PDA

Επιστροφή στο Forum : Οδηγιες αλλαγης μπουζι


Cabriolakias
01-05-07, 14:00
Σε αυτο το thread θα δουμε αναλυτηκα πως μπορουμε μονοι μας να αλλαξουμε ευκολα τα μπουζι στο αυτοκινητο μας... (Πειραματοζωο ενα Ε36 2,0λτ Μ52)



1)Τα εργαλεια που θα χρησιμοποιησυμε ειναι μια καστανια με μεγαλη προεκταση και μικρη συν σπαστο καριδακι μπουζοκλειδο 16αρι και αλλο ενα καρυδακι 10ρακι... επισης ενα κατσαβιδι ισιο ...(Εικονα 1)

2)Βγαζουμε προσεκτηκα τα κλιπς απο το προστατευτηκο καπακι του μοτερ και την ταπα της εισαγωγης λαδιου...(Εικονα 2 και 2,1)

3)Ξεβηδωνουμε με το καριδακι νουμερο 10 τις δυο διαγωνιες βιδες της λεγομενης ''πιπας'' οπως επισης ξεκλιψαρουμε την φισα ρευματος....(Εικονα 3 και 3,1)

4)Βγαζουμε την ''πιπα και εχουμε πλεον οπτικη επαφη με το μπουζι... (Εικονα 4)

5)Βαζουμε την καστανια με τις προεκτασεις και το μπουζοκλιδο νουμερο 16 και ξεβιδωνουμε το παλεο μπουζι...

6)Τοποθετουμε πανο στο μπουζοκλειδο το νεο μπουζι (στην περιπτωση μας bosch FGR7DQP για Ε36 316,318,320,323,325,328)..... (Εικονα 5)

7)Τοποθετουμε πολυ προσεκτηκα το νεο μπουζι στο μοτερ και επιτα βιδωνουμε πολυ προσεκτηκα μην στραβοποιασουμε και χαλασουμε το σπιρωμα... (Εικονα 6)

8)Ξανατοποθετουμε την ''πιπα'' πανω στο μπουζι και την ξαναβιδωνουμε οπως ηταν ...επισης ξανα κουμπωνουμε την φισα... (Εικονα 7)

9)ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Στο τελευταιο μπουζι χρησιμοποιηστε το σπαστο διοτι δεν μπαινει ισια η καστανια! ...(Εικονα 8)

10)Τα αλλαζουμε ολα με τον ιδιο τροπο ξανακουμπωνουμε και ειμαστε ετοιμοι!

Tasulis
09-05-07, 23:40
Οδηγείες

Μήπως????

Geo_3D
10-05-07, 00:14
Οδηγείες

Μήπως????

Oδηγιες,μηπως?????;)

Cabriolakias
10-05-07, 00:44
Ουπς παιδες χιλια συγνωμη το ξεχασα...αυριο κι ολας θα βαλω φωτο και οδηγειες...χιλια συγνωμη και παλι απο ολο το φορουμ!!!

teothekid
10-05-07, 01:01
Eεε ναι δεν βαζεις και τπτ για τα γ@μοφαναρια Ε46 ρε Ντινο πως στο διαολο ανοιγουν για να βαλω τα γ@μοangel? ειμαστε λιγο χαζοι εμεις και δεν το κατεχουμε το αθλημα ''αν δεν ησασταν αυτος που ειστε, ποιος θα θελατε να ειστε?- μα φυσικα οι πολυξεροι του bmw motorsport''. φυσικα Ντινο αυτο ξερεις για ποιους ητανε............see you lazer

Cabriolakias
12-12-07, 00:02
Ετοιμο και δαυτο! ξεθαψινκ λεμε επιτελους χιλια συγνωμη για την καθηστερηση!!!

konas
12-12-07, 00:14
Μπραβο ρε Ντινο. Παντα χρησιμα ποστς

Cabriolakias
12-12-07, 08:41
Ευχαρηστω ΚΟΝΑΣ...

