PDA

Επιστροφή στο Forum : 1o ΣΤΑΔΙΟ ΓΙΑ ΔΙΛΙΤΡΟ VALVETRONIC


stefos
26-10-06, 23:59
Πρίν απο μερικές μέρες τελίωσα την βελτίωση πρώτου σταδίου στο δίλιτρο compact μου, που σε απλά Ελληνικά σημαίνει το κλασικό τρίπτυχο φίλτρο, πρόγραμμα, εξάτμιση. Ο κύκλος των εργασιών τελίωσε με το πρόγραμμα το οποίο είναι επώνυμο (δεν λέω τι μην χαρακτηριστεί διαφίμηση, στείλτε μου π.μ. να σας πώ) και η τοποθέτηση του ήταν θέμα μερικών ωρών...

Τα αποτελέσματα...

Αίσθηση στο δρόμο
Στο δρόμο το αυτοκίνητο έχει αλλάξει τελείως χαρακτήρα. Είναι πολύ πιο εύκολο στην οδήγηση ακόμα και στην κίνηση, αφού το φαινόμενο του ηλεκτρικού γκαζιού έχει μειωθεί σημαντικά. Το αυτοκίνητο με το πόδι στο "πάτωμα" τραβάει θετικά από τις 1500rpm μέχρι και τον κόφτη χωρίς κομπιάσματα ή άλλα παρατράγουδα (ο κόφτης έχει σκαρφαλώσει στις 7000rpm). Πίο εύκολες έχουν γίνει και οι πάντες, αφου πλέον μπορείς πιο εύκολα να την ξεκινήσεις μόνο με το γκάζι χωρίς να χρειάζεται να "στραμπουλίξεις" το αυτοκίνητο απο νωρίς ή να έχεις πατήσει γκάζι 10 λεπτά νωρίτερα πριν μπείς στην πλατεία. Ο έλεγχος έχει βελτιωθέι κατακόρυφα αφου η σχεδόν άμμεση απόκριση του γκαζιού κάνει το ζυγισμα στο πλάϊ απόλαυση....:

Χρονόμετρα
Έχοντας την δυνατότητα να μετρήσω το αυτοκίνητο μου με VBOX πριν και μετά την βελτίωση είναι πολύ εύκολο να γίνουν οι συγκρίσεις άμεσα χωρίς πολλά πολλά...

Εργοστασιακό

Τime Velocity Distance Accel Identifier

Sec kmh m m/s?

0,00 0,0 0,00 7,4 Test start
0,49 10,0 0,70 5,5 Speed line
0,98 20,0 2,72 6,5 Speed line
1,45 30,0 6,00 6,4 Speed line
2,10 40,0 12,44 3,9 Speed line
2,89 50,0 22,35 4,8 Speed line
3,82 60,0 36,59 3,0 Speed line
4,88 70,0 55,70 0,8 Speed line
6,02 80,0 79,44 3,0 Speed line
6,91 85,9 100,00 4,8 Dist line
7,48 90,0 114,00 1,9 Speed line
9,20 100,0 159,50 2,0 Speed line:whip:
9,20 100,0 159,50 2,0 Speed line
10,60 108,2 200,00 -0,1 Dist line
10,88 110,0 208,60 2,3 Speed line
12,83 120,0 271,00 1,5 Speed line
13,69 123,2 300,00 0,6 Dist line
15,47 130,0 362,30 1,1 Speed line
16,49 133,4 400,00 0,6 Dist line :whip:


1ο Στάδιο

Time Velocity Distance Accel Identifier

Sec kmh m m/s?
0,00 0,0 0,00 6,3 Test start
0,51 10,0 0,77 5,4 Speed line
1,05 20,0 3,02 4,2 Speed line
1,54 30,0 6,42 5,6 Speed line
2,03 40,0 11,09 4,8 Speed line
2,80 50,0 20,88 5,6 Speed line
3,85 60,0 37,05 8,2 Speed line
4,73 70,0 53,04 3,7 Speed line
5,79 80,0 75,14 3,4 Speed line
6,85 89,0 100,00 0,7 Dist line
7,02 90,0 104,20 3,1 Speed line
8,64 100,0 146,90 2,0 Speed line:whip:
10,21 110,0 192,60 2,1 Speed line
10,45 111,2 200,00 2,4 Dist line
11,96 120,0 248,50 3,2 Speed line
13,45 127,8 300,00 2,0 Dist line
13,89 130,0 315,60 2,9 Speed line
16,15 138,8 400,00 0,7 Dist line:whip:

..από τις ταχύτητες εξόδου, από τους χρόνους για τα πρώτα 100 και τα 400 μέτρα έιναι οι διαφορές είναι σαφής και διακριτές. Το αυτοκίνητο και στις 2 περιπτώσεις μετρήθηκε με ένα άτομο, μισό ρεζερβουάρ βενζίνη (απλή 95 οκτανίων) και στη μία περίπτωση το βράδυ είχε 28 βαθμούς κελσίου και στην πρόσφατη 17. Να προσθέσω ότι στην τελευταία μέτρηση (την πιο γρήγορη δηλαδή) τα πίσω ελαστικά ήταν και αρκετά ταλαιπωρημενα...

Κατανάλωση
Δέν έχω προλάβει να πάρω ακριβής αριθμούς ακόμα, θα μετρήσω και θα σας πώ. Σαν πρώτη επαφή και "με το μάτι" προσέγγυση δεν φανηκε να καέι παραπάνω..

Δυναμομέτρηση
Αναμείνατε και για αυτή..σχεδιάζω να την κάνω στο προσεχές μέλον


Αυτά τα λίγα. Ελπίζω να μην κούρασα...

P.S. Συγνώμη για τους κολητούς πίνακες αλλά, άλλα παρουσιάζει ο editor του forum και άλλα δείχνει μετά..

Action Man
27-10-06, 01:24
Μπράβο Στέφανε!
Έγινε σωστή δουλεια!

Geo_3D
27-10-06, 01:41
Ωραιος!!!:+1:
Τελικα εκανες αυτο που ειχες γραψει εδω (http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showpost.php?p=63046&postcount=1)?
Δωσε μας λιγο feedback plz

P.S.-Mου εδωσες μια ιδεα με το post σου :thinkerg: ...συντομα θα λαβεις pm με πληροφοριες

P.S.2-:offtopic:Ησουνα το παλικαρι που χαιρετισαμε με τον Παντελη στο πλαι του Οlympus Plaza???

Dim77
27-10-06, 07:41
Μπράβο και από μένα Στέφανε!!
Πρέπει να είσαι αρκετά ευχαριστημένος. Και σε απόλυτες τιμές η βελτίωση είναι αισθητή, αλλά και από αίσθηση στην οδήγηση (βλ. άτιμο ηλεκτρονικό γκάζι)
Πολύ ωραίο.

stefos
27-10-06, 08:56
Όντως έχω μείνει πολύ ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Να σας πώ την αληθεια δεν περίμενα να είναι τόσο καλό. Ηρθα στην συνάντηση και ήμουν αυτός με την κοπέλα του που δεν μιλούσε σε κανενα:thumbsdow Την επόμενη όμως θα μείνει σπίτι!!:banhim:

Christos 330i ///M
27-10-06, 09:00
Μπραβο Στεφανε εχει καλη διαφορα το αμαξι σου . . .
Ειχες δεν ειχες τα 160 αλογα τα πετυχες φιλε . . . !

stefos
27-10-06, 09:07
Μπραβο Στεφανε εχει καλη διαφορα το αμαξι σου . . .
Ειχες δεν ειχες τα 160 αλογα τα πετυχες φιλε . . . !

Να σου πώ την αλήθεια δεν πιστεύω να τα έχω πιάσει. Μου ακούγετε λιγάκι τρελό νούμερο με ένα τελικό, ένα Κ&Ν στο εργοστασιακό φιλτροκούτι και το πρόγραμμα, να πάει από τα 143 στα 160. Μέχρι να κάνω την δυναμομέτρηση θα μου μείνει η απόρία:nixweiss:

Christos 330i ///M
27-10-06, 09:14
Κοιτα 15 αλογα να πηρες απο το προγραμμα εχεις κοντεψει τα αλογα που θελεις . . . !
Η εξατμηση δεν θα δωσει ; ; ;
Το φιλτρο ; ; ;
Αν οχι 160 αντε 155 συγουρα . . . !

stefos
27-10-06, 09:17
Και εγώ πιστεύω ότι κάπου στα 155 πρέπει να είναι +/-... Overall πάντως πολύ ικανοποιημένος..

Christos 330i ///M
27-10-06, 09:21
Ειναι πολυ καλη και αισθητικη βελτιωση φιλε που 143 και που 155 ; ; ;
Αν και θελω να πιστευω οτι παραπανω απο 155 αλογα . . . !

stefos
27-10-06, 09:27
Αν και θελω να πιστευω οτι παραπανω απο 155 αλογα . . . !

...και εγώ το ίδιο:rockon:

Christos 330i ///M
27-10-06, 09:38
Αντε με το καλο να γινει και η δυναμομετρηση να μας φυγει και η απορια ρε παιδι μου . . . !

