είχα ξαναλλάξει πριν 15.000km με τα Bosch μπουζί.

rapid_fast
04-10-10, 15:02
Η πίεση λαδιού, είναι το Α και το Ω στην περίπτωση μας..
(παρόμοιο μοτέρ φοράμε)
Αν δεν είναι επαρκής, δεν τεντώνει καλά η καδένα, και πέφτει λίγο πίσω ο χρονισμός..
Και μαζί και η απόδοση...

BMW-Racing
04-10-10, 20:35
Tο φιλτρο λαδιου φιλτραρει κ δεν πρεσσαρει το λαδι...Καθαριζει το λαδι δηλαδη για να μην περνουν μικρογρεζια ή καταλοιπα στη μηχανη.Δυσκολο να μπουκωνει κ να περιοριζει την πιεση του λαδιου ,τουλαχιστον για το χρονικο διαστημα μεταξυ των αλλαγων ,μιας κ μιλαμε για ενα κλειστο κυκλωμα με συγκεκριμενο υλικο. Η διαφορα που ειδε ο φιλος μας tasos.kamv αν κ πιστευω πως ειναι μικρη ,οφειλεται περισσοτερο στην αλλαγη των μπουζι κ σε συνεχεια στην αλλαγη του φιλτρου βενζινης κ αερα.Η αλλαγη του λαδιου κ του φιλτρου του εχει να κανει με την ομαλοτερη λειτουργια του κινητηρα (λιπαινει καλυτερα αρα λιγοτερες τριβες)....

gsova
07-04-11, 13:16
Καλησπέρα παληκάρια... σκέφτομαι να πάω το 518i (E34) το Σάββατο για ένα σέρβις λάδια-φίλτρα κλπ κι έλεγα μήπως αλλάξω και τα μπουζί.

Στο manual της Haynes λέει για τον M40 το μπουζί Champion C9YCC. Φαντάζομαι είναι αυτά που βάζει και η BMW από το εργοστάσιο ή το συγκεκριμένο manual γράφει τα δικά του;

Έχετε να προτείνεται κάτι εναλλακτικό σε λογική τιμή;

Lil
13-05-11, 21:51
Καλησπέρα,
πλησιάζει η ώρα αλλαγης μπουζί
διαβαζω σε διαφορα φόρουμ του εξωτερικου και προτείνουν σε μεγάλο βαθμο για Μ52Β28 τα NGK Iridium με κωδικο BKR6EIX δεν ξερω ακομα αν θα καταλλήξω σε αυτα ή σε απλα διάκιδα, αυτο που με μπέρδεψε ειναι οτι υπαρχουν τα NGK BKR6EIX και τα NGK BKR6EIX-11 ξερει κανεις ποια η διαφορα μεταξύ τους?

God
13-05-11, 22:12
Καλησπέρα,
πλησιάζει η ώρα αλλαγης μπουζί
διαβαζω σε διαφορα φόρουμ του εξωτερικου και προτείνουν σε μεγάλο βαθμο για Μ52Β28 τα NGK Iridium με κωδικο BKR6EIX δεν ξερω ακομα αν θα καταλλήξω σε αυτα ή σε απλα διάκιδα, αυτο που με μπέρδεψε ειναι οτι υπαρχουν τα NGK BKR6EIX και τα NGK BKR6EIX-11 ξερει κανεις ποια η διαφορα μεταξύ τους?

O αριθμός είναι το διάκενο (11=1.1 χιλιοστά). Τα κανονικά βάλε μην έχεις τίποτα θέματα...