PDA

Επιστροφή στο Forum : Λειτουργία DSC σε E46 Compact


Babis_Compact
31-10-06, 19:38
Μία απορία παιδιά: Το DSC της E46 Compact πως λειτουργεί;
Έχει π.χ. 2 στάδια, 1 στο 25%, και ένα 100% εκτός?
Μήπως έχει μόνο 1 στάδιο, κατευθείαν απενεργοποίησης, ή κάτι άλλο?
Ενεργοποιείται ξανά με την επανεκίνηση του κινητήρα?
Ευχαριστώ!

optostyle
31-10-06, 19:52
Το dsc αν το πατησεις παρατεταμενα για 5' , θα αναψει ενα λαμπακι το οποιο παει να πει οτι απενεργοπηηθηκε τελειως.το αλλο που με το πατας αναβει,ειναι το αντισπιν.

Dim77
31-10-06, 23:05
όταν πατήσεις απλά το κουμπί ανάβει το μεσαίο λαμπάκι και απενεργοποιείται το Αντισπιν αλλά το DSC παραμένει και όταν πάρει το αυτοκίνητο πολύ μεγάλες γωνίες (ή όταν γλιστρίσουν έστω και λίγο οι εμπρός τροχοί) επεμβαίνει.
Τώρα όταν το κρατήσεις 4-5 δευτερόλεπτα ανάβει μαζί με το μεσαίο λαμπάκι του DSC και το λαμπάκι του χειρόφρενου με πορτοκαλί και τότε δεν σε προστατεύει (ή περιορίζει όπως θες το λες) κανένα ηλεκτρονικό σύστημα.
Όταν ξαναπατήσεις το κουμπί είτε στη 1η περίπτωση, είτε στη 2η τότε το DSC ενεργοποιείται πάλι πλήρως.
Επίσης όταν σβήσεις το μοτέρ και βάλεις πάλι μπροστα το σύστημα ενεργοποιείται πλήρως αυτόματα.

kostsour
31-10-06, 23:45
Αυτό δεν ισχύει μόνο στην κόμπακτ σωστά?

Dim77
01-11-06, 07:36
Αυτό νομίζω ισχύει σε όλες τις BMW με DSC.(δε ξέρω για τα πρώτα μοντέλα με ASC+T). Τώρα όσα μοντέλα έχουν τετρακίνηση με xDrive (Χ3, E46Xi, και όλα τα νέα 4κινητα 530xi, E90 xi κλπ) δεν γίνεται πλήρης απενέργοποίηση με παρατεταμένο πάτημα του πλήκτρου. (έχουν μόνο το 1ο στάδιο, DTC mode) γιατί το xdrive συνεργάζεται με τους αισθητήρες του DSC.

alexcsl
01-11-06, 08:28
Αυτό νομίζω ισχύει σε όλες τις BMW με DSC


Εκτός των Μ, που έχουνε μόνο ένα στάδιο που τα ελευθερώνει ΟΛΑ!

MZ3
01-11-06, 08:41
Εκτός των Μ, που έχουνε μόνο ένα στάδιο που τα ελευθερώνει ΟΛΑ!



αλλα το abs παραμενει on

Babis_Compact
01-11-06, 10:05
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες, με καλύψατε πλήρως μπορώ να πω!!
Ευτυχώς που δεν απενεργοποιείται εντελώς με το πρώτο πάτημα του κουμπιού, γιατί είμαι αρχάριος στην πίσω κίνηση, και μέχρι να μάθω, νομίζω πως χρειάζεται μια δεικλίδα ασφαλείας. :)

alex-kal
01-11-06, 10:46
Με το ASC ίσχύουν τα ίδια ? (το κουμπάκι γράφει μόνο ASC όχι ASC-T).

