PDA

Επιστροφή στο Forum : Πρόβλημα με ωστήρια


Stakaman318is
15-07-07, 23:49
Καλησπέρα σας. Πριν από μία εβδομάδα πήγα για σέρβις στο συνεργείο εμπιστοσύνης μου, που πάω εδώ και χρόνια. Το σέρβις περιελάμβανε τα καθιερωμένα. Φίλτρα (λαδιού, βενζίνης, αέρος), λάδια δικά μου (Valvoline Sun-Gard 15W-50), μπουζί (NGK), δύο ιμάντες (a/c και δυναμό) καθώς επίσης υγρά ψυγείου και φρένων. Φεύγοντας από το συνεργείο έκανα περίπου 10 χιλιόμετρα και έφτασα σπίτι μου. Μετά από περίπου 3 ώρες ξαναμπαίνω στο αυτοκίνητο (το οποίο είχε κρυώσει τελείως) και βάζοντάς το μπρος άκουσα ένα περίεγο κροτάλισμα από τον κινητήρα, το οποίο μάλιστα αυξανόταν όταν ανέβαζα τις στροφές (χρησιμοποιώντας την πεταλούδα του γκαζιού). Ξαναπήγα στο συνεργείο και ο μηχανικός μου μου είπε πως αυτός ο ήχος προέρχεται από τα ωστήρια. Μαρσάροντας τον κινητήρα κι εκείνος και κρατώντας τον σταθερά στις 4 και μετά στις 5 χιλιάδες στροφές, ο ήχος σταμάτησε και ο κινητήρας δούλευε μία χαρά.Μου είπε πως υπάρχει μία περίπτωση να είχε βουλώσει κάποια ωπή που στέλνει λάδι στα ωστήρια και γι' αυτό να ''χτυπάγανε''. Μου είπε να το παρατηρήσω και αν το ξανακάνει να του το ξαναπάω. Μου είπε ότι ίσως χρειαστεί να αλλλάξω ωστήρια. Εγώ τρεις τέσσερεις μέρες που το δούλεψα, ξαναάκουσα τον ίδιο θόρυβο ο οποίος άλλες φορές ήταν πιο έντονος και άλλες φορές πιο ήπιος.Ο ήχος σταματάει, χωρίς να μαρσάρω το αυτοκίνητο, όταν ζεσταθεί ο κινητήρας.
Το θέμα είναι ότι:
Α) Δεν είχα καμία απολύτως ένδειξη πριν,
Β) Βάζω πάντα αυτά τα λάδια στον κινητήρα,
Γ) Έχω κάνει μόνο 110.000 χιλιόμετρα
και μου φαίνεται παράξενο γιατί δεν είχα ξαναακούσει ότι παρουσιάζεται κάποιο τέτοιο πρόβλημα. Το αυτοκίνητο είναι Ε36 με κινητήρα Μ42Β18.
Περιμένω συμβουλές σας και αναφορές παρόμοιων προβλημάτων.

str2004
16-07-07, 00:00
Με ενδιαφερει η οποιαδηποτε απαντηση σας μιας και εχω και εγω τον ιδιο κινητηρα ( πλεον ) ....διχως φυσικα να εχω αυτα τα "φαινομενα" ....Τα λαδια που βαζω εγω ειναι VALVOLINE VR1 10-60 και μπορω να πω πως ο κινητηρας "κελαδαει" στα 108.000 Χλμ που εχει στην δούλεψη του :)

marios daskalakis
16-07-07, 09:09
Εγώ έχω αυτόν τον μεταλικό ήχο, σαν να δουλευει πετρελαιοκινητήρας, περίπου 1 στις 15 εκινήσεις, τώρα με τη ζέστη ακόμη πιο συχνά. Το αυτοκίνητο είναι ενα Ε90 330i με 8000 χλμ. Οταν επικοινώνησα με την αντιπροσωπεία, κάνανε σα να μη είχαν ξαναακούσει τέτοιο πρόβλημα και μου ήπαν να το αφήσω μέσα για να το ακούσουν. Το θέμα είναι πόσο να το αφήσω μέσα τη στιγμή που δεν το κάνει πάντα. Μία αναζήτηση στο διαδίκτυο μου έδειξε ότι είναι πολύ συχνό στα 3 άρια και ότι δεν είναι πρόβλημα αλλά "ιδιαιτερότητα". Από τη στιγμή που δε μου δημιουργεί κάποιο πρόβλημα λειτουργικό, και το μόνο που θίγεται είναι ο εγωισμός μου, αφού το αμάξι κάνει σα χαρχάλι μέχρι να ζεσταθεί, είπα να το αντέξω.

matrixlord
16-07-07, 09:30
Αυτό το πρόβλημα το έχει βγάλει σε ένα φίλο μου με μ40. Δυσκολεύεται να περάσει τις 4.000 στροφές. Βέβαια αυτός έχει κάνει και 230.000 χιλ. Ωστήρια και εκκεντροφόρος(όχι απο την Ελλάδα εννοείται) πάει 300ε, το θέμα είναι οτι εσύ έχεις 2 εκκ. και τα διπλά ωστήρια. Και άλλα 200 τα φτιαχτηκά. Πάμε στα 500ε. Αν μαζί με αυτά αλλάξεις φλάντζα, κάνεις γυάλισμα και αλλάξεις ελατήρια στα πιστόνια. Έχεις ένα καινούριο κινητήρα. Με κανα 1000ρικο. Βέβαια παίρνεις μ44 σε καλή κατάσταση με 1500!

God
16-07-07, 11:10
ΔΕΝ ειναι τα ωστηρια. Πρωτον, το Μ40 ειναι το μονο μοτερ που ειχε τετοιο θεμα και οχι απο τα ωστηρια αλλα απο τα κοκκορακια γιατι βουλωνε το σωληνακι του λαδιου ευκολα. Οποιος το καθαριζε τακτικα δεν ειχε ποτε θεμα. Τα Μ42/Μ44 δεν υπαρχει περιπτωση να χτυπησουν ωστηρια πρωτα, πρωτα θα σου κανει τους εκκεντροφορους 'να'. Δευτερον, τα ωστηρια δεν χτυπανε οποτε γουσταρουν αμα φαγωθουν, χτυπανε ΠΑΝΤΑ. Τριτον, τα ωστηρια παιρνουν μια φορα λαδι, ΠΡΙΝ τα βαλεις στο μοτερ οταν τα αφηνεις ενα βραδυ μεσα σε λαδι. ΔΕΝ θα παρουν λαδι ΠΟΤΕ μεσα τους οσο ειναι μεσα στον κινητηρα και σιγουρα δεν χανουν αυτο που εχουν. Και να μην πηγαινει λαδι σε αυτα, πρωτα θα διαλυσουν εκκεντροφοροι και τα κοκκορακια και οι πατουρες των ωστηριων και μετα τα ωστηρια.

Κατα πασα πιθανοτητα ειναι ειτε καποιο βουλωμενο σωληνακι λαδιου η το λαδι που εβαλες ειναι χοντρο. Εγω πονταρω στο δευτερο, 15-50 λαδι μου φαινεται πολυ χοντρο και μαλιστα με το ιξωδες των Sun Guard, 5-40 βαζω εγω που εχω και συμπιεση στον Θεο. Βαλε ενα 10-40 motul 6100-8100 η ενα Castrol GTX και θα δουμε αν το κανει ακομα. Βεβαια μπορει το is να θελει 15-50, δεν ξερω, αλλα πολυ χοντρο το βρισκω εγω.