Dim77
27-10-06, 10:22
Μπορεί να είναι και 155-160 άλογα.Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η ροπή πήγε 7-10 Νμ πάνω σε όλη τη κλίμακα. Σημασία στην επιτάχυνση κυρίως είναι η βελτίωση και αυξηση της καμπύλης της ροπης σε μεγάλο φασμα στροφών. Η μέγιστη ιπποδύναμη (ενέργεια σε KW βασικά) είναι για την επίτυξη μέγιστης ταχύτητας.Βοηθάει και ο κόφτης που πήγε 500 σ.α.λ. πάνω οπότε στις αλλάγες στην επομενη ταχυτητα πέφτει στις 4300 αντι για 4000 και η επιτάχυνση είναι συνεχιζόμενη.
Το θέμα είναι οτι έμεινε απόλυτα ευχαριστημένος και στην ουσία μιλάμε για πολύ καλή αυξηση επιδόσεων και λειτουργιας του μοτέρ.
Κατά τη γνώμη μου είναι απόλυτα επιτυχημένη επέμβαση.
Αχ Στεφανε με έβαλες σε σκέψεις για το δικό μου...Πάνω που ετοιμαζόμουν για άλλα.

stefos
27-10-06, 10:43
Έλα να το δεις πως πάει απο κοντά... Θα προσπαθήσω να ειμαι στην επόμενη συναντηση

Tasulis
27-10-06, 14:44
Απο κατανάλωση πως πας δεν μας είπες...............

stefos
27-10-06, 15:26
Αναφέρθηκα στην κατανάλωση στο πρώτο μου post και είπα ότι δεν την έχω μετρησει ακόμα.. Σαν πρώτη εκτίμιση δεν φανηκε να καει.. Σε μερικές μέρες θα σας πω.:drive2:

EVANGELOS
27-10-06, 19:03
... Σημασία στην επιτάχυνση κυρίως είναι η βελτίωση και αυξηση της καμπύλης της ροπης σε μεγάλο φασμα στροφών. Η μέγιστη ιπποδύναμη (ενέργεια σε KW βασικά) ...

MMMM μάλλον κάποιος ΔΕΝ διάβασε τη Φυσική του ....

Dim77
27-10-06, 19:58
MMMM μάλλον κάποιος ΔΕΝ διάβασε τη Φυσική του ....

Τι εννοείς φίλε Ευάγγελε για τη φυσική μου?
Εξήγησε το καλύτερα σε παρακαλώ ή στείλε μου ένα pm για να μη χαλάμε το thread.
Αν θέλεις να τα λέμε απλά για να τα καταλαβαίνουν όλοι να σου πω σε γενικές γραμμές ότι ροπή=επιτάχυνση και Μέγιστη δύναμη=μέγιστη ταχύτητα για υπερνίκηση τριβών, βάρους και αεροδυναμικής ταχύτητας. (σε γενικές γραμμές, δε κάνουμε ανάλυση επιπέδου)
Έτσι έχω διαβάσει και η γενική φυσική μου ήταν πολύ καλή στο σχολείο, όσο για το πανεπιστήμιο έκανα πυρηνική φυσική και βιοφυσική για τις ανάγκες της φαρμακευτικής επιστήμης.(ανάμεσα στις δεκάδες χημείες που κάνουμε στη φαρμακευτική)
Εδώ λέμε να συζητάμε για το χομπυ μας, να λέμε τη γνώμη μας σε κάποια συζήτηση, να ακούμε τη γνώμη άλλων σε κάποια απορία μας..
Εάν έχω γράψει κάτι λάθος και καταστρέφει το thread του Στέφανου σε παρακαλώ διόρθωσε με.
Το παιδί έκανε κάποια βελτίωση η οποία φαίνεται να αποδίδει πολυ ωραία και κάποιοι από μας σχολιάζουμε το αποτέλεσμα, στο σύνολο με θετικά σχόλια.
Όποιος είναι πιο ειδικός μπορεί να το αναφέρει και να μας εξηγεί πιο αναλυτικά για να μάθουμε όλοι πιο πολλά.
Συγνώμη, αλλά το σχόλιο σου ήταν κάπως προσβλητικό.

alex-kal
27-10-06, 20:11
Νομίζω πως δεν είδα πουθενά για το κόστος της όλης αλλαγής..
Αλήθεια , πόσο πήγε η δουλειά?
Και αν μπορείς αναλυτικά το κάθε ένα..

EVANGELOS
27-10-06, 20:33
ΙΣΧΥΣ ΜΟΤΕΡ = ΡΟΠΗ ΜΟΤΕΡ x ΣΤΡΟΦΕΣ ...

Π.Χ. αν κάποιο μοτέρ αποδίδει στις 5000 rpm 37 kgrm ροπή τότε η ισχύς στις στροφές αυτές είναι :

P= 37*5000*π/(30*75) = 258,17 hp

(To π/30 μετατρέπει τις rpm στο σύστημα SI (rad/sec) το 75 τα kw σε ίππους.)

ΑΡΑ η ισχύς είναι παραγώμενο μέγεθος από την ροπή ΔΕΝ γίνεται να αυξηθεί το ένα χωρίς το άλλο.
Δεν δημιουργεί άλλα αποτελέσματα η ροπή και άλλα η ισχύς.
Η ισχύς δηλ ο ρυθμός παραγωγής έργου είναι αυτό που καθορίζει ποιό αμάξι θα παέι πιό γρήγορα (αγνοώντας τριβές). Το συνολικό εμβαδό κάτω από το διάγραμμα Ελκτικης δύναμης - ταχύτητας (= συνολικά αποδιδόμενη ισχύς) είναι αυτό που καθορίζει τελικά πιό αμάξι θα φτάσει πρώτο , έτσι φάινεται η σημασία ΟΧΙ μόνο της max ισχύος αλλά και της μορφής της καμπύλης (δες σχετικό Post "ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ")

Παράδειγμα με "ενέργειες"

Ξεκινάω να πάω από 0 σε ταχύτητα U ,απαιτείται κιν. ενέργεια 1/2mU2 και η απαιτούμενη μέση ισχύς είναι
P=1/2mU2/t (t=χρόνος)
Όσο μεγαλύτερη ισχύ έχω σε τόσο μικρότερο χρόνο θα φτάσω την ταχύτητα U.

Το μόνο που έχει να κάνει αποκλειστικά με την ροπή είναι η αίσθηση της επιτάγχυνσης. Μεγάλη ροπή την αισθάνεσαι σα σφαλιάρα , αν όμως διαρκεί λίγο τότε θα έχει το ίδιο ή χειρότερο αποτέλεσμα με μικρότερη ροπή για μεγαλύτερο χρόνο.

Π.Χ. O νερόμυλος έχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ ροπή 354 kgrm στις 12 rpm (12 όχι 12 χιλ). Η ισχύς του είναι 354*12*π/(30*750)=6 !!!!!!! hp

Άρα θα επιτάγχυνε έως τις 12 rpm σε κλάσματα του sec αλλά για τα 100km/h θα χρειαζόταν σχέση (ταχύτητα) που να ανέβαζε τις στροφές (με 12 rpm στον τροχό δεν πας ούτε 5 Km/h) ,οπότε η ροπή θα έπεφτε στα 5,9 kgm !!!!!!! και η ισχύς πάντα σταθερή στους 6Hp.

Ελπίζω να σε βοήθησα ....:dblthumb2

manosm3
27-10-06, 22:10
Aν θυμαμαι καλα, η ενεργεια μετριεται σε joule στο S.I., οχι σε Kw. :)

Dim77
28-10-06, 10:24
Σωστά μανοςμ3... :)

Ενέργεια,Έργο μετρώνται σε joule
Ισχύς μετριέται σε Watt =Joule/sec και 1 KW=1000 Watt
Και όσον αφορά τους κινητήρες μετράμε μέγιστη ισχύ, ούτε δύναμη, ούτε ενέργεια.

όσο για τον ευάγγελο τα έγραψε πολύ ωραία και αναλυτικά όμως δυστυχώς τα ήξερα όλα αυτά που έγραψε.

Αυτά περί ισχύος και επιτάχυνσης εώς την μέγιστη ταχύτητα ισχύουν σε απλοϊκά συστήματα (όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στα παραδείγματα της φυσικής με σώματα που επιταχύνονται από δυνάμεις με βελάκια) παρά με τα αυτοκίνητα με το πολύπλοκο σύστημα ώθησης(??). :)
Χαίρομαι που τα γράφεις όλα τόσο αναλυτικά (και ωραία είναι η αλήθεια) :) αλλά δε χρειάζεται να σχολιάζεις τους άλλους.