Dim77
01-11-06, 12:34
Νομίζω ότι και στα Μ πάλι με 2 στάδια είναι. Μόνο στο CSL που έχει και το πλήκτρο στο τιμόνι είναι έτσι. Υπάρχουν πολλοί κάτοχοι εδώ στο φόρουμ που μπορούν να μας λύσουν αυτή την απορία.
Για το ASC (έτσι γράφει το κουμπί αλλά το σύστημα η BMW το ονόμαζε ASC+T νομίζω automatic stability control + traction) δε ξέρω αλλά δε γράφει το βιβλίο του κατασκευαστή τίποτα?
Πάντως φίλε Babis_Compact με το πρώτο στάδιο μπορείς να γλιστράς το αυτοκίνητο με γκάζι σε γλιστερούς δρόμους και χαμηλές ταχύτητες χωρίς μεγάλο κίνδυνο. Με σωστή διόρθωση ούτε που θα το καταλαβαίνεις ότι ενεργοποιείται. Όμως αν έστω και λίγο γλιστρούν οι εμπρός τροχοί σε κόβει. Πάντως για εξάσκηση είναι πολύ καλό.

EVANGELOS
01-11-06, 12:44
Νομίζω ότι και στα Μ πάλι με 2 στάδια είναι. Μόνο στο CSL που έχει και το πλήκτρο στο τιμόνι είναι έτσι. .

Όχι Μήτσο ... στα Μ με ένα πάτημα τελειώνει το dsc.
Tα csl έχουν Μ-track mode όχι DSC , το ίδιο και τα καινούργια Μ3. Επεμβαίνει λιγότερο όταν είναι ον και έχει κουμπί στο τιμόνι.

Dim77
01-11-06, 13:08
Οκ, ευχαριστώ Βαγγέλη για τη διευκρίνιση. Δε το ήξερα ακριβώς. (Γιαυτό έγραψα ότι το νομίζω)

Geo_3D
01-11-06, 13:18
Με το ASC ίσχύουν τα ίδια ? (το κουμπάκι γράφει μόνο ASC όχι ASC-T).
Οχι.Η ειναι ενοργοποιημενο ή το πατας μια φορα και απενργοποιηται τελειως
Νομίζω ότι και στα Μ πάλι με 2 στάδια είναι. Μόνο στο CSL που έχει και το πλήκτρο στο τιμόνι είναι έτσι. Υπάρχουν πολλοί κάτοχοι εδώ στο φόρουμ που μπορούν να μας λύσουν αυτή την απορία.

Και στα Μ ενα σταδιο ειναι.Η το εχεις ή δεν το εχεις

kostsour
01-11-06, 14:08
Πάντως φίλε Babis_Compact με το πρώτο στάδιο μπορείς να γλιστράς το αυτοκίνητο με γκάζι σε γλιστερούς δρόμους και χαμηλές ταχύτητες χωρίς μεγάλο κίνδυνο. Με σωστή διόρθωση ούτε που θα το καταλαβαίνεις ότι ενεργοποιείται. Όμως αν έστω και λίγο γλιστρούν οι εμπρός τροχοί σε κόβει. Πάντως για εξάσκηση είναι πολύ καλό.
Και εγώ αυτό έκανα γιατί α)δεν ήξερα ότι έχει 2 στάδια και β)δεν το κατέχω ακόμα τόσο το πισωκίνητο. Αλλά και πάλι φεύγει η ουρά.

Τώρα που έμαθα τον τρόπο και θέλω να το δοκιμάσω, το αυτοκίνητο έχει ακινητοπιηθεί κάτω από το σπίτι και δεν ξέρω τον λόγο :confused:
Έλεος :takecover

MZ3
01-11-06, 14:19
Όχι Μήτσο ... στα Μ με ένα πάτημα τελειώνει το dsc.
Tα csl έχουν Μ-track mode όχι DSC , το ίδιο και τα καινούργια Μ3. Επεμβαίνει λιγότερο όταν είναι ον και έχει κουμπί στο τιμόνι.