Dim77
16-07-07, 12:38
Εγώ έχω αυτόν τον μεταλικό ήχο, σαν να δουλευει πετρελαιοκινητήρας, περίπου 1 στις 15 εκινήσεις, τώρα με τη ζέστη ακόμη πιο συχνά. Το αυτοκίνητο είναι ενα Ε90 330i με 8000 χλμ. Οταν επικοινώνησα με την αντιπροσωπεία, κάνανε σα να μη είχαν ξαναακούσει τέτοιο πρόβλημα και μου ήπαν να το αφήσω μέσα για να το ακούσουν. Το θέμα είναι πόσο να το αφήσω μέσα τη στιγμή που δεν το κάνει πάντα. Μία αναζήτηση στο διαδίκτυο μου έδειξε ότι είναι πολύ συχνό στα 3 άρια και ότι δεν είναι πρόβλημα αλλά "ιδιαιτερότητα". Από τη στιγμή που δε μου δημιουργεί κάποιο πρόβλημα λειτουργικό, και το μόνο που θίγεται είναι ο εγωισμός μου, αφού το αμάξι κάνει σα χαρχάλι μέχρι να ζεσταθεί, είπα να το αντέξω.


Φίλε Μάριε έχεις Ε90 330 (άρα Valvetronic)
Αυτά που λένε για Μ40 κινητήρες δεν έχουν εφαρμογή σε αυτό το μοτέρ.


Επειδή είχα και εγώ (με 2λιτρο Valvetronic) ένα τέτοιο φαινόμενο σε κρύες εκκινήσεις, το έψαξα και τελικά είναι ένα δοχείο ανακύκλωσης που κροταλίζει γιατί στο κρύο ρουφάει από εκεί αέρα στην αρχή μέχρι να ζεσταθεί(Ετσι μου είπαν σε αντιπροσωπεία πριν μερικούς μήνες, και όντως από εκεί ακούγεται ο θόρυβος)

Και επειδή γίνετε χαμός στο φόρουμ με το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργίας εισαγωγής και εκκεντροφόρων (Valvetronic) μην αρχίσουν πάλι μερικοί με τα ''βλαβητρονικ''... :chair: Είναι συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας και χρήσης στη ΚΡΥΑ εκκίνηση.

Πρέπει να το ανέχεσαι στη κρύα εκκίνηση και μετά θα απολαμβάνεις τις χάρες του υπέροχου μοτέρ σου!

stefos
16-07-07, 12:56
Επειδή είχα και εγώ (με 2λιτρο Valvetronic) ....

Είχες?? Θες να μοιραστείς κάτι μαζί μας Δημήτρη???

Dim77
16-07-07, 13:01
Είχες?? Θες να μοιραστείς κάτι μαζί μας Δημήτρη???


:icon18: χιχι
:embarassm εεε...ακόμα το έχω!! εκ παραδρομής το ''είχα'' :D

stefos
16-07-07, 13:05
Α! Είπα και εγώ....

marios daskalakis
16-07-07, 13:22
Ευχαριστώ πολύ Dim 77 για την πληροφόρηση. Ιδιο θόρυβο έχω διαβάσει ότι κάνει και το Μ5 κρύο, αληθεύει;

agrotis328
16-07-07, 16:22
Καλησπέρα σας. Πριν από μία εβδομάδα πήγα για σέρβις στο συνεργείο εμπιστοσύνης μου, που πάω εδώ και χρόνια. Το σέρβις περιελάμβανε τα καθιερωμένα. Φίλτρα (λαδιού, βενζίνης, αέρος), λάδια δικά μου (Valvoline Sun-Gard 15W-50), μπουζί (NGK), δύο ιμάντες (a/c και δυναμό) καθώς επίσης υγρά ψυγείου και φρένων. Φεύγοντας από το συνεργείο έκανα περίπου 10 χιλιόμετρα και έφτασα σπίτι μου. Μετά από περίπου 3 ώρες ξαναμπαίνω στο αυτοκίνητο (το οποίο είχε κρυώσει τελείως) και βάζοντάς το μπρος άκουσα ένα περίεγο κροτάλισμα από τον κινητήρα, το οποίο μάλιστα αυξανόταν όταν ανέβαζα τις στροφές (χρησιμοποιώντας την πεταλούδα του γκαζιού). Ξαναπήγα στο συνεργείο και ο μηχανικός μου μου είπε πως αυτός ο ήχος προέρχεται από τα ωστήρια. Μαρσάροντας τον κινητήρα κι εκείνος και κρατώντας τον σταθερά στις 4 και μετά στις 5 χιλιάδες στροφές, ο ήχος σταμάτησε και ο κινητήρας δούλευε μία χαρά.Μου είπε πως υπάρχει μία περίπτωση να είχε βουλώσει κάποια ωπή που στέλνει λάδι στα ωστήρια και γι' αυτό να ''χτυπάγανε''. Μου είπε να το παρατηρήσω και αν το ξανακάνει να του το ξαναπάω. Μου είπε ότι ίσως χρειαστεί να αλλλάξω ωστήρια. Εγώ τρεις τέσσερεις μέρες που το δούλεψα, ξαναάκουσα τον ίδιο θόρυβο ο οποίος άλλες φορές ήταν πιο έντονος και άλλες φορές πιο ήπιος.Ο ήχος σταματάει, χωρίς να μαρσάρω το αυτοκίνητο, όταν ζεσταθεί ο κινητήρας.
Το θέμα είναι ότι:
Α) Δεν είχα καμία απολύτως ένδειξη πριν,
Β) Βάζω πάντα αυτά τα λάδια στον κινητήρα,
Γ) Έχω κάνει μόνο 110.000 χιλιόμετρα
και μου φαίνεται παράξενο γιατί δεν είχα ξαναακούσει ότι παρουσιάζεται κάποιο τέτοιο πρόβλημα. Το αυτοκίνητο είναι Ε36 με κινητήρα Μ42Β18.
Περιμένω συμβουλές σας και αναφορές παρόμοιων προβλημάτων.

ειναι τα ωστηρια η το κανει λογο λαδιου η λογο φ8ορας των ωστηριων η μπορει να συμβαινει αυτο που σου ειπε,ζητα απο τον μηχανικο σου να σου βαλει το προσθετικο που υπαρχει για τα ωστηρια εχει σωσει πολυ κοσμο αν δεν γινει τιποτα ετοιμασε 500αρα κι βαλε.

Stakaman318is
16-07-07, 17:53
Τα λάδια αυτά τα χρησιμοποιώ από την πρώτη στιγμή (από το '94 δλδ), οπότε θέμα λαδιού δεν νομίζω να υπάρχει.
Η φθορά των ωστηρίων από τι μπορεί να έχει προέλθει, είναι φυσιολογική σε τόσα χλμ; Οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στον κινητήρα είναι μόνο ένα πρόγραμμα (χώρις καν πιο ελεύθερο φίλτρο), και το αυτοκίνητο δεν το δουλεύω στο τέρμα. Ελάχιστες είναι οι φορές που το έχω φτάσει στα όρια του.
Αν έχει βουλώσει κάποια ωπή, όπως μου είπε,θα καθαρίσει μόνη της (μέσω του φίλτρου λαδιού) ή θα χρειαστεί καθαρισμό από τον μηχανικό;
Για αλλαγή ωστηρίων μου είπε πως κοστίζουν 20 ευρώ το κάθε ένα (τιμή ανταλλακτικού). Οπότε 320 ευρώ μόνο για αγορά ωστηρίων και ό,τι χρειαστεί για την τοποθέτηση.

agrotis328
16-07-07, 18:02
τα ωστηρια κατα 99% φθειρονται απο το λαδι ειτε απο μαπα λαδι η καποια κα8υστερημενη αλλαγη η αν εχεις 500000 χιλιομετρα αν εχει βουλωσει καποια οπη μαλλον απιθανο να καθαρισει μονη της παντως ψαξου με τα λαδια (δοκιμασε 2-3 καλες μαρκες 10-40) και τα προσθετα που υπαρχουν αλλιως αν υπαρχει μεγαλη φθορα θα χρειαστεις αρκετα χρηματα,