Αυτό που ήθελα να πω είναι (και προφανώς το παρεξήγησες, μάλλον το έγραψα και λάθος από βιασύνη) είναι οτι μπορεί να βελτιωθεί η καμπύλη της ροπής και να έχουμε π.χ. 10 Nm περισσότερα (1 kg.m) αλλά μετά τις 5,500 σ.α.λ. να είναι πολύ μικρότερη η διαφορά από το νορμάλ. παλι οι επιδόσεις θα είναι καλύτερες αλλά στις 6000 σ.α.λ. η μέγιστη δύναμη δε θα διαφέρει πάρα πολύ σε απόλυτο αριθμό...Όμως η λειτουργία του μοτερ θα είναι βελτιωμένη, το ίδιο και οι επιδόσεις.(Γιατί θα έχει μετατραπεί Το συνολικό εμβαδό κάτω από το διάγραμμα Ελκτικης δύναμης - ταχύτητας που αναφέρεις πολύ σωστά)

Δε ξέρω αν συμφωνείς Ευάγγελε (ή οι υπόλοιποι)

Είπα 1 γνώμη για το ότι η βελτίωση του Στέφανου είναι πολύ επιτυχημένη αφού μετράνε οι επιδόσεις και η αίσθηση στη λειτουργία του μοτερ και την απόκριση στο γκάζι και όχι τα μέγιστα νουμερα στο δυναμόμετρο. (το διάγραμμα ναι, έχει σημασία )

Στο κάτω κάτω θα κάνει δυναμομέτρηση, θα την παρουσίασει ωραία και αναλυτικά όπως έκανε και με τις επιταχύνσεις και θα μας λυθούν όλες οι απορίες.

Dim77
28-10-06, 13:34
Μήπως έκανες και μετρήσεις ρεπριζ?
συνήθως εγώ αυτά κοιτάω 80-110 με 3η-4η-5η και 110-140
80-120 με 5η (εκεί θα το συγκρίνεις και με την εργοστασιακή τιμή της BMW.
Αφού έχεις τη δυνατότητα του VBOX :)
Ο κόφτης που μετατοπίστηκε στις 7000 δε σε αγχώνει λίγο? (είναι και το τέρμα του στροφόμετρου :)

EVANGELOS
28-10-06, 15:19
Aν θυμαμαι καλα, η ενεργεια μετριεται σε joule στο S.I., οχι σε Kw. :)

Tα kw είναι μονάδα μέτρησης ισχύος της ισχύος όπως και ο ίππος (hp). Η ισχύς είναι έργο στη μονάδα του χρόνου....

Aν η ροπή είναι σε kgrm τότε για να "βγεί" η ισχύς σε hp διαιρείται με 75 αν είναι σε Νm με το 75*g.... ΑΝΤΕ ... να καταλαβαίνουμε τι λέμε

kostsour
28-10-06, 17:51
ΙΣΧΥΣ ΜΟΤΕΡ = ΡΟΠΗ ΜΟΤΕΡ x ΣΤΡΟΦΕΣ ...

Π.Χ. αν κάποιο μοτέρ αποδίδει στις 5000 rpm 37 kgrm ροπή τότε η ισχύς στις στροφές αυτές είναι :

P= 37*5000*π/(30*75) = 258,17 hp

(To π/30 μετατρέπει τις rpm στο σύστημα SI (rad/sec) το 75 τα kw σε ίππους.)

ΑΡΑ η ισχύς είναι παραγώμενο μέγεθος από την ροπή ΔΕΝ γίνεται να αυξηθεί το ένα χωρίς το άλλο.
Δεν δημιουργεί άλλα αποτελέσματα η ροπή και άλλα η ισχύς.
Η ισχύς δηλ ο ρυθμός παραγωγής έργου είναι αυτό που καθορίζει ποιό αμάξι θα παέι πιό γρήγορα (αγνοώντας τριβές). Το συνολικό εμβαδό κάτω από το διάγραμμα Ελκτικης δύναμης - ταχύτητας (= συνολικά αποδιδόμενη ισχύς) είναι αυτό που καθορίζει τελικά πιό αμάξι θα φτάσει πρώτο , έτσι φάινεται η σημασία ΟΧΙ μόνο της max ισχύος αλλά και της μορφής της καμπύλης (δες σχετικό Post "ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ")

Παράδειγμα με "ενέργειες"

Ξεκινάω να πάω από 0 σε ταχύτητα U ,απαιτείται κιν. ενέργεια 1/2mU2 και η απαιτούμενη μέση ισχύς είναι
P=1/2mU2/t (t=χρόνος)
Όσο μεγαλύτερη ισχύ έχω σε τόσο μικρότερο χρόνο θα φτάσω την ταχύτητα U.

Το μόνο που έχει να κάνει αποκλειστικά με την ροπή είναι η αίσθηση της επιτάγχυνσης. Μεγάλη ροπή την αισθάνεσαι σα σφαλιάρα , αν όμως διαρκεί λίγο τότε θα έχει το ίδιο ή χειρότερο αποτέλεσμα με μικρότερη ροπή για μεγαλύτερο χρόνο.

Π.Χ. O νερόμυλος έχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ ροπή 354 kgrm στις 12 rpm (12 όχι 12 χιλ). Η ισχύς του είναι 354*12*π/(30*750)=6 !!!!!!! hp

Άρα θα επιτάγχυνε έως τις 12 rpm σε κλάσματα του sec αλλά για τα 100km/h θα χρειαζόταν σχέση (ταχύτητα) που να ανέβαζε τις στροφές (με 12 rpm στον τροχό δεν πας ούτε 5 Km/h) ,οπότε η ροπή θα έπεφτε στα 5,9 kgm !!!!!!! και η ισχύς πάντα σταθερή στους 6Hp.

Ελπίζω να σε βοήθησα ....:dblthumb2

OMG τι ποστ ήταν αυτό. ΤΕΛΕΙΟ. Και βλάκας να σαι 5 πράγματα θα τα πιάσεις. :bugeye:
Αν και θα μπορούσες να είσαι λιγότερο εριστικός man...
Φιλικά!

EVANGELOS
28-10-06, 18:01
OMG τι ποστ ήταν αυτό. ΤΕΛΕΙΟ. Και βλάκας να σαι 5 πράγματα θα τα πιάσεις. :bugeye:
Αν και θα μπορούσες να είσαι λιγότερο εριστικός man...
Φιλικά!

THANKS μαν , αν διαβάσεις τα Post μου θα καταλάβεις ότι καμία φορά "φαίνομαι" εριστικός αλλά ΔΕΝ είμαι , και σε κάθε περίπτωση ΔΕ ΘΕΛΩ να είμαι.
Τα "θεωρητικά" δεν τα γράφω για επίδειξη αλλά γιατί θεωρώ ότι είναι χρησιμότερο να μοιράζεσαι αυτά που ξέρεις ... και να χρησιμοποιείται το forum ΚΑΙ για ανταλλαγή γνώσεων εκτός από μπίρι-μπίρι.

stefos
29-10-06, 19:11
Μήπως έκανες και μετρήσεις ρεπριζ?
συνήθως εγώ αυτά κοιτάω 80-110 με 3η-4η-5η και 110-140
80-120 με 5η (εκεί θα το συγκρίνεις και με την εργοστασιακή τιμή της BMW.
Αφού έχεις τη δυνατότητα του VBOX :)
Ο κόφτης που μετατοπίστηκε στις 7000 δε σε αγχώνει λίγο? (είναι και το τέρμα του στροφόμετρου :)

Ρεμπρίζ έχω μόνο για 3η στα 80-110 μετα την βελτίωση, πριν αν και έκανα δεν ήταν σωστές οποτέ αν έχει κανέις τις εργοστασικάες μπορούμε να τις συγκρίνουμε. Όσο για τον κόφτη η αλήθεια είναι ότι με ιδρώνει λιγάκι, αλλά δεν φτάνω εκέι... Στις μετρήσεις που έκανα πρώτη και δευτέρα μόνο τις έφτασα στον κόφτη τις υπόλοιπες ταχύτητες λίγο πριν (6.500). Μου φαίνεται (μπορει και να κάνω λάθος) ότι δεν είχε νόημα να το ζορίζω από εκεί και πέρα αφου μόνο θόρυβο παράγει...πάντως η μετατόπηση του κόφτη ειδικά σις δύο πρώτες ταχύτητες έχουν βοηθήσει αρκετά το χρόνο του 0-100...

fanis_k
16-11-06, 13:52
Φίλε Στέφο γειά σου.
Έχω ένα Χ3 2.0i και θέλω να δώ αν μπορώ κι εγώ να κάνω την αναβάθμιση που έκανες κι εσύ.
Αν μπορείς να μου πεις που έκανες την αναβάθμιση και να μου δώσεις και κάποια τηλέφωνα για να μπορέσω να επικοινωνήσω μαζί τους.
Ευχαριστώ.

Dim77
10-12-06, 14:43
Λοιπον πραγματοποίησα και εγώ την ίδια βελτίωση με το stefo και οι παρατηρήσεις μου είναι αισθητή βελτίωση στην αίσθηση και απόκριση του γκαζιού, φαίνεται να ''τραβάει'' καλύτερα σε όλο το φάσμα στροφών. Εγώ αυτό που μέτρησα με σχετική ακρίβεια είναι ότι σε χαλαρή οδήγηση η κατανάλωση παρέμεινε ιδια. (σε συγκεκριμενη διαδρομή 40 χλμ. και με παρόμοια οδήγηση)
Εκτοτε με πιο ελευθερη οδήγηση σε 500χλμ περίπου η κατανάλωση δείχνει να μην επηρεάστηκε.
Πάντως η διαφορά στην αίσθηση και απόκριση(του ηλεκτρ. γκαζιού) είναι πολύ ευχάριστη. Για νουμερα επιδόσεων δεν έχω όπως ο Stefos.

