PDA

Επιστροφή στο Forum : Σωστη χρηση και ζεσταμα του μοτερ


sthom
05-03-07, 09:14
Ανοιγω αυτο το topic για να διευκρινησω καποια πραγματα σχετικα με την σωστη χρηση του μοτερ σας.

Σε καμια περιπτωση δεν θελω να το παιξω ξερολας ή οτιδηποτε αλλο απλα ειναι καποιες γενικες πληροφοριες που μακροχρονια συντελουν στην μακροβιοτητα του μοτερ σας αλλα εκτος αυτου παιζουν και σημαντικο ρολο στο κατα ποσο καλυτερα μπορει να πηγαινει ενα εργοστασιακο μοτερ απο καποιο αλλο.;)

Επειδη ειδα(συγκεκριμενα χθες στο touring στη Εδεσσα) οτι πολλοι απο εσας τα σκιζετε μερα νυχτα,καλο ειναι να ξερετε και πως τα "σκοτωνετε" οταν τα σκιζετε χωρις οι συνθηκες να ειναι καταλληλες.

Μιας και ως επι το πλειστον τα περισσοτερα μοτερ ειναι ατμοσφαιρικα(με λιγες εξαιρεσεις) πολυ βασικο ειναι το ζεσταμα...
Κοινως,δεν πρεπει να μαρσαρετε ή να ξεπερνατε καποιες συγκεκριμενες στροφες(περιπου 3000-3500) οσο το μοτερ ειναι κρυο ή σταματημενο για περισσοτερο απο 2 ωρες.

Το ζεσταμα βεβαιως δεν αναφερεται στην θερμοκρασια νερου που ολοι εχετε σαν ενδειξη μεσα στο ταμπλο σας αλλα στην θερμοκρασια λαδιου η οποια ανεβαινει με πολυ χαμηλοτερο ρυθμο απο αυτην του νερου.

Οι επιδρασεις που εχει αυτο στο μοτερ ειναι σχετικα απλες στο να κατανοηθουν.

Εστω οτι εχετε μπροστα σας ενα κουτακι με βουτυρο.:p:
Αν το εχετε βγαλει απο το ψυγειο μολις εκεινη την στιγμη,τοτε ειναι σαφως δυσκολοτερο να βυθιστε το δαχτυλο σας μεσα στο κουτακι σε αντιθεση με το αν το εχετε ολη μερα πανω στο καλοριφερ,οπου(αν δεν εχει λιωσει) θα εχει μαλακωσει κατα πολυ.

Τι εννοω...
Το λαδι,οσο το μοτερ ειναι κρυο,ειναι παχυρευστο.
Αυτο σημαινει οτι αν εσεις θελετε να πιεσετε το μοτερ,το ζοριζετε ιδιαιτερα καθως εκτος απο τις τριβες των μεταλλων εχει και επιπλεον αντισταση απο το φιλμ του λιπαντικου που σχηματιζεται στους κυλινδρους.
Αυτο καταπονει ιδιαιτερα ελατηρια πιστονιων,τσιμουχες,κλπ...
Το ιδιο φαινομενο ειναι επισης υπευθυνο και για τις ανοχες που αποκταει ο κορμος(μπλοκ) του μοτερ και με την παροδο των χιλιομετρων κανει οβαλ στους κυλινδρους με αποτελεσμα να χρειαζεται ρεκτιφιε και μεγαλυτερης διαμετρου πιστονια για να καλυψει την φθορα.

Και γενικα επειδη επικρατει ενας μυθος οτι τα νεα μοτερ δεν χρειαζονται στρωσιμο,οπως επισης και οτι δεν χρειαζονται ζεσταμα,αυτο ειναι ενα τεραστιο λαθος.

Ολα τα μοτερ εχουν εργοστασιακες ανοχες που αναλογα με την κατεργασια κατα την κοπη των εξαρτηματων,εξαλειφονται γρηγοροτερα ή αργοτερα,κοινως θελουν στρωσιμο ειτε λιγο ειτε πολυ.

Οσο αφορα τα λαδια,ανεξαρτητως τυπου και ιξωδες,ολα τα λαδια χρειαζονται ζεσταμα και μπορουν να κανουν παρομοια ζημια στο μοτερ αν δεν εχουν ερθει στην επιθυμητη θερμοκρασια λειτουργιας.

Αυτα ηθελα να γραψω,αν θελετε να εξηγησω κατι που δεν εγραψα καλα,πολυ ευχαριστως.:bigthumb:


Φιλικα
Στελιος

gpapadop
05-03-07, 14:49
πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου:+1:

tsouk
05-03-07, 15:18
ναι αλλα αμα δεν εχεις...δεν!!!Στέλιο πες τα μπας και τα ακουσει κανένας!!!

sthom
05-03-07, 15:33
Τι να κανω ρε Alex,δεν εχω αλλα ευτυχως οδηγαω καμια φορα του day...:D

Μολις ευκαιρησω θα κανω και ενα update σχετικα με την διαρκεια ζωης των λαδιων,κλπ...

*detari*
05-03-07, 16:22
πολύ σωστά τα λες, να συμπληρώσω μόνο ότι το 80% της φθοράς ενός μοτέρ γίνεται τα πρώτα 2 λεπτά που το βάζουμε σε λειτουργεία !

thanassis
05-03-07, 17:03
:+1: πολύ καλό....

bmw318cabrio
05-03-07, 17:09
Μαλλον εμενα που θα τουρμπιστει θελει πολυ περισσοτερη προσοχη ...παντως πραβο για το ποστ..πολυ καλο...

teothekid
05-03-07, 17:47
Σωστος ο sthom

Christos 330i ///M
05-03-07, 18:15
Μαλλον εμενα που θα τουρμπιστει θελει πολυ περισσοτερη προσοχη ...παντως πραβο για το ποστ..πολυ καλο...

Εχω μια απορια με εσενα και το τουρμπο σου . . .

optostyle
05-03-07, 18:49
πραβο και σε σενα νικολη!!!!!!!!!!!

bmw318cabrio
05-03-07, 19:39
Εχω μια απορια με εσενα και το τουρμπο σου . . .

Για πες την...

kimiE46coupe
05-03-07, 20:16
sthom δεν θα διαφονεισω μαζι σου σε οσα λες.απλα να προσθεσω οτι τα καταλητικα δεν εχουν προβλημα στο να ξεκινησουν αμεσως αρκει να μην τα πας κοφτες.και οτι συστεινεται να εχουμε σβελτο ρυθμο στο ξεκινημα στα πρωτα χιλιομετρα 3000-3500στρ για λογους οικονομιας.γιατι οσο αργει να ζεστανει το μοτερ τοσο καιει παραπανω.οσα λεω τα εχω διαβασει σε εγκυρο περιοδικο.

sotiris 328i
05-03-07, 21:11
Μαλλον εμενα που θα τουρμπιστει θελει πολυ περισσοτερη προσοχη ...παντως πραβο για το ποστ..πολυ καλο...
To δικο σου φιλε νικο αν το τουρμπισεις θελει και ζεσταμα και κρυομα!!
λογικα θα βαλεις tourbotimer!

thanassis
05-03-07, 21:31
To δικο σου φιλε νικο αν το τουρμπισεις θελει και ζεσταμα και κρυομα!!
λογικα θα βαλεις tourbotimer!

Αν δεν κάνω λάθος κανένα 3λεπτο δεν πρέπει να το αφήσεις ρελαντί πριν το σβήσεις????

Coyot
05-03-07, 22:16
Αν δεν κάνω λάθος κανένα 3λεπτο δεν πρέπει να το αφήσεις ρελαντί πριν το σβήσεις????

Aναλόγως πόσο σκίσιμο έχει προηγηθεί, μπορεί λιγότερο ή και περισσότερο. Το καλύτερο κρύωμα γίνεται εν κινήσει, πηγαίνοντας χαλαρά τα τελευταία 6 -7 λεπτά.
Το θερμόμετρο λαδιού ή/και καυσαερίων είναι απαραίτητο για να ξέρεις πότε να σβήσεις (και πότε να σκίσεις, όπως και στα ατμοσφαιρικά).

Το turbo timer είναι καλό για χρήση πόλης, αφού δουλεύει το μοτέρ όσο χρειάζεται, με το αμάξι κλειδωμένο - προσοχή στη συμβατότητα με το συναγερμό. Σε ταξίδι όμως είναι μάλλον περιττό: μπαίνεις σε βενζινάδικο να γεμίσεις, οπότε πρέπει ούτως ή άλλως να το σβήσεις. Όχι όμως αμέσως, ενώ ζεματάει απ' το σκίσιμο - too bad.

oldcarskickass
05-03-07, 23:04
πολύ σωστά τα λες, να συμπληρώσω μόνο ότι το 80% της φθοράς ενός μοτέρ γίνεται τα πρώτα 2 λεπτά που το βάζουμε σε λειτουργεία !