God
16-07-07, 19:42
Τα λάδια αυτά τα χρησιμοποιώ από την πρώτη στιγμή (από το '94 δλδ), οπότε θέμα λαδιού δεν νομίζω να υπάρχει.
Η φθορά των ωστηρίων από τι μπορεί να έχει προέλθει, είναι φυσιολογική σε τόσα χλμ; Οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στον κινητήρα είναι μόνο ένα πρόγραμμα (χώρις καν πιο ελεύθερο φίλτρο), και το αυτοκίνητο δεν το δουλεύω στο τέρμα. Ελάχιστες είναι οι φορές που το έχω φτάσει στα όρια του.
Αν έχει βουλώσει κάποια ωπή, όπως μου είπε,θα καθαρίσει μόνη της (μέσω του φίλτρου λαδιού) ή θα χρειαστεί καθαρισμό από τον μηχανικό;
Για αλλαγή ωστηρίων μου είπε πως κοστίζουν 20 ευρώ το κάθε ένα (τιμή ανταλλακτικού). Οπότε 320 ευρώ μόνο για αγορά ωστηρίων και ό,τι χρειαστεί για την τοποθέτηση.

Επειδη βαζεις το ιδιο λαδι δεν παει να πει οτι αυτο παρεμεινε το ιδιο. :banghead:

Εγω μια φορα τα ειπα...τα ωστηρια δεν ειναι. Ειδικα στο δικο σου μοτερ, δεν βαρανε ωστηρια. Και τα ωστηρια ουτε λαδι παιρνουν για να λεμε οτι φταιει το λαδι, ουτε χτυπανε οποτε τους καπνισει. Επισης ΠΟΤΕ δεν αλλαζεις μονο ωστηρια, αλλαζεις και πατουρες και κοκκορακια αλλιως σε 10.000χλμ θα ειναι παλι μαυρο χαλι. Μη πας να ριχνεις 1000αρικα για πλακα. Τα ωστηρια ειναι η ευκολη λεξη που πετανε ολοι τελευταια, λες και ειναι στραγαλια. Τα ωστηρια ΔΕΝ χτυπανε οποτε θελουν και οταν χτυπανε 99.9% θελουν αλλαγμα σχεδον ολα τα επι κεφαλης πραγματα! Για να φτασει να χτυπαει ωστηριο, τα κακκορακια πρεπει να εχουν γινει 'να'.

Αν βουλωσει κανενα σωληνακι, απο το φιλτρο δεν ξεβουλωνει μονο του γιατι το φιλτρο δεν κοβει βολτες στο κυκλωμα! Απο το καθαριστικο του λαδιου θα ξεβουλωσει, αν ξεβουλωσει. Αν ειναι τα σωληνακια που 'ψεκαζουν' στους εκκεντροφορους, τα βγαζεις και τα καθαριζεις με βενζινη. Ενα καθαριστικο κυκλωματος λαδιου νομιζω βγαζει η STP, δεν χανεις κατι παραπανω απο 5 ευρω στην αλλη αλλαγη να πεταξεις ενα μεσα. Τα STP ειναι σοβαρα συνθετικα, οχι αστα-να-πανε, αλλα δεν ειναι πανακεια.

Να σου το θεσω και αλλιως. Του αδερφου μου (Μ50 2.0) εκανε ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο πραγμα με το δικο σου. Ολοι οι 'μηχανικοι' λεγανε αμεσως την ευκολη λεξη, ωστηρια. Μολις εβαλε Motul 8100 5-40 αντι για BP 15-50 που εβαζε τα 'ωστηρια' που του λεγανε ως δια μαγειας αλλαχτηκαν μονα τους. Δεν το ξαναεκανε ποτε. Και δεν καιει σταγονα. Γι'αυτο σου λεω εγω οτι μαλλον βαζεις λαθος λαδια.

Edit: Στο κατω κατω βρε αδερφε, πριν αρχισεις να ξηλωνεις καπακι και να πετας κατοσταρια απο δω και απο κει, δεν δινεις 27 ευρω για 4 λιτρα motul 8100 και αμα θελεις και 5-15 ευρω για ενα προσθετικο λαδιου? Αμα δεν φτιαξει, πες οτι πεταξες 30 ευρω παραπανω στα 1000. Πρωτα ξεκιναμε απο τα φτηνα πραγματα και μετα φτανουμε στα χοντρα γιατι συνηθως κατι φτηνο ειναι που κανει την δουλεια και αλλαζουμε μοτερ ολοκληρα. Εδω αγορασα αμαξι που με σφραγιδα μηχανικου ηταν σπασμενο το μοτερ του και τελικα ολη η δουλεια ηταν 1 μπουζι!

Stakaman318is
16-07-07, 20:03
Εκτιμώ και κατάλαβα όλα όσα είπατε. Αύριο θα πάω στον μηχανικό μου (ο οποίος παραιπιπτώντως δεν ήταν απόλυτος ότι φταίνε τα ωστήρια) θα ξαναακούσει το αμάξι και θα ακούσω τι έχει να μου προτείνει. Θα έχω στο νου μου τις λύσεις που μου προτείνετε και θα πράξω αναλόγως. Λογικά αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και όχι να περιμένω (πχ στην επόμενη αλλαγή λαδιών) σωστά;

-E36IS-
16-07-07, 23:22
Εχω ακουσει και εγω αυτων τον θορυβο σε Ε30 is M42 απο την θεση του συνοδηγου, μετα απο συνεχη κανιβαλισμο και ατελειωτες (αριστεροστροφες) σβουρες το μοτερ ψιλοκρεμασε την 1η με την συνοδια του χαρακτηριστικου θορυβου.Κοψαμε αμεσος και πιστεψαμε οτι το μοτερ χαιρετησε, αλλα αυτο μετα απο μερικα δευτερα σηνιλθε.Ισως η τρομπα λαδιου δεν εβρισκε λαδι να στειλει εκει ψηλα και δουλεψαν στεγνα τα ωστηρια..ποιος ξερει!!!

kouk
17-07-07, 10:57
Σε Μ50 2,5 κάνει το ίδιο πράγμα το πρωί. Μόνο το πρωί. Ακούω ένα κροτάλισμα για λίγα δευτερόλεπτα. Με τα Mobil1 5-50 η κατάσταση βελτιώθηκε, άρα το λάδι έχει σημασία.

Η διάγνωση είναι κοκοράκια....τουλάχιστον έτσι μου έχουν πει όλοι όσους έχω ρωτήσει.

Δεν είναι κάτι ανησυχητικό πάντως. Το έκανε και το Μ50 2.0 που είχα.


Όσον αφορά στον θόρυβο των βαλβίδων μετά από σκίσιμο, αυτό το κάνουν όλα! Μετά από μερικούς γύρους στα Μέγαρα πάντα άκουγα τις βαλβίδες να χτυπάνε για λίγο...

Strax
17-07-07, 14:43
Ωστήρια έχω συναντήσει με πρόβλημα και σε Ε34 518i Μ40 και σε Ε34 525.

