PDA

Επιστροφή στο Forum : S54 stage 1


EVANGELOS
08-10-07, 15:36
Έχοντας ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ σίγουρα και οριστικά το θέμα βελτίωσης του μοτέρ στο Μ3 Ε46 ήθελα να κάνω ένα καθαρό θρέντ με το τι έκανα ΤΙ δούλεψε τι ΔΕΝ δούλεψε κλπ κλπ ...

Τα παρακάτω αφορούν ΚΛΕΙΣΤΟ μοτέρ ... δηλαδή 1ο στάδιο που λένε ...

Λοιπόν αρχικά :

To S54 είναι μοτέρ αγγούρι στη βελτίωση.
Μην περιμένετε να πάρετε σοβαρά πράγματα σαν απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης.
Το παιχνίδι είναι ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ στο πόση ροπή θα κρατήσεις ψηλά ώστε να δώσεις παραπάνω ισχύ στις πολλές στροφές.

Σε όλα μα όλα τα S54 πρέπει να γίνει σωστή ρύθμιση βαλβίδων , καθαρισμός ή και αντικατάσταση becks (αν έχουν θέματα) και μπουζί (μαμά ψυχρότητα).
Είναι μεγάλη η οφειλόμενη στα παραπάνω διαφορά στην απόδοση.

Κατόπιν πάμε στο θέμα ΕΞΑΓΩΓΗ ...

Τα μαμά είναι μιά χαρά ... αλλά
*Είναι πολύ βαριά
*Δεν κάνουν θόρυβο
*Δεν βοηθάνε πολύ στις ψηλές στροφές

Άρα , μπάζοντας μιά σωστή aftermarket εξάτμιση (καταλύτες - μεσαίο - τελικό) , γλυτώνεις ΣΙΓΟΥΡΑ κιλά , παίρνεις ΣΙΓΟΥΡΑ βαβούρα (αν σου αρέσει ...) και κερδίζεις ισχύ στα ψηλά ΧΑΝΟΝΤΑΣ στα μεσαία και χαμηλά (λόγω μειωμένου back pressure).
Aυτά έχουν επιβεβαιωθεί στην πράξη και σε dyno.

Έχοντας λοιπόν κερδίσει ροπή (και άρα ισχύ) στα ψηλά... στο φάσμα μετά τις 5000 εννοώ ... έρχεται το 2ο βήμα ... τι να κάνω για να το επωφεληθώ ΟΣΟ ποιό πολύ μπορώ ????

Αρχικά ασχολείσαι με το DRIVETRAIN ....

1) Xρησιμοποιείς aftermarket ελαφρωμένο βολάν (και άρα όχι 2πλης μάζης) και συνεπώς αλλάζεις δίσκοπλατώ αφού το μαμά ΔΕΝ έχει ελατήρια και ΔΕΝ συνεργάζεται με το ελαφρωμένο.
Έτσι στροφάρεις πιό γρήγορα και μπάινεις στο φάσμα το ωφέλιμο (ψηλά) πιό γρήγορα

2) Κονταίνεις το διαφορικό , έτσι δουλεύεις περισσότερο στο υψηλό φάσμα (που όπως είπαμε είναι το ωφέλιμο ... ειδικά λόγω εξαγωγής).
Μην ανυσηχείται ΔΕΝ θα αλλάξει η τελική ... το Μ3 με 6η στο 1/0.83 δεν τελικιάζει λόγω κόφτη στροφών αλλά λόγω αεροδυναμικής ΠΡΙΝ τον κόφτη της 6ης ακόμα και με κοντό διαφορικό.

3) Χρησιμοποιείς ένα short - shift μειώνοντας τις απώλειες στροφών κατά τη διάρκεια της αλλαγής λόγω μικρότερης διαδρομής του επιλογέα. Στο πλάσιο αυτό ΑΦΑΙΡΕΙΣ και το cdv-valve.

Και τώρα τα δύσκολα ... ΕΙΣΑΓΩΓΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1)Δεν υπάρχει κανένας λόγος αν φορέσεις εισαγωγή με MAF να αλλάξεις πρόγραμμα λόγω εισαγωγής. Το MAF θα διαβάζει και η ecu θα δίνει κάυσιμο.

2)Τα κλασικά προγράμματα απλά δίνουν λίγο παραπάνω αβάνς (και μάλλον τίποτα άλλο επί της ουσιάς)

3) Η ecu σιγά - σιγά θα κάνει adaptation και σε κανά 6μηνο θα βρεθείς με τις ΜΑΜΑ ρυθμίσεις .... το έχουμε διαπιστώσει εν τη πράξη ...