Cabriolakias
12-12-07, 11:04
Επισης να πω οτι ειχα επανω μπουζι ιριδιου τα οποια υποτιθεται οτι ηταν καλυτερα και τα αλλαξα με τετρακιδα πλατινα και μπορω να πω οτι συμπεριφεροναται πολυ καλυτερα.....

saikoE39
12-12-07, 14:24
Επισης να πω οτι ειχα επανω μπουζι ιριδιου τα οποια υποτιθεται οτι ηταν καλυτερα και τα αλλαξα με τετρακιδα πλατινα και μπορω να πω οτι συμπεριφεροναται πολυ καλυτερα.....

:+1:
..........
Την μπαρα την εβγαλες..?????

Cabriolakias
12-12-07, 14:36
:+1:
..........
Την μπαρα την εβγαλες..?????

Οχι μαν...απλα την ξεμπαξα για να αλλαξω τα μπουζι ποιο ανετα...

Cabriolakias
13-12-07, 08:29
Eεε ναι δεν βαζεις και τπτ για τα γ@μοφαναρια Ε46 ρε Ντινο πως στο διαολο ανοιγουν για να βαλω τα γ@μοangel? ειμαστε λιγο χαζοι εμεις και δεν το κατεχουμε το αθλημα ''αν δεν ησασταν αυτος που ειστε, ποιος θα θελατε να ειστε?- μα φυσικα οι πολυξεροι του bmw motorsport''. φυσικα Ντινο αυτο ξερεις για ποιους ητανε............see you lazer

:ban:Ι know man.....I know.......:ban:

BILL007
13-12-07, 09:56
Ωραίο tutorial...Βέβαια χρήσιμο θα ήταν να μας δείξει κάποιος και για Ε46 γιατί εκεί αλλάζουν κάπως τα πράγματα απότι έχω παρατηρήσει...Πάντως μπράβο!:D

Strax
14-12-07, 09:31
Επίσης θα ήθελα να προτείνω και κάτι ακόμα.

Επειδή έχει σημασία η δύναμη με την οποία θα σφίξει κανείς τα μπουζί, καλό θα ήταν να το κάνει πρώτα μερικές φορές με δυναμόκλειδο, έτσι ώστε να αποκτήσει μια εμπειρία της τάξης μεγέθους της δύναμης που απαιτείται για το ιδανικό σφίξιμο.

Ακόμα καλύτερο θα ήταν να το κάνει συνεχώς με δυναμόκλειδο.

Cabriolakias
14-12-07, 10:22
Επίσης θα ήθελα να προτείνω και κάτι ακόμα.

Επειδή έχει σημασία η δύναμη με την οποία θα σφίξει κανείς τα μπουζί, καλό θα ήταν να το κάνει πρώτα μερικές φορές με δυναμόκλειδο, έτσι ώστε να αποκτήσει μια εμπειρία της τάξης μεγέθους της δύναμης που απαιτείται για το ιδανικό σφίξιμο.

Ακόμα καλύτερο θα ήταν να το κάνει συνεχώς με δυναμόκλειδο.

:+1: Πολυ σωστα! καλυτερο ειναι για καποιον να το κανει με δυναμοκλειδο εκτος απο κεινους που εχουν κοψει απειρες βιδες και εχουν κλοτσισει απειρα σπιροματα οποτε πλεον εχουν χερι δυναμοκλειδο....:smokin:

Cabriolakias
18-12-07, 17:14
Ωραίο tutorial...Βέβαια χρήσιμο θα ήταν να μας δείξει κάποιος και για Ε46 γιατί εκεί αλλάζουν κάπως τα πράγματα απότι έχω παρατηρήσει...Πάντως μπράβο!:D

Ειναι σχεδον το ιδιο πραγμα το πολυ πολυ (δεν εχω ιδεα) να αλλαζουν τα νομερα απο τις βιδες κλπ....

babisbabou
18-12-07, 17:59
Οδηγίες και photo's, πολύ ωραίος ο οδηγός σου ;-)

Cabriolakias
19-12-07, 14:11
Οδηγίες και photo's, πολύ ωραίος ο οδηγός σου ;-)

θανκ γιου μαν.......(σορυ για τα ενγγλικρις)χεχεχεχεχε

Cabriolakias
22-02-08, 13:29
:+1:
..........
Την μπαρα την εβγαλες..?????

