PDA

Επιστροφή στο Forum : F.A.Q. για M3 Ε46


EVANGELOS
19-10-06, 18:06
Ανοίγω thread για να απαντηθούν με αξιοπιστία συχνές απορίες για το Μ3 που εμφανίζονται συνεχώς ... και κάποιες που προκύπτουν στην πορεία. Οι απαντήσεις εννοέιται πρέπει να είναι διασταυρωμένες όχι του στύλ ΜΠΑΞΕ και μη μασάς ...
Προφανώς οι "παλιοί" , Στράτος , Πάνος , κλπ ελπίζω να συνδράμουν αφού το έχουν μελετήσει το θέμα ενδελεχώς.

Οι δικές μου είναι :
1)Στο πρόσφατο service στον Κουλούρη (ακόμα πονάω...732 euro...) έκανα συν τοις άλλοις και μέτρηση συμπίεσης κυλίνδρων. Τα αποτελέσματα ποιοτικά ήταν ΠΟΛΥ καλά , όλοι οι κυλ. ομοιόμορφοι , διάγραμμα χωρίς κατσαρώματα κλπ ... ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΠΙΕΣΗ ???
Εμένα έβγαλε 12 bar με εξαίρεση τον νο. 6 που αν και με ίδιας μορφής καμπύλη κορύφωσε στα 11.5 bar... είναι ok ???

2) Μέτρηση αναρτήσεων : road grip (EUSAMA) 66% αριστερά , 65% δεξιά μπροστά και 57% αριστερά , 59% δεξιά πίσω , με κατανομή βάρους 785kgr μπροστά , 825 kgr πίσω. Κατά τον κο Αριστείδη είμαι ok είναι έτσι ή πρέπει να διορθωθεί η απόκλιση 1-2% ???

3)MAF , έχει νόημα να το αλλάξω (57χιλ χλμ) και πως θεωρητικά ελέγχεται πότε θέλει αλλαγή ??? στο Thread του Στράτου http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=1867
αναφέρει ότι πρόβλημα στο MAF επισυμαίνεται από φτωχό μίγμα , ή μεγάλες διαφορές στο avance των κυλ. ή από υπερβολικά θετικές τιμές του λ (και τα εξηγεί πολύ καλά).
Τι όμως πρακτικά από όλα να ζητήσω να μετρηθεί από το συνεργείο ???

4)Vanos , υπάρχει περίπτωση να έχει πρόβλημα και να μη φαίνεται στο διαγνωστικό ??? και αν ναι τι να ζητήσω να ελεγχθεί (που συνήθως "βγάζει" βλάβη το vanos???)

5) Διαφορικό , αν δεν ακούω πέραν των συνηθισμένων θορύβων στις αλλαγές , να ζητήσω έτσι και αλλιώς να ελεγχθεί ??? και πως ελέγχεται ???

6) Καθρέπτης εμφάνισε το κλασσικό πρόβλημα που διάβασα και στο Αμερικάνικο forum, το 1/3 δεν είναι πλέον αντιθαμβωτικό (υπάρχει εμφανής καμπύλη διαχωρισμού του υγρού) , θέλει αλλαγή ?? επισκευάζεται ??? όντως υπάρχει κίνδυνος να διαφύγει το αντιθαμβωτικό υγρό (που κατά τους Αμερικάνους είναι και τοξικό???)

7) Μπαταρία τι προτέινεται στο πιό ελαφρύ ???

Οι επισήμως απαντημένες -διασταυρωμένες κατά καιρούς απορίες :

a) Λάδια Castrol TWS 10W60 μόνο , αλλαγή στο πολύ 7.500 χλμ

β) Φρένα : upgrade kit από CSL (χωράει σε 18") βλ. Post Στράτου http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=4147
εκεί περιγράφεται μια καλή λύση με afterkarket σωληνάκια , υγρά και τακάκια , δίσκους από csl με τις μαμά δαγκάνες.

γ) Ταπωμένοι αεραγωγοί της μάσκα εμπρός , ανοίγοντας τους ναι μεν αερίζεις καλύτερα τους δίσκους , μειώνεις όμως και την ταχ. του εισερχόμενου αέρα.Δηλαδή βγάζοντας την τάπα οδηγείς περισσότερο αέρα στα φρένα κλπ... βλ. post Πάνου http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=271&page=2. Τελικά αν δεν αλλαχθεί και η εισαγωγή αφήστε το όπως έχει και απλά κάντε Upgrade στα φρένα...

δ) Τα περί ανάκλησης είναι το ΠΡΩΤΟ THREAD στο γνωστά & άγνωστα προβλήματα http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=295

MZ3
19-10-06, 22:10
να πω για το γ)
στο αρηστερο (σηνοδηγου τελος παντον) αλαξα πριν ενα χρονο το πλαστικο θολακι γιατι εφευγε σε ενα σημειο απο την θεση του και δεν μου αρεσε
το καινουριο ηταν ταπομενο και φυσηκα το ξεταποσα. πριν κανα μηνα διαβασα σε ξενο φορουμ οτι αμα το ξεταποσεις δεν παει αερας στην μηχανη φιλτροκουτη κ.τ.λ
πανικος.. ετσι τις προαλες πηγα για αναλυτηκοτερη εξεταση
παρατηρησα οτι πλην τιν τρυπα δεν εχει καμια αλλη εκσοδο που βγαζοντας την ταπα να εχεις απολιες του αερα εφοσον παει στο δισκοφρενο
ετσι ησυχασα και το αφησα χορις ταπα ξανα