μηπος ενοεις τα κομπετισιον πακετ Μ3 που εχουν φρενα ζαντες αναρτηση απο scl και το κουμπακη στο τιμονη? η ολα τα καινουρια ειναι πλεον ετσι?

kostsour
01-11-06, 14:27
Τι τιμόνι είναι ρε παιδιά αυτό της csl? για φέρτε να δούμε. Δεν έχω δει ποτέ από κοντά. Τι επιπλέον έχει από την Μ3?

alexk
01-11-06, 15:05
Θα προσπαθήσω να ρίξω λίγο φως στο τούνελ για τα αντισπιν-αντιfun της BMW.

Λοιπόν.
ASC 'η ASC+T :
Τι κάνει:
Είναι το πρώτο antispin (πρωτομπήκε στην Ε32 και Ε31). Δεν αφήνει τους κινητήριους τροχούς να σπινιάρουν. Τα ανασταλτικά του μέτρα περιλαμβάνουν κόψιμο της δύναμης του μοτέρ (κόβει καύσιμο) αρχικά, και άν τα πράγματα είναι πιο "χοντρά" φρενάρει και τις πίσω δαγκάνες για να κόψει τους τροχούς.
Πως το βγάζεις:
Το βγάζεις πολύ εύκολα με ένα απλό πάτημα του κουμπιού του.
Τι να προσέξεις:
Σε περιπτώσεις πολύ απότομου γλυστρίματος σε συνδυασμό με τιμονιά, κάνει θεαματικό κολίδι (πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει σε στούκα) γιατί ρίχνει δυνατή φρεναρισιά στον πίσω άξονα, με αποτελέσμα να κάνει ουσιαστικά αποδοτική χειροφρενιά. Επίσης, σε βρεγμένο οδόστρωμα θέλει προσοχή όταν κινείσαι με ταχύτητα και έχει γιεπ-jumps ο δρόμος γιατί μπορεί με 130χλμ/ώρα (π.χ.) να το ενεργοποιήσει, οπότε η χειροφρενιά που λέγαμε να σε οδηγήσει σε σειρά τετ-α-κε.

DSC :
Τι κάνει:
Το DSC είναι το εξελιγμένο σύστημα της bmw (το ESP όπως το λένε οι άλλοι). Δεν αφήνει το αυτοκίνητο να γλυστρίσει (είτε ο μπροστά, είτε ο πίσω άξονας) και κάνει διορθώσεις φρενάροντας συγκεκριμμένους τροχούς και κόβοντας δύναμη του κινητήρα. Το DSC χρησιμοποιεί το g-meter, αισθητήρα θέσης του τιμονιού και τους αισθητήρες ταχύτητας του κάθε τροχού (από το ABS).
Πως το βγάζεις:
Όταν κάνεις ένα πάτημα στο κουμπάκι του DSC, ενεργοποιείται η σπορ λειτουργία που ενεργοποιεί το ADB. Το ADB είναι το ηλεκτρονικό διαφορικό ολίσθησης (automatic differential brake). Αυτό κάνει το DSC να κάνει simulate το μπλοκέ διαφορικό. Κοινώς, άν αρχίσει να ολισθαίνει ο δεξιός τροχός (επειδή κάνουμε επίδειξη στο ξανθό πιπίνι που έχουμε στο δεξί κάθισμα ;)), θα ενεργοποιήσει την δεξιά δαγκάνα του φρένου, για να τον φρενάρει και να μεταφέρει την ροπή στον αριστερό που έχει καλύτερη πρόσφυση. Η λειτουργία του είναι αρκετά καλή δεδομένου του concept που υλοποιεί, απέχει παρασάγκας από ένα κλασσικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Δεν μας χαλάει όμως... Φυσικά σε αυτή τη λειτουργία, άν το αυτοκίνητο τείνει να ολισθήσει από την κανονική του πορεία, το DSC χρησιμοποιώντας φρένο στους κατάλληλους τροχούς θα επαναφέρει το αυτοκίνητο στην πορεία του.
Άν κρατήσεις το κουμπάκι του DSC σταθερά πατημένο πάνω από 5 δευτ. απενεργοποιούνται όλα. Μετά, μένεις εσύ και το drift-box να μετρήσει την δεξιοτεχνία σου.
Τι να προσέξεις:
Το DSC δεν εμφανίζει την παιδική ασθένεια του ASC να κάνεις θεαματικές χειροφρενιές. Γενικότερα, είναι εκπληκτικό σύστημα. Απαραίτητη είναι η εγκράτεια και ο σεβασμός των νόμων τη φυσικής γιατί και με DSC ενεργοποιημένο και σε extreme κατάσταση και πίεση του αυτοκινήτου, η μπαριέρα θα σας υπενθυμίσει ότι έχει λόγο ύπαρξης.