Τωρα πλεον την εχω ξεμπαξει τελειως την μπαρα και θα την μπαζω μονο για καμια πιστα μαν...

melodic
22-02-08, 14:18
Σε αυτο το thread θα δουμε αναλυτηκα πως μπορουμε μονοι μας να αλλαξουμε ευκολα τα μπουζι στο αυτοκινητο μας... (Πειραματοζωο ενα Ε36 2,0λτ Μ52)



1)Τα εργαλεια που θα χρησιμοποιησυμε ειναι μια καστανια με μεγαλη προεκταση και μικρη συν σπαστο καριδακι μπουζοκλειδο 16αρι και αλλο ενα καρυδακι 10ρακι... επισης ενα κατσαβιδι ισιο ...(Εικονα 1)

2)Βγαζουμε προσεκτηκα τα κλιπς απο το προστατευτηκο καπακι του μοτερ και την ταπα της εισαγωγης λαδιου...(Εικονα 2 και 2,1)

3)Ξεβηδωνουμε με το καριδακι νουμερο 10 τις δυο διαγωνιες βιδες της λεγομενης ''πιπας'' οπως επισης ξεκλιψαρουμε την φισα ρευματος....(Εικονα 3 και 3,1)

4)Βγαζουμε την ''πιπα και εχουμε πλεον οπτικη επαφη με το μπουζι... (Εικονα 4)

5)Βαζουμε την καστανια με τις προεκτασεις και το μπουζοκλιδο νουμερο 16 και ξεβιδωνουμε το παλεο μπουζι...

6)Τοποθετουμε πανο στο μπουζοκλειδο το νεο μπουζι (στην περιπτωση μας bosch FGR7DQP για Ε36 316,318,320,323,325,328)..... (Εικονα 5)

7)Τοποθετουμε πολυ προσεκτηκα το νεο μπουζι στο μοτερ και επιτα βιδωνουμε πολυ προσεκτηκα μην στραβοποιασουμε και χαλασουμε το σπιρωμα... (Εικονα 6)

8)Ξανατοποθετουμε την ''πιπα'' πανω στο μπουζι και την ξαναβιδωνουμε οπως ηταν ...επισης ξανα κουμπωνουμε την φισα... (Εικονα 7)

9)ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Στο τελευταιο μπουζι χρησιμοποιηστε το σπαστο διοτι δεν μπαινει ισια η καστανια! ...(Εικονα 8)

10)Τα αλλαζουμε ολα με τον ιδιο τροπο ξανακουμπωνουμε και ειμαστε ετοιμοι!




Μπραβο για την προσπαθεια σου αλλα!!! εχω μερικες παρατηρησεις.... Η γνωμη μου ειναι
οτι αυτο δεν ειναι ενα κοινο do it your self που μπορει να το κανει ο καθενας που εχει αγορασει καρυδακια απο το πρακτηκερ!!! Αλλο να βαλουμε μια αλοιφη στο αμαξι (που ο φανοποιος θα μας επερνε τρελα λεφτα ενω μονοι μας το κανουμε με λιγα χρηματα και ιδιο αποτελεσμα και ευχαριστηση εργασιας(το πιο σημαντικο για μενα) και αλλο μπουζι που πολλα συνεργεια δεν χρεωνουν να στα αλλαξουν!!!

Αν σε εβλεπα να βαζεις σπαστο στα μπουζι μου θα γινομασταν απο 2 χωρια χωριατες.... ειναι τελειος λαθος!!! Επισης και η καστανια (θελει χρονια εμπειριας το καλητερο ειναι μανελα(η ροπη που ασκειτε ειναι καλητερη) η δυναμοκλειδο οπως ειπε ο Στρατος:+1:(ουτε στην αντιπροσωπια δεν το εχουν αλλα λεμε τωρα) (με αεροκλειδο εχω δει να τα βαζουν) το θεμα ειναι οτι η εικονα 8 ειναι λαθος και ηταν ο λογος του Post Μου!!!