απο του οδηγου την μερια (που ειναι και το φιλτροκουτη) δεν εχει ταπα εχει ομος κατι σαν περσιδες μικρες για να πηγενει αερας στα δισκοφρενα
παρατηρησα οτι δεν μπορο να ανοιξω η να κλεισω
μηπος αυτη η περσιδα ειναι πανο σε ταπα και την εχετε βγαλει η εμενα ειναι αλιος?
παντος απο αερα πρεπει να πασχει λιγο γιατι οποτε βαζω σηνεχομενα για ενα δυο μηνες 100αρα βενζηνα παρατηρω οτι ψηλα κομπιαζει ενο με κανονικη βενζηνα στις ψηλες στροφες ειναι οκ

ισως μια ιδιοκατασκευη ταπα να μην πηγενει καθολου στο δισκοφρενο αερας (κλεισημο περσιδας δηλαδη να βελτιοθη καπος ψηλα η λειτουργεια του μοτερ εφοσον βαζεις κατοσταρα.. ισως

Panoz
20-10-06, 08:34
Απαντώ μόνο σε αυτά που ξέρω:

1) Μια χαρά είσαι.

2) Μια χαρά είσαι επίσης. Πάντα υπάρχει απόκλιση εμπρός-πίσω. Εσένα είναι και μικρή!

3) Αν δε παρατηρείς κομπιάσματα στη λειτουργία του κινητήρα (συνήθως 3-4.000 στροφές) τότε δεν υπάρχει λόγος αλλαγής. Έτσι κι αλλιώς, στο συνεργείο θα σου πουν αν θέλει αλλαγή και πότε. Μη ξεχνάς ότι είναι και ακριβός.

4) Οχι.

5) Υπάρχει ένας θόρυβος που ακούγεται στο σταμάτα-ξεκίνα στις χαμηλές ταχύτητες και στις αλλαγές ταχυτήτων στις ίδιες συνθήκες. Αυτός ο θόρθβος είναι νορμάλ (μπόσικα μετάδοσης). Εάν παρατηρήσεις κάτι άλλο, ένας έλεγχος δε βλάπτει. Το δικό μου π.χ. χτύπαγε στις μικρ'ες εγκάρσιες ανωμαλίες και διαπιστώθηκε ότι ήταν σπασμένο το δεξί "πλακάκι". Εξού και η αλλαγή.

α) Μόνο αυτά.

β) Πολύ καλό το upgrade. Βέβαια το upgrade εξαρτάται και απο τις απαιτήσεις. Πάντως ο Στράτος δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα στις Σέρρες. Στα Μέγαρα βέβαια δε ξέρω τι θα γινόταν.

γ) Συμφωνώ.

δ) Έδωσες τον αριθμό πλαισίου στο Κουλούρη να τον τσεκάρει για την ανάκληση μετάλλων?

Γενικά, επειδή σε βλέπω πολύ αγχωμένο, χαλάρωσε και απόλαυσε το αυτοκίνητο. Όταν το ψάχνεις τόσο πολύ, πάντα θα βρίσκεις θέματα να σε απασχολούν. Λιώστο και ότι κάτσει.....Αυτή είναι η άποψη μου!

STR
20-10-06, 10:22
Λιωστο κι οτι κατσει?
Κι αν σου χαλασει παρε ενα Μ5 Ε39 ,κι οταν το βαρεθεις παρε ενα Μ5 Ε60.
Τι λες στο παιδι ορε Πανο?Οτι σε απασχολει ψαχτο και βρες τι ειναι.Μην τα αφηνεις να σε χαλανε και να μαζευονται.
Αυτη ειναι η γνωμη μου...

Panoz
20-10-06, 11:43
Λιωστο κι οτι κατσει?
Κι αν σου χαλασει παρε ενα Μ5 Ε39 ,κι οταν το βαρεθεις παρε ενα Μ5 Ε60.
Τι λες στο παιδι ορε Πανο?Οτι σε απασχολει ψαχτο και βρες τι ειναι.Μην τα αφηνεις να σε χαλανε και να μαζευονται.
Αυτη ειναι η γνωμη μου...

Αυτό που λέω είναι να μη γίνει "δούλος" του αυτοκινήτου του, διότι τότε ενδέχεται να του κοστίσει περισσότερο....και χρηματικά και ψυχολογικά.

MZ3
20-10-06, 12:32
α και για το 6 το ειχε παθει και εμενα δεν φτιαχνη εβαλα καινουριο καθρεπτη με κοστος στα 480 ευρο
τουλαχιστον για 2 χρονια θα εχω εγγυηση..

EVANGELOS
20-10-06, 12:51
δ) Έδωσες τον αριθμό πλαισίου στο Κουλούρη να τον τσεκάρει για την ανάκληση μετάλλων?

Γενικά, επειδή σε βλέπω πολύ αγχωμένο, χαλάρωσε και απόλαυσε το αυτοκίνητο. Όταν το ψάχνεις τόσο πολύ, πάντα θα βρίσκεις θέματα να σε απασχολούν. Λιώστο και ότι κάτσει.....Αυτή είναι η άποψη μου!

Thanks για το feedback.

Για το δ) ΠΡΟΦΑΝΩΣ και το έχω τσεκάρει η ανάκληση στο δικό μου έγινε , το αμάξι ΔΕΝ είναι στην καμπάνια. (τα α) έως δ) τα παραθέτω ως λυμένες απορίες...)