Τα περισσότερα πάντως έχουν αναπτυχθεί αναλυτικά από τον Stefo στο αρχικό ποστ και απλά επιβεβαιώνω και εγώ.

xristaras
10-12-06, 14:55
γεια σου stefo, να σε ρωτησω επειδη σκεφτομαι ακριβως την ιδια κινηση με σενα να κάνω στο bimmer μου (316ci face lift με τα 115 άλογα) μπορει να να παρει την μετατροπή αυτή γιατι εχω ακουσει οτι τα Valvetronic δεν παιρνουν τιποτα.Ισχυει αυτο? απο θεμα κοστους τι γινεται?και που μπορω να παω γιοα να το κανω?Ευχαριστώ

Dim77
10-12-06, 15:11
Για 2λιτρο valvetronic ειναι το thread.
Παιρνουν..Επειδή επηρεάζει και η λειτουργία των εκκεντροφόρων η εταίρεία δίνει λίγο πιο καλό αποτέλεσμα από άλλα παρόμοια μοτέρ. (Το ίδιο αναφέρουν 2-3 εταιρείες προγραμματισμών στα site που είδα)
Απάντησεις από stefo στείλτου pm. όχι από το thread για τέτοιες πληροφορίες (τουλαχιστον όχι από μένα-νομίζω θεωρείται διαφήμιση).
Το 1600 σου ΔΕΝ είναι valvetronic.

pitbull
28-05-07, 19:37
ΠΑίδες καλά όλα αυτά που λέτε και εγώ αυτό θέλω να κάνω στο βαβλεβτρόνικ μου αλλά κανείς δεν μίλησε για τιμές. Παρακαλώ πείτε τιμές αναλυτικά. φιλικα πάντα Ηλίας

stefos
28-05-07, 19:44
Έχεις πμ Ηλία..

wiserman29
03-06-07, 08:46
Καλησπέρα φίλοι μου,
Επειδή ενδιαφέρομαι και εγώ για τιμές ας τις γράψει όποιος το έχει κάνει ή ας στείλει mail και με το συνεργείο που έκανε την αναβάθμιση. Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω εάν η εξάτμιση είναι πολύ θορυβώδης……
Ευχαριστώ πολύ,
Νίκος

watercop143
04-06-07, 18:38
ποσο πηγε το μαλι????

giannisarv
07-06-07, 15:34
Μόνο και μόνο που το γκάζι έχει τόση καθυστέρηση αξίζει να την κάνεις την κίνηση αυτή. Στην αρχή νόμιζα ότι έτσι είναι το γκάζι στα BMW αλλά ακόμη και το Focus που έχω έχει 1000 φορές καλύτερη απόκριση (μεταξύ μας από τις καλύτερες που υπάρχουν). Τέλος πάντων.Έτσι νόμιζα. Αλλά ψάχνοντάς το καλύτερα κατάλαβα ότι είναι πρόβλημα.Και το κατάλαβα όταν μου έφευγε ένα Hundai Tuscon V8. Θα μου πείτε V8 αλλά όχι και τόσο ρε παιδιά!
Sorry για το μέγεθος αλλά έτσι μου βγήκε.
Συμπέρασμα: Όλα τα valvetronic για βελτίωση αμέσως. Και μάλλον αυτό που έκανε ο stefos είναι πολύ καλό.Μπράβο και εις ανώτερα.

stefos
07-06-07, 15:54
Δυστηχώς δεν υπάρχουν ανώτερα για αυτό τον κινητήρα... :( Αυτό είναι ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις, από εκεί και πέρα δεν υπάρχει κάτι άλλο που μπορεί να γίνει, εκτός αν πάς για αλλαγή κινητήρα... ότι κάνεις από εδώ και πέρα θα δίνεις πολλά λεφτά και θα παίρνεις λίγα άλογα...π.χ. μια εισαγωγή, αλλαγές στο σύστημα εξαγωγής, τροχαλίες, κλπ. κλπ.

giannisarv
07-06-07, 16:13
Να υποθέσω ότι μου έστειλες εκείνο το mail που σου ζήτησα;

Υ.Γ.:Σου έστειλα pm

stefos
07-06-07, 16:15
Σου έστειλα πμ...

valantis
11-04-08, 10:31
file mou stefo apo deutera xekinaw kai egw thn veltiosh tou valvetronic mou 143ps alla tha xekinisw me xtapodi katalith teliko, meta filtro-volan alouminiou-programa kai oti allo mporesw na vrw.. thelw na ftasw ta 160ps kai egw..

sry gia ta agglika alla exw provlima...

Dim77
11-04-08, 13:23
file mou stefo apo deutera xekinaw kai egw thn veltiosh tou valvetronic mou 143ps alla tha xekinisw me xtapodi katalith teliko, meta filtro-volan alouminiou-programa kai oti allo mporesw na vrw.. thelw na ftasw ta 160ps kai egw..

sry gia ta agglika alla exw provlima...

Ξεκινάς από εξαρτήματα που ΔΕΝ υπάρχουν (βελτιώτικά δηλ. επώνυμα προϊόντα).

Χταπόδι δηλαδή και βολαν (για 4κύλινδρο Ν4χ μοτέρ).

Εαν μιλάς για χειροποίητα οκ, (πάντως για το βολάν...διατηρώ επιφυλάξεις, έχω κάνει έρευνα και δύσκολο...)
Ενημέρωσε για τα προϊόντα που έχεις βρεί...μήπως αρχίσουμε νέες έρευνες :)

zaharias
11-04-08, 23:38
Ξεκινάς από εξαρτήματα που ΔΕΝ υπάρχουν (βελτιώτικά δηλ. επώνυμα προϊόντα).

Χταπόδι δηλαδή και βολαν (για 4κύλινδρο Ν4χ μοτέρ).

Εαν μιλάς για χειροποίητα οκ, (πάντως για το βολάν...διατηρώ επιφυλάξεις, έχω κάνει έρευνα και δύσκολο...)
Ενημέρωσε για τα προϊόντα που έχεις βρεί...μήπως αρχίσουμε νέες έρευνες :)


Καλυτερα να μας πεις Βαλαντη τί ακριβως εχεις βρει μην ειναι μπαρουφες στην τελικη... Και πεταξεις τσαμπα λεφτα, γιατι ειναι κριμα!

valantis
12-04-08, 09:44
Καλημέρα…
Χταπόδι έχω βρει εδώ…
http://www.exhaust-center.gr/component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,38/Itemid,1/lang,el/
και σε καλές τιμές… και η μάρκα είναι γνωστή στην ελλαδα, φοράει ένας φίλος σε S3 και είναι πολύ ευχαριστημένος… αλλά έχω βρει και χειροποίητο χταποδι στα 320e :scratchch

πριν ξεκινήσω το φτιάξιμο έψαξα πολύ για τα πάντα, μέχρι και τροχαλίες, αλλά δεν υπάρχουν. Βολάν όμως υπάρχει αλουμινίου και περιμένω απάντηση για τιμή. Τα εμπορεύεται κάποιος στην Λάρισα. μόλις έχω νεότερα θα σας ενημερώσω..

stefos
12-04-08, 11:13
To χταπόδι του Ν42 έχει και το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων απάνω, αυτό τι το κάνουν το κατραγούν? Ο εγκέφαλος πως θα λειτουργει χωρις αυτό? Αν το διατηρούν δεν θα δουλεύει όπως πρέπει γιατί θα λείπουν οι προκαταλύτες...δεν ξέρω κάτι δεν μου αρέσει. Προτείνω η αλλαγή να γίνει απο χταπόδι και πίσω και να διατηρηθεί ο εργοστασιακός καταλύτης. Ένα παληκάρι με ένα άλλο 46άρι έιχε βάλει μεταλικό καταλύτη και του άναβε συχέχεια το check engine. Προσοχή στις αλλαγές... Εμένα προσωπικά το catback (από καταλύτη και πίσω) που προσφέρει το βρίσκω πιο σωστό απο τεχνικής άποψης και το δίνει και σε λογική τιμή. Και αν δεν κερδίζει τίποτα σε ιπποδύναμη κερδίζεις σε βάρος με την αφαίρεση του εργοστασιακού μεσαίου και των σωληνώσεων που ζυγίζουν αρκετά.

Dim77
12-04-08, 11:36
Συμφωνώ με το Stefo και να προσθέσω ότι ενώ aftermarket χταπόδι, υπάρχει για τον M43B19 8v του 318 για τον N42 δεν υπάρχει (από supersprint, bastuck και λοιπές εταιρείες).