ακομα παιζει ρολο στο σφηξημο η θερμοκρασια του μοτερ ....+οτι μπορει να γινει ευκολα ζημια με μεγαλος κοστος επισκευης....Για αυτο προτηνω να μην τα αλλαζει κανεις μονος του!!! Αν σπασει το μπουζι την εχεις πατησει!!! Αν το σπασει το μπουζι στο συνεργειο ο μαστορας αυτος εχει ευθηνη (να λυσει καπακι)....
τελος μπορει το μπουζι να πεσει κατο να χαλασει το διακενο-το σπειρωμα να μην ειναι καλο και να νομιζουμε οτι το σφηξαμε τερμα ενω να εχει ακομα 15 βολτες ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ!
(δεν πρεπει ο καθενας να ασχολητε με τα μπουζι)

Εντελως φιλικα melodic (μην το παρεις προσωπηκα)

ps το καλητερο μπουζι για το μοτερ σου ειναι το ΒΚR6QUP NKG.... 4ΑΚΙΔΟ ΠΛΑΤΙΝΑ...

Cabriolakias
22-02-08, 15:23
Μπραβο για την προσπαθεια σου αλλα!!! εχω μερικες παρατηρησεις.... Η γνωμη μου ειναι
οτι αυτο δεν ειναι ενα κοινο do it your self που μπορει να το κανει ο καθενας που εχει αγορασει καρυδακια απο το πρακτηκερ!!! Αλλο να βαλουμε μια αλοιφη στο αμαξι (που ο φανοποιος θα μας επερνε τρελα λεφτα ενω μονοι μας το κανουμε με λιγα χρηματα και ιδιο αποτελεσμα και ευχαριστηση εργασιας(το πιο σημαντικο για μενα) και αλλο μπουζι που πολλα συνεργεια δεν χρεωνουν να στα αλλαξουν!!!

Αν σε εβλεπα να βαζεις σπαστο στα μπουζι μου θα γινομασταν απο 2 χωρια χωριατες.... ειναι τελειος λαθος!!! Επισης και η καστανια (θελει χρονια εμπειριας το καλητερο ειναι μανελα(η ροπη που ασκειτε ειναι καλητερη) η δυναμοκλειδο οπως ειπε ο Στρατος:+1:(ουτε στην αντιπροσωπια δεν το εχουν αλλα λεμε τωρα) (με αεροκλειδο εχω δει να τα βαζουν) το θεμα ειναι οτι η εικονα 8 ειναι λαθος και ηταν ο λογος του Post Μου!!!

ακομα παιζει ρολο στο σφηξημο η θερμοκρασια του μοτερ ....+οτι μπορει να γινει ευκολα ζημια με μεγαλος κοστος επισκευης....Για αυτο προτηνω να μην τα αλλαζει κανεις μονος του!!! Αν σπασει το μπουζι την εχεις πατησει!!! Αν το σπασει το μπουζι στο συνεργειο ο μαστορας αυτος εχει ευθηνη (να λυσει καπακι)....
τελος μπορει το μπουζι να πεσει κατο να χαλασει το διακενο-το σπειρωμα να μην ειναι καλο και να νομιζουμε οτι το σφηξαμε τερμα ενω να εχει ακομα 15 βολτες ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ!
(δεν πρεπει ο καθενας να ασχολητε με τα μπουζι)

Εντελως φιλικα melodic (μην το παρεις προσωπηκα)

ps το καλητερο μπουζι για το μοτερ σου ειναι το ΒΚR6QUP NKG.... 4ΑΚΙΔΟ ΠΛΑΤΙΝΑ...
Εχεις απολυτο δικιο μαν σε αυτα που λες... απλα επιδη εχω κοψει απο τα 13 μου απειρες βιδες το χερι πλεον εχει καταντησει δυναμοκλιδο... δεν εφτιαξα το θρεντ για να το κανει οποιος δηποτε αλλα απλα αν καποιος θελει η εστω να ξερει την διαδικασια...παντως +1 γιατι με το ποστ σου ισως γλυτωσουν καποια μοτερ...