Δεν είμαι αγχωμένος απλά ΚΑΘΕ μτχ θέλει στην αρχή ΠΟΛΥ έλεγχο ώστε να ξέρεις που βρίσκεσαι. Μια και είναι το 1ο service από εμένα θέλω να ξέρω ακριβώς σε τι κατάσταση είναι , (είμαι και ψείρας σε αυτά...). Επειδή εξάλλου το αμάξι δεν το πάω ήρεμα , αν έχει "κάτι" καλό είναι να βρεθεί τώρα παρά στις 8000rpm και με 200Km/h ....

Μετά και από ένα dyno (αν τα results είναι ok) θα σταματήσω να το ψάχνω τόσο πολύ , εξάλλου δεν έχω παρατηρήση κάτι που να με ανυσηχεί, και από επιδόσεις μάλλον καλά είμαι , το αμάξι είναι μπροστά από από όσα προβλέπεται (και ίσως και από κάποια που δεν πολυ-προβλέπεται) άρα μάλλον καλά είμαστε...

InsaneDriver
23-10-06, 02:38
1)Στο πρόσφατο service στον Κουλούρη (ακόμα πονάω...732 euro...)
Ερώτηση...τι περιλαμβάνει το service αυτό και κοστίζει τόσο;

EVANGELOS
23-10-06, 12:49
Ερώτηση...τι περιλαμβάνει το service αυτό και κοστίζει τόσο;

Παραπάνω από τα μισά είναι εργασία .... :smashtard
Κατά τα άλλα τα κλασσικά : λάδια με φίλτρο , μπουζί (118 euro) , φίλτρο βενζίνης , αέρα κλπ...

streetracing
23-10-06, 13:37
εγω με γενικο σερβις+υγρα φρενων+βαλβολινες σασμαν κ διαφορικου ειχα πληρωσει 550 ευρω σε ενα συνεργειο bmw που μου ειχαν συστησει ,οχι εξουσιοδοτημενο ,αλλα με πολυ εμπειρια.

EVANGELOS
01-11-06, 15:31
Να και ένα link για το βάρος των εξαρτημάτων του Μ3 ... courtesy of mr Nick_M3 and the M3-forum.
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=44266&highlight=cheater

Προσοχή το βάρος είναι σε Lbs ... 1000 lbs = 453,59237 kgr (EDIT για ακρίβεια THANKS ΣΤΡΑΤΟ)

Και το .doc file

NICK_M3
01-11-06, 17:16
είδες το βολάν το "μαμα" με το άλλο διαφορά!!!!!
τι σου έλεγα.....!!

Strax
02-11-06, 08:23
Προσοχή το βάρος είναι σε Lbs ... 1000 lbs = 500 kgr


1000 lbs = 455 κιλά ή αλλιώς 1 κιλό = 2,2 lbs (ή pounds)

EVANGELOS
02-11-06, 13:22
ΕΓΙΝΕ EDIT 1000 LBS = 453,59237 KGR

EVANGELOS
02-11-06, 13:29
Μου έστειλε το mail και σας έχω προγραμματάκι excel (θα βελτιωθεί σύντομα...) για να υπολογίζεται τι συμφέρει να αλλαχθεί...

santo
02-11-06, 13:53
Βαγγέλη, μήπως δουλέυεις στην Μπάξτον Α.Ε. ??? και δεν έχεις και πολύ δουλειά!! :greenboun

EVANGELOS
02-11-06, 16:28
Βαγγέλη, μήπως δουλέυεις στην Μπάξτον Α.Ε. ??? και δεν έχεις και πολύ δουλειά!! :greenboun

Μαλ@κα μου με τη βαρώτα που έχω για κάθε γραμμή στο autocad τρώω και μία ώρα με τα μπάξε στο Μ3 ... Σε λίγο θα βάζω στους ξυλότυπους αντί για σίδερα ... χ-pipe από supersprint και στα WC καζανάκι eisenamann...:shakehead :shakehead

MZ3
02-11-06, 20:03
αυτη την μπαταρια που θα την βρουμε??

ξερετε πια ενοω...

EVANGELOS
12-11-06, 16:12
Ποιά είναι η σωστή πίεση για 18άρια μπρός - πίσω ???????

MZ3
12-11-06, 18:18
ιδοια με τα 19 αρια.. δεν εχεις το αυτοκολητακη στην πορτα?

EVANGELOS
13-11-06, 01:36
ιδοια με τα 19 αρια.. δεν εχεις το αυτοκολητακη στην πορτα?

Έχω ρε αλλά γράφει κάτι παλαβά 2,3 μπροστά κτλ γενικά έχω μπερδευτεί αφου είχα την εντύπωση ότι πρέπει 30 μπροστά και πίσω ... αλλά μετά (χθες) είδα το ταμπελάκι και μπερδέυτηκα τελείως....:banghead: :scratchch :eek: :(

MZ3
13-11-06, 15:06
Έχω ρε αλλά γράφει κάτι παλαβά 2,3 μπροστά κτλ γενικά έχω μπερδευτεί αφου είχα την εντύπωση ότι πρέπει 30 μπροστά και πίσω ... αλλά μετά (χθες) είδα το ταμπελάκι και μπερδέυτηκα τελείως....:banghead: :scratchch :eek: :(


δεν τα θυμαμαι ακρηβως αλλα τα 30 μπρος πισω ξεχνατα

2.4 μπαρ μπροστα 2.6 πισω (δεν θυμαμαι ακριβως τι λεει) αλλα αυτα που λεει βαζω
και σου προτεινο και σε σενα να κανεις το ιδιο γιατι με πιο λιγη πιεση καταστρεφη τα πλαινα τον ελαστικον στις στροφες για χαπι
απλα το μανομετρο του αερα που βαζεις πρεπει να εχει και σε μπαρ τιμες για να ξεχασεις τα psi και να βαζεις σε bar

EVANGELOS
13-11-06, 16:19
1 PSI = 0.07045 BAR

(όταν λέω ότι βάζω (μπρός- πίσω) 30 εννοώ 3,0 bar ...)