Sorry κιόλας αλλά
1) το είδες πουθενά γραμμένο;

2)αν ίσχυε το 90% των ταξί θα ήταν dead πολύ πριν τα 100.000χλμ και επίσης θα είχαν ΑΦΑΝΙΣΤΕΙ όλα τα αμάξια πάνω από 5 - 8 ετών!!

Εγώ πάντως οδηγώ 20ετίας ε30 και δενκάνει τσικ.

Εκτός αν εννοούσες κάτι άλλο.

Nick_compact
05-03-07, 23:07
Έτσι είναι.. Η μεγαλύτερη φθορά υπάρχει όταν το αυτοκινητο είναι κρύο!

Dim77
05-03-07, 23:25
Η μεγαλύτερη φθορά είναι όταν ζορίζεις πολύ τον κινητήρα (πάνω από 4000rpm) ενώ είναι κρύος.
Ο λόγος είναι ότι οι τριβές στο εσωτερικό του κινητήρα αυξάνονται γεωμετρικά με τις rpm. Και το λάδι είναι ακόμα πολύ πριν τη σωστη θερμοκρασία λειτουργίας και δε λιπαίνει σωστά και δε βοηθάει καθόλου στην αντιμετώπιση των αυξημένων τριβών.

Το καλύτερο είναι να βάζουμε μπροστα και να ξεκινάμε ΑΜΕΣΩΣ αλλά με ήπια οδήγηση μέχρι 3-3500 rpm ώστε να δουλεύει και πιο αποτελεσματικά το σύστημα λίπανσης και να κυκλοφορεί όλο το λάδι πιο γρήγορα.
Στο ρελαντί αυτό δε γίνεται το ίδιο γρήγορα.

(Φυσικά μην υπάρχουν αυταπάτες, όταν ένας κινητήρας λειτουργεί συνέχεια στο ανω άκρο του στροφόμετρου και με την πεταλούδα(-ες) συνέχεια τέρμα ανοικτή φθορά υπάρχει γιατί οι τριβές είναι αυξημένες, το φορτίο στη μηχανή επίσης, ότι ζέσταμα και να γίνεται, ότι συντήρηση και να υπάρχει...Όταν δουλεύεις σε αγωνιστικούς ρυθμούς τα rebuilt πλησιάζουν-όπως και στα αγωνιστικούλια!!!:) )

Απλά το ζόρισμα με παγωμένο κινητήρα είναι η πλέον δυσάρεστη κατάσταση για τον κινητήρα.:whip:

sotiris 328i
05-03-07, 23:43
Έτσι είναι.. Η μεγαλύτερη φθορά υπάρχει όταν το αυτοκινητο είναι κρύο!
Και τωρα τελευταια φιλε Νικο εβαλα κοντρα ενω η θερμοκρασια ηταν στο μπλε!κρυο εντελως.
Λεω ενταξει τι θα παθει?
καλος μ@λ@κ@ς ειμαι!

bmw318cabrio
05-03-07, 23:44
Και τωρα τελευταια φιλε Νικο εβαλα κοντρα ενω η θερμοκρασια ηταν στο μπλε!κρυο εντελως.
Λεω ενταξει τι θα παθει?
καλος μ@λ@κ@ς ειμαι!

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ..δεν επρεπε φιλε Σωτηρη..δεν λυπασαι το 6κυλινδρο ??:):bugeye:

Nick_compact
05-03-07, 23:48
Και τωρα τελευταια φιλε Νικο εβαλα κοντρα ενω η θερμοκρασια ηταν στο μπλε!κρυο εντελως.
Λεω ενταξει τι θα παθει?
καλος μ@λ@κ@ς ειμαι!

έλεος φιλαράκι λυπήσου το μοτόρι σου! Ανεβάζοντας κόφτες με εντελώς κρυο μοτέρ φλερτάρεις με την καταστροφη!!! Εγώ μια φορά μόνο το έκανα, και ένιωσα οτί θα έσπαγε το μοτέρ μου,και το σταμάτησα κατευθειαν!! Οτι χειροτερο μπορείς να κάνεις!!!!!!

E12 520
06-03-07, 01:22
Πολυ σωστες οι συμβουλες σου sthom αλλα εγω δεν ειδα να τα σπανε κρυα τα παιδια!
Εγω παντως κοιταω να ανεβει η θερμοκρασια λαδιου πριν το σανιδωσω!:smokin:

agrotis328
06-03-07, 08:21
Και τωρα τελευταια φιλε Νικο εβαλα κοντρα ενω η θερμοκρασια ηταν στο μπλε!κρυο εντελως.
Λεω ενταξει τι θα παθει?
καλος μ@λ@κ@ς ειμαι!

αστα αυτα ηθελες να κερδισεις σε αποδοση γιατι κρυο εχει πολυ πλουσιο μειγμα........:dblthumb2

teothekid
06-03-07, 15:54
O Σωτηρης δεν εχει αναγκη, στο καπακι για πλακα θα επερνε το νεο τριαρι το καμπριο αν εκαιγε η εσπαγε αυτο, απλα δεν θελει, γουσταρει ε36........:friday:

sthom
07-03-07, 07:31
Καλημερα σας!

Απουσιαζα χθες για αυτο και δεν απαντησα...

Λοιπον...:scratchch

πολύ σωστά τα λες, να συμπληρώσω μόνο ότι το 80% της φθοράς ενός μοτέρ γίνεται τα πρώτα 2 λεπτά που το βάζουμε σε λειτουργεία !

Γενικα η φθορα υπαρχει παντα,ειτε ειναι ζεστο,ειτε ειναι κρυο,αυτονοητο πιστευω καθως οι τριβες δεν σταματανε ποτε.
Το θεμα ειναι οτι οσο πιο κρυο το μοτερ και οσο πιο πολυ το πιεζουμε,τοσο περισσοτερες και οι φθορες...

sthom δεν θα διαφονεισω μαζι σου σε οσα λες.απλα να προσθεσω οτι τα καταλητικα δεν εχουν προβλημα στο να ξεκινησουν αμεσως αρκει να μην τα πας κοφτες.και οτι συστεινεται να εχουμε σβελτο ρυθμο στο ξεκινημα στα πρωτα χιλιομετρα 3000-3500στρ για λογους οικονομιας.γιατι οσο αργει να ζεστανει το μοτερ τοσο καιει παραπανω.οσα λεω τα εχω διαβασει σε εγκυρο περιοδικο.

Κανενα μοτερ,ειτε καταλυτικο ειτε απλης βενζινης δεν ειναι σωστο να ξεκιναει αμεσως...
Αν καποια αυτοκινητα ειχαν πλεονεκτημα στο να ξεκινουν αμεσως ειναι τα παλαιας τεχνολογιας που ηταν εφοδιασμενα με μηχανικα ωστηρια στην κεφαλη και οχι με υδραυλικα οπως σχεδον ολα τα καινουργια πια.
Ο λογος απλος...
Τα υδραυλικα ωστηρια ειναι μικρες δεξαμενες λαδιου οποτε αν το μοτερ παραμεινει ακινητο πολλες λογικο ειναι οτι αδειαζουν μερικως,αρα θελουν κανενα 2λεπτο στο ρελαντι μεχρι η αντλια λαδιου να εχει στειλει αρκετο λαδι στο επανω τμημα του μοτερ ωστε να μπορουν να απορροφησουν.
Οσο για το σβελτο ξεκινημα που λες,οσο ειναι κρυο το μοτερ,επειδη ετσι και αλλιως δουλευει με πιο πλουσιο μιγμα για να ζεσταθει γρηγοροτερα,αν εσυ κανεις και σβελτη οδηγηση,τοτε και το ζοριζεις ακομα περισσοτερο,και το μπουκωνεις αλλα εχεις και ακομα μεγαλυτερη καταναλωση.
Το σωστο ζεσταμα ειναι με μισο γκαζι το πολυ μεχρι να ερθουν τα υπολοιπα εξαρτηματα στην σωστη θερμοκρασια.
Και οταν λεω μισο γκαζι δεν εννοω παντοφλα αλλα αλλαγη στις 3500 αλλα την μιση διαδρομη του πενταλ.

Το καλύτερο είναι να βάζουμε μπροστα και να ξεκινάμε ΑΜΕΣΩΣ αλλά με ήπια οδήγηση μέχρι 3-3500 rpm ώστε να δουλεύει και πιο αποτελεσματικά το σύστημα λίπανσης και να κυκλοφορεί όλο το λάδι πιο γρήγορα.
Στο ρελαντί αυτό δε γίνεται το ίδιο γρήγορα.