Τέλος. Όσον αφορά τα μοντέλα Μ. Τα μοντέλα Μ δεν έχουν το πρωτο στάδιο του DSC (με ADB) γιατί έχουν πλοκέ διαφορικό. Κοινώς, με ένα πάτημα χαρίζεις θέαμα στον κόσμο. Ειδική περίπτωση το Μ track mode του CSL που όταν το ενεργοποιείς, αφήνει το αυτοκίνητο να κάνει ότι θέλει ο οδηγός του, και μόνο άν κρίνει ότι ξεπερνάς το 1.4G ή είσαι full για αγορά αγροτεμαχίου, ενεργοποιείται.

Αυτά, ελπίζω να τα είπα όλα σωστά και να μην με απολύσει ο Πρόεδρος.

Dim77
01-11-06, 15:21
Πολύ ωραίο alexk
Ούτε στο manual δε τα γράφει έτσι :)

EVANGELOS
01-11-06, 15:39
μηπος ενοεις τα κομπετισιον πακετ Μ3 που εχουν φρενα ζαντες αναρτηση απο scl και το κουμπακη στο τιμονη? η ολα τα καινουρια ειναι πλεον ετσι?

Στην Αγγλία το λένε cs και είναι σαν Μ3 Ε46 με extra :
*Mtrack mode-ναι με κουμπί στο τιμόνι
*τιμόνι αλκαντάρα
*φιλέτα αλουμινίου
*ζάντες 19" csl - style (πιό βαριές όμως)
*φρένα csl (παρέντα που έκανε πριν την BMW o Στράτος...)
*Κάτι ωραία χρώματα (laguna blue ...)

Δεν ξέρω αν είναι αυτό το competiotion package...

p.s. Alex το Mtrack mode ναι μεν είναι ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΟ από το DSC αλλά όχι ότι σε αφήνει να κάνεις ότι θές...
p.s.2 Γ@μώ τα αναλυτικά post alex +10:bowdown:
p.s.3 Που χάθηκε ο τύπος με το ΠΛΟΚΕ Ε46 !!!!!!!

alex-kal
01-11-06, 17:21
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, όσοι έχουν ASC δεν έχουν ESP ?

alexk
01-11-06, 17:39
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, όσοι έχουν ASC δεν έχουν ESP ?

Πράγματι έτσι είναι. Σε ένα αμάξωμα όπως της Ε39 δεν θεωρώ ότι έχεις πρόβλημα χωρίς DSC. Έχει εκπληκτικό πάτημα και σταθερότητα.

alex-kal
01-11-06, 17:50
Πράγματι έτσι είναι. Σε ένα αμάξωμα όπως της Ε39 δεν θεωρώ ότι έχεις πρόβλημα χωρίς DSC. Έχει εκπληκτικό πάτημα και σταθερότητα.

Aπλά είχα καλομάθει με το toledo μου και τώρα κάπως μου κακοφένεται..
Φυσικά δεν το έχω φέρει ακόμα στα όριά του αλλά λένε ότι πράγματι έχει καταπληκτικό κράτημα..
Σίγουρα ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν είναι τέτοιος αλλά .... κουβέντα να κάνουμε..:boink:

Babis_Compact
01-11-06, 19:43
Πάντως φίλε Babis_Compact με το πρώτο στάδιο μπορείς να γλιστράς το αυτοκίνητο με γκάζι σε γλιστερούς δρόμους και χαμηλές ταχύτητες χωρίς μεγάλο κίνδυνο. Με σωστή διόρθωση ούτε που θα το καταλαβαίνεις ότι ενεργοποιείται. Όμως αν έστω και λίγο γλιστρούν οι εμπρός τροχοί σε κόβει. Πάντως για εξάσκηση είναι πολύ καλό.