ΡΙΣΤΑΣ
17-07-07, 17:40
Πιθανόν να είναι τα λάδια είχα και εγώ το ίδιο πρόβλημα σε άλλον κινητήρα με τα ίδια λάδια 15w-50 της Valvoline, τα πρωινά ο κινητήρας κροτάλισε για λίγο μετά έστρωνε, έριξα ένα καθαριστικό λαδιού και τα άλλαξα μετά από 30 Km έβαλα τα 5w-40 της ίδιας εταιρίας και τα πράγματα έστρωσαν.
Μάλλον είναι πολλή χοντρά αυτά τα λάδια και έχουν πολλά κατάλοιπα που μερικές φορές αυτά να εμποδίζουν τη ροή του λαδιού από σωληνάκια του κινητήρα. Γνώμη μου είναι να καθαριστεί από μέσα ο κινητήρας με κάποιο χημικό από τα κατάλοιπα (ρώτησε το μηχανικό σου), και να βάζεις λαδιά με χαμηλό τον πρώτο αριθμό και συχνές αλλαγές. Εύχομαι να βρεις λύση στο πρόβλημα σου.

str2004
17-07-07, 17:59
Δοκιμασε και τα Valvoline VR1 10-60 ....αυτα χρησιμοποιω και εγω στο Μ42 μου και δεν ακουγεται απολυτως τιποτα και σε κρυο αλλα και σε καλο :) ζεσταμα του κινητηρα....

Stakaman318is
17-07-07, 18:42
Επειδη βαζεις το ιδιο λαδι δεν παει να πει οτι αυτο παρεμεινε το ιδιο. :banghead:


Ομολογώ ότι δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοούσε ο God, αλλά εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω πώς μπορεί να μην έχει παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα 13 χρόνια τώρα χρησιμοποιώντας το ίδιο λάδι (το οποίο πρέπει να πω ότι μου το πρότεινε άνθρωπος μέσα από μία από τις μεγαλύτερες αντιπροσωπείες της BMW στην Ελλάδα) και να έχω πρόβλημα ξαφνικά στα 110.000 χιλιόμετρα. Οι αλλαγές εντωμεταξύ που κάνω είναι ΠΑΝΤΑ στα 5500-6000 χιλιόμετρα. Παρ' όλα αυτά θα αλλάξω λάδι (έστω και για μία αλλαγή) για να δω αν υπάρχει διαφορά.

God
17-07-07, 18:50
Ομολογώ ότι δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοούσε ο God, αλλά εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω πώς μπορεί να μην έχει παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα 13 χρόνια τώρα χρησιμοποιώντας το ίδιο λάδι (το οποίο πρέπει να πω ότι μου το πρότεινε άνθρωπος μέσα από μία από τις μεγαλύτερες αντιπροσωπείες της BMW στην Ελλάδα) και να έχω πρόβλημα ξαφνικά στα 110.000 χιλιόμετρα. Οι αλλαγές εντωμεταξύ που κάνω είναι ΠΑΝΤΑ στα 5500-6000 χιλιόμετρα. Παρ' όλα αυτά θα αλλάξω λάδι (έστω και για μία αλλαγή) για να δω αν υπάρχει διαφορά.


Να σου το θεσω αλλιως.

Καποτε λεγαμε το ονομα μιας εταιριας που φτιαχνει λαδια και συνεργαζεται και με την BMW και κοβαμε τις φλεβες μας. Μετα, τα ιδια ακριβως λαδια η ιδια η BMW τα εβγαλε απο την λιστα που τα προτεινε. Δεν αλλαξε η BMW, τα λαδια αλλαξαν. Επειδη εχουν το ιδιο ονομα δεν παει να πει οτι η ποιοτητα τους παραμενει ιδια!

Επισης, το μοτερ σου γερναει, αλλα αυτο παιζει μονο το 3% του ρολου στην υποθεση σου.

Βαλε ενα καλο 5-40 λαδι και θα με θυμηθεις. Castrol GTX η Motul 6100-8100. Οχι racing λαδια (πχ Motul 300V), δεν κανουν στο μοτερ σου.

Stakaman318is
17-07-07, 18:56
Τώρα μάλιστα!! Έγινες κατανοητός. Για να καθαρίσει το κύκλωμα θα πρέπει να βάλω τα πρόσθετα τώρα, ή όταν θα αλλάξω και θα βάλω τα καινούρια λάδια;; Προφανώς τώρα, ε; Και κάτι τελευταίο. Η αλλαγή να γίνει κανονικά στα 5500 χιλιόμετρα ή να τα βγάλω νωρίτερα; Πειράζει να περάσει τόσος χρόνος κάνοντας αυτόν το θόρυβο ο κινητήρας;

God
17-07-07, 19:25
Τώρα μάλιστα!! Έγινες κατανοητός. Για να καθαρίσει το κύκλωμα θα πρέπει να βάλω τα πρόσθετα τώρα, ή όταν θα αλλάξω και θα βάλω τα καινούρια λάδια;; Προφανώς τώρα, ε; Και κάτι τελευταίο. Η αλλαγή να γίνει κανονικά στα 5500 χιλιόμετρα ή να τα βγάλω νωρίτερα; Πειράζει να περάσει τόσος χρόνος κάνοντας αυτόν το θόρυβο ο κινητήρας;

Ζημια δεν νομιζω να γινει, αλλα αντεχεις να το ακους...?


Μην βαλεις καν προσθετο ακομα. Τα καλα λαδια εχουν τα ιδια καθαριστικα μεσα, βαλε ενα ακριβο λαδι και εισαι ενταξει πιστευω.

kouk
19-07-07, 14:08
Το κροτάλισμα πρέπει να μειώνεται με πιο "χοντρά" λάδια και όχι με πιο "ψιλά"!!!

Το πρόβλημα είναι ότι στεγνώνουν τα ωστήρια, όταν το αυτοκίνητο μείνει για πολλή ώρα παρκαρισμένο. Σε κάθε άλλη περίπτωση δεν πρέπει να ακούγονται...

M3Convertible
19-07-07, 14:16
Τα λάδια αυτά τα χρησιμοποιώ από την πρώτη στιγμή (από το '94 δλδ), οπότε θέμα λαδιού δεν νομίζω να υπάρχει..............................


Να σε πονηρέψω τώρα λίγο???
Είσαι σίγουρος ότι τα λάδια που πήρες είναι γνήσια???
Μήπως αγόρασες το μπουκάλι που έπαιρνες τόσα χρόνια αλλά το λάδι που είχε μέσα ήταν άλλο???
Έχουν δει πολλά τα μάτια μου φίλε, δεν αλλάζεις ξανά τα λάδια σε άλλο μαγαζί???
:)

str2004
19-07-07, 14:47
Να σε πονηρέψω τώρα λίγο???
Είσαι σίγουρος ότι τα λάδια που πήρες είναι γνήσια???
Μήπως αγόρασες το μπουκάλι που έπαιρνες τόσα χρόνια αλλά το λάδι που είχε μέσα ήταν άλλο???
Έχουν δει πολλά τα μάτια μου φίλε, δεν αλλάζεις ξανά τα λάδια σε άλλο μαγαζί???
:)

+1000000

Καποτε εβαλα MOBIL 1 με ετικετα MOTUL στην μηχανη μου ZX9-R .....το οποιο αποδηκτηκε αργοτερα με "ομολογια" του "τοπικου συσκευαστη"...... Τα σχολια περιττα....νομιζω ....

Stakaman318is
19-07-07, 15:08
Σήμερα ξανασυζήτησα με τον μηχανικό και μου πρότεινε κι εκείνος αυτό. Να αλλάξω λάδια δηλαδή. Μου πρότεινε 5W-40. Θα βάλω Castrol μάλλον τα Magnatec. Μ3 Convertible αυτό που λες ήταν το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό (και όχι έτσι στην τρέλα ;ο) ), και ένας λόγος παραπάνω ήταν ότι η εταιρία σταματάει την παραγωγή του συγκεκριμένου τύπου (Valvoline Sun-Gard 15W-50). Να υπήρχαν λάδια άλλου τύπου μέσα στα κουτιά δεν το νομίζω (αγοράζω ολόκληρη κούτα σφραγισμένη), αλλά να σκάρτεψαν την ποιότητα όπως είπε και ο God το βρίσκω πολύ πιθανό. Οπότε αλλάζω εταιρία (Castrol) και αλλάζω και SAE και βάζω 5W-40. Αύριο θα κάνω την αλλαγή και θέλω να πιστεύω πως θα διορθωθεί το πρόβλημα!

kouk
20-07-07, 09:55
Ο κατασκευαστής πρότεινε (την δεκαετία του '90) λάδια 10-60!!!