Το "Ξεκιναμε αμεσως" ειναι μεγα λαθος.Ανελυσα παραπανω το γιατι...
Απο εκει και περα η αντλια λαδιου δουλευει απο την πρωτη στιγμη που θα παρει μπροστα το μοτερ.Βεβαια εννοειται οτι χωρις "φορτιο" δεν δουλευει με μεγιστη πιεση λαδιου αλλα ετσι και αλλιως κατι τετοιο δεν ειναι θεμιτο καθως οσο πιο μεγαλη η πιεση του λαδιου οταν το μοτερ ειναι κρυο,τοσο περισσοτερες και οι φθορες...

(Φυσικά μην υπάρχουν αυταπάτες, όταν ένας κινητήρας λειτουργεί συνέχεια στο ανω άκρο του στροφόμετρου και με την πεταλούδα(-ες) συνέχεια τέρμα ανοικτή φθορά υπάρχει γιατί οι τριβές είναι αυξημένες, το φορτίο στη μηχανή επίσης, ότι ζέσταμα και να γίνεται, ότι συντήρηση και να υπάρχει...Όταν δουλεύεις σε αγωνιστικούς ρυθμούς τα rebuilt πλησιάζουν-όπως και στα αγωνιστικούλια!!! )

Σιγουρα οταν ενα μοτερ δουλευει υπερωριες στον κοφτη,εχει αυξημενες φθορες αλλα αυτο δεν εχει καμια σχεση με το ζεσταμα.
Πχ αν ενα μοτερ που με σωστο ζεσταμα θα βγαλει 300.000 χλμ απροβληματιστα με πολυ σκισιμο,ενα αλλο χωρις ζεσταμα θα βγαλει τουλαχιστον ενα 20-30% λιγοτερα χιλιομετρα χωρις να εχει εμφανεις φθορες και πτωση στην αποδοση του...
Επισης να ξερετε οτι μοτερ που ειναι κατασκευασμενα για να δουλευουν σε αγωνιστικους ρυθμους(πχ Μ3,Μ5,κλπ) εχουν και την αναλογη υποδομη σε μεταλλα,ανοχες,κλπ για να αντεχουν.
Μαλιστα αν δεν δουλευουν εκει που πρεπει(κατω απο τις 5000),εμφανιζουν περισσοτερα προβληματα απο το οταν τα εχεις στις 5000+.

Πολυ σωστες οι συμβουλες σου αλλα εγω δεν ειδα να τα σπανε κρυα τα παιδια!Εγω παντως κοιταω να ανεβει η θερμοκρασια λαδιου πριν το σανιδωσω!

Αν εννοεις ζεσταμα το 1 λεπτο που δουλεψε το μοτερ στο ρελαντι με το που βγηκαμε απο την ταβερνα,τοτε πασο...

bmw318cabrio
07-03-07, 08:18
Κανενα μοτερ,ειτε καταλυτικο ειτε απλης βενζινης δεν ειναι σωστο να ξεκιναει αμεσως...


Το Manual του αυτοκινητου μου γραφει αλλο παντως..."Να ξεκινας αμεσως χωρις να ανεβαζεις πολλες στροφες"....

sthom
07-03-07, 08:59
Βασικα θα παρει πολυ ωρα και posts για να σου εξηγησω τι ακριβως ειναι τα υδραυλικα ωστηρια και πως λειτουργουν οποτε αν θες να το ξεκινας οπως λεει το manual,τοτε κανενα προβλημα.:)

Το manual λεει και αλλαγες λαδιων καθε 15.000 χλμ αλλα δεν λεει και πολλα αλλα...:nono:

streetracing
07-03-07, 10:20
το δικο μου παντως σε κινηση κανει 8 με 10 λεπτα να παει 75 βαθμους το λαδι.
μεχρι τοτε αλλαζω το πολυ 3000 στροφες.
παλια περιμενα ρελαντι κανα 3λεπτο μεχρι να ξεκινησω.
μετα απο ενα αρθρο σε αγγλικο Μ3 φορουμ περιμενω κανα λεπτο κ μετα μεχρι 3000 μεχρι να παει το λαδι 75+.
μεγαλη φθορα σε καθε ειδους αμαξι ειναι κ η πολυωρη διαρκεια με τελικη ταχυτητα<οπως λεει παντα κ ο γνωστος Αλεπης>

sthom
07-03-07, 10:38
Απλο παραδειγμα λοιπον,αν στο συγκεκριμενο μοτερ που εχει τρελη συμπιεση και θερμικα φορτια,παρολο που φοραει πολυ χαμηλο ιξωδες λαδιου,αναλογιστειτε ποσο χρονο χρειαζονται τα λαδια σε ενα απλο μοτερ για να φτασουν στους 65-70 βαθμους που ειναι ενα αποδεκτο οριο για να πιεστει το μοτερ...;)

oldcarskickass
07-03-07, 13:55
1)Γενικα η φθορα υπαρχει παντα,ειτε ειναι ζεστο,ειτε ειναι κρυο,αυτονοητο πιστευω καθως οι τριβες δεν σταματανε ποτε.
Το θεμα ειναι οτι οσο πιο κρυο το μοτερ και οσο πιο πολυ το πιεζουμε,τοσο περισσοτερες και οι φθορες...

2)Κανενα μοτερ,ειτε καταλυτικο ειτε απλης βενζινης δεν ειναι σωστο να ξεκιναει αμεσως...
Αν καποια αυτοκινητα ειχαν πλεονεκτημα στο να ξεκινουν αμεσως ειναι τα παλαιας τεχνολογιας που ηταν εφοδιασμενα με μηχανικα ωστηρια στην κεφαλη και οχι με υδραυλικα οπως σχεδον ολα τα καινουργια πια.
Ο λογος απλος...
Τα υδραυλικα ωστηρια ειναι μικρες δεξαμενες λαδιου οποτε αν το μοτερ παραμεινει ακινητο πολλες λογικο ειναι οτι αδειαζουν μερικως,αρα θελουν κανενα 2λεπτο στο ρελαντι μεχρι η αντλια λαδιου να εχει στειλει αρκετο λαδι στο επανω τμημα του μοτερ ωστε να μπορουν να απορροφησουν.
Οσο για το σβελτο ξεκινημα που λες,οσο ειναι κρυο το μοτερ,επειδη ετσι και αλλιως δουλευει με πιο πλουσιο μιγμα για να ζεσταθει γρηγοροτερα,αν εσυ κανεις και σβελτη οδηγηση,τοτε και το ζοριζεις ακομα περισσοτερο,και το μπουκωνεις αλλα εχεις και ακομα μεγαλυτερη καταναλωση.
Το σωστο ζεσταμα ειναι με μισο γκαζι το πολυ μεχρι να ερθουν τα υπολοιπα εξαρτηματα στην σωστη θερμοκρασια.
Και οταν λεω μισο γκαζι δεν εννοω παντοφλα αλλα αλλαγη στις 3500 αλλα την μιση διαδρομη του πενταλ.

3)Σιγουρα οταν ενα μοτερ δουλευει υπερωριες στον κοφτη,εχει αυξημενες φθορες αλλα αυτο δεν εχει καμια σχεση με το ζεσταμα.
Πχ αν ενα μοτερ που με σωστο ζεσταμα θα βγαλει 300.000 χλμ απροβληματιστα με πολυ σκισιμο,ενα αλλο χωρις ζεσταμα θα βγαλει τουλαχιστον ενα 20-30% λιγοτερα χιλιομετρα χωρις να εχει εμφανεις φθορες και πτωση στην αποδοση του...
Επισης να ξερετε οτι μοτερ που ειναι κατασκευασμενα για να δουλευουν σε αγωνιστικους ρυθμους(πχ Μ3,Μ5,κλπ) εχουν και την αναλογη υποδομη σε μεταλλα,ανοχες,κλπ για να αντεχουν.
Μαλιστα αν δεν δουλευουν εκει που πρεπει(κατω απο τις 5000),εμφανιζουν περισσοτερα προβληματα απο το οταν τα εχεις στις 5000+.


Αν εννοεις ζεσταμα το 1 λεπτο που δουλεψε το μοτερ στο ρελαντι με το που βγηκαμε απο την ταβερνα,τοτε πασο...
1) συμφωνώ

2)Εδώ όμως κάνεις λάθος, έχεις δει (από αξιόπιστο όργανο) τι πίεση σηκώνει το λάδι όταν το μοτέρ δουλεύει ρΑλαντί και πόση όταν δουλεύει έστω 1500 με 2000 rpms.