Η exhaust center στη σελίδα τουλάχιστον διαφημίζει χταπόδι για 318 (118-143) [βάζει σε παρένθεση και τα 2 μοτέρ 118-143] που αποκλείεται να είναι το ίδιο και να δουλεύει σωστά (ίσως και να μπαίνει καν) και στα 2 τόσο διαφορετικά μοτέρ.
Τους έχεις ρωτήσει, έχουν φτιάξει σε κάποιο Ν42Β20 και δουλεύει απροβλημάτιστα χωρίς συνεχή check engine lights? (Το ότι μπορούν να κάτσουν και να το φτιάξουν μπορεί να ισχύει...αλλά...το πείραμα που έγινε?...μήπως στον πρώτο που θα πάει από εμάς?:lamer:)

Το βολάν επίσης...από ποιά εταιρεία είναι? Eπαναλαμβάνω ότι εκτεταμένη έρευνα (που είχα κάνει πριν λίγο καιρό), για τέτοια πράγματα (βολάν, τροχαλίες κλπ), οδηγεί σε λύσεις για 318 (Μ43Β19) και μόνο.
Και τα εξαρτήματα μεταξύ των 2 318 (τα αυθεντικά part #), είναι εντελώς διαφορετικά.

Προσπάθησε να μάθεις περισσότερες πληροφορίες αν γίνεται (εταιρείες κλπ)...μας ενδιαφέρουν :)

stefos
12-04-08, 11:44
Είχα δει πάντως Ν42 με aftermarket κλάινμάιν χταπόδι που ειχαν βάλει σωλήνα ποτίσματος στην αναμονή και είχε καεί και έκανε ΤΟΝ θόρυβο, και φυσικά δεν δούλευε...πάντως για catback ψήνομαι χεχεχε...Με την προυπόθεση ότι θα διατηρηθεί η διατομή των σωληνώσεων

Nick_compact
12-04-08, 11:46
To έχουμε ξανασυζητήσει με τον Δημήτρη, ίσως σε εσάς να μπαίνει χταπόδι από Ν40 κινητήρα. Είναι πάρα πολύ καλοσχεδιασμένο και δεν έχει καταλύτες πάνω.

Dim77
12-04-08, 11:55
To έχουμε ξανασυζητήσει με τον Δημήτρη, ίσως σε εσάς να μπαίνει χταπόδι από Ν40 κινητήρα. Είναι πάρα πολύ καλοσχεδιασμένο και δεν έχει καταλύτες πάνω.

Το ξέρω Νίκο, και το έχω πάντα υπόψη μου, αλλά δε ξέρω ούτε τι διαφορά θα κάνει, και το τι αλλαγές θα χρειαστούν για να ΜΕΙΝΕΙ το αυτοκίνητο στην κατηγορία Euro 4....και χωρίς χριστουγεννιάτικο στολισμό από λαμπάκια check engine στο καντράν:owned:
(έχει άλλο χταπόδι χωρίς καταλύτες για Euro 2 με άλλο μεσαίο καταλύτη), (άλλα σαν Euro3 κλπ.)

Εχει 3 διαφορετικά part # καταλυτών (στη μέση), και 2 διαφορετικά χταπόδια (με καταλύτες ή χωρίς επάνω).

Το θέμα είναι ότι ανάλογα με το setup είναι διαφορετικοί και οι αριθμοί των αισθητήρων λ.
Μήπως παίζουμε ακριβό παιχνίδι με την τσέπη, και την ψυχική μας ηρεμία για μικρό κέρδος?

Αν υπήρχε κάτι έτοιμο (π.χ. Supersprint)...να λέγαμε ότι κατι γίνεται. (έστω και ''χειροποίητα'')

stefos
12-04-08, 12:15
Υπάρχει χταπόδι που μπάινει, το θεμα είναι ότι οι προκαταλύτες που καταργεί μπορεί να το κάνουν ευρο3, αλλά δεν νομίζω ότι ο κινητήρας μπορεί να δουλέυει χωρίς την ανακύκλωση καυσαερίων.

Nick_compact
12-04-08, 12:20
Καλά εδώ που τα λέμε δεν σας πειράζει και euro 1 να γίνει απο την στιγμή που θα βγάζει κάρτα καυσαερίων και δεν ανάβει check engine. Εγώ πιστεύω ότι η λύση σας έρχεται από την BMW, απλά κάποιος πρέπει να κάνει το βήμα.

valantis
12-04-08, 14:23
Έχετε δίκαιο.. αλλά εμένα μου είπαν ότι είναι δικασμένο και είναι όλα ο.κ…
αλλά από βδομάδα θα πάρω κανα 2-3 τηλέφωνα να μάθω λεπτομέρειες και θα σας πω τι παίζει… ας το δοκιμάσω εγώ πρώτα που δεν έχω πρόβλημα, και ας γίνει Euro 2 και μετά σας λέω τι έγινε και αν δουλεύει σωστά…

oldcarskickass
12-04-08, 14:27
Καλά εδώ που τα λέμε δεν σας πειράζει και euro 1 να γίνει απο την στιγμή που θα βγάζει κάρτα καυσαερίων και δεν ανάβει check engine. Εγώ πιστεύω ότι η λύση σας έρχεται από την BMW, απλά κάποιος πρέπει να κάνει το βήμα.


Όπως και οι περισσότερες σωστές λύσεις!

valantis
17-04-08, 11:35
Καλημέρα…
Παιδιά για το βολάν αλουμινίου που είχα πει, άκυρο.... με πήραν τηλ και μου είπαν ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει για valvertonic.. μετά είπαμε για εξωτερικό..
μου υποσχέθηκαν ότι θα βρουν.. ακόμη περιμένω…

λυπάμαι και sry….

valantis
12-05-08, 15:22
φιλε Stefo εκανες δυναμομέτρηση;

stamos ci
13-05-08, 00:20
εκανα και εγω την βελτιοση προγραμμα φιλτρο πραγματικα το αμαξι ζοντανεψε
μαλιστα το δικο μου ειναι αυτοματο σειριακο και προγραμματισαμε και το σασμανκαι αλλαζει ποιο γρηγορα

stefos
14-05-08, 18:44
Ναι η δυναμομέτρηση έγινε και έβγαλε 153 PS και 205 NM (21 kgm) ροπής. Βάζω και το διάγραμμα....

valantis
15-05-08, 09:12
μπραβο stefo πολυ καλη δουλεια...

Dim77
15-05-08, 09:30
Και η δική μου καμπύλη που είναι ίδια με του Στέφανου σε όλο το φάσμα λειτουργία του κινητήρα, με μικροδιαφορές στα σημεία μέγιστων τιμών, που δεν έχουν μεγαλη σημασία, είναι και τυχαία από διάφορους παράγοντες. (έχουμε τα ίδια- εκτός από το φίλτρο)

152ps/6173rpm & 212Nm(21.6kgm)/4215rpm

shido
15-05-08, 09:33
εχουν και τα 2 πολυ ωραιες καμπυλες με μια ενσταση στις 5500- κοντα που κανει μια μικρη κοιλια

strofimios
15-05-08, 09:36
Καλημέρα…
Παιδιά για το βολάν αλουμινίου που είχα πει, άκυρο.... με πήραν τηλ και μου είπαν ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει για valvertonic.. μετά είπαμε για εξωτερικό..
μου υποσχέθηκαν ότι θα βρουν.. ακόμη περιμένω…

λυπάμαι και sry….
Για δες και εδω www.herculesparts.gr

stefos
15-05-08, 18:11
εχουν και τα 2 πολυ ωραιες καμπυλες με μια ενσταση στις 5500- κοντα που κανει μια μικρη κοιλια

Αυτή η κοιλιά φαντάζομαι γίνεται λόγω της εργοστασιακης εισαγωγής, που όπως είναι λογικό, δουλεύει εξαιρετικά χαμηλά, αλλά ψηλά πνίγεται. Σκέφτομαι να κάνω κάποιες αλλαγές... θα δούμε

valantis
16-05-08, 10:05
Για δες και εδω www.herculesparts.gr

Ναι φίλε μου το ξέρω... υπάρχουν κι’ άλλοι που κάνουν φτιαχτά.. αλλά πρέπει να τους στείλεις τα δικά σου.. απλά στο εμπόριο δεν υπάρχει… φτιαχτά μπορείς να κανείς απ’ολα (χταπόδι, γρανάζια, βολάν, κ.α..) αλλά το θέμα είναι να βρούμε κάποιας επώνυμης εταιρίας για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο…

Ευχαριστώ πάντως…

saikoE39
16-05-08, 12:42
Valanti ποσο εβγαλε το δικο σου....?????

valantis
16-05-08, 14:50
Valanti ποσο εβγαλε το δικο σου....?????

Φίλε μου αν σου πω θα γελάς..
Είπα πριν ξεκινήσω την βελτίωση να πάω να το μετρήσω σε ένα γνωστό μου που έβαλε πριν λίγο καιρό δυναμόμετρο…
και μου έβγαλε 127,6ps και 16,5 kgm ροπής..
Θα τον έδερνα μόλις το είδα, αλλά μου υποσχέθηκε ότι θα τo ξαναμετρήσουμε από βδομάδα αφού το μάθει καλά…

Dim77
16-05-08, 16:05
Φίλε μου αν σου πω θα γελάς..
Είπα πριν ξεκινήσω την βελτίωση να πάω να το μετρήσω σε ένα γνωστό μου που έβαλε πριν λίγο καιρό δυναμόμετρο…
και μου έβγαλε 127,6ps και 16,5 kgm ροπής..
Θα τον έδερνα μόλις το είδα, αλλά μου υποσχέθηκε ότι θα τo ξαναμετρήσουμε από βδομάδα αφού το μάθει καλά…

Αν αυτές οι τιμές είναι στον τροχό...τότε είναι μια χαρά (129-130 βγάζανε στρόφαλο τα 320-120 με τον Ν46Β20 που έχει 150ps σε μετρήσεις του Drive).