Oι Αμερικάνοι για 18" ζάντα μιλάνε από 41 έως 39 psi μπροστά και από 37 έως 48 psi πίσω... άρα

2,9 έως 2,7 bar μπροστά .... 2,6 έως 3,3 bar πίσω (18" ζάντα)

To ταμπελάκι δεν το θυμάμαι απ'έξω ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙΣ ΝΟΗΜΑ ΤΙ ΣΚ@Τ@ ΕΝΝΟΕΙ ....

Αυτό είναι για Στράτο , Πάνο :feedback: :feedback: :feedback: :feedback:

EVANGELOS
01-12-06, 18:54
Νέα ερώτηση για Μ3 ....

Έχει νόημα να αλλαχθούν τα μπουζί με ψυχρότερα ???
Στράτο τα προεινόμενα από delage (denso irridium νομίζω) τι κωδικό έχουν???
Έχει κανένας τελικά δοκιμάσει aftermarket ??? αν ναι έγινε τίποτα καλό ???

EVANGELOS
03-12-06, 17:18
Θέμα μπουζί ...

ΟΕΜ NGK DCPR8EKP

AFTERMARKET ίδιας ψηχρότητας : NGK iridium DCRR8EIX

AFTERMARKET (νομίζω ψηχρότερα) : NGK iridium BKR6EIX

AFTERMARKET (νομίζω ψηχρότερα) Denso iridum ixu 24

AFTERMARKET (σίγουρα ψηχρότερα) Denso iridium ixu 27

Oι Αμερικάνοι ΠΡΟΣΚΥΝΑΝΕ τα ixu 24 ....

NICK_M3
03-12-06, 19:07
καταρχην μουρλε μην αρπάζεις με τον κόσμο εύκολα...
χαλαρα λέμε....

οσο για τα μπουζί τα άλλαξα με τα ιχu 24 ιριδίου αλλά χωρίς το αμάξι δεν μπορώ να σου πω αν είδα διαφορά.....όταν πάρω το αμάξι θα σου πώ...πάντως στα ελάχιστα χλμ που έκανα απο τοτε που τα έβαλα θετικό νομίζω το αποτέλεσμα θα είναι....
μετα τις 12 του μήνα κάτι θα έχω να σου πω......

EVANGELOS
03-12-06, 20:46
Περί Cluctch Delay Valve (CDV) o λόγος....
Παραθέτω το σχεδιάγραμμα από το real oem... o αριθμός 15 στα μοντέλα 320 , 330 κτλ αναφέρεται ως lock valve και είναι το cdv. Στα Μ3 ενώ χρησιμοποιείται το ίδιο σχεδιάγραμμα και φαίνεται το νουμ. 15 , στην λίστα από κάτω ΔΕΝ περιγράφεται καν ... πάει από το 14 στο 16 ...
Θα πάω να το κοιτάξω από Δευτέρα ... αλλά όποιος έχει βρεί κάπου ΣΙΓΟΥΡΗ πληροφόρια ας μας πει αν τελικά το έχουν ή όχι ΟΛΑ ΤΑ Μ3 Ε46.
Ο Νίκος λέει ότι δεν το είχε ... αλλά μπορεί να το αφαίρεσε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ....

Strax
04-12-06, 08:43
Δεν έχω ακούσει CDV σε κανένα ευρωπαϊκό Μ3. Ούτε καν όλα τα αμερικάνικα δεν το έχουν. Είναι εύκολο να καταλάβεις να το έχεις πάντως από την οδήγηση.

Αν σε πολύ γρήγορες αλλαγές, το αμάξι συμπεριφέρεται σαν να άφησες το συμπλέκτη σε δύο χρόνους και ψιλοπατίναρε τότε πρέπει να αρχίσεις να αναρωτιέσαι. Γενικά, σε κάνει να αισθάνεσαι ότι δεν ξέρεις να αλλάξεις σωστά ταχύτητες!

NICK_M3
04-12-06, 09:20
αυτο που λέει ο κυριος strax είναι σωστό!!!

ο προηγούμενος ιδιοκτήτης δεν το είχε αφαιρέσει στο δικό μου....

α και το σχεδιαγραμα που εβαλες είναι απο το realoem.com σωστά...
το site ειναι αμερικάνικο....

EVANGELOS
04-12-06, 18:01
...α και το σχεδιαγραμα που εβαλες είναι απο το realoem.com σωστά...
το site ειναι αμερικάνικο....

Όχι ρε τρελέ είναι για το ευρωπαικό spec , όταν διαλέγεις το αμάξι στο realoem έχει επιλογή για αμερικάνικο ή ευρωπαικό.Αυτό που έβαλα είναι για το ευρωπαικό.