Το θέμα δεν είναι τόσο οι στροφές που δουλεύει το μοτέρ ΟΣΟ το φορτίο! Δλδ είναι προτιμότερο σε κρύο μοτέρ να λειτουργεί με δευτέρα και 2500rpm παρά με τρίτη και 1200 - 1500 πχ, και αυτό γιατί σηκώνει και στις 2 περιπτώσεις το ίδιο πάνω κάτω φορτίο ο κινητήρας ΑΛΛΑ λόγω λίγων στροφών στην περίπτωση της 3ης πχ η αντλία λαδιού και ο κυκλοφορητής του νερόυ δε δίνουν τα μέγιστα, και εντάξει η αντλία νερού δε χρειάζεται να βαράει και υπερωρίες αλλά του λαδιού ΠΡΕΠΕΙ για να κρατάει το φίλμ στις τριβόμενες επιφάνειες.

3)Περισσότερες φθορές έχει στην τελική παρά σε άλλη σχέση με τον κόφτη και αυτό και λόγω των φορτίων (τώρα μάλιστα το φορτίο αυξάνει λόγω
1)αεροδυναμικής αντίστασης 2)αδρανειακών δυνάμεων στα σωθικά του μοτέρ (μπιέλες και πιστόνια) τα οποία σε τέτοιες ταχύτητες παίζουν ρόλο).

Πάντως τα αγωνιστικά μοτέρ εκτός των αλλαγμένων σωθικών τρώνε και rebuilt every once and a while...

sthom
07-03-07, 14:51
Η πιεση του λαδιου με το μοτερ στο ρελαντι εξαρταται καταρχην απο το καθε μοτερ...Το 106 που εχω πχ δουλευει με 6 bar σχεδον οταν ειναι κρυο και ζεστο πεφτει στα 3,αλλα γενικα ειναι μοτερ που δουλευει με πολυ μεγαλη πιεση λαδιου.
Εχει αλλα που κρυα ειναι στα 5 και ζεστα πεφτουν στα 2...

Απο εκει και περα το φιλμ δεν πεφτει ετσι απλα καθως αν λειτουργουσε το μοτερ χαλαρα και μονο και μονο η χαμηλη πιεση λαδιου εφερνε περισσοτερες φθορες,αντιλαμβανεσαι τι θα γινοταν το πρωτο 5λεπτο που θα εβαζες μπροστα μετα απο μια περιοδο ακινησιας 2 εβδομαδων...
Αν ηταν ετσι δεν θα εμενε τιποτα ορθιο...
Παντως επειδη το πας στο θεμα "φορτιο" εννοειται οτι αν εχεις να ανεβεις μια ανηφορα για να βγεις απο το σπιτι π.χ.,δεν θα την ανεβεις με 2α ή 3η αλλα με 1η και 3000-3500...
Γενικα οσο το μοτερ ειναι κρυο,καλο ειναι να μην δεχεται μεγαλα φορτια για τον λογο του οτι η πιεση του λαδιου ειναι ηδη ψηλοτερα απο οτι πρεπει(μεχρι να ζεσταθει) οποτε αν το πιεζεις κιολας σε πολλες στροφες,ανεβαινει ακομα περισσοτερο.

Οσο για τα αγωνιστικα μοτερ,το rebuild ειναι σιγουρα αναγκαιο αλλα μονο σε μοτερ επιπεδου group A και πανω.Μαλιστα εχει και αρκετα Α τα οποια επειδη δεν ειναι "τραβηγμενα" μεχρι εκει που δεν παιρνει,βγαζουν παραπανω απο 2 σαιζον σε καποιες περιπτωσεις...

Nick_compact
07-03-07, 15:29
Το ζήτημα είναι οτι η BMW στο manual λέει να μην αφήνεις το αυτοκίνητο να ζεσταθεί σταματημένο αλλά εν κινήσει με μικρό φορτίο, και σίγουρα ξέρει κάτι παραπάνω.

bmw318cabrio
07-03-07, 15:36
Το ζήτημα είναι οτι η BMW στο manual λέει να μην αφήνεις το αυτοκίνητο να ζεσταθεί σταματημένο αλλά εν κινήσει με μικρό φορτίο, και σίγουρα ξέρει κάτι παραπάνω.

Αυτο προειπα και εγω...τωρα...θα δειξει...

DUKE
08-03-07, 01:12
Sthom, πολύ ωραίο το τοπικ σου.

Ήθελα να ρωτήσω.. Το μοτερ μου ακουγεται αφανταστα υγειες. Ειτε στις 1000 ειτε στισ 6500... Απολυτα σμουθ.
Απλά, συνήθως οταν το βάζω μπροστά το πρωί, με το που πέρνει μπρος, κατι βαραει για 1-2 δευτερολεπτα μαξ. Μου ακουγονται σαν βαλβιδες.
Όμως οταν το αμάξι ειναι ζεστό, ή ακομα και μετα απο 6-7 ωρες να το ξαναβάλω μπροστα, δεν κανει κιχ.

Μόνο τα πρωινα, και μόνο για 1, το πολυ δυο δευτερόλεπτα και μετά έρχεται στα ίσα του. Αλλίως δεν ακουγεται τιποτα περίεργο ουτε απο μέσα, ουτε απ έξω. ειτε με γκαζι η χωρις..

Τι λετε να φταιει? το εχει παρατηρησει κανεις σε μοτερ Μ50, το δικο μου ειναι Μ50Β25.

sthom
08-03-07, 08:01
Αυτο προειπα και εγω...τωρα...θα δειξει...

Σας ξαναλεω,η BMW εχει εντελως διαφορετικα κριτηρια...
Σας ειπα και νωριτερα το παραδειγμα με τα λαδια αλλα μαλλον δεν το καταλαβατε...

Η BMW(και οι περισσοτερες εταιριες) λενε αλλαγη λαδιων καθε 15.000+.
Οποτε και εσεις ακολουθειτε το παραπανω "προγραμμα".

Το θεμα ειναι οτι η BMW εχει προβλεψει 15.000 χλμ σε Χ ωρες λειτουργιας και οχι σε συνθηκες Ελλαδας οπου τα 15.000 χλμ γινονται σε Χ * 10 ωρες λειτουργιας.:rolleyes:

Καταλαβατε τι εννοω...:)
Ενας μεσος Ευρωπαιος κανει 15.000 χλμ σε 2-3 μηνες ενω ενας Ελληνας σε 1 χρονο περιπου...:confused:

sthom
08-03-07, 08:03
Sthom, πολύ ωραίο το τοπικ σου.

Ήθελα να ρωτήσω.. Το μοτερ μου ακουγεται αφανταστα υγειες. Ειτε στις 1000 ειτε στισ 6500... Απολυτα σμουθ.
Απλά, συνήθως οταν το βάζω μπροστά το πρωί, με το που πέρνει μπρος, κατι βαραει για 1-2 δευτερολεπτα μαξ. Μου ακουγονται σαν βαλβιδες.
Όμως οταν το αμάξι ειναι ζεστό, ή ακομα και μετα απο 6-7 ωρες να το ξαναβάλω μπροστα, δεν κανει κιχ.

Μόνο τα πρωινα, και μόνο για 1, το πολυ δυο δευτερόλεπτα και μετά έρχεται στα ίσα του. Αλλίως δεν ακουγεται τιποτα περίεργο ουτε απο μέσα, ουτε απ έξω. ειτε με γκαζι η χωρις..

Τι λετε να φταιει? το εχει παρατηρησει κανεις σε μοτερ Μ50, το δικο μου ειναι Μ50Β25.

Αν ειναι με υδραυλικα και οχι με μηχανικα ωστηρια,τοτε αυτα χτυπανε...:) Ειναι λογικα,ολα τα μοτερ το κανουν.

Αν ειναι με μηχανικα ωστηρια τοτε κατι αλλο που δεν μπορω να καταλαβω αν δεν το ακουσω απο κοντα.:shakehead

nachtblau
08-03-07, 08:23
και πως βαζουμε δεικτη πιεσης λαδιου φιλαρακι ξερεις?τρυπαμε καρτερ ετσι?αν ξερεις κατι γιαυτο γραψε!

sthom
08-03-07, 08:30
Οχι,απο το καρτερ παιρνουμε μονο θερμοκρασια λαδιου.
Για πιεση,υπαρχουν ετοιμα ανταπτορακια(Τ) στο εμποριο απο διαφορες εταιριες που αντικαθιστουν την εργοστασιακη φουσκα που βρισκεται(συνηθως) πανω στον κορμο.
Απο εκεινη την φουσκα αναβει και το κοκκινο λαμπακι στο ταμπλο.
Κοινως ειναι πολυ ευκολη λυση.;)

Sras
08-03-07, 10:33
Καλημερα
Κοιταξτε στο garage μου και πεστε μου αν σας αρεσουν τα ρολογακια μου.
Ειναι ενα πιεσης λαδιου,ενα θερμοκρασιας λαδιου και ενα βολτομετρο.
Sras

sthom
08-03-07, 10:38
Ωραιος!!!:)

Και εγω πιστευω οτι η κολωνα με τα οργανακια ειναι λιγο κιτς για μια "μπεμπα"...:nono:

BMW-Racing
08-03-07, 16:59
stras που την εκανες αυτη τη μαγκια?πολυ εμφανισιμα....τι φωτισμο εχουν το βραδυ..?

spyros_greece
16-03-07, 08:03
Sthom, πολύ ωραίο το τοπικ σου.