Εννοείται φίλε Dim77 πως θα πέσει πολλή εξάσκηση, και αρκετά σετ ελαστικών θα θυσιαστούν στον βωμό του drift!

Dim77
01-11-06, 20:06
Εννοείται φίλε Dim77 πως θα πέσει πολλή εξάσκηση, και αρκετά σετ ελαστικών θα θυσιαστούν στον βωμό του drift!

Εντάξει φίλε μου αλλά με ηρεμία και προσοχή για να είναι μόνο ευχαρίστηση.

kostsour
01-11-06, 21:48
Εννοείται φίλε Dim77 πως θα πέσει πολλή εξάσκηση, και αρκετά σετ ελαστικών θα θυσιαστούν στον βωμό του drift!

Προσωπικά δεν είχα καν φανταστεί ότι μπορεί να υπάρχει και άλλο στάδιο απενεργοποίησης γιατί εκεί που το δοκίμαζα έφευγε με την μία :drive2:
Τώρα αρχίζω να φοβάμαι :peepwall:
Μάλλον πρέπει να δω κανέναν από τους παλιούς να κάνει επείδηξη!


ΑΛΕΞ...+1 :bowdown:

BMW5S
02-11-06, 10:37
OVERVIEW OF TRACTION CONTROL SYSTEMS

compact
03-11-06, 10:13
εγω εχω μονο το κουμπακι asc.μαρτιος 2002
τωρα οταν το πατησω 1 φορα κανει λιγο πιο πλοκε τον πισω αξονα,(το manual λεει οτι κανει για λασπη, χιονι και γενικα ολισθηρες επιφανειες)
τωρα στην πραξη αυτο που βλεπω ειναι οτι σε στεγνο απλα αφηνει ελαχιστα παραπανω να πεταξει το κωλαρακι ,σε χιονι ειναι απλα τελειο!!με εβγαλε μεχρι τον Ελατο στον Παρνασσο για πολυ μεγαλη αποσταση χωρις αλυσιδες,και τα 255-35-18 ειναι ακαταληλα γιαυτα το εδαφος!!!απο πισω ακολουθουσε φιεστα με αλυσιδες και γλυστραγε!!

τωρα οταν το πατησω για πανω απο 3'' μενει μονο το abs, και ερχεται η χαρα του παιδιου!!!!!!!

VIC
06-11-06, 20:13
μια μικρή διόρθωση Αλέξη, μετά από κάποια ταχύτητα (δεν θυμάμαι ποσά ακριβώς, περίπου 50χμ.)το ASC+T δεν "πατάει" φρένο για τον λόγο που αναφέρεις! άψογο το ποστ σου!!!

M_enzo
02-06-10, 22:33
ξερουμε μεχρι τι γωνια αφηνει το dsc την ουρα να γυρισει? εγω προς το παρον παιζω με κλειστο μονο το antispin και μονο οταν το παρακανω(τουλαχιστον ετσι οπως το καταλαβαινω γτ δεν ειμαι εξω να δω ποσο εχει γυρισει) επεμβαινει. δεν με χαλαει στη φαση που ειμαι μαθαινω να συνεργαζομαι μαζι του ουτως ωστε να μην χρειαζεται να το απενεργοποιω.
οταν ενεργοποιειται ακουγεται ενα βουητο απο πισω που δεν ειναι θορυβος μεταδοσης ( διαφορικο σταυρος κτλ κτλ). ξερει κανεις τι παιζει να ειναι? τωρα που το σκεφτομαι παιζει να ναι και απο τα λαστιχα...