Γενικά, σε κάνει να αισθάνεσαι ότι δεν ξέρεις να αλλάξεις σωστά ταχύτητες!

Στράτο ΝΑΙ ρε φίλε αυτό έχω πάθει και όσο ΚΟΥΛΟΣ και αν είμαι (ρώτα santo... γελάει ακόμα...) κάτι ΜΕ ΧΑΛΑΕΙ...
Ή κάνω μ@λ@κία (πολύ πιθανό) ή κάποια γρανάζια δεν πάνε πολύ καλά (επίσης πιθανό) ή παίζει το cdv ή ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ....
Δεν πρόλαβα σήμερα μάλλον αύριο πάντως θα πάω να το τσεκάρω....

Action Man
04-12-06, 18:07
Έχει βάλει κανείς κρεμαγιέρα απο CSL?Αν ναι ποιά είναι η τιμής της?
H cs έτσι έβγαινε αν θυμάμαι καλά + κάποιες άλλες αλλαγές.

EVANGELOS
04-12-06, 18:17
Έχει βάλει κανείς κρεμαγιέρα απο CSL?Αν ναι ποιά είναι η τιμής της?
H cs έτσι έβγαινε αν θυμάμαι καλά + κάποιες άλλες αλλαγές.

Kαλή φάση και τώρα που τη φοράει η απλή Μ3 είναι εύκολο να την παραγγείλεις γιατί με τα ανταλακτικά της csl ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ .....
Δεν ξέρω όμως πόσο θα κοστίσει η άτιμη η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ...

ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΡΑΓΑΖΗΣ
04-12-06, 22:02
Πόσες στροφές είναι η κρεμαργιέρα το CSL από άκρη σε άκρη και Πόσες του Μ3 ξέρεται να μου πείτε .

EVANGELOS
21-12-06, 12:09
ΕΡΩΤΗΣΗ (ξέρετε γιατί ρωτάω...) είναι πιθανόν να δημιουργηθεί πρόβλημα στο/στα vanos είτε από over revving 8k plus είτε από ecu tuning είτε από αλλαγή cams ???

Panoz
21-12-06, 12:11
ΕΡΩΤΗΣΗ (ξέρετε γιατί ρωτάω...) είναι πιθανόν να δημιουργηθεί πρόβλημα στο/στα vanos είτε από over revving 8k plus είτε από ecu tuning είτε από αλλαγή cams ???

Απο over revving μπορούν να συμβούν πολλά. Ειδικά σε αυτό το κινητήρα. Απο ecu tuning είναι πιθανό αλλά σπάνια. Απο αλλαγή εκκεντροφόρων ναι αν δε τοποθετηθούν και συγχρονιστούν κατάλληλα.

alexk
21-12-06, 12:30
ΕΡΩΤΗΣΗ (ξέρετε γιατί ρωτάω...) είναι πιθανόν να δημιουργηθεί πρόβλημα στο/στα vanos είτε από over revving 8k plus είτε από ecu tuning είτε από αλλαγή cams ???

Κοίτα λίγο αυτό...

2. Στην Μ3 μου πρέπει να αλλάξω το vanos. Επειδή στην αντιπροσωπεία το κόστος ήταν χ ευρώ (αλλά θα είχα 1 χρόνο εγγύηση για εργασία και ανταλλακτικό) δεν το άλλαξα (έφυγα από τους κλέφτες), και πήγα σε ένα άλλο συνεργείο που μου έκανε την ίδια δουλειά με ψ ευρώ. Έλα όμως που δεν το χρονίσανε/ρυθμίσανε σωστά το vanos επειδή δεν είχαν το ειδικό εργαλείο της bmw που στοιχίζει ζ ευρώ και σε ένα μήνα το vanos ψώφισε πάλι.


Το έγραψα επειδή το έχω δει, σε Μ3 να αλλάζει 3 vanos στη σειρά γιατί ο κάθε μηχανικός δεν ήξερε πως να το χρονίσει σωστά. Τρώγονται ανετότατα τα γραναζάκια του.

EVANGELOS
21-12-06, 13:17
Πολύ ενδιαφέρον ... Πάνο θεωρείς ότι η αύξηση κόφτη έστω και στις 8100 - 8200 πρέπει να συνοδέυεται και από αλλαγή - ενίσχυση σε valve retainers - springs και δέυτερον υπάρχει ΣΥΓΚΕΡΙΜΕΝΟ προβλεπόμενο τροοποποιημένο setup στα vanos που να συναρτάται με το over revving ή ο επαναχρονισμός των vanos έχει νόημα ΜΟΝΟ μετά από αλλαγή εκκεντροφόρων ??? Στράτο ???

Strax
22-12-06, 08:29
Το συγκεκριμένο πρόβλημα στο Vanos στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο προήλθε από την αστοχία στο γρανάζι του Vanos. Και πάλι καλά που έκανε τόση μικρή ζημιά. Θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα.

Κατά τ' άλλα, το μόνο σημείο στον S54 που δέχεται ελαφριά κριτική είναι τα μέταλλα των μπιελών. Δεν υπάρχει πρόβλημα από αύξηση στροφών σε λίγο πάνω από 8000. Κυκλοφορούν δεκάδες Μ3 με κόφτη λίγο πάνω από τις 8000 σαλ.

Η κυλινδροκεφαλή του Μ3 είναι απίστευτη και δεν χρειάζεται τίποτα, παρά μόνο αν πας σε εκκεντροφόρο 296+ μοιρών.