EVANGELOS
22-02-08, 20:19
Σε αυτο το thread θα δουμε αναλυτηκα πως μπορουμε μονοι μας να αλλαξουμε ευκολα τα μπουζι στο αυτοκινητο μας... (Πειραματοζωο ενα Ε36 2,0λτ Μ52)



1)Τα εργαλεια που θα χρησιμοποιησυμε ειναι μια καστανια με μεγαλη προεκταση και μικρη συν σπαστο καριδακι μπουζοκλειδο 16αρι και αλλο ενα καρυδακι 10ρακι... επισης ενα κατσαβιδι ισιο ...(Εικονα 1)

2)Βγαζουμε προσεκτηκα τα κλιπς απο το προστατευτηκο καπακι του μοτερ και την ταπα της εισαγωγης λαδιου...(Εικονα 2 και 2,1)

3)Ξεβηδωνουμε με το καριδακι νουμερο 10 τις δυο διαγωνιες βιδες της λεγομενης ''πιπας'' οπως επισης ξεκλιψαρουμε την φισα ρευματος....(Εικονα 3 και 3,1)

4)Βγαζουμε την ''πιπα και εχουμε πλεον οπτικη επαφη με το μπουζι... (Εικονα 4)

5)Βαζουμε την καστανια με τις προεκτασεις και το μπουζοκλιδο νουμερο 16 και ξεβιδωνουμε το παλεο μπουζι...

6)Τοποθετουμε πανο στο μπουζοκλειδο το νεο μπουζι (στην περιπτωση μας bosch FGR7DQP για Ε36 316,318,320,323,325,328)..... (Εικονα 5)

7)Τοποθετουμε πολυ προσεκτηκα το νεο μπουζι στο μοτερ και επιτα βιδωνουμε πολυ προσεκτηκα μην στραβοποιασουμε και χαλασουμε το σπιρωμα... (Εικονα 6)

8)Ξανατοποθετουμε την ''πιπα'' πανω στο μπουζι και την ξαναβιδωνουμε οπως ηταν ...επισης ξανα κουμπωνουμε την φισα... (Εικονα 7)

9)ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Στο τελευταιο μπουζι χρησιμοποιηστε το σπαστο διοτι δεν μπαινει ισια η καστανια! ...(Εικονα 8)

10)Τα αλλαζουμε ολα με τον ιδιο τροπο ξανακουμπωνουμε και ειμαστε ετοιμοι!




Ντίνο πρέπει το σφήξιμο των μπουζί να γίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ με δυναμόκλειδο ...

Οπότε πρέπει να βρείς τις σωστές ροπές σύσφηξης ...

Η παραμικρή παραπάνω ή παρακάτω σύσφιξη θα οδηγήσει σε λάθος θέση την ακίδα (πιό χαμηλά ή πιο ψηλά) ...

Συνεπώς ΔΕΝ θα έχεις σωστή ανάφλεξη ...

P.S. O πρόεδρος το έχει επισυμάνει αυτό και αν και ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ το τηρούν είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ βασικό

Cabriolakias
22-02-08, 21:41
Ντίνο πρέπει το σφήξιμο των μπουζί να γίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ με δυναμόκλειδο ...

Οπότε πρέπει να βρείς τις σωστές ροπές σύσφηξης ...

Η παραμικρή παραπάνω ή παρακάτω σύσφιξη θα οδηγήσει σε λάθος θέση την ακίδα (πιό χαμηλά ή πιο ψηλά) ...

Συνεπώς ΔΕΝ θα έχεις σωστή ανάφλεξη ...

P.S. O πρόεδρος το έχει επισυμάνει αυτό και αν και ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ το τηρούν είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ βασικό

Βαγγελαρα αυτο δεν το γνωριζα...βεβαια μεχρι στιγμης δεν υπαρχει το παραμικρο προβλημα αλλα θα το βαλω στο προγραμμα να παρω ενα δυναμοκλειδο...:+1:

EVANGELOS
23-02-08, 18:17
... απλα επιδη εχω κοψει απο τα 13 μου απειρες βιδες το χερι πλεον εχει καταντησει δυναμοκλιδο...

