PDA

Επιστροφή στο Forum : Τοποθέτηση μπάρας θόλων και απορίες


ks50:50
16-11-06, 12:11
Τοποθέτησα χθες στο αυτοκίνητό μου μια αλουμινένια μπάρα θόλων της Sparco. Οι εντυπώσεις πολύ καλές. Το τιμόνι βάρυνε και η μούρη είναι βιδωμένη. Έχω όμως την εξής απορία: Η μπάρα ρυθμίζεται και δεν ξέρω αν πρέπει να την σφίξω ή να την χαλαρώσω?

MPOWER
16-11-06, 12:14
Βασικά δεν πρέπει να κάνεις τίποτα!
Πρέπει να σφίξεις το κόντρα παξιμάδι στο σημείο που η μπάρα να μπαινοβγαίνει εύκολα από τους θόλους όταν δεν είναι βιδωμένη.

Panmilios
16-11-06, 12:28
Φιλε μου βασικα επειδη και εγω εβαλα ρυθμιζομενη,στο Ε36 μου,
οταν πηγα το αμαξι για ευθηγραμμηση,ο μηχανικος μου την εσφιξε μιση στροφη προς τα μεσα.(Δλδ να "τραβαει" του θολους προς τα μεσα).

Τωρα δεν ξερω αν εσενα χρειαζετε,αλλα αν μπορεσεις να το τσεκαρεις,καλο θα ηταν!:)

ks50:50
16-11-06, 12:35
Μίλησα με το φίλο compact πριν από λίγο και μου είπε ότι πρέπει να ανοίξει η μπάρα λιιιίγο τους θόλους προς τα έξω γιατί όταν στρεβλώνει μαζεύουν προς τα μέσα.

kostsour
16-11-06, 16:59
Sorry για την ίσως χαζή ερώτηση, αλλά σε τι εξυπηρετεί?

InsaneDriver
16-11-06, 17:43
Sorry για την ίσως χαζή ερώτηση, αλλά σε τι εξυπηρετεί?
Να δυσκολεύει να αλλάξεις το φίλτρο λαδιού κατά τη διάρκεια του service...:p:

ks50:50
16-11-06, 18:16
Να δυσκολεύει να αλλάξεις το φίλτρο λαδιού κατά τη διάρκεια του service...:p:

Είσαι πολύ κακός :icon02:

InsaneDriver
16-11-06, 18:30
Αστειεύομαι...σίγουρα δένει τους θόλους κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα να βαραίνει το τιμόνι.

Εγώ χρειάζομαι 100% μπάρες μπρος πίσω με την ανάρτηση που έχω, απλά δεν θέλω να ασχοληθώ περαιτέρω με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. :screwy:

Nick_compact
16-11-06, 22:05
Μην σφίγγεται ποτέ τις μπάρες θόλων, είτε προς τα μέσα είτε προς τα έξω. Στο σφίξιμο, ούτε ανοίγουν οι θόλοι ούτε κλείνουν. Η μπάρα κρατάει τον θόλο από τις βίδες του top mount, με συνέπεια κατά το σφίξιμο όλη η δύναμη να μεταφέρεται κάθετα πάνω στις βίδες του top mount, και μετά όλο το stress το τρώει η λαμαρίνα του θόλου, και μάλιστα με τρόπο τέτοιο που δεν έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή. Αποτέλεσμα; Τρώγεται η λαμαρίνα και ανοίγουν οι τρύπες του θόλου, έστω και λίγο. Γι'αυτό προσοχή γιατί η ρύθμιση που παίρνει η μπάρα είναι ίσα για να παίρνουμε τα μπόσικα και για τις μικροδιαφορές που μπορεί να υπάρχουν από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο.

Sp!ros G
01-12-06, 22:21
Μπορει να μου πει κανεις παιδια αν μια μπαρα θολων μπορει να βοηθησει στο κοπανιμα του αυτοκινητου στις ανωμαλιες του δρομου?

God
01-12-06, 22:54
Μπορει να μου πει κανεις παιδια αν μια μπαρα θολων μπορει να βοηθησει στο κοπανιμα του αυτοκινητου στις ανωμαλιες του δρομου?