NICK_M3
22-12-06, 10:09
Το συγκεκριμένο πρόβλημα στο Vanos στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο προήλθε από την αστοχία στο γρανάζι του Vanos. Και πάλι καλά που έκανε τόση μικρή ζημιά. Θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα.

Κατά τ' άλλα, το μόνο σημείο στον S54 που δέχεται ελαφριά κριτική είναι τα μέταλλα των μπιελών. Δεν υπάρχει πρόβλημα από αύξηση στροφών σε λίγο πάνω από 8000. Κυκλοφορούν δεκάδες Μ3 με κόφτη λίγο πάνω από τις 8000 σαλ.

Η κυλινδροκεφαλή του Μ3 είναι απίστευτη και δεν χρειάζεται τίποτα, παρά μόνο αν πας σε εκκεντροφόρο 296+ μοιρών.

πεστα αγορινα μου!!!
τελικά στο αμαξι μου δεν δουλευε καθολου το vanos και η ζημιά προήλθε απο την άλλη ζημια...με το ρουλεμαν που εμπλεκει τον εκκ εξαγωής...
το αμάξι δουλεύει μια χαρα πλέον και απορώ πως δούλευε τόσο καιρό και μάλιστα σχεδόν απροβλημάτιστο!!!
πολύ σκυλί λέμε το Μ....

EVANGELOS
22-12-06, 11:35
TIMHTIKO 1000στό ποστ μετά από replies Πάνου , Άλεξ , Στράτου , Nίκου....

To συμπέρασμα είναι άρα ΜΠΑΞΤΕ εκκεντροφόρους .... θα μπαχθούν σύντομα λοιπόν ....

p.s. Nίκο την ανάποδη βόλτα έπρεπε να κάνουμε εσύ το δικό μου ... να πάρω γνώμη... πάντως και "απρογραμμάτιστος" ψηλά έχουμε αρκετή διαφορά ... επιπλέον το πιό συμπαγές Μ3 που έχω οδηγήσει...

NICK_M3
23-12-06, 09:26
τελικα το vanos κάνει τρομερή δουλειά και ήθελα να το κλειδώσω μόνιμα ο χαζός...χτες μου δόθηκε η ευκαιρία να το ανοίξω λίγο το αμάξι ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ και έίναι πολύ διαφορετικο....:)

θα δούμε με τον νέο χρόνο....:):)

Nick_compact
23-12-06, 11:18
Σε αγωνιστικές εκδόσεις του μοτέρ, το vanos αφαιρείται εντελώς, όταν απατείται τρελό στροφάρισμα για 400ps ατμόσφαιρα, αλλά με τις βελιώσεις που έχει εσύ δεν χρειάζεται να το κλειδώσεις, ή να το βγάλεις.

EVANGELOS
30-12-06, 11:52
Περί Cluctch Delay Valve (CDV) o λόγος....

ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ αμάξι μου ΕΙΧΕ ΤΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΕΠΑΝΩ
παραθέτω φώτο.
Το διαπίστωσα όταν πήγα για αλλαγή δίσκο πλατώ (thanks Nικόλα ... που το επεσύμανες...)

Θέλω να ευχαριστήσω το Στράτο και το Μιχάλη που βοήθησαν (πως κατεβαίνει τι γαμήδι το σασμάν κάτω ....) κυρίως που με ηρέμησαν τη στιγμή που ήμουν ΕΤΟΙΜΟΣ να τα σπάσω όλα ...
Το Σπύρο για τη κ@υλερή βόλτα ενώ περίμενα και περίμενα ... ΠΟΛΥ πλάγια πάει ρε το Εστορίλ
Και τον κ.Τάσσο και Μήτσο (στο συνεργείο) που παρόλα τα προβληματάκια τελικά έκακαν καλή δουλεία...

Φώτο σύντομα ... (λαδάκι από διαρροή στο καβούκι του σασμάν έχεται δει ποτέ ??? θα δείτε σύντομα....)

ΧΩΡΙΣ CS δεν το κάνω edit V και με καινούργιο δισκόπλατω ΑΛΛΟ ΑΜΑΞΙ ...

NICK_M3
30-12-06, 11:55
αντε ρε με γεια!!!!

alexk
30-12-06, 13:00
ΧΩΡΙΣ CSV

bannnnnnnnn τώρα!!! Τί έχεις πάθει φίλε? Το csv είναι στα κομπιούτερ! Το cdv είχε το αμάξι σου :smashtard

Παρεπιπτόντως, με γεια και καλά γκάζια!!! :bigthumb:

EVANGELOS
30-12-06, 20:07
Ρε μπάουφ Αλέξη το ΠΡΩΤΟ post για CDV στο φόρουμ ΕΓΩ το έκανα αλλά βιαζόμουνα και έκανα ορθογρ. λάθος σήμερα το πρωί ... το είδα αλλά βαρέθηκα...
Στο quote του εαυτού μου το γράφω CDV ...