Ήθελα να ρωτήσω.. Το μοτερ μου ακουγεται αφανταστα υγειες. Ειτε στις 1000 ειτε στισ 6500... Απολυτα σμουθ.
Απλά, συνήθως οταν το βάζω μπροστά το πρωί, με το που πέρνει μπρος, κατι βαραει για 1-2 δευτερολεπτα μαξ. Μου ακουγονται σαν βαλβιδες.
Όμως οταν το αμάξι ειναι ζεστό, ή ακομα και μετα απο 6-7 ωρες να το ξαναβάλω μπροστα, δεν κανει κιχ.

Μόνο τα πρωινα, και μόνο για 1, το πολυ δυο δευτερόλεπτα και μετά έρχεται στα ίσα του. Αλλίως δεν ακουγεται τιποτα περίεργο ουτε απο μέσα, ουτε απ έξω. ειτε με γκαζι η χωρις..

Τι λετε να φταιει? το εχει παρατηρησει κανεις σε μοτερ Μ50, το δικο μου ειναι Μ50Β25.

φιλε duke αν μπορω να βοηθησω …..
Τη λαδια φορας ?
προσωπικη εμπειρια ….
εχω και ενα 145 1.7
Πιο δυστροπος κινητηρας απο τα αλφα σε λαδι δεν υπαρχουν
βαζω βαλβολαιν και καθε μερα με το που ξεκιναγα δεν μου ανεβαζε πιεση λαδιου (?) αμεσως με αποτελεσμα να ακουγοντε η βαλβιδες οπως λες …. ενα τικ τικ τικ τικ
πεταμα αμεσως (καινουρια τα λαδια )αλλαγη σε σελενια και ολα καλα τελος …!!!!!
Μηπως λεω μηπως δοκιμασε και αλλο τυπο λαδιου
παντως δεν χανεις τιποτα με το να δοκιμασεις αλλα λαδια

peristeriE30
17-03-07, 16:02
πεταμα αμεσως (καινουρια τα λαδια )αλλαγη σε σελενια και ολα καλα τελος …!!!

σελενια???

agrotis328
17-03-07, 17:07
παντως σε περιπτωση που τα ωστηρια εχουν μεγαλη φθορα και ακουγονται και με ζεστο μοτερ υπαρχει και ενα υγρο που το ριχνεις στα λαδια και ειναι πολυ πιθανο να στρωσουν

E46 POWER
17-03-07, 21:26
σελενια???


ναι! ειναι και τα επισημα λαδια που συνιστα η Αλφα...


(το 1.7.... τρελο μοτερακι... θελω και εγω ενα αλλα σε alfa 33..)

peristeriE30
21-03-07, 00:15
παντως σε περιπτωση που τα ωστηρια εχουν μεγαλη φθορα και ακουγονται και με ζεστο μοτερ υπαρχει και ενα υγρο που το ριχνεις στα λαδια και ειναι πολυ πιθανο να στρωσουν

για πες κί'αλλα αρχηγε..
τι υγρο? κ που το βρισκεις?

agrotis328
21-03-07, 00:26
πιστευω αν ρωτησεις τον μηχανικο σου θα το ξερει,ειναι πολυ καλο και εχει σωσει πολυ κοσμο και μιας και λεμε για υγρα υπαρχει και αλλο που χρησιμοποιειται σε μοτερ που καινε παρα πολλα και εχουν κανα εκατομμυριο χιλιομετρα το βαζεις και αυτο τα λαδια και κολαει στα ελατηρια και ετσι καιει λιγοτερο λαδι αλλα δεν πιανει παντα και ειναι το τελευταιο που κανεις πριν αποχαιρετισεις το μοτερ

sthom
21-03-07, 08:55
Τα ωστηρια με την καταναλωση λαδιου δεν εχουν καμια σχεση ρε...:confused:

Σχετικα με το προσθετο των λαδιων,συνηθως προκειται για χημικα με βαση το τεφλον που μειωνει τις τριβες...
Εγω παντως που δοκιμασα στο σασμαν μου το MotorKote εμεινα ευχαριστημενος...
Τωρα ποσο επιδραση θα εχει στα ωστηρια,ειλικρινα δεν ξερω...

tsambu
22-03-07, 20:11
Το ζήτημα είναι οτι η BMW στο manual λέει να μην αφήνεις το αυτοκίνητο να ζεσταθεί σταματημένο αλλά εν κινήσει με μικρό φορτίο, και σίγουρα ξέρει κάτι παραπάνω.

H bmw το λεει αυτο, οπως και ολοι οι κατασκευαστες πλεον για να διατηρηθει για μεγαλυτερο χρονικο διαστημα ο καταλυτης.Ολοι οι κινητηρες θελουν ζεσταμα.

Chris316
26-03-07, 11:30
Ωραιος!!!:)

Και εγω πιστευω οτι η κολωνα με τα οργανακια ειναι λιγο κιτς για μια "μπεμπα"...:nono:

Δε το κατάλαβα αυτό? Χλευάζουμε τον συνάδελφο (εμένα)? Τι κακό έχει αυτή η λέξη πια και τη χρησιμοποιείτε έτσι? :( :D

sthom
26-03-07, 11:31
:p: :p: :p:

TakisE36
04-04-07, 14:22
Πολύ σωστός.Πολύ σημαντικές οι πληροφορίες σου ευχαριστούμε να είσαι καλά.

e60///M
06-04-07, 19:48
Πολυ πληροφορια και χρησιμη...Ευχαριστουμε

Και 'γω μια ερωτηση τωρα...
Στο γκαραζ με το που βαζουμε μπροστα μετα απο 1.5- 2 λεπτα τη κανουμε...Για να βγεις απο το γκαραζ πρεπει να βαλεις το κλειδι να ανοιξεις τη πορτα.Το σημειο που σταματας για να βαλεις το κλειδι ειναι μια ανηφορα 40 μοιρες περιπου.
Τη στιγμη που ξεκινας να φυγεις αφου εβαλες το κλειδι και το μοτερ σχετικα κρυο ακομα δεν υπαρχει φορτειο που να προκαλεσει καποιο προβλημα;...λογω της παλιοανηφορας που πρεπει να ανεβεις
Ελπιζω να γινομαι κατανοητος

Coyot
07-04-07, 00:30
Πολυ πληροφορια και χρησιμη...Ευχαριστουμε

Και 'γω μια ερωτηση τωρα...
Στο γκαραζ με το που βαζουμε μπροστα μετα απο 1.5- 2 λεπτα τη κανουμε...Για να βγεις απο το γκαραζ πρεπει να βαλεις το κλειδι να ανοιξεις τη πορτα.Το σημειο που σταματας για να βαλεις το κλειδι ειναι μια ανηφορα 40 μοιρες περιπου.
Τη στιγμη που ξεκινας να φυγεις αφου εβαλες το κλειδι και το μοτερ σχετικα κρυο ακομα δεν υπαρχει φορτειο που να προκαλεσει καποιο προβλημα;...λογω της παλιοανηφορας που πρεπει να ανεβεις
Ελπιζω να γινομαι κατανοητος

1,5 -2 λεπτά ρελαντί είναι υπεραρκετά για να έρθει ο κινητήρας στα συγκαλά του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι έτοιμος και για "κόκκινα". Μια λογική εκκίνηση στην ανηφόρα με χειρόφρενο δε νομίζω ότι απαιτεί και φουλ γκάζι...

zaharias
07-04-07, 00:57
Δηλαδη, ποση ωρα χρειαζεται περιπου το λαδι για να ερθει στην καταλληλη θερμοκρασια ουτως ωστε να μπορεις να το πλακωσεις αφοβα? Εγω για παραδειγμα, εχω ενα 2λιτρο βαλβετρονικ και του βαζω λαδια castrol 10/40 magnatec, ποση ωρα περιπου χρειαζεται για να ερθει στην επιθυμητη θερμοκρασια?