4) Το άλλο πράγμα που κάνει το πρόγραμμα είναι η άυξηση του κόφτη στροφών. Αυτό είναι πολύ καλό αφού όπως είπαμε όσο ποιό μεγάλο (προς τα ΨΗΛΑ) το ωφέλιμο φάσμα τόσο καλύτερα για τον s54 ειδικά με ελεύθερη εξαγωγή.

5) Η μαμά εισαγωγή δουλεύει ΤΕΛΕΙΑ για allaround χρήση δεν μπερδεύει δίνει στρωτά τον αέρα ... ΑΛΛΑ...
Δεν επαρκεί ειδικά σε μεγάλα φορτία (πάνω από 150 km/h) και σε λειτουργία σε πολύ υψηλές στροφές (μετά τις 7500)
Για αυτό και τα "μαμά" Μ3 δεν έχουν μαξ ισχύ στις 7900 αλλά στις 7300 , και τα Μ3 με πρόγραμμα μόνο ΚΡΕΜΑΝΕ στα πολλά χλμ.

6)Οι aftermarket εισαγωγές ΜΕ MAF ... είτε φιλτροχοάνες , είτε airbox τελικά ΔΕΝ δουλεύουν ΟΥΤΕ αυτές γιατί :
*Δεσμεύονται από τη διάμετρο του MAF HOUSING (88 mm)
*Δεν μπορούν να εκμεταλευτούν το όποιο ram air
*Aν προσπαθήσεις να αλλάξεις (μεγαλώσεις-μικρύνεις) το Maf housing θα σκοντάψεις στο ίδιο το Maf που έχει σχεδιαστέι για Housing 88mm και μόνο.
*Η φιλοσοφία του airbox (συγκέντρωση αέρα πάντα διαθέσιμου μέσα στο κουτί) πάει περίπατο αφού το κουτί είναι ΜΕΤΑ το maf ... και θα οδηγηθείς σε ΠΟΛΥ ΦΤΩΧΑ μίγματα (βλ. delage)
*Αν παρακάμψεις το παραπάνω μέσω αναπρογραματισμού θα πηγαίνεις περίπου στα τυφλά (δίνοντας εντολή για καύσιμο ενώ δεν έχει διαβαστεί άερας) κάπου θα δουλεύει , κάπου θα είσαι χωρίς λόγο πλούσιος ... και τελικά θα γίνει adapt ΣΤΙΣ ΜΑΜΑ ΤΙΜΕΣ ... (ίσως με άγραφο εγγέφαλο να μπορεί να γίνει κάτι ...)
κ.α. πολλά ....

7) Το MAF είναι εξάρτημα του ΣΑΤΑΝΑ ... δημιουργεί τα εξής προβλήματα :
*Eίναι πολύ ευαίσθητο ... κάθε ΜΗ ακριβής ανάγνωση του αέρα γ@μ@ει όλο το mixture preperation .προς τη μεριά της ασφάλειας.. με αποτέλεσμα το γνωστό ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ... ΜΙΑ ΠΑΕΙ ΜΙΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΤΟ Μ3
*Επηρεάζεται από πολλούς ΑΣΤΑΘΗΤΟΥΣ παράγοντες ... π.χ. αν στραβώσει το "διχτάκι" του , αν γεμίσει σκόνη , αν αλλάξει η θερμοκρασία , αν παλιώσει ... κλπ κλπ

Έχει βέβαια και κάποια καλά:
*Λειτουργεί πολύ ομαλά το μοτέρ
*Δεν έχει πρόβλημα να κάνει adapt σε κάθε είδους συνθηκη ... από Έβερεστ μέχρι Μαλδίβες κλπ κλπ
*Είναι της μαμά εταιρίας ... κάτι ξέρουν αυτοί ...

Και ερχόμαστε στην κατά τη γνώμη μου ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ...

Αν λοιπόν θέλεις να αυξήσεις την ιπποδύναμη , την απόκριση και να αφαιρέσεις ΑΣΤΑΘΜΗΤΟΥΣ παράγοντες τι κάνεις ????

Koιτάς τι έκανε η Motorsport στο CSL και ....

ΞΕΜΠΑΖΕΙΣ ΤΟ MAF ....

Mετατρέπεις τη διαχέιρηση σε alpha-n και στη θέση της μαμά εισαγωγής βάζεις ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ airbox (είτε ανοικτό τύπου "csl" είτε κλειστό αν δε θες heat soaking από το μοτέρ)

Το αποτέλεσμα είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ... το μοτέρ εκμεταλεύεται όλο το ωφέλιμο έυρος και δεν έχεις πλέον τις ασάφειες και δεσμεύσεις του ΜΑΦ...
Η απόκριση , ευστροφία και γραμμικότητα ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΩΦΕΛΙΜΟ ΦΑΣΜΑ (5000-8200) και μέχρι τελικές είναι απίστευτη.
Εκεί (στα μεγάλα φορτία ... επιτάγχυνση από 150 σε 250) που το μαμά σύστημα "κόμπιαζε" πλέον έχεις γραμμική και συνεχόμενη λειτουργία.