Και επειδή ο θεός αγαπάει το Μόντ αλλά αγαπαέι και τον Ευάγγελο ΔΕΣ ΤΗ ΦΩΤΟ ΡΕ !!!! ΤΙ ΓΡΑΦΩ ??? "Γ@ΜΩ CDV"

Πάρε και ένα DIY για CDV
http://m3.madrussian.net/diy_cdv.shtml

Άρε ΒΑΝ που θέλετε ... μην κοιτάς που ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΙΤΑΙ ΤΟ ΛΑΟ και δε ψηφίζουν .... ρε ΒΑΝ όλους τους MODS λέω :bullhorn: :bullhorn:

Dim77
30-12-06, 23:59
Βοήθεια Βαγγέλη να το βγάλουμε και απο το δικό μου την αηδία αυτή.
Θυμάσαι που το συζητάγαμε πριν λίγες μέρες?

stefos
31-12-06, 00:42
PLZ BAN CDV, TNX

alexk
31-12-06, 10:38
PLZ BAN CDV, TNX

Παλαιότερο thread
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=1579

EVANGELOS
02-01-07, 12:58
Tον ΗΠΙΑ ... sorry guys δεν το είχα προσέξει ... παρόλα ταύτα BAN Alexk ....

EVANGELOS
02-01-07, 13:02
Βοήθεια Βαγγέλη να το βγάλουμε και απο το δικό μου την αηδία αυτή.
Θυμάσαι που το συζητάγαμε πριν λίγες μέρες?

Μήτσο δες το Link του madrussian είναι πανέυκολο και νομίζω ότι μπορείς να το κάνεις σε όποιο συνεργείο θές.
Αν θες πάμε εκεί που το έκανα εγώ

saikoE39
02-01-07, 13:38
Μήτσο δες το Link του madrussian είναι πανέυκολο και νομίζω ότι μπορείς να το κάνεις σε όποιο συνεργείο θές.
Αν θες πάμε εκεί που το έκανα εγώ

Αν κανονιστει οτιδηποτε....πειτε και σε εμενα...
Θελω να το πεταξω και εγω απο επανω....

EVANGELOS
02-01-07, 13:55
Αν κανονιστει οτιδηποτε....πειτε και σε εμενα...
Θελω να το πεταξω και εγω απο επανω....

Δε νομίζω να έχουν τα Ε39

Strax
03-01-07, 09:14
Άντε να χαρείς και το ξεσιντιβιωμένο καινούριο δισκο-πλατό σου!!

Υ.Γ. Το θέμα της CDV ήταν το πρώτο τεχνικό θέμα που γράφτηκε ποτέ σε αυτό το φόρουμ!!!

Το πρώτο τεχνικό θέμα !!! (http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=25) Προσέξτε την ημερομηνία!!!

thanassis
06-01-07, 13:35
επειδή δεν κατάλαβα ακριβώς..... τι είναι το CDV?

EVANGELOS
06-01-07, 14:13
επειδή δεν κατάλαβα ακριβώς..... τι είναι το CDV?

Ρε Θανάση ΔΙΑΒΑΖΕ και ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ τι γράφουν οι άλλοι

http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=25

http://m3.madrussian.net/diy_cdv.shtml

thanassis
06-01-07, 14:32
Ρε Θανάση ΔΙΑΒΑΖΕ και ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ τι γράφουν οι άλλοι

http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=25

http://m3.madrussian.net/diy_cdv.shtml

τώρα κατάλαβα!! δεν ήξερα καν ότι υπήρχε τέτοιο πράγμα το http://m3.madrussian.net/diy_cdv.shtml το είχα διαβάσει αλλά δεν κατάλαβα ακριβώς. με το http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=25 κατάλαβα τι γίνεται... ήταν λίγο παλαιότερο ποστ και....

streetracing
09-01-07, 10:10
ξερει κανεις σιγουρα ποια η διαφορα CSL Μ3 -NORMAL Μ3 καταλυτων?

EVANGELOS
31-01-07, 14:36
3)MAF , έχει νόημα να το αλλάξω (57χιλ χλμ) και πως θεωρητικά ελέγχεται πότε θέλει αλλαγή ??? στο Thread του Στράτου http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=1867
αναφέρει ότι πρόβλημα στο MAF επισυμαίνεται από φτωχό μίγμα , ή μεγάλες διαφορές στο avance των κυλ. ή από υπερβολικά θετικές τιμές του λ (και τα εξηγεί πολύ καλά).
Τι όμως πρακτικά από όλα να ζητήσω να μετρηθεί από το συνεργείο ???///

Λοιπόν στο θέμα MAF (Μass Air Flow meter = μετρητής ΡΟΗΣ αέρα) ... τα γενικά μπορεί να τα βρεθουν στο νετ (πως από τη ροή και την ταχ. του αέρα αλλάζει τα "ρεύματα" και έτσι δίνει "σήμα" στην ecu να διορθώσει μίγμα κτλ... )

H επίσημη ονομασία είναι ΗΟΤ-FILM AIR MASS METER

Τώρα για καθαρισμό ΜΑF δείτε εδώ http://www.crcindustries.com/auto/ αν και πολλοί ισχυρίζονται ότι τελικά μπορεί και να καταστραφεί.....

Όσον αφορά την αλλαγή του κοστίζει σήμερα καμία 300άρα.

Ο μέγας εγκυκλοπαιδιστής των Μ3 Νικολάι ανακάλυψε ότι υπάρχει νέο batch MAF και μάλιστα στην Αμερική έγινε και RECALL στα παλιά MAF...

s/n 13 627 830 359

To νέο Batch ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΝΑ ΤΟ ΒΡΩ ΠΟΥΘΕΝΑ ...