Coyot
07-04-07, 01:39
Ανάλογα με την θερμοκρασία περιβάλλοντος, το πόσο... καιρό είχε μείνει σβηστό, κλπ. Συνήθως 10+ λεπτά κανονικής, όχι ακραίας οδήγησης, είναι αρκετά.

Αλλά, μιλάμε στον αέρα. Το μόνο που μπορεί να δίνει πάντα ακριβή απάντηση είναι το θερμόμετρο λαδιού, το πολυτιμότερο, κατ' εμέ, όργανο ενός αυτοκινήτου. Και είναι ντροπή που σήμερα οι εταιρίες (και μάλιστα μια εταιρία σαν την BMW) δεν τα τοποθετούν πια στα αυτοκίνητα, απευθυνόμενες σε ηλιθίους.:(

vasilis-E36
07-04-07, 12:08
όχι βρε φίλε! στα αυτοκίνητα που χρειάζεται βάζουν θερμόμετρο λαδιού.Στα πιό απλά ίσως δεν έχει ιδιαίτερο νόημα.

Coyot
07-04-07, 16:54
Φίλε Βασίλη, πιστεύω ότι δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να μη το χρειάζεται, εφ' όσον ο ιδιοκτήτης του επιθυμεί να το κρατήσει χρόνια και όχι να το δώσει για "επισκευή και πέταμα".

Δημήτρης
10-04-07, 12:30
Φίλε Βασίλη, πιστεύω ότι δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να μη το χρειάζεται, εφ' όσον ο ιδιοκτήτης του επιθυμεί να το κρατήσει χρόνια και όχι να το δώσει για "επισκευή και πέταμα".
Μα γενικά σήμερα ο σκοπός της bmw και οποιασδήποτε άλλης εταιρείας δεν ειναι να κρατήσεις χρόνια αυτό που αγοράζεις αλλά να το σουτάρεις όσο πιο γρηγορα γίνεται ωστε να αγοράσεις το καινούριο. Ετσι δεν είναι?

Speedy
10-04-07, 12:40
εγω θα πω οτι το ζεσταμα δεν χρειαζετε,βεβαια δεν θα το τρεξεις αμεσως το αυτοκινητο αλλα ζεσταμα δεν θελει μιας και τα συχρονα μοτερ εχουν αυτοματη προθερμανση.

οσο για τα αυτοκινητα που εχουν ζοριστη αρκετα η αλλιως ξεσκισμα καλο θα ειναι πριν σβηστουν οι κινητηρες να λειτουργησουν κανα διλεπτο για να κατσουν τα λαδια.

και αυτο θελει πολυ προσοχη ιδιαιτερα σε αυτοκινητα που εχουν υψηλο οριο περιστροφης.

sthom
10-04-07, 13:33
Σχετικα με την ανηφορα του γκαραζ,οπως ειπε σωστα και ο Coyot δεν ειναι αναγκη να δωσεις τερμα γκαζι για να βγεις.
Με 1η και 3000 πιστευω ανεβαινει ανετα...
Στο κατω κατω δεν ειναι αναγκη να βαλεις και 2α στην ανηφορα,ανεβα την με 1η και με λιγοτερα χιλιομετρα.

Σχετικα με το ποση ωρα χρειαζεται το καθε λαδι,ειναι σχετικο αναλογα με το ιξωδες,την πιεση,κλπ...
Συνηθως παντως ενα 10-15λεπτο ειναι οριακα αρκετο.
Κατω απο 10λεπτο παντως πολυ σπανια να εχει φτασει.

Παντα μιλαω για συνθηκες κινησης ανοιχτου δρομου,δηλαδη με 60+ χλμ.
Σε συνθηκες πολης/μποτιλιαρισματος το 20λεπτο το θελει σιγουρα,ιδιαιτερα αν ειναι και χειμωνας.

Σχετικα με τα οργανα θερμοκρασιας και πιεσης,παντα ειναι απαραιτητα δυστυχως ολα αυτα εκπιπτουν στον βωμο του κοστους.:confused:


Οσο για την αυτοματη προθερμανση που λεει ο PIPIS,μονο τα πετρελαια εχουν τετοιο φιλε μου και αυτο για να παρει μπροστα καθως το πετρελαιο παγωνει τον χειμωνα.;)
Ζεσταμα θελουν ολα τα μοτερ,ανεξαρτητως τυπου ή ρυθμου περιστροφης,εκτος και αν μιλαμε για διχρονα(που και αυτα εχουν καποιες ιδιαιτεροτητες).

Σχετικα με το 2λεπτο στο ρελαντι μετα το σκισιμο,σιγουρα θελει αλλα για να μειωθουν τα θερμικα φορτια στο μοτερ και οχι για να κατσει το λαδι.

yiorgoos
10-04-07, 19:29
αυτο που λενε οτι το αμαξι πρεπει εν κινησει να ζεστενετε
ειναι καλητερο η χειροτερο?

Coyot
10-04-07, 22:04
αυτο που λενε οτι το αμαξι πρεπει εν κινησει να ζεστενετε
ειναι καλητερο η χειροτερο?

Αυτό λέμε, "εν κινήσει".
Ρελαντί άγκαζοι μόνο για 1 λεπτό (άντε 2 σε βαρυχειμωνιά)
Μετά γλυκειά έως νορμάλ οδήγηση για 10+λεπτά, ή τέλος πάντων μέχρι να πάει το λάδι στους 90+ βαθμούς, οπότε είναι έτοιμο για τυχόν σκίσιμο.

Speedy
10-04-07, 22:12
Σχετικα με την ανηφορα του γκαραζ,οπως ειπε σωστα και ο Coyot δεν ειναι αναγκη να δωσεις τερμα γκαζι για να βγεις.
Με 1η και 3000 πιστευω ανεβαινει ανετα...
Στο κατω κατω δεν ειναι αναγκη να βαλεις και 2α στην ανηφορα,ανεβα την με 1η και με λιγοτερα χιλιομετρα.

Σχετικα με το ποση ωρα χρειαζεται το καθε λαδι,ειναι σχετικο αναλογα με το ιξωδες,την πιεση,κλπ...
Συνηθως παντως ενα 10-15λεπτο ειναι οριακα αρκετο.
Κατω απο 10λεπτο παντως πολυ σπανια να εχει φτασει.

Παντα μιλαω για συνθηκες κινησης ανοιχτου δρομου,δηλαδη με 60+ χλμ.
Σε συνθηκες πολης/μποτιλιαρισματος το 20λεπτο το θελει σιγουρα,ιδιαιτερα αν ειναι και χειμωνας.

Σχετικα με τα οργανα θερμοκρασιας και πιεσης,παντα ειναι απαραιτητα δυστυχως ολα αυτα εκπιπτουν στον βωμο του κοστους.:confused:


Οσο για την αυτοματη προθερμανση που λεει ο PIPIS,μονο τα πετρελαια εχουν τετοιο φιλε μου και αυτο για να παρει μπροστα καθως το πετρελαιο παγωνει τον χειμωνα.;)
Ζεσταμα θελουν ολα τα μοτερ,ανεξαρτητως τυπου ή ρυθμου περιστροφης,εκτος και αν μιλαμε για διχρονα(που και αυτα εχουν καποιες ιδιαιτεροτητες).

Σχετικα με το 2λεπτο στο ρελαντι μετα το σκισιμο,σιγουρα θελει αλλα για να μειωθουν τα θερμικα φορτια στο μοτερ και οχι για να κατσει το λαδι.



οκ αλλα τα αυτοκινητα δεν εχουν αυτοματη προθερμανση??μονο αυτα που εχεον πετρελαιο εχουν??
το λεω αυτο γιατι σε ολα τα συνεργεια αυτο λενε.

sthom
11-04-07, 08:46
Αυτό λέμε, "εν κινήσει".
Ρελαντί άγκαζοι μόνο για 1 λεπτό (άντε 2 σε βαρυχειμωνιά)
Μετά γλυκειά έως νορμάλ οδήγηση για 10+λεπτά, ή τέλος πάντων μέχρι να πάει το λάδι στους 90+ βαθμούς, οπότε είναι έτοιμο για τυχόν σκίσιμο.

Σωστοοοος!:cheers:

sthom
11-04-07, 08:48
οκ αλλα τα αυτοκινητα δεν εχουν αυτοματη προθερμανση??μονο αυτα που εχεον πετρελαιο εχουν??
το λεω αυτο γιατι σε ολα τα συνεργεια αυτο λενε.