Θα σου έλεγα να μην βάλεις 5/40....πήγαινε σε 5/50 ή 15/50(Mobil1). Οι κινητήρες μας έχουν μεγαλύτερες ανοχές από τους σύγχρονους και χρειάζονται πιο "χοντρό" λάδι...

God
20-07-07, 10:19
Ο κατασκευαστής πρότεινε (την δεκαετία του '90) λάδια 10-60!!!

Θα σου έλεγα να μην βάλεις 5/40....πήγαινε σε 5/50 ή 15/50(Mobil1). Οι κινητήρες μας έχουν μεγαλύτερες ανοχές από τους σύγχρονους και χρειάζονται πιο "χοντρό" λάδι...

Και για μενα 10W40 προτεινει αλλα μεχρι και 0W30 του εβαλα και δεν εκαψα σταγονα. Και να εχει θεματακι το μοτερ με καμια τσιμουχα και να καψει λιγο λαδι, δικαιολογειται.

Επισης για το Μ42 προτεινει τα παντα εκτος απο 10-60! Απο 5-30 εως 10-40 προτεινει, οπως στα Μ40-Μ43-Μ44! Το 10-60 ειναι ΠΟΛΥ χοντρο λαδι για τετοιον κινητηρα. Στην πραγματικοτητα ειναι πολυ χοντρο για ΟΛΟΥΣ τους νορμαλ κινητηρες που παιζουν σε θερμοκρασια λαδιου κατω απο 100 βαθμους, μονο για μερικα Μ κανουν!

Επισης οι ηχοι του υδραυλικου πρεπει να μειωνονται με ψιλοτερα λαδια και οχι με χοντροτερα. Τα ψιλοτερα λαδια διατηρουν υψηλοτερη πιεση λαδιου στο κυκλωμα. Τα χοντροτερα απλως θα κανουν κατι που ειναι στα ορια του σπαω-δεν σπαω να μην ακουγεται καλυβοντας κενα.

kouk
20-07-07, 13:46
Μιλούσα για Μ50 κινητήρα.

Στον δικό μου υπήρχε η ένδειξη από το εργοστάσιο για 10/60.

Το πρόβλημα δεν είναι να πάει το λάδι στα ωστήρια. Αυτό θα γίνει όταν πάρει μπρός το μοτέρ!
Το πρόβλημα είναι ότι το ψιλό λάδι στεγνώνει πιο εύκολα όταν έχουν φθαρεί τα τσιμουχάκια! Τότε είναι που το ακούμε έντονα, και σταματάει μετά από λίγο..

:)

str2004
20-07-07, 14:25
Και για μενα 10W40 προτεινει αλλα μεχρι και 0W30 του εβαλα και δεν εκαψα σταγονα. Και να εχει θεματακι το μοτερ με καμια τσιμουχα και να καψει λιγο λαδι, δικαιολογειται.

Επισης για το Μ42 προτεινει τα παντα εκτος απο 10-60! Απο 5-30 εως 10-40 προτεινει, οπως στα Μ40-Μ43-Μ44! Το 10-60 ειναι ΠΟΛΥ χοντρο λαδι για τετοιον κινητηρα. Στην πραγματικοτητα ειναι πολυ χοντρο για ΟΛΟΥΣ τους νορμαλ κινητηρες που παιζουν σε θερμοκρασια λαδιου κατω απο 100 βαθμους, μονο για μερικα Μ κανουν!

Επισης οι ηχοι του υδραυλικου πρεπει να μειωνονται με ψιλοτερα λαδια και οχι με χοντροτερα. Τα ψιλοτερα λαδια διατηρουν υψηλοτερη πιεση λαδιου στο κυκλωμα. Τα χοντροτερα απλως θα κανουν κατι που ειναι στα ορια του σπαω-δεν σπαω να μην ακουγεται καλυβοντας κενα.

God εγω στο Μ42 μου εχω βαλει 10-60 και δεν εχω κανενα προβλημα ( εντοπισει ) ..... Λες να τα αλλαξω δηλαδη αυτα που βαζω?????

DaywalkeR
20-07-07, 14:31
Για τον M42 προτεινει η BMW 0-30 ή 5-30, αλλα επειδη τα μοτερ σου λογικα θα εχει αρκετα χλμ πλεον καλο ειναι να πας σε λιγο πιο χοντρο 5-40 ή 10-40

Stakaman318is
20-07-07, 14:41
God εγω στο Μ42 μου εχω βαλει 10-60 και δεν εχω κανενα προβλημα ( εντοπισει ) ..... Λες να τα αλλαξω δηλαδη αυτα που βαζω?????

Φίλε str σήμερα αγόρασα τα λάδια (5W-40) της Castrol και έριξα μια ματιά και στα 10W-60 που βάζεις (για Castrol μιλάω). Στο κουτί τους από πίσω γράφουν ότι κάνουν μόνο για Μ3, Μ5. Στο μηχανικό μου που συζητούσαμε χθες του είπα μήπως να βάλω αυτά και μου είπε πως μπορώ να τα βάλω, αλλά καλύτερα θα ήταν να βάλω 5W-40. Από την άλλη στα ''σημαντικά αρχεία'' γαι τον κινητήρα μας Μ42 δεν προβλέπονται τα 10W-60. Χάνεις την μπάλα δηλαδή, όσα περισσότερα ακούς!!

str2004
20-07-07, 15:38
Φίλε str σήμερα αγόρασα τα λάδια (5W-40) της Castrol και έριξα μια ματιά και στα 10W-60 που βάζεις (για Castrol μιλάω). Στο κουτί τους από πίσω γράφουν ότι κάνουν μόνο για Μ3, Μ5. Στο μηχανικό μου που συζητούσαμε χθες του είπα μήπως να βάλω αυτά και μου είπε πως μπορώ να τα βάλω, αλλά καλύτερα θα ήταν να βάλω 5W-40. Από την άλλη στα ''σημαντικά αρχεία'' γαι τον κινητήρα μας Μ42 δεν προβλέπονται τα 10W-60. Χάνεις την μπάλα δηλαδή, όσα περισσότερα ακούς!!

Φιλαρακι ηδη την εχασα την "μπαλα"........Παω για αλλαγη λαδιων επιγοντως

God
20-07-07, 18:48
God εγω στο Μ42 μου εχω βαλει 10-60 και δεν εχω κανενα προβλημα ( εντοπισει ) ..... Λες να τα αλλαξω δηλαδη αυτα που βαζω?????

Αν βαζεις λαδι τοσο χοντρο, αλλαξε το γιατι θα εντοπισεις κανενα προβλημα σε φαση "ραγισμενο καπακι". Αν η αντλια σου μπορει να σπρωξει λαδι 60 βαθμων οταν ζεσταθει, ειναι θαυμα απο μονο του. Αν το εκανες αυτο σε κανενα hyundai θα πηγαινες για μοτερ πριν αλλαξεις λαδια!



Λοιπον...

Ο πρωτος αριθμος στα λαδια δειχνει το SAE του λαδιου οταν ειναι κρυο, στους 0 βαθμους. Γενικοτερα 5 - 10 βαθμων λαδι ειναι καλο. Και τα δυο εχουν καλη πιεση στους κινητηρες μας.