Ναι. Θα το κανει χειροτερο! :nutkick:

Nick_compact
01-12-06, 23:13
Ναι. Θα το κανει χειροτερο! :nutkick:

Εγώ έχω θολόμπαρες εμπρός πίσω και δεν είδα καμία απολύτως διαφορά όσον αφορά το κοπάνημα, μόνο καλό κάνουν, ειδικά όταν το αυτοκίνητο πέφτει σε λακούβα μόνο από την μια μεριά, συμπεριφέρεται αρκετά καλύτερα.

VanVIC
02-12-06, 06:39
Εγώ έχω θολόμπαρες εμπρός πίσω και δεν είδα καμία απολύτως διαφορά όσον αφορά το κοπάνημα, μόνο καλό κάνουν, ειδικά όταν το αυτοκίνητο πέφτει σε λακούβα μόνο από την μια μεριά, συμπεριφέρεται αρκετά καλύτερα.

Μπορείς να δώσεις λίγες λεπτομέρειες για την τοποθέτηση της πίσω θολόμπαρας?
Πως μπάινει πίσω κάτι τέτοιο?

God
02-12-06, 15:34
Εγώ έχω θολόμπαρες εμπρός πίσω και δεν είδα καμία απολύτως διαφορά όσον αφορά το κοπάνημα, μόνο καλό κάνουν, ειδικά όταν το αυτοκίνητο πέφτει σε λακούβα μόνο από την μια μεριά, συμπεριφέρεται αρκετά καλύτερα.


Εγω ομως οταν εβαλα την διπλη sparco μπροστα μαζι με ολα τα καλα (και την ευσταθεια του τιμονιου οταν ο ενας τροχος πεσει σε ανωμαλια που ανεφερες) σκληρηνε και αλλο μπροστα το αμαξι και ειναι εμφανες ειδικα οταν μονο ενας τροχος πεφτει σε λακουβα.

Μιλησε για κοπανημα (ανεση), οχι για το ποσο καλο ειναι να εχεις θολομπαρα. Εχω και την εγκρινω.

STAYROS7
02-12-06, 15:49
Κωστα ρωτησα καποιον στην BMW μου ειπε να μην βαλω μπαρα γιτι σε περιπτωση ατυχηματος χτυπα ξυλο μπορει να χτυπησει ο ενασ θολος και θα σου κανει ζημια και στον αλλο με την δυναμη που θα σε χτυπησει!! και μετοπικα ειναι χειροτερα!!!

manosm3
02-12-06, 15:59
Stayros 7 γι' αυτο υπαρχουν οι σπαστες θλομπαρες.

Nick_compact
02-12-06, 18:30
Κωστα ρωτησα καποιον στην BMW μου ειπε να μην βαλω μπαρα γιτι σε περιπτωση ατυχηματος χτυπα ξυλο μπορει να χτυπησει ο ενασ θολος και θα σου κανει ζημια και στον αλλο με την δυναμη που θα σε χτυπησει!! και μετοπικα ειναι χειροτερα!!!

Σε αυτήν την περίπτωση, αν πάρει ο ένας θόλος, και φοράς θολόμπαρα, ίσως πάρει και ο άλλος. η διαφορά ποιά θα είναι όμως; Θα έχεις έτσι κι αλλιώς στραβομένο σασί και το αμάξι θα ανέβει καλίμπρα και στις δυο περιπτώσεις.

Nick_compact
02-12-06, 18:45
Μπορείς να δώσεις λίγες λεπτομέρειες για την τοποθέτηση της πίσω θολόμπαρας?
Πως μπάινει πίσω κάτι τέτοιο?