Αν ακους αυτα που λενε οι ελληνες μηχανικοι,θα χρειαστει να αλλαζεις αυτοκινητο καθε 3ετια...:icon11: :(

Κανενα μοτερ δεν εχει αυτοματη προθερμανση λαδιου.:nono:
Μονο τα diesel εχουν αυτοματη προθερμανση πετρελαιου.:)

Coyot
11-04-07, 19:07
O PIPIS εννοεί μάλλον το αυτόματο τσοκ (θαυμάσιο και πολύτιμο). Δε σημαίνει όμως ότι, όταν τελειώσει το αυτόματο τσοκ τη δουλειά του, το λάδι είναι έτοιμο. Είπαμε πότε είναι.

sthom
12-04-07, 07:59
Το αυτοματο τσοκ ρε παιδια ειναι για να ερθει γρηγοροτερα το μοτερ σε θερμοκρασια λειτουργιας και κυριως για την προστασια του καταλυτη καθως οσο πιο πολυ δουλευει με πλουσια μιγματα(για να ζεσταθει),τοσο περισσοτερο καταπονειται και ο καταλυτης.

matrixlord
23-04-07, 11:35
Παντα μιλαω για συνθηκες κινησης ανοιχτου δρομου,δηλαδη με 60+ χλμ.
Σε συνθηκες πολης/μποτιλιαρισματος το 20λεπτο το θελει σιγουρα,ιδιαιτερα αν ειναι και χειμωνας.[/B]

Εδώ θα διαφωνίσω μαζί σου! Αν εισαι σε μποτιλιάρισμα με το σταμάτα ξεκίνα, ειδικά με τα βαριά αυτοκίνητα της BMW, το αυτοκίνητο ζεστένεται εξαιρετικά γρήγορα! 2-3 λεπτά...

Επίσης να ρωτήσω κάτι άλλο! Ο κινητήρας μου ακούγεται πολύ υγειής και δεν παρουσιάζει το αυτοκίνητο κανα σύμπτωμα που να δίνει χαμόγελο στο παλιατζή της γειτωνιάς. Μετά απο σκίσημο, όταν το σβήνω ακούω μεταλληκούς ήχους απο τον κινητήρα και την εξάτμηση. Σαν χτυπάω το νύχι μου στην λαμαρίνα...

Fanis
23-04-07, 11:51
.....Μετά απο σκίσημο, όταν το σβήνω ακούω μεταλληκούς ήχους απο τον κινητήρα και την εξάτμηση. Σαν χτυπάω το νύχι μου στην λαμαρίνα...

Φυσιολογικό...αυτό που ακούς είναι η συστολή των μετάλλων. ;)

sthom
23-04-07, 12:02
Εδώ θα διαφωνίσω μαζί σου! Αν εισαι σε μποτιλιάρισμα με το σταμάτα ξεκίνα, ειδικά με τα βαριά αυτοκίνητα της BMW, το αυτοκίνητο ζεστένεται εξαιρετικά γρήγορα! 2-3 λεπτά...

Τωρα τι σχεση εχει το βαρος του αυτοκινητου με το ζεσταμα του μοτερ,μονο εσυ το ξερεις...:shakehead

Επισης ο μοναδικος λογος που το μοτερ θα μπορουσε να ζεσταθει γρηγοροτερα στην κινηση ειναι η ελλειπης ψυξη και τιποτα αλλο απολυτως.;)

matrixlord
23-04-07, 13:00
Τωρα τι σχεση εχει το βαρος του αυτοκινητου με το ζεσταμα του μοτερ,μονο εσυ το ξερεις...:shakehead

Επισης ο μοναδικος λογος που το μοτερ θα μπορουσε να ζεσταθει γρηγοροτερα στην κινηση ειναι η ελλειπης ψυξη και τιποτα αλλο απολυτως.;)

Έχει να κάνει με το γεγονός οτι κουβαλάει μεγαλύτερο φορτίο σε σχέση με ένα saxoralo άρα και μεγαλύτερη προσπάθεια απο τον κινητήρα για να κινήσει το σκάφος. Ειδικά στην εκκίνηση που είναι το περισσότερο ζόρι για τον κινητήρα. Όσο για την ελλειπής ψήξη προφανώς βοηθάει και αυτό. Το αποτέλεσμα είναι ένα! Στην κίνηση(μποτιλιάρισμα) το αυτοκίνητο ζεστένεται γρηγορότερα.

sthom
23-04-07, 13:28
Ναι αλλα ενα αυτοκινητο βαρους 900 κιλων δεν εχει και 19-20 κιλα ροπη που εχουν τα περισσοτερα 2λιτρα,οποτε ατοπο αυτο που λες...:scratchch

Ο μονος λογος που ζεσταινεται πιο γρηγορα ειναι η ελλειπης ψυξη που και παλι αυτη επηρρεαζει αμεσα κυριως το νερο και οχι το λαδι,το οποιο απαιτει σαφως μεγαλυτερο χρονο ζεσταματος.;)

Coyot
23-04-07, 18:30
Ο μονος λογος που ζεσταινεται πιο γρηγορα ειναι η ελλειπης ψυξη που και παλι αυτη επηρρεαζει αμεσα κυριως το νερο και οχι το λαδι,το οποιο απαιτει σαφως μεγαλυτερο χρονο ζεσταματος.;)

Aκριβώς.
Γενικά, στην πόλη το νερό τείνει να ζεσταίνεται περισσότερο από το λάδι, ενώ σε σκίσιμο σε ανοιχτό δρόμο το λάδι τραβάει την ανηφόρα, ενώ το νερό... cool (κυριολεκτικώς).
Επαναλαμβάνω την αναγκαιότητα του θερμόμετρου λαδιού για οποιονδήποτε ενδιαφέρεται / αγαπά / σκίζει / έχει βάλει το χέρι στην τσέπη βαθιά /, για το αυτοκίνητό του.

matrixlord
24-04-07, 07:36
Πρώτον δεν αναφαιρόμουν στα δίλιτρα αλλά στα 316 που έχουν περίπου 1350 κιλά βάρος. Ένα σαξόραλο δεν ξεπερνάει τα 1000. Δοκιμάσε κάτι άλλο για να πειστείς για αυτό που λέω πάντως. Μετά απο κρύωμα του κινητήρα, δηλ 4 ώρες τουλάχιστον σβηστός, βάλε μπρός και χωρίς να βάλεις ταχύτητα πάτα γκάζι μέχρι τις 4000 συνεχόμενα όμως και όχι πάνω κάτω αλλά σταθερά. Μην μου πεις ότι το αυτοκίνητο σε αυτήν την περίπτωση έχει σωστή ψύξη. Κράτα χρόνο να δεις πόση ώρα θέλει να φτάσει ο δείκτης στην μέση. Τώρα περίμενε να κρυώσει ο κινητήρας. Ξανα βάλε μπρός και πήγαινε μια βόλτα με κανα 2-3 σταμάτα-ξεκίνα και με στροφές όχι πάνω απο 4000. Ξαναμέτρα τον χρόνο που θα κάνει να πάει στην μέση ο δείκτης. Σε αυτήν την περίπτωση η ψύξη όσον αφορά τον αέρα είναι καλύτερη αλλά ο κινητήρας ζεστένεται πιο γρήγορα.

Στην πράξη αυτό εξηγείται γιατί ο κινητήρας για να φτάσει τις 4000 στροφές απαιτεί την καύση μεγαλύτερης ποσότητας βενζίνης-αέρα αν είναι σε κίνηση λόγω του ότι πρέπει να σηκώσει όλο το αυτοκίνητο και όχι μόνο τον στρόφαλο! Είναι οτι η περισσότερη καύση προκαλεί και θερμότητα και ζεστένεται πιο γρήγορα.

sthom
24-04-07, 09:21
Ε,απο οτι καταλαβαινεις,αυτο που περιγραφεις ειναι θεμα φορτιου στο μοτερ και οχι κατι αλλο...

Ετσι οπως το λες ειναι σαν να βαλεις μπροστα και να πας να ανεβεις μια ανηφορα που υπο κανονικες συνθηκες την ανεβαινεις με 2α,να ξεκινησεις να την ανεβεις με 4η.

Λογω των μεγαλων φορτιων(οχι βαρους!!!) στο μοτερ,λογικο ειναι να ανεβει η θερμοκρασια γρηγοροτερα.

Μεσα στην πολη λογω του οτι εισαι σταματα-ξεκινα τα φορτια μεχρι να αποκτησει επιταχυνση το αυτοκινητο,ειναι μεγαλυτερα απο το να κινεισαι σταθερα με 50 χλμ,οποτε για αυτο και παρατηρεις να ανεβαινει γρηγοροτερα η θερμοκρασια.