Ο δευτερος βαθμος δειχνει το SAE οταν το λαδι ειναι ζεστο. Οσο πιο μεγαλος, τοσο πιο παχυρευστο. Πολυ μεγαλος και οχι απλα θα μπουκωνει στις οπες αλλα η αντλια θα της βγαινει ο πατος να το σπρωξει! Η πιεση θα γινει πατος.

Ο πρωτος βαθμος σπανια παιζει ρολο αν στο καιει γιατι τα μοτερ καινε λαδια μολις ζεσταθουν συνηθως. Οποτε 5-Χ και 10-Χ λαδια ειναι καλα συνηθως. Τωρα, στα παλια μοτερ που λενε 'βαζε πιο χοντρο', πρωτα βαζεις αυτο που ΠΡΕΠΕΙ και ΑΝ το καψει βαζεις ενα βαθμο πιο πυκνο. Επισης αυτο που λενε 'στην Ελλαδα θα το κανει νερο που εχει ζεστη' ειναι καγκουρια, το λαδι ζεσταινεται στην θερμοκρασια λειτουργιας του κινητηρα, ειτε εδω ειτε στην Σιβηρια η θερμοκρασια λειτουργιας δεν αλλαζει! Μονο αμα βαλει κανεις λαδι πολυ ψιλο στην κρυα εκκινηση, πχ 0-30 τοτε μπορει να 'μασησει', η ψιλο λαδι σε μοτερ που ζηταει χοντρο (πχ απο την μανα του να ζηταει 10-60 και να του βαλεις 0-40).

Η BMW λεει και για εσας 5-30, για τα Μ42 δηλαδη. Εγω λεω ενα καλο 5-40 ειναι οκ, μην εχει φαγωθει καμια τσιμουχα και το φτυσει ολο απο την εξατμιση. Αν δεν καιει πανω απο .5 λιτρο λαδι αλλαγη στην αλλαγη, δοκιμαζετε μετα 5-30. Το ιδανικο ειναι το Motul 5-30 BMW specific LL-01 αλλα ειναι πολυ ακριβο το ρημαδι, χτυπαει 10 ευρω στο λιτρο. Αυτο εβαλα εγω που απο την συμπιεση μου εκανε σαν ντιζελ και ετρεμε ολο και σταματησε να τρεμει με την μια.

God
20-07-07, 18:52
Μιλούσα για Μ50 κινητήρα.

Στον δικό μου υπήρχε η ένδειξη από το εργοστάσιο για 10/60.


Για ξανακοιταξε το, γιατι ειδικα απο το εργοστασιο δεν φοραγε 10/60 αλλα ουτε παιρνει και τετοιο λαδι ο κινητηρας σου...Στα Ε34 520 του αδερφου μου και 525 του πατερα μου, Μ50 και τα δυο, και στα δυο 5-40 λαδι δινει στο manual. 10-60 δινει μονο σε μερικους Μ κινητηρες, ουτε καν σε ολους! 5-40 motul 8100 Xcess βαζει ο αδερφος μου και δεν καιει παρα μονο μισο λιτρο στα 12000-15000χλμ (και η BMW δικαιολογει 1 λιτρο σε πολυ λιγοτερα χλμ στα Μ50).

kouk
21-07-07, 15:59
10/60 φίλε μου....και...το ιξώδες εχει απόλυτη σχέση με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος και όχι με την θερμοκρασία κινητήρα.

Στην Σιβηρία π.χ., που λες κι εσυ, αν βάλεις 5/40 μάλλον δεν θα γυρίσει ο κινητήρας το πρωί!!! :) Οσο πιο ζεστό το κλίμα τόσο πιο "χοντρό" λάδι χρειάζεται. Γι' αυτό και αλλάζουμε (κάποιοι) ιξώδες, τον χειμώνα και το καλοκαίρι.

Όπως και να είναι, τα σύγχρονα λάδια, δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που υπήρχαν το 1995!!! Τώρα ένα 5/50 είναι καλό για όλες τις εποχές στην Ελλάδα!

:)

God
21-07-07, 17:41
10/60 φίλε μου....και...το ιξώδες εχει απόλυτη σχέση με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος και όχι με την θερμοκρασία κινητήρα.

Στην Σιβηρία π.χ., που λες κι εσυ, αν βάλεις 5/40 μάλλον δεν θα γυρίσει ο κινητήρας το πρωί!!! :) Οσο πιο ζεστό το κλίμα τόσο πιο "χοντρό" λάδι χρειάζεται. Γι' αυτό και αλλάζουμε (κάποιοι) ιξώδες, τον χειμώνα και το καλοκαίρι.

Όπως και να είναι, τα σύγχρονα λάδια, δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που υπήρχαν το 1995!!! Τώρα ένα 5/50 είναι καλό για όλες τις εποχές στην Ελλάδα!

:)

Επιμενω οτι καπου κανεις λαθος...κατεβασα και το manual της Ε34 και το βιβλιο του Haynes και τα δυο 10-60 δεν προτεινουν καθολου. Βεβαια δεν ξερω, μπορει τοτε στο δικο σου να εδινε αυτο η και να ειναι ακομα και τυπογραφικο λαθος! (ειδικα αν αυτο που διαβαζεις ειναι κανενα αυτοκολλητο που στο εχει κοτσαρει κανενας ελληνας αντιπροσωπος)

Και σιγουρα κανεις λαθος για τα λαδια, το ιξωδες του κρυου λαδιου εχει σχεση με την θερμοκρασια περιβαλλοντος οπως ειπα. Οταν ζεσταθει ο κινητηρας, η θερμοκρασια περιβαλλοντος ειναι εντελως ακυρη. Δηλαδη στην Σιβηρια για το δικο σου πολυ απλα αντι 5-40 που βαζεις εδω, βαζεις 0-40. Το "40" ειναι ασχετο απο την θερμοκρασια περιβαλλοντος. Το "0" ειναι η ελαχιστη πυκνοτητα του λαδιου στους 100 βαθμους κελσιου. Με 5-40 εισαι μια χαρα αν ο κατασκευαστης στο προτεινει παντου επι της γης εκτος απο κλιματα "παγων" που θελεις 0-40 η και ειδικα προσθετα στο λαδι.


Τωρα να μου πεις αν πας σε αντιπροσωπεια και εχεις Μ40 θα σου βαλουν 10-40 λαδι και η BMW δινει 0-30 και 5-30, οποτε τι να πεις...μετα λεμε οτι το Μ40 βαραει ωστηρια!


Σιγουρα δεν εχουν σχεση τα λαδια, αλλα αυτο δεν παει να πει οτι δεν πα να γ@.... και ας βαζουμε λαδι που προτεινει η BMW μονο για Μ5! Ισα ισα που η BMW 'ξηλωσε' πολλα απο τις λιστες της και εβαλε πολλα αλλα.

str2004
21-07-07, 20:03
Εγω παντως ανυσηχησα τοσο που ετρεξα στο κοντινοτερο Shell βενζιναδικο ( Σαββατιανη λυση ) και εβαλα τα Shell Ultra 5-40 ......

kouk
21-07-07, 20:39
God, τα λάδια είναι μια πολύπλοκη ιστορία και σε καμία περίπτωση δεν το παίζω ειδικός.

Το Manual του Haynes για την 320 Ε36 αναφέρει 10/60. Οχι ότι έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία. Αλλωστε το εγχειρίδιο της BMW αναφέρει ότι η επιλογή του ιξώδους πρέπει να γίνεται με βάση την θερμοκρασια περιβάλλοντος. Το ανω σημείο του ιξώδους αναφέρεται στις μέγιστες θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Οχι στην θερμοκρασία κινητήρα. Εκει παίζουν ρόλο τα Σημεία Ανάφλεξης και οι δέικτες ροϊκότητας!.....