Αρνητικό σημείο είναι ότι ΟΣΟ και να θες Motorsport δεν είναι ... άρα στις χαμηλές στροφές με μιά σχέση πάνω ( 2000 και 2α ) με ΤΕΡΜΑ ΓΚΑΖΙ ΠΑΤΩΜΑ θα μπερδέψει ... με προοδευτικό δεν έχεις πρόβλημα... από τις 3000 και πάνω κάνε ότι θες δίνει απροβλημάτιστα.

Για αναλυτικά σχετικά με το πως δουλευει , τα πρωτερήματα και μειονεκτήματα του alpha-n κτλ ... τα λέμε από κοντα .... είναι ΠΟΛΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ...

Αυτά τα βασικά ...

Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ΠΑΡΑΠΑΝΩ από εμφανές όπως είδαμε και στην πράξη σε χθεσινά δοκιμαστικά τεστ - πατήματα ...
Πραγματικά είδαμε διαφορά στο δρόμο ....

:greenboun:greenboun:greenboun :)

Dim77
08-10-07, 16:00
Sorry για το OFF TOPIC αλλά ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ο παλιός καλός EVANGELOS!!! +1 :D

NICK_M3
08-10-07, 16:07
μπραβο


πολύ εμπεριστατωμένο ποστ...

MaSt0RaS
08-10-07, 16:31
τι να πω εμεινα με ανοιχτο το στομα... Μπραβο και παλι μπραβο.. Αλλα να σε ρωτησω κατι εισαι μηχανικος η οχι? Αλλα και παλι αν ρωτησεις μηχανικους για το Μ3 επειδη ψαχνοταν ενας φιλος μου του τα πηγαιναν απο εδω μετα απο εκει ξερετε εε ειναι καλο αυτο αλλα να αυτο καλυτερο ουτε που ξεραν... οχι ολοι αλλα παρα πολλοι...Μιλαω για βελτιωση πρωτου σταδίου!

Panoz
08-10-07, 17:25
Η καλύτερη άποψη για βελτίωση Μ3 Ε46 (και με αποδείξεις). Μπράβο στο φίλτατο Ευάγγελο!
:cheers:

InsaneDriver
08-10-07, 17:56
Του Ευάγγελου δεν δουλεύει ποτέ αν πειραματιστείς με την εισαγωγή γιατί πολύ απλά είναι τροπέτ μετατροπή.

Πέρα από τη πλάκα μπράβο στον Ευάγγελο και τον μέντορά του Νίκο που μπορούν να συμβουλεύσουν στο μέλλον οποιονδήποτε θέλει να βελτιώσει ένα Μ3 χωρίς να πετάξει λεφτά κτλπ.

Μπράβο παιδιά...

EVANGELOS
08-10-07, 19:33
μπραβο


πολύ εμπεριστατωμένο ποστ...

Τα τω κάισαρι τω κάισαρα ...

Τα όσα αναφέρονται στο ποστ είναι κατόπιν ΑΠΕΙΡΩΝ ωρών κουβέντας ... searching...διαβάσματος... πειραματισμών ... και χρημάτων ... με τους

κ.κ. Strax , NickM3 , MPower , Santo

Επίσης βοήθησαν οι απόψεις των πρώτων διαδαξάντων ... λέγε με Panoz

320 open
08-10-07, 19:42
πολυ καλο.μαλλον θα πρεπει να καθιερωθει και για αλλα μοντελα για να αποφευγουμε τους........λακκους

shido
08-10-07, 19:43
Θρεντ για sticky!
ΜπραβοΒαγγελη...

saikoE39
08-10-07, 19:47
Ωραιο thread....
Δεν θελω να ξερω ποσα χρηματα εχουν παει στο βροντο..για να βγουν αυτα τα συμπερασματα...:dblthumb2:love:................... .....:banhim:

Βαγγο παιδι μου εσυ τι εχεις κανει απο ολα αυτα δλδ......???????
Το γυρισες σε alpha N..???

thanassis
08-10-07, 21:50
:+1:Ευάγγελε πολύ ενδιαφέρον αν και δεν έχω Μ3!!!!!

θα πρότεινα κάποιος mod να το περάσει στο υπόμνημα για να μπορεί να το βλέπει πάνω-πάνω όποιος ψάχνει κάτι στις "Βελτιώσεις"

NICK_M3
08-10-07, 22:05
Τα τω κάισαρι τω κάισαρα ...