Οπως ομως ειπε πολυ σωστα και ο Coyot,απο την στιγμη που δεν εχεις ενδειξη θερμοκρασιας λαδιου,απο που περιμενεις να καταλαβεις αν εχει ζεσταθει το λαδι ή οχι;

Στο κατω-κατω στο εξηγησε το παιδι,στο ταξιδι το λαδι βραζει και το νερο ειναι σε πολυ νορμαλ επιπεδα.

matrixlord
24-04-07, 10:30
Το φορτίο που λες είναι συνέπεια του βάρους του αυτοκινήτου γιαυτό βλέπεις το μοτερ να ζορίζεται λίγο παραπάνω αν βάλεις μεγαλύτερες ζάντες ή πολύ παραπάνω αν βάλεις 6 άτομα μέσα! Μην γελάτε! Λεωφορείο το έχω κάνει το coupe! Απο ότι κατάλαβα μιλάμε για το ίδιο πράγμα!

sthom
24-04-07, 11:17
Το φορτιο που λες,λεγεται φορτιο στο μοτερ και οριζεται ως αδρανεια που πρεπει να υπερνικησει το μοτερ προκειμενου να κινησει το αμαξωμα.

Το φορτιο δεν ειναι μονο βαρος,μπορει να ειναι ανηφορα,αντιθετος ανεμος,μεγαλα ζαντολαστιχα οπως λες,κλπ...

Μαλλον εννοουμε το ιδιο πραγμα απλα το αντιλαμβανεσαι αλλιως.:cheers:

Η ουσια ειναι οτι οντως οταν ενα μοτερ λειτουργει υπο φορτιο(γενικος ορος) αυτονοητο οτι ζοριζεται περισσοτερο για να ανεβασει στροφες αρα και οι θερμοκρασιες θα ειναι μεγαλυτερες.

Παρολα αυτα καλο ειναι οσο το μοτερ ειναι κρυο να μην το ζοριζουμε ετσι,ειτε επιλεγοντας μεγαλες σχεσεις στο κιβωτιο εχωντας ταυτοχρονα λιγα χιλιομετρα,ειτε ξεκινωντας με 2α μεσα στην πολη,κλπ καθως οι φθορες ειναι αυξημενες ιδιαιτερα οταν η θερμοκρασια λαδιου και νερου ειναι χαμηλα.

onyx
24-04-07, 12:59
Λέγεται ότι το 85% της φθοράς των κινητήρων συμβαίνει στα πρώτα δευτερόλεπτα λειτουργίας τους, ειδικά από κρύο ξεκίνημα.
Τότε τα λάδια είναι πεσμένα οπότε κάποια μέρη θα λειτουργήσουν με ό,τι λάδι έχει μείνει. Άρα σημαντικό το λάδι να αφήνει ένα λεπτό αλλά ισχυρό φίλμ και βέβαια δεν το ζορίζουμε μέχρι να πάει παντού λαδάκι. Όμως ο κύριος λόγος είναι ο επόμενος.
- όταν ο κινητήρας κρυώνει δημιουργείται υγρασία. Αυτή η υγρασία με τα αέρια της αρχικής καύσης γίνεται θειικό οξύ το οποίο είναι ιδιαίτερα διαβρωτικό για τα μέταλλα. (ειδικά αν έχεις επίστρωση Nicasil το αυξημένο θείο στις βενζίνες το καταστρέφει και έτσι χαλάσανε αρκετές από τις πρώτες Ε39 που είχανε τέτοια επίστρωση σε περιοχές όπου η βενζίνη είχε πολύ θείο. Η BMW μετά έβαλε σιδερένια χιτώνια ή και σιδερένιο μπλοκ) Αυτός μάλιστα είναι και ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει εκτός από τα μέταλλα του κινητήρα και το χρόνο ζωής των λαδιών. Η υγρασία και τέτοια κακά οξέα καταστρέφουν και το λάδι που προστατεύει τον κινητήρα. Σε πειράματα σε κινητήρες που δεν προλάβαιναν να κρυώσουν το λάδι διατηρούσε τις ιδιότητές του για πάνω από 50.000χλμ! Το λάδι λοιπόν δεν φθείρεται από τα χιλιόμετρα αλλά από τα κρύα ξεκινήματα. Αντίθετα αφού ζεσταθεί το λάδι και εφόσον επαρκεί για τις ανάγκες του κινητήρα το στροφάρισμα δεν το φθείρει και τόσο. Το πρόβλημα τότε σπάνια είναι το λάδι (εφόσον υπάρχει και είναι κατάλληλων προδιαγραφών) αλλά περισσότερο το ζύγισμα των κινούμενων μερών που αν λειτουργούν εκτός προδιαγραφών κινούνται έκκεντρα και ξεκολλάνε το φιλμ του λαδιού.... Γενικά αν κάτι πάει στραβά και σε κάποιο σημείο δεν πάει λάδι συχνά αρκούνε λίγα μόνο δευτερόλεπτα σε φορτίο για να αστοχήσει (σπάσει κολλήσει)... δεν χρειάζονται μέρες εβδομάδες χρόνια... Όπως μπορεί εύκολα να συμβεί βάζοντας σλικ λάστιχα, τότε οι μεγάλες πλευρικές επιταχύνσεις μπορεί να διώχνουν το λάδι στην μία πλευρά και να μην το αρπάζει η αντλία οπότε ο κινητήρας λειτουργεί χωρίς λάδι... (εξαρτάται από το αυτοκίνητο και το πού ειναι η αντλία κλπ. Πάντως ο 1,8 της Toyota όταν μπήκε στην Elise απέκτησε τέτοιοι πρόβλημα)
Μόλις πάρει μπρός λοιπόν καλό είναι να περιμένουμε μερικά δευτερόλεπτα 15 ως 30 το πολύ για να πάει λάδι παντού αλλά και να αυξηθεί η θερμοκρασία του θαλάμου καύσης και να σταθεροποιηθεί η καύση οπότε και θα απαλλαγούμε από τις οξειδωτικές ουσίες. Πρακτικά είναι ο χρόνος μέχρι να βάλεις ζώνη, ακουμπήσεις κινητό, κλειδώσεις πόρτες κλπ. Μετά όμως ξεκινάμε, δεν καθόμαστε ακίνητοι. Εν κινήσει και όχι σβέλτα μέχρι να ζεσταθεί το λάδι ζεσταίνεται ομοιόμορφα ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων, το διαφορικό και τα φρένα οπότε είναι πολύ καλύτερα ΄προετοιμασμένα όλα να δεχτούν φόρτιση. Οι μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας είναι κακό γιατί μπορεί να προκαλέσουν τοπικά εστιακά φορτία άρα και μικρομετακινήσεις, ρωγμές κλπ.

sthom
24-04-07, 13:31
Πολυ ωραιος γιατρε μου!:bowdown:

Chalyps
24-04-07, 14:45
onyx respect...:bowdown:

Coyot
24-04-07, 18:22
Να επισημάνω, από το έξοχο ποστ του Όνυχος, ότι πράγματι το κριτήριο αλλαγής λαδιών είναι οι κρύες (σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, δηλαδή να μην έχει δουλέψει για λίγες ώρες ο κινητήρας) εκκινήσεις.
Αν κάθε φορά που βάζεις μπρος κάνεις 1000 χλμ στην καθισιά σου πριν σβήσεις, το λάδι αντέχει για απίθανο αριθμό χιλιομέτρων.

Άλλος παράγων φθοράς λαδιού και κινητήρα είναι το σβήσιμο πριν προλάβει να "κάψει" το λάδι (να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, ήτοι 90+).

Κοινώς, ο θάνατος του μοτέρ και του λαδιού λέγεται "σπίτι-γραφείο-σούπερ μάρκετ-σχολείο" (αν κάθε σκέλος διαρκεί λιγότερο από 15 λεπτά) και όχι το σωστά προετοιμασμένο σκίσιμο.

matrixlord
25-04-07, 07:19
Παιδιά αυτό κάποια στιγμή πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε! Αλλάζεις λάδια ζεστά ή κρύα? Ή αναλόγως το αυτοκίνητο?

sthom
25-04-07, 10:34
Κατα προτιμηση κρυα καθως με ζεστο μοτερ τα λαδια ειναι σαφως πιο ρευστα,το φιλμ πιο λεπτο,οι διαστολες στο μοτερ μεγαλες και τα ελαχιστα λεπτα που το μοτερ θα χασει τα λαδια του μεχρι να βαλουμε καινουργια ισως ειναι βασικα για καποια κινουμενα τμηματα(βλεπε στοφαλος)...

crazy_beaver
23-05-07, 00:28
πολυ χρησιμες πληροφοριες κ πολυ σωστες!!!!

YAziDis
24-03-09, 16:04
Έλα ένα up!!!

Πολύ σημαντικό thread που πρέπει να βρίσκεται ψιλά!!

Μου λύσατε αρκετές απορίες πάντως.. Μπράβο στα παιδιά έστω και καθηστεριμένα.