God
21-07-07, 21:06
God, τα λάδια είναι μια πολύπλοκη ιστορία και σε καμία περίπτωση δεν το παίζω ειδικός.

Το Manual του Haynes για την 320 Ε36 αναφέρει 10/60. Οχι ότι έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία. Αλλωστε το εγχειρίδιο της BMW αναφέρει ότι η επιλογή του ιξώδους πρέπει να γίνεται με βάση την θερμοκρασια περιβάλλοντος. Το ανω σημείο του ιξώδους αναφέρεται στις μέγιστες θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Οχι στην θερμοκρασία κινητήρα. Εκει παίζουν ρόλο τα Σημεία Ανάφλεξης και οι δέικτες ροϊκότητας!.....

Βρε συ, ποιος στα ειπε αυτα? Οι δεικτες του λαδιου δειχνουν το τι πυκνοτητα εχει το λαδι στους 100 βαθμους κελσιου! Και ο πρωτος και ο δευτερος δεικτης ετσι μετριουνται, στους 100 βαθμους!

Τωρα, ο πρωτος μας νοιαζει να ειναι καταλληλος για τον κινητηρα γιατι οταν ειναι κρυος την θερμοκρασια την καθοριζει το περιβαλλον. Εκει βαζουμε οτι λεει ο κατασκευαστης αν και δεν αλλαζει συνηθως χωρα με χωρα. Ο δευτερος μας νοιαζει επισης να ειναι αυτος που λεει ο κατασκευαστης γιατι την θερμοκρασια του κινητηρα ΔΕΝ την καθοριζει το περιβαλλον. Ο κινητηρας θα δουλεψει στην θερμοκρασια λειτουργιας του! Το περιβαλλον του λαδιου ειναι...ο κινητηρας!!!

Επισης, τα λαδια που κανουν για παγετο τελικα δεν εχουν καμια σχεση με το ιξωδες. Και 10-50 λαδι μπορεις να βαλεις σε παγο και να μην παθει τιποτα. Τα λαδια που εχουν το W στον αριθμο, (πχ 10W30 W=winter) κανουν για θερμοκρασιες παγετου, εως και το σημειο που γινονται απαραιτητα διαφορα προσθετα. Με λιγα λογια, το 95% των συνθετικων λαδιων. Ενα πχ 5W-?? μπορει να δουλεψει εως -30 βαθμους περιπου. Ενα 0W-?? μπορει και πιανει και -35 πριν παγωσει.

Τελος, ροικοτητα και ιξωδες ειναι αδιαβλητα συνενδεμενα. Πρακτικα, ειναι το ιδιο πραγμα.


ΥΓ. Μπορει να σπουδαζω μηχανικος αλλα σημειο αναφλεξης σε λιπαντικο μεσο πρωτη φορα ακουσα....μηπως μπερδευτικες με τα καυσιμα?

kouk
22-07-07, 09:10
Εντάξει φίλε μου, δεν θα τσακωθούμε κιόλας! :)

Πληροφοριακά, τα λάδια έχουν Σημείο Ανάφλεξης, που εννοείται η θερμοκρασία στην οποία εξαερώνονται μέσα στον κινητήρα. Π.χ. σε Aral 5/50 είναι 195 βαθμοί. Ακόμα, ότι λάδια ίδιου ιξώδους έχουν πολύ διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά ροϊκότητας, που καθορίζονται από τα πρόσθετα και την τεχνολογία κατασκευής τους. Αν θέλεις μπορώ να σου δώσω ένα link να διαβάσεις, αλλά μπορείς να τα βρεις και στα τεχνικά χαρακτηριστικά του κάθε λαδιού. Απλά θέλει πολλή δουλειά για να τα συγκρίνεις.

Επέτρεψε μου να σου πω ότι κάνεις λάθος σχετικά με τα ιξώδη, αλλά, όπως ειπα, δεν θα τσακωθούμε κιόλας! :)

Stakaman318is
22-07-07, 13:16
Λοιπόν η αλλαγή έγινε με Castrol GTX Magnatec 5W-40. Τις δύο-τρεις πρώτες φορές που το δούλεψα δεν ακούστηκε θόρυβος (μόνο κάτι ελάχιστο με ανοιχτό το καπώ). Χθες βράδυ όμως πάλι έκανε το γνωστό θόρυβο για λίγο. Θα το δουλέψω μέχρι και το τέλος του μήνα (μιας και θα λείπω σε διακοπές) και μετά βλέπουμε. Θέλω να πιστεύω ότι σιγά σιγά θα σταματήσει τελείως ο θόρυβος.

God
22-07-07, 13:49
Εντάξει φίλε μου, δεν θα τσακωθούμε κιόλας! :)

Πληροφοριακά, τα λάδια έχουν Σημείο Ανάφλεξης, που εννοείται η θερμοκρασία στην οποία εξαερώνονται μέσα στον κινητήρα. Π.χ. σε Aral 5/50 είναι 195 βαθμοί. Ακόμα, ότι λάδια ίδιου ιξώδους έχουν πολύ διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά ροϊκότητας, που καθορίζονται από τα πρόσθετα και την τεχνολογία κατασκευής τους. Αν θέλεις μπορώ να σου δώσω ένα link να διαβάσεις, αλλά μπορείς να τα βρεις και στα τεχνικά χαρακτηριστικά του κάθε λαδιού. Απλά θέλει πολλή δουλειά για να τα συγκρίνεις.

Επέτρεψε μου να σου πω ότι κάνεις λάθος σχετικά με τα ιξώδη, αλλά, όπως ειπα, δεν θα τσακωθούμε κιόλας! :)

Δεν ειναι για να τσακωθουμε βρε συ. :)


Σημειο αναφλεξης μαλλον λες το χαρακτηριστικο σημειο καυσης τους. Δηλαδη απλως που ξεκινουν και καιγονται. Αυτο ειναι πολυ ψηλα και απλως...δεν μας νοιαζει στην προκειμενη περιπτωση. Δεν θα φτασει ποτε κινητηρας να δουλευει εκει πανω.


Για τα ιξωδη ειμαι 100% σιγουρος. Ειχαμε μαθημα στην σχολη ΜΟΝΟ για αυτα. Κατσε μηπως βρω κανενα λινκ...


Edit : Κατι βρηκα αλλα δεν ειναι πολυ λεπτομερες και μονο στα αγγλικα...

http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/index.html

God
22-07-07, 13:51
Λοιπόν η αλλαγή έγινε με Castrol GTX Magnatec 5W-40. Τις δύο-τρεις πρώτες φορές που το δούλεψα δεν ακούστηκε θόρυβος (μόνο κάτι ελάχιστο με ανοιχτό το καπώ). Χθες βράδυ όμως πάλι έκανε το γνωστό θόρυβο για λίγο. Θα το δουλέψω μέχρι και το τέλος του μήνα (μιας και θα λείπω σε διακοπές) και μετά βλέπουμε. Θέλω να πιστεύω ότι σιγά σιγά θα σταματήσει τελείως ο θόρυβος.

Keep us posted!

ΥΓ. Μην ξεχνας να ελενχεις και την σταθμη του λαδιου μια στις 2-3 εβδομαδες τωρα στην αρχη που πηγες σε πολυ ψιλοτερο λαδι, μην το περναει απο πουθενα και χανει!

InsaneDriver
22-07-07, 16:09
Ο koukος έχει δίκιο.
Δεν σημαίνει ότι δύο λάδια με ίδια ιξώδη ότι έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά.