Αν είναι στρόφαλο....:nixweiss:

tasospou44
01-06-08, 20:48
παιδες εχει κανει κανεις δυναμομετρηση πριν την βελτιωση να ξερουμε ποσα αλογα εδωσε η βελτιωση στην πραγματικοτητα?

tasospou44
01-06-08, 20:52
επισης αν μπορει καποιος ας μου κανει ενα π.μ με τιμες και τηλεφωνα για τη δουλεια...ευχαριστω πολυ...το site ειναι απιστευτο....

tabook
10-07-08, 20:23
να σε ρωτησω ρε φιλαρακι.επειδη ενδιαφερομαι και γω να το κανω οπως και εσυ,πες μου ποσο σου πηγε το μαλλι?

κύρος γρανάζης
18-07-08, 21:07
στέφανε έχω μια 318ci με τον κινητήρα σου με k&n στον παπά πρόγραμμα δεν βρίσκω γιατί υποσχονται πολλά κ ....άνθρακες!θα μου πείς λεπτομέριες γιατι στη bmw νταγκουνάκης μου είπαν μόνο φ-ε και sprint booster.σ'ευχαριστώ κ περιμένω...

Tomi
27-09-08, 19:04
πάντος αν έχει κάποιος τροχαλίες 2ερες ή αν μπορεί να βρεί εγώ είμαι μέσα για ένα πείραμα στον γνωστό καλλιτέχνη...δν με χαλάνε καθόλου οι αλουμινένιες τροχαλίες..εξάλλου τι μπορεί να πάθει??ΑΑ!!κάποιος αν ξέρει να προτείνει διατομές για την εξάτμιση!!(2.0-143)...το Κ&Ν σας κάνει θόρυβο???έβαλα στου φίλου μου και ακούγεται πολύ αλλά είναι 1.8..λέω να δοκιμάσω να βγάλω το φιλτροκούτι και να βάλω BMC Carbon με πατέντα για να παίρνει αέρα από το μαμά ram air(τύπου τέλος πάντον...)...καμιά γνώμη???

georggge46
11-06-09, 15:46
Λοιπον... πηγα στο exhaust center να ρωτησω για χταποδι στο valvetronic ,μιας και εχω αλλαξει στον ιδιο απο καταλυτη και πισω. Ετοιμο δεν υπαρχει αλλα μπορει να φτιαξει. Το συστημα ανακυκλωσης καυσαεριων δεν καταργειται, αυτοι που καταργουνται ομως ειναι οι προκαταλυτες. Οι αισθητηρες λ προσαρμοζονται κανονικα και το αυτοκινητο θα δουλευει καλυτερα [κατα τα λεγομενα του] σε ολο το φασμα στροφων..........ΑΛΛΑ το λαμπακι κινητηρα θα αναψει σχεδον σιγουρα και πιθανοτατα το αμαξι να μην μπορει να βγαλει καρτα καυσαεριων [και δεν θα φερει καμμια ευθυνη γι αυτο,κατα τα λεγομενα του]. Τιμη 350 ευρω. Επισης μου ειπε οτι το μαμισιο χταποδι στα συγκεκριμενα μοτερ ειναι πολυ καλοσχεδιασμενα με εξαιρεση οτι παρεμβαινουν οι προκαταλυτες, κατι που μου ειπε και ο ΝSracing [ποπαυ] ! Κατα συνεπεια πολλα τα μειονεκτηματα σε σχεση με αυτα που θα παρεις ,αν τα παρεις......

zaharias
11-06-09, 17:47
Λοιπον... πηγα στο exhaust center να ρωτησω για χταποδι στο valvetronic ,μιας και εχω αλλαξει στον ιδιο απο καταλυτη και πισω. Ετοιμο δεν υπαρχει αλλα μπορει να φτιαξει. Το συστημα ανακυκλωσης καυσαεριων δεν καταργειται, αυτοι που καταργουνται ομως ειναι οι προκαταλυτες. Οι αισθητηρες λ προσαρμοζονται κανονικα και το αυτοκινητο θα δουλευει καλυτερα [κατα τα λεγομενα του] σε ολο το φασμα στροφων..........ΑΛΛΑ το λαμπακι κινητηρα θα αναψει σχεδον σιγουρα και πιθανοτατα το αμαξι να μην μπορει να βγαλει καρτα καυσαεριων [και δεν θα φερει καμμια ευθυνη γι αυτο,κατα τα λεγομενα του]. Τιμη 350 ευρω. Επισης μου ειπε οτι το μαμισιο χταποδι στα συγκεκριμενα μοτερ ειναι πολυ καλοσχεδιασμενα με εξαιρεση οτι παρεμβαινουν οι προκαταλυτες, κατι που μου ειπε και ο ΝSracing [ποπαυ] ! Κατα συνεπεια πολλα τα μειονεκτηματα σε σχεση με αυτα που θα παρεις ,αν τα παρεις......

Γιωργο, δυστυχως τα μοτερ μας δεν παιρνουν κατι αλλο.. Ή περιμενεις να δεις τι θα γινει με το θεμα κομπρεσσορα (που εχουν παρουσιαστει 1-2 βελτιωτες, αλλα υπαρχουν αμφιβολιες αξιοπιστιας) ή το δινεις και παιρνεις 6κυλινδρο, ή κανεις μετατροπη 6κυλινδρο, ή το κρατας οπως ειναι και συμβιβαζεσαι.. :D

georggge46
11-06-09, 18:00
Γιωργο, δυστυχως τα μοτερ μας δεν παιρνουν κατι αλλο.. Ή περιμενεις να δεις τι θα γινει με το θεμα κομπρεσσορα (που εχουν παρουσιαστει 1-2 βελτιωτες, αλλα υπαρχουν αμφιβολιες αξιοπιστιας) ή το δινεις και παιρνεις 6κυλινδρο, ή κανεις μετατροπη 6κυλινδρο, ή το κρατας οπως ειναι και συμβιβαζεσαι.. :D


Aστα να πανε.....! Το προβλημα ειναι οτι επειδη ειμαι ατομο με κινητικη αναπηρια και το αυτοκινητο εχει "χρεωθει" ως αναπηρικο απο το τελωνειο, με δεσμευει ως αναφορα την αλλαγη κινητηρα και δεν μπορω να κανω μετατροπη [αλλιως θα ειχε γινει] ! Κομπρεσσορα βαζει ο Καφουνης ,αλλα το κοστος ειναι αρκετο και δεν ξερω κατα ποσο αξιοπιστη μοντα θα ειναι......:angryfire

panagakiss
11-06-09, 18:04
Γιωργο, δυστυχως τα μοτερ μας δεν παιρνουν κατι αλλο.. Ή περιμενεις να δεις τι θα γινει με το θεμα κομπρεσσορα (που εχουν παρουσιαστει 1-2 βελτιωτες, αλλα υπαρχουν αμφιβολιες αξιοπιστιας) ή το δινεις και παιρνεις 6κυλινδρο, ή κανεις μετατροπη 6κυλινδρο, ή το κρατας οπως ειναι και συμβιβαζεσαι.. :D

Παντως ρε παιδια (επαναληψη Νο 5.843.062 :p:) δεν καταλαβαινω γιατι θεωρειται τοσο ρισκο να βαλεις κομπρεσσορα σε valvetronic. Δεν γινεται να το ρυθμισεις σε μικροτερη πιεση? (μπορει να λεω και βλακιες) Εξαλου καποιοι εχουν βαλει κομπρεσσορα σε τετοιο μοτερ και δεν εχει ακουστει μεχρι στιγμης καποιο θεμα που να χει παρουσιαστει..

georggge46
11-06-09, 18:15
Παντως ρε παιδια (επαναληψη Νο 5.843.062 :p:) δεν καταλαβαινω γιατι θεωρειται τοσο ρισκο να βαλεις κομπρεσσορα σε valvetronic. Δεν γινεται να το ρυθμισεις σε μικροτερη πιεση? (μπορει να λεω και βλακιες) Εξαλου καποιοι το χουν κανει και δεν εχει ακουστει μεχρι στιγμης καποιο θεμα που να χει παρουσιαστει..


Αμα οσοι το εχουν κανει [εγω παντως δεν ξερω κανεναν] ηταν ευχαριστημενοι θα ειχε ακουστει ....... αντιθετα μηπως ειναι προβληματικη η κατασταση και για αυτο δεν ακουγονται [λεω εγω τωρα...]. Επισης, γιατι κανενας σοβαρος οικος βελτιωσης δεν εχει βγαλει καποιο κιτ.....?