Το MAF είναι υπέυθυνο για το μίγμα και αν δεν διαβάζει σωστά τότε μπορεί ΟΛΟΙ οι μηχανικοί του κόσμου να συνεδριάζουν ένα μήνα και πάλι να μην καταλάβουν γιατί τι γ@μήδι δεν πάει μία....

Από την άλλη ΔΕΝ υπάρχει κανένας μα κανένας τρόπος να καταλάβεις αν το MAF θέλει αλλαγή ... αφού δεν παρουσιάζει φθορές ή κάτι άλλο που να υποδυνκείει την απαιτούμενη αντικατάστασή του....

Συνεπώς αν τα λ σας / μας είναι σωστά (άντε βρες τα πραγματικά a/f ratio στο δρόμο θα μου πεις ...) αφήστε το όπως είναι , αν είστε φτωχοί - πλούσιοι και δεν ξέρετε γιατί μάλλον έχει παραδώσει το MAF ... Αν δεν έχετε όρεξη να ασχοληθείτε και θέλετε να δώσετε 300 ευρώ , μπάξτε ένα ολοκαίνουργιο MAF ... κακό ΔΕΝ κάνει....

Κατά τα άλλα όσον αφορά το Μ3 Ε46 το θέμα είναι απλό : take the egg and cut it's hair ....:icon11: :screwy: :banghead:

streetracing
31-01-07, 15:57
για καθαρισμο ΜΑΦ καταλληλη ειναι κ η ισοπροπυλικη αλκοολη

Strax
01-02-07, 09:37
Λοιπόν στο θέμα MAF (Μass Air Flow meter = μετρητής ΡΟΗΣ αέρα) ... τα γενικά μπορεί να τα βρεθουν στο νετ (πως από τη ροή και την ταχ. του αέρα αλλάζει τα "ρεύματα" και έτσι δίνει "σήμα" στην ecu να διορθώσει μίγμα κτλ... )

H επίσημη ονομασία είναι ΗΟΤ-FILM AIR MASS METER

Τώρα για καθαρισμό ΜΑF δείτε εδώ http://www.crcindustries.com/auto/ αν και πολλοί ισχυρίζονται ότι τελικά μπορεί και να καταστραφεί.....

Όσον αφορά την αλλαγή του κοστίζει σήμερα καμία 300άρα.

Ο μέγας εγκυκλοπαιδιστής των Μ3 Νικολάι ανακάλυψε ότι υπάρχει νέο batch MAF και μάλιστα στην Αμερική έγινε και RECALL στα παλιά MAF...

s/n 13 627 830 359

To νέο Batch ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΝΑ ΤΟ ΒΡΩ ΠΟΥΘΕΝΑ ...

Το MAF είναι υπέυθυνο για το μίγμα και αν δεν διαβάζει σωστά τότε μπορεί ΟΛΟΙ οι μηχανικοί του κόσμου να συνεδριάζουν ένα μήνα και πάλι να μην καταλάβουν γιατί τι γ@μήδι δεν πάει μία....

Από την άλλη ΔΕΝ υπάρχει κανένας μα κανένας τρόπος να καταλάβεις αν το MAF θέλει αλλαγή ... αφού δεν παρουσιάζει φθορές ή κάτι άλλο που να υποδυνκείει την απαιτούμενη αντικατάστασή του....

Συνεπώς αν τα λ σας / μας είναι σωστά (άντε βρες τα πραγματικά a/f ratio στο δρόμο θα μου πεις ...) αφήστε το όπως είναι , αν είστε φτωχοί - πλούσιοι και δεν ξέρετε γιατί μάλλον έχει παραδώσει το MAF ... Αν δεν έχετε όρεξη να ασχοληθείτε και θέλετε να δώσετε 300 ευρώ , μπάξτε ένα ολοκαίνουργιο MAF ... κακό ΔΕΝ κάνει....

Κατά τα άλλα όσον αφορά το Μ3 Ε46 το θέμα είναι απλό : take the egg and cut it's hair ....:icon11: :screwy: :banghead:

Ο νέος κωδικός είναι ο 13627839014

Υπάρχει τρόπος για έλεγχο της κατάστασης του Maf μέσω από το Advanced Menu Diagnostics του DME (με GT1). Εκεί υπάρχουν οι πολλαπλασιαστικές προσαρμογές στο Part Throttle. Αυτές συνήθως πρέπει να βρίσκονται ανάμεσα στο -5% και στο +5%, αλλιώς αρχίζουμε να ανησυχούμε για το MAF μας.

EVANGELOS
01-02-07, 16:49
Ο νέος κωδικός είναι ο 13627839014

Υπάρχει τρόπος για έλεγχο της κατάστασης του Maf μέσω από το Advanced Menu Diagnostics του DME (με GT1). Εκεί υπάρχουν οι πολλαπλασιαστικές προσαρμογές στο Part Throttle. Αυτές συνήθως πρέπει να βρίσκονται ανάμεσα στο -5% και στο +5%, αλλιώς αρχίζουμε να ανησυχούμε για το MAF μας.

Eίπαμε Στράτου παρόντος ΠΑΣ ΑΡΧΗ ΠΑΥΣΑΤΟ....

Θα το δώ ΚΑΙ ΑΥΤΟ λοιπόν πριν πάρω το "βελτιωμένο" MAF...

P.S. Που τα βρίσκεις ρε τρελέ ??? Θα πάω πάλι στο συνεργείο με ένα κάρο σημειώσεις ... πότε θα φάω το άλεν στο κεφάλι να δω???