Διαβάστε το τόπικ αυτό http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=79&page=3 από αυτή έως και 2-3 σελίδες μετά.

Έχει ξαναγίνει η συζήτηση αυτή.

God
22-07-07, 18:51
Ο koukος έχει δίκιο.
Δεν σημαίνει ότι δύο λάδια με ίδια ιξώδη ότι έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά.

Διαβάστε το τόπικ αυτό http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=79&page=3 από αυτή έως και 2-3 σελίδες μετά.

Έχει ξαναγίνει η συζήτηση αυτή.


Δεν ειπα οτι εχουν ακριβως ιδια χαρακτηριστικα, αλλα ναι εχουν παρομοια. Εξαλου η τιμη του ιξωδους καλυπτει ενα ολοκληρο ευρος τιμων. Το μονο σιγουρο ειναι οτι λαδια διαφορετικου ιξωδους αποκλειεται να εχουν ιδια χαρακτηριστικα.

Ουτε ειπα οτι καθε λαδι με ιδια βαθμιδα ιξωδους ειναι ιδιο λαδι, ουτε διαφωνησαμε επι τουτου πιστευω...


Edit : Μια και εχει ξανασυζητηθει το θεμα δεν βλεπω λογο να το κουραζουμε. Ετσι και αλλιως ειμαστε και εκτος θεματος. Ας το αφησουμε εδω και να ευχομαστε ολοι να λυθει το προβλημα του φιλου που ανοιξε το thread, οποιο και αν ειναι το αιτιο.

str2004
22-07-07, 21:17
Δεν ξερω τι λετε ....εγω παντως "τρομοκρατηθηκα" ( ευτυχως ) με οσα αναφερε ο φιλος God και μετα την αλλαγη σε 5-40 που εκανα ΟΝΤΩΣ ειδα μεγαλη διαφορα.....Ανασανε το μοτερ βρε παιδες.....πφφφφφ να 'σαι καλα βρε God.

Stakaman318is
23-07-07, 00:32
Keep us posted!

ΥΓ. Μην ξεχνας να ελενχεις και την σταθμη του λαδιου μια στις 2-3 εβδομαδες τωρα στην αρχη που πηγες σε πολυ ψιλοτερο λαδι, μην το περναει απο πουθενα και χανει!

Πρίν αλλάξω τα λάδια έβαλα μπρος τον κινητήρα, για να τα βγάλω ζεστά, και είπα ''δεν ανοίγω το καπάκι από τα μπουζί μήπως ακούσω ή δω κάτι ανησυχιτικό;'' Αφού έσβησα τον κινητήρα και πριν αρχίσω την αλλαγή τράβηξα μία-μία τις ''πίπες'' (με την καλή έννοια πάντα) και είδα σε κάθε κύλινδρο λίγο λάδι, στο μέρος πάνω από τα μπουζί. Πώς να διέρευσε το λάδι σ'αυτό το σημείο; Μήπως είναι φαγωμένη καμία φλάτζα (πχ του ψευτοκάπακου); Τώρα με το πιο ψιλό λάδι λογικά θα είναι μεγαλύτερη η διαρροή, ε; Θα τα ελέξω όλα λεπτομερέστερα αφού γυρίσω από τις διακοπές γιατί τώρα δεν προλάβαινα.Πάντως θα έχω το νου μου στη στάθμη του λαδιού όπως και πριν εξάλλου!

God
23-07-07, 01:39
Πρίν αλλάξω τα λάδια έβαλα μπρος τον κινητήρα, για να τα βγάλω ζεστά, και είπα ''δεν ανοίγω το καπάκι από τα μπουζί μήπως ακούσω ή δω κάτι ανησυχιτικό;'' Αφού έσβησα τον κινητήρα και πριν αρχίσω την αλλαγή τράβηξα μία-μία τις ''πίπες'' (με την καλή έννοια πάντα) και είδα σε κάθε κύλινδρο λίγο λάδι, στο μέρος πάνω από τα μπουζί. Πώς να διέρευσε το λάδι σ'αυτό το σημείο; Μήπως είναι φαγωμένη καμία φλάτζα (πχ του ψευτοκάπακου); Τώρα με το πιο ψιλό λάδι λογικά θα είναι μεγαλύτερη η διαρροή, ε; Θα τα ελέξω όλα λεπτομερέστερα αφού γυρίσω από τις διακοπές γιατί τώρα δεν προλάβαινα.Πάντως θα έχω το νου μου στη στάθμη του λαδιού όπως και πριν εξάλλου!


Πανω απο τι θεσεις των μπουζι καμια φλαντζα του ψευτοκαπακου πιθανον να ειναι η και τιποτα απολυτως παρα απομειναρια απο κανενα παλιο ανοιγμα. Κοστος...10 βιδες και 6-7 ευρω. Παρακολουθησε το ομως να δεις απο που ακριβως χανει.

Οχι, η διαρροη δεν θα γινει μεγαλυτερη κατα 95%. Καθαρισε την περιοχη και κοιτα να δεις απο που θα χασει, αν χασει. Μην ειναι η φλαντζα του καπακιου, εκει εχεις μεγαλουτσικο προβλημα!

DASMANIA
23-07-07, 07:49
Ολα τα αμαξια μετα το 1989 κατα κυριο κανονα εχουν υδραβλικα ωστηρια και χρησιμοποιουν λαδι 10-40 και οχι 15-50 (εκτος αν τσιμπαει λαδακι πολυ) αν βαζεις συνεχεια χονδρο λαδι υπαρχει περιπτοση να τα παρεις στα χερια. Αρα 10-40 ισος να ειναι μια λυση?

Strax
23-07-07, 08:44
Τα αρχεία που θα βρείτε εδώ (http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=1440) έχουν όλα τα εγκεκριμένα λάδια από την BMW. Νομίζω ότι αυτός είναι ο καλύτερος και πιο ασφαλής οδηγός για να επιλέξει κάποιος λάδι.

Stakaman318is
01-08-07, 23:28
Λοιπόν, έκανα αισίως 1000 χλμ με τα Castrol GTX Magnatec 5W-40 και έχω να αναφέρω τα εξής:
α) Η συχνότητα εμφάνισης του φαινομένου μειώθηκε αισθητά, όχι τόσο τις πρώτες μέρες αλλά αργότερα
β) Από το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας και στις αρχές αυτής είναι ελάχιστες οι φορές που ακούστηκε κάποιος θόρυβος. Βέβαια αν ανοίξω το καπώ και πλησιάσω στον κινητήρα μπορεί πού και πού να ακουστεί κάποιος ψιλοθόρυβος. Πιστεύω ότι όσο δουλεύει με αυτά τα λάδια τόσο θα στρώνει.
γ) Η στάθμη του λαδιού παρέμεινε σταθερή, ή αν έχει κάψει κάτι είναι ελάχιστο (ούτε 100 γραμμάρια)

Προφανώς το πρόβλημα ήταν τα λάδια. Θέλω να πιστεύω ότι πρόλαβα να το διορθώσω και ότι δε θα χρειαστεί κάτι άλλο. Θα δείξει ο καιρός. Ευχαριστώ πάντως όλους όσοι ασχολήθηκαν με το thread μου. Πραγματικά βοήθησαν πολύ.

sakkunen
02-08-07, 23:46
Να ξέρεις πάντως οτι η ''θεραπεία '' αποδίδει καλύτερα με μερικά χιλιόμετρα Π. Γερμενού!!:smokin:

Stakaman318is
03-08-07, 00:27
Να ξέρεις πάντως οτι η ''θεραπεία '' αποδίδει καλύτερα με μερικά χιλιόμετρα Π. Γερμενού!!:smokin:

:+1::+1::+1:
Κάτι ξέρεις εσύ...!!!!