Μπαίνει πολύ εύκολα. Χρειάζεσαι φαλτσέτα για να κόψεις την μοκέτα ίσα ίσα να περνάει η θολόμπαρα, κάβουρα για να σφίξεις τις κόντρες και 13αρι(αν θυμάμαι καλά) για τις βίδες των top mount.
τα βήματα είναι τα εξής:
1) αφαιρείς τις πίσω πλαινές μοκέτες έτσι ώστε ο θόλος να είναι εκτεθειμένος.
2) ξεβιδώνεις τα παξιμάδια των top mount (έχει δυο το καθένα)
3) λύνεις την θολόμπαρα σε κομμάτια, έτσι ώστε να είναι ελεύθερα τα πιάτα που βιδώνουν πάνω στον θόλο.
4) βάζεις τα πιάτα πάνω στους θόλους (εφαρμόζουν πάνω τέλεια εννοείται, αφού έχεις πάρει θολόμπαρα ειδικά για το αυτοκίνητο σου) και βιδώνεις τα δυο παξιμάδια σε κάθε μεριά σφίγγοντας τα καλά. (καλό θα είναι στην φάση αυτή, πριν τα σφίξεις τέρμα, να πιέσεις τα πιάτα της θολόμπαρας προς την εξωτερική πλευρά του αυτοκινήτου, για να "κοντραρουν")
5)βάζεις πάνω την μοκέτα πάνω σε κάθε μεριά πρόχειρα και βάζοντας το χέρι απο μέσα στα τυφλά, υπολογίζεις που να κόψεις την μοκέτα για να περάσουν τα αυτάκια από μέσα ίσα ίσα, για να φαίνεται όμορφα.
6) αφού έχεις έτοιμα και τα κοψίματα στην μοκέτα, ξανατοποθετείς πάνω τις μοκέτες και από τις δυο μεριές.
7) περνάς την "ράβδο" την θολόμπαρας μέσα στα αυτάκια που έχει σε κάθε μεριά, και βάζεις τους πείρους, σφίγγοντας τους λιγο αρχικά.
8)πιάνεις την ράβδο με τα χέρια σου και την περιστρέφεις κόντρα στους θόλους, με πολύ προσοχή, μην το παρακάνεις και κάνεις καμιά ζημιά, εκεί που θα αρχίσει να θέλει πολύ δύναμη σταματάς.
9) τώρα το μόνο που μένει είναι να σφίξεις τα κόντρα παξιμάδια με ένα κάβουρα, και μετά να σφίξεις καλά τους πείρους.
Δεν είναι τίποτα δύσκολο και δεν θα έπρεπε να σου πάρει πάνω από μία, άντε μιάμιση, ώρα.

VanVIC
02-12-06, 23:39
Μπαίνει πολύ εύκολα...
...βάζεις τα πιάτα πάνω στους θόλους (εφαρμόζουν πάνω τέλεια εννοείται, αφού έχεις πάρει θολόμπαρα ειδικά για το αυτοκίνητο σου...

Mήπως ξέρεις αν υπάρχει τέτοια θολόμπαρα για πίσω για το Ζ3 ?
Εχω βάλει μπροστά αλλά και εγώ νομίζω οτι τώρα χρειάζεται και πίσω δέσιμο.

Dark_Niaou
03-12-06, 09:34
Να γίνει η θολόμπαρα!!! Ενα από τα καλύτερα πράγματα που έχει το αυτοκίνητό μου!! Δεν χτυπάει, δεν κοπανάει δεν ενοχλεί καθόλου!! Για ασφάλεια να βάλεις σπαστή και κατα προτίμηση της μαμας BMW

Nick_compact
03-12-06, 15:27
Mήπως ξέρεις αν υπάρχει τέτοια θολόμπαρα για πίσω για το Ζ3 ?
Εχω βάλει μπροστά αλλά και εγώ νομίζω οτι τώρα χρειάζεται και πίσω δέσιμο.

Θα ψάξω και θα σου πω!

325ixE30
11-12-06, 13:52
Γεια σας παιδιά
Πρώτη μου φορά στο forum

Λοιπόν,
κανονικά η μπάρα θόλων δεν πρέπει να ρυθμίζεται πάνω στο αμάξι
Αν θέλουμε να μειώσουμε το camber την βάζουμε με τους τροχούς στον αέρα, (να κρέμμονται δηλαδή) και αν θέλουμε να το αυξήσουμε με το αυτοκίνητο να πατάει, και όσο περισσότερο βάρος μπορούμε στον εμπρός άξονα.
Αλλά και πάλι μην περιμένετε να αλλάξει δραματικά το camber

Για το αν κάνει δουλειά...
Την μέρα που την έβαλα μου κτύπησε μπιέλα οπότε όταν το ξαναέφτιαξα δεν μπορούσα να βγάλω άκρη.
Όμως ένα χρόνο αργότερα ξέχασα να την βάλω μετά από μια ανακατασκευή του καπακιού και αμέσως κατάλαβα οτι κάτι δεν πήγαινε καλά...