Βαγγελαρα αυτο δεν το γνωριζα...βεβαια μεχρι στιγμης δεν υπαρχει το παραμικρο προβλημα αλλα θα το βαλω στο προγραμμα να παρω ενα δυναμοκλειδο...:+1

Nτίναρε ΔΕΝ έχει γίνει δυναμόκλειδο το χέρι σου ... απλά γιατί ποτέ δεν έχεις σφίξει με την προβλεπόμενη ροπή ώστε να καταλάβεις "πόσο σφίξιμο" είναι τα 15 Νm ας πούμε.
Επίσης ανάλογα τη βίδα και την ποιότητα των υλικών τριβής η αίσθηση των 15 Νm είναι διαφορετική.
Το ότι δεν έχεις μέχρι στιγμής πρόβλημα ΔΕ σημαίνει κάτι.
Το να πάρεις δυναμόκλειδο είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ όπως και το να βρείς τις σωστές ροπές σύσφιξης.

stelmaniac
23-02-08, 19:14
Nτίναρε ΔΕΝ έχει γίνει δυναμόκλειδο το χέρι σου ... απλά γιατί ποτέ δεν έχεις σφίξει με την προβλεπόμενη ροπή ώστε να καταλάβεις "πόσο σφίξιμο" είναι τα 15 Νm ας πούμε.
Επίσης ανάλογα τη βίδα και την ποιότητα των υλικών τριβής η αίσθηση των 15 Νm είναι διαφορετική.
Το ότι δεν έχεις μέχρι στιγμής πρόβλημα ΔΕ σημαίνει κάτι.
Το να πάρεις δυναμόκλειδο είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ όπως και το να βρείς τις σωστές ροπές σύσφιξης.

Παιδια ΜΗΝ ΔΥΙΛΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΚΩΝΩΠΑ!!. Εχω αλλαξει 7 αυτοκινητα και πρωτη φορα ακουω για δυναμοκλειδο στην αλλαγη μπουζι.Μπορει βεβαια να κανω και λαθος αλλα σε κανενα συνεργειο δεν εχω δει αλλαγη μπουζι με δυναμοκλειδο.Για το εν λογω εργαλειο γνωριζω οτι χρησιμοποιειται υποχρεωτικα στη συσφιξη της κυλινδροκεφαλης π.χ. οταν αλλαζεται η φλατζα γιατι αν ειναι με ανισες δυναμεις σφιγμενη,η φλατζα θα ξανακαει.

EVANGELOS
23-02-08, 19:36
Παιδια ΜΗΝ ΔΥΙΛΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΚΩΝΩΠΑ!!. Εχω αλλαξει 7 αυτοκινητα και πρωτη φορα ακουω για δυναμοκλειδο στην αλλαγη μπουζι.Μπορει βεβαια να κανω και λαθος αλλα σε κανενα συνεργειο δεν εχω δει αλλαγη μπουζι με δυναμοκλειδο.Για το εν λογω εργαλειο γνωριζω οτι χρησιμοποιειται υποχρεωτικα στη συσφιξη της κυλινδροκεφαλης π.χ. οταν αλλαζεται η φλατζα γιατι αν ειναι με ανισες δυναμεις σφιγμενη,η φλατζα θα ξανακαει.

Το ότι δεν το κάνει το συνεργείο δε σημαίνει ότι είναι σωστό ...

Οι "χαζοαμερικάνοι" πάντως ακολουθούν ευαλαβικά τις οδηγίες ... εκτός αν ΚΑΙ ΕΔΩ ισχύει το ρητό "ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ Η BMW"

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=169959

δες ποστ #11

Don't forget to properly torque the plugs: 18lbs

Επισυνάπτω ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ TIS ... δες τι λέει η BMW και ρώτα το συνεργείο σου "Μαλ@κες είναι στη BMW ????"

stauros772000
23-02-08, 22:23
3(τρεις ) σελιδες για αλλαγη μπουζι.....το ειδαμε κι αυτο......(ειμαι περιεργος να δω ποσες θα μαζευτουν)