Nick_compact
11-06-09, 18:38
Λοιπον... πηγα στο exhaust center να ρωτησω για χταποδι στο valvetronic ,μιας και εχω αλλαξει στον ιδιο απο καταλυτη και πισω. Ετοιμο δεν υπαρχει αλλα μπορει να φτιαξει. Το συστημα ανακυκλωσης καυσαεριων δεν καταργειται, αυτοι που καταργουνται ομως ειναι οι προκαταλυτες. Οι αισθητηρες λ προσαρμοζονται κανονικα και το αυτοκινητο θα δουλευει καλυτερα [κατα τα λεγομενα του] σε ολο το φασμα στροφων..........ΑΛΛΑ το λαμπακι κινητηρα θα αναψει σχεδον σιγουρα και πιθανοτατα το αμαξι να μην μπορει να βγαλει καρτα καυσαεριων [και δεν θα φερει καμμια ευθυνη γι αυτο,κατα τα λεγομενα του]. Τιμη 350 ευρω. Επισης μου ειπε οτι το μαμισιο χταποδι στα συγκεκριμενα μοτερ ειναι πολυ καλοσχεδιασμενα με εξαιρεση οτι παρεμβαινουν οι προκαταλυτες, κατι που μου ειπε και ο ΝSracing [ποπαυ] ! Κατα συνεπεια πολλα τα μειονεκτηματα σε σχεση με αυτα που θα παρεις ,αν τα παρεις......

Η λύση για το χταπόδι είναι έτοιμη από την ίδια την BMW... Και αν γίνει με σωστό καταλύτη η δουλειά, πιστεύω ότι δεν θα έχεις πρόβλημα. Τα χταπόδια των Ε46 316i/316ti 16V (Ν40 μοτέρ δηλαδή) ΔΕΝ έχουν προκαταλύτες στα χταπόδια, και από όσο ξέρω μπαίνουν κουτί. Μάλιστα, επειδή έχω δει το συγκεκριμένο χταπόδι πολύ προσεκτικά, έχει κορυφαία σχεδίαση.

zaharias
11-06-09, 19:23
Aστα να πανε.....! Το προβλημα ειναι οτι επειδη ειμαι ατομο με κινητικη αναπηρια και το αυτοκινητο εχει "χρεωθει" ως αναπηρικο απο το τελωνειο, με δεσμευει ως αναφορα την αλλαγη κινητηρα και δεν μπορω να κανω μετατροπη [αλλιως θα ειχε γινει] ! Κομπρεσσορα βαζει ο Καφουνης ,αλλα το κοστος ειναι αρκετο και δεν ξερω κατα ποσο αξιοπιστη μοντα θα ειναι......:angryfire

Για τον συγκεκριμενο δεν ακουγονται και τα καλυτερα..

Παντως ρε παιδια (επαναληψη Νο 5.843.062 :p:) δεν καταλαβαινω γιατι θεωρειται τοσο ρισκο να βαλεις κομπρεσσορα σε valvetronic. Δεν γινεται να το ρυθμισεις σε μικροτερη πιεση? (μπορει να λεω και βλακιες) Εξαλου καποιοι το χουν κανει και δεν εχει ακουστει μεχρι στιγμης καποιο θεμα που να χει παρουσιαστει..

To ολο θεμα ειναι ο προγραμματισμος.. (Ατιμο valvetronic..)

Υπαρχουν ατομα που το χουν βαλει, αλλα το τοπιο ειναι θολο ακομη.. (εχουν ανοιχτει 2-3 θρεντ..)

Αν ερθει καποιος που να χει βαλει κομπρεσσορα, σε καμια συναντηση και πατε βολτα και το δειτε απο κοντα και κουβεντιασετε 5 πραγματακια... και και και... ισως να το ξανασκεφτουμε.. :D

Dim77
11-06-09, 20:48
Επειδή το είχα κοιτάξει πριν 1-2 χρόνια στο τότε ΕΤΚ/bmwfans.info/realoem
είχα διαπιστώσει κάτι μυστήριο.

Καταρχάς εδώ είναι το χταπόδι του N42B20 318Ci:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/318Ci-N42/browse/exhaust_system/exhaust_manifold_with_catalyst/

Μέχρι τον Μάρτιο 2002 σε αριστεροτίμονα ο κάτω κωδικός μετά αλλάζει σε ''remanufactured'' που είναι και Euro4.

Εδώ και σε διαφορετική κατηγορία εξαρτημάτων (στο ''engine'' και όχι στην ''exhaust'') έχει αυτό για Ν40Β16

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/316Ci-N40/browse/engine/exhaust_manifold/

Όντως χρησιμοποιούν όλα σαν gasket το ίδιο part number άρα...θεωρητικά μπαίνουν το ένα στο άλλο (το ένα χταπόδι στο άλλο αυτοκίνητο).

Επειδή φαίνεται ότι έχουν λίγο διαφορετικό σχέδιο, μάλλον χρειάζεται αλλαγή το επόμενο κομμάτι της εξάτμισης που οδηγεί στον μεσαίο/κανονικό καταλύτη.

Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι στην κατηγορία ''engine'' στο 318Ci N42B20 έχει αυτό επίσης:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/318Ci-N42/browse/engine/exhaust_manifold/

Ναι...είναι το ίδιο part number με του Ν40 (11 62 7 510 249)...όμως στις παρατηρήσεις γράφει Euro 3=yes, Euro 2=yes...

Μάλλον goodbye κάρτα καυσαερίων...

Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο εμφανίζεται και το χταπόδι του Ν40 στο ''engine''>''exhaust manifold'' του Ν42Β20.
Το αναγράφει καθαρά ότι έχει παλαιότερη νόρμα εκπομπών καυσαερίων πάντως.
Εάν δούλευε κανονικά...για ποιό λόγο να μη δουλεύει απροβλημάτιστα (χωρίς λαμπάκια) και ένα aftermarket?

To χταπόδι του Ν40 πάντως δεν έχει υποδοχές για αισθητήρες λ, ενώ του Ν42 (αυτό με τους προκαταλύτες, έχει).

Άρα πρέπει να υπάρχει και διαφορά στην καλωδίωση.

Και να μπαίνει το χταπόδι (το απλό), θα εμφανίζει σφάλμα (check engine) και θα υπάρχει και πρόβλημα με τα καυσαέρια όπως είπαν στον georggge46 οι 2 εξατμισάδες.

Εάν δούλευε κανονικά, τότε θα δούλευε κανονικά και ένα χειροποιητο.

Αξίζει το πείραμα (και η σπατάλη σε χρόνο και χρήμα) για αυτό το λίγο κέρδος που μπορεί να προκύψει?:confused:

georggge46
11-06-09, 21:40
Οι αισθητηρες λ που εχει πανω η εξατμιση [5 συνολο] δεν διαβαζουν ολοι καυσαερια. Οι 3 απο τους 5 ''ρυθμιζουν'' καυσαερια [οι 2 πριν τους προκαταλυτες και ο ενας πριν τον καταλυτη ...! Οποτε η καταργηση των πρωτων δεν ειναι ασφαλη και για την σωστη λειτουργια ! Απορω πως η bmw εχει αυτο http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/318Ci-N42/browse/engine/exhaust_manifold/ σαν εναλλακτικο ανταλλακτικο ! Παντως οταν το παω για oil service θα το ρωτησω στην bmw !

konc
12-06-09, 01:29
Παντως οταν το παω για oil service θα το ρωτησω στην bmw !

ΚΑι σιγά μην ξέρουν να σου πουν! Όταν το κάνεις, περίεγραψέ μας πως σε κοιτούσαν σαν τον ΕΤ και δεν ήξεραν καλά καλά για τι πράγμα μιλας :)

m-power_01
12-06-09, 08:35
Επειδή το είχα κοιτάξει πριν 1-2 χρόνια στο τότε ΕΤΚ/bmwfans.info/realoem
είχα διαπιστώσει κάτι μυστήριο.

Καταρχάς εδώ είναι το χταπόδι του N42B20 318Ci:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/318Ci-N42/browse/exhaust_system/exhaust_manifold_with_catalyst/

Μέχρι τον Μάρτιο 2002 σε αριστεροτίμονα ο κάτω κωδικός μετά αλλάζει σε ''remanufactured'' που είναι και Euro4.

Εδώ και σε διαφορετική κατηγορία εξαρτημάτων (στο ''engine'' και όχι στην ''exhaust'') έχει αυτό για Ν40Β16

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/316Ci-N40/browse/engine/exhaust_manifold/

Όντως χρησιμοποιούν όλα σαν gasket το ίδιο part number άρα...θεωρητικά μπαίνουν το ένα στο άλλο (το ένα χταπόδι στο άλλο αυτοκίνητο).

Επειδή φαίνεται ότι έχουν λίγο διαφορετικό σχέδιο, μάλλον χρειάζεται αλλαγή το επόμενο κομμάτι της εξάτμισης που οδηγεί στον μεσαίο/κανονικό καταλύτη.

Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι στην κατηγορία ''engine'' στο 318Ci N42B20 έχει αυτό επίσης:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/318Ci-N42/browse/engine/exhaust_manifold/

Ναι...είναι το ίδιο part number με του Ν40 (11 62 7 510 249)...όμως στις παρατηρήσεις γράφει Euro 3=yes, Euro 2=yes...

Μάλλον goodbye κάρτα καυσαερίων...

Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο εμφανίζεται και το χταπόδι του Ν40 στο ''engine''>''exhaust manifold'' του Ν42Β20.
Το αναγράφει καθαρά ότι έχει παλαιότερη νόρμα εκπομπών καυσαερίων πάντως.
Εάν δούλευε κανονικά...για ποιό λόγο να μη δουλεύει απροβλημάτιστα (χωρίς λαμπάκια) και ένα aftermarket?

To χταπόδι του Ν40 πάντως δεν έχει υποδοχές για αισθητήρες λ, ενώ του Ν42 (αυτό με τους προκαταλύτες, έχει).

Άρα πρέπει να υπάρχει και διαφορά στην καλωδίωση.

Και να μπαίνει το χταπόδι (το απλό), θα εμφανίζει σφάλμα (check engine) και θα υπάρχει και πρόβλημα με τα καυσαέρια όπως είπαν στον georggge46 οι 2 εξατμισάδες.

Εάν δούλευε κανονικά, τότε θα δούλευε κανονικά και ένα χειροποιητο.

Αξίζει το πείραμα (και η σπατάλη σε χρόνο και χρήμα) για αυτό το λίγο κέρδος που μπορεί να προκύψει?:confused:

Ναι μπορεις να αλλαξεις το χταποδι αφου καθεται...τωρα οσον αφορα τον εγκεφαλο στα σιγουρα θα αναψει τσεκ...αλλα αμα εχεις μοναδα προγραμματισμου επισημη της bmw μπορεις σε πολλα μοντελα να αλλαξεις την νορμα του euro. Δηλαδη να βαλεις τον εγκεφαλο σε euro 3 και να ειναι ελαστικοτερος οσον αφορα τα καυσαερια...

Strax
12-06-09, 09:16
Οι λάμδα που βρίσκονται μπροστά από τον/τους καταλύτες είναι αυτή που είναι σημαντικοί για τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Σε περίπτωση αλλαγής χταποδιού αυτοί μπορούν και συνήθως παραμένουν στη θέση τους.

Οι λάμδα που βρίσκονται πίσω από τους καταλύτες δεν είναι σημαντικοί για τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Η βασική τους δουλειά είναι να ελέγχουν την απόδοση του/των καταλυτών. Αυτοί είναι που ενεργοποιούν και το check engine με ένδειξη συνήθως "Catalyst efficiency".

Σε περίπτωση αλλαγής του χταποδιού με κάποιο που δεν έχει πάνω του καταλύτες υπάρχουν δύο λύσεις:

Τοποθέτηση καταλυτών aftermarket στη μέση του αυτοκινήτου, στην παλιά κλασσική θέση. Εκεί θα πρέπει απλά να προσέξουμε να έχουν καλή ποσότητα ευγενών μετάλλων και προφανώς πρέπει να επιμηκύνουμε τα καλώδια των λάμδα, για να μπουν πίσω από τους νέους καταλύτες.
Χρήση chip που ουσιαστικά προσομειώνει τις εντολές που στέλνουν οι λάμδα υπό φυσιολογικές συνθήκες. Το ίδιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε περίπτωση που οι καταλύτες που βάλαμε είναι πολύ ελεύθεροι και με λίγα ευγενή μέταλλα και εξακολουθεί να ανάβει το check engine.

m-power_01
12-06-09, 09:25
Οι λάμδα που βρίσκονται μπροστά από τον/τους καταλύτες είναι αυτή που είναι σημαντικοί για τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Σε περίπτωση αλλαγής χταποδιού αυτοί μπορούν και συνήθως παραμένουν στη θέση τους.

Οι λάμδα που βρίσκονται πίσω από τους καταλύτες δεν είναι σημαντικοί για τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Η βασική τους δουλειά είναι να ελέγχουν την απόδοση του/των καταλυτών. Αυτοί είναι που ενεργοποιούν και το check engine με ένδειξη συνήθως "Catalyst efficiency".

Σε περίπτωση αλλαγής του χταποδιού με κάποιο που δεν έχει πάνω του καταλύτες υπάρχουν δύο λύσεις:

Τοποθέτηση καταλυτών aftermarket στη μέση του αυτοκινήτου, στην παλιά κλασσική θέση. Εκεί θα πρέπει απλά να προσέξουμε να έχουν καλή ποσότητα ευγενών μετάλλων και προφανώς πρέπει να επιμηκύνουμε τα καλώδια των λάμδα, για να μπουν πίσω από τους νέους καταλύτες.
Χρήση chip που ουσιαστικά προσομειώνει τις εντολές που στέλνουν οι λάμδα υπό φυσιολογικές συνθήκες. Το ίδιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε περίπτωση που οι καταλύτες που βάλαμε είναι πολύ ελεύθεροι και με λίγα ευγενή μέταλλα και εξακολουθεί να ανάβει το check engine.


σωστοτατος...σαν τριτη λυση ειναι η τοποθετηση αποστατων στους λ με αποτελεσμα να τραβιουνται λιγο πιο εξω για να ''διαβαζουν λιγοτερο'' αυτο κανουν συνηθως οι εξατμισαδες .προσωπικα δεν μου αρεσει...
Δεν πιστευεις οτι ειναι προτιμοτερο να αλλαξεις την νορμα του αυτοκινητου και να το γυρισεις σε euro 3 ???

georggge46
12-06-09, 09:31
Ολα αυτα καλα , αλλα το θεμα δεν ειναι να μην αναψει λαμπακι [εμενα προσωπικα δεν με ενδιαφερει αυτο] αλλα να μπορει το αυτοκινητο να βγαζει καρτα καυσαεριων και να περναει ΚΤΕΟ !

Strax
15-06-09, 09:04
σωστοτατος...σαν τριτη λυση ειναι η τοποθετηση αποστατων στους λ με αποτελεσμα να τραβιουνται λιγο πιο εξω για να ''διαβαζουν λιγοτερο'' αυτο κανουν συνηθως οι εξατμισαδες .προσωπικα δεν μου αρεσει...
Δεν πιστευεις οτι ειναι προτιμοτερο να αλλαξεις την νορμα του αυτοκινητου και να το γυρισεις σε euro 3 ???

Εμένα με τον αποστάτη σε Ε46 Μ3, άναβε το λαμπάκι μια φορά στους 2-3 μήνες, μέχρι που έκανα update στο DME. Μετά άναβε κάθε 2-3 ημέρες, οπότε αναγκάστηκα να ψάξω άλλες λύσεις. Το Μ3 από ότι γνωρίζω ήταν Euro 3, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο να περάσεις πρόγραμμα διαφορετικών προδιαγραφών. Σε εμένα το Μ3 είχε αντισταθεί αποτελεσματικά.

Ολα αυτα καλα , αλλα το θεμα δεν ειναι να μην αναψει λαμπακι [εμενα προσωπικα δεν με ενδιαφερει αυτο] αλλα να μπορει το αυτοκινητο να βγαζει καρτα καυσαεριων και να περναει ΚΤΕΟ !

Έχω την εντύπωση ότι κάρτα βγάζεις αρκετά εύκολα, αρκεί να έχει ζεσταθεί ο καταλύτης και να είναι κάποιας ποιότητας.

shido
15-06-09, 10:03
εγω με χταποδια καταλυτες δεν ειχα ποτε θεμα με λαμπακια.

konas
15-06-09, 10:58
εγω με χταποδια καταλυτες δεν ειχα ποτε θεμα με λαμπακια.

Γιαννη επειδή το είχα ψάξει τοτε που μου αναβε συνεχεια λόγω 'πρωινου' (- χαμηλή παροχή αέρα - άλλαξα τελικα το 'πρωινο' για να μην ανάβει), έχει να κανει με τα ορια που εχουν τεθεί και ειναι διαφορετικά ανάλογα με το software (ακόμη και για το ίδιο αυτοκίνητο έχει διαφορες - νεώτερο software = πιο αυστηρα όρια). Τωρα που το σκέφτομαι ειχα και γω κανει αναβαθμιση στην τελευταία εκδοση.

Dimitrisch
04-05-11, 09:38
Στεφο μήπως μπορείς να μου στείλεις και εμένα pm με τον βελτιωτη? δυναμομέτρηση έχουμε?

Dim77
04-05-11, 10:43
Οι δυναμομετρήσεις των 2 αυτοκινήτων με το ίδιο πρόγραμμα, είναι στα post #56 (http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showpost.php?p=195169&postcount=56) & #58 (http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showpost.php?p=195303&postcount=58)

Dimitrisch
04-05-11, 15:15
Ευχαριστώ DIM μετά το είδα. μπορείς να μου στείλεις pm με την εταιρία π βάλατε το πρόγραμμα και τιμή?

pokerboy
06-01-12, 19:04
πολυ ωραιο το αμαξι σου... δινεις μια ελπιδα και σε μας με τα 115 αλογα !!!