Τα όσα αναφέρονται στο ποστ είναι κατόπιν ΑΠΕΙΡΩΝ ωρών κουβέντας ... searching...διαβάσματος... πειραματισμών ... και χρημάτων ... με τους

κ.κ. Strax , NickM3 , MPower , Santo

Επίσης βοήθησαν οι απόψεις των πρώτων διαδαξάντων ... λέγε με Panoz

το λατινικό δεν το έχω καθόλου...

το "μαυρισμένο" το έχω δηλωσει απο πολύ νωρίς....

χαίρομαι που με τα λίγα που έχω καταλάβει για αυτό το μοτερ μπόρεσα και βοήθησα να φτιάξει κάποιος ενα αξιόπιστο και πολύ γρήγορο Μ3.


επόμενο βήμα είναι 1ο σταδιο εκκεντροφόροι μαζί με ενα χταποδάκι....

και μέχρι εκεί νομίζω είναι αρκετό χωρίς να σε τρώει ο ποπός σου για περαιτέρω....


οταν κάποια στιγμή τελειώσω με αυτό που έχω στο μυαλό μου για το συγκεκριμένο μοτέρ θα μπω να συμπληρώσω....




για το stage 3 N/A tunning....

optostyle
08-10-07, 22:32
Μπραβο ρε βαγγελη .....με εψησες να παρω Μ.........................εισαι απαιχτος ωρες ωρες.........................τις υπολοιπες ωρες τι κανεις??:+1:

DoctorAbo
08-10-07, 22:41
Μπράβο Ευάγγελε. Είνι πολύ επεξηγηματικό θρέντ, πολύ κατανοητο και προπάντων πειστικό. Πολύ καλό.

InsaneDriver
08-10-07, 22:59
Όλα αυτά είναι καλά και ωραία φίλε Βαγγέλη, αλλά:

1ον τι σχέση έχουν με το 520 που έχεις και πουλάς εσύ;

2ον με τον φίλο μου με τη Mercedes αυτή τη παλιά, τη γύφτικη, πότε να κανονίσω; Πότε θα επανέλθει η πρόσφυση στη ζωή σου;

alexcsl
08-10-07, 23:10
M' αρέσουν τα επεξηγηματικά και τεκμηριωμένα posts.
Εύχομαι και οι υπόλοιπες κινήσεις που θα κάνεις να αποβούν
καρποφόρες και όχι κοστοβόρες.

ΥΓ ...μη βάλεις κομπρέσορα. Κάντο 530.

Fairytale
09-10-07, 06:04
Επιτέλους, χαιρετίζω την αλλαγή... τώρα μπορούν να δουν και οι νεότεροι πόσο δίκιο είχα όταν έκραζα για άμεση μεταστροφή σου. Ιδού κύριοι σας τον παραδίδω, θαυμάστε τον... :woowoo:
Αφού το έχεις το θέμα... παράτα την ντουντούκα του ανταποκριτή πίσω στα φανάρια και πιάσε στα σοβαρά το πληκτρολόγιο.
Περιμένω συνέχειες στο σήριαλ βελτίωσης του S54.
C U out there

Snoopy
09-10-07, 06:45
Τα τω κάισαρι τω κάισαρα ...

Τα όσα αναφέρονται στο ποστ είναι κατόπιν ΑΠΕΙΡΩΝ ωρών κουβέντας ... searching...διαβάσματος... πειραματισμών ... και χρημάτων ... με τους

κ.κ. Strax , NickM3 , MPower , Santo

Επίσης βοήθησαν οι απόψεις των πρώτων διαδαξάντων ... λέγε με Panoz

Tα του Καίσαρος, τω Καίσαρι.:ices_ange

bmw316turbo
09-10-07, 09:00
Παιδες εχει απο εσας δοκιμασει να βαλει αγραφο στο Μ3 και να το χαρτογραφησει χωρις maf
??Πιστευω πως ενας αγραφος με παπαρια τυπου MOTEC,AUTRONIC,AEM (ΠΟΥ ΜΠΡΙΖΩΝΕΙ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ) θα το πηγαινε σε αλλη διασταση, τι στιγμη που οι αγωνιστηκες ecu συμπεριφερονται οπως τις ρυθμισεις. Βεβαια απαιτει πολυ υπομονη και γνωσεις σε δυναμομετρο χωρις να χασεις απαραιτητα την οδηγησημοτητα -φιλικοτητα που σου παρεχει ενα μαμα Μ3.Αυτες υποστηριζουν πολλες απο τις δυνατοτητες που εχει ενας μαμα εγκεφαλος ως προς τις ανεσεις....αλλα ταυτοχρονα μπορεις να κανεις πολυ πικαντικα πραγματα με εκκεντροφορους κλπ με αναλογο κερδος.
Παντως ωραιο ποστ βαγγελη...Μπραβο

Strax
09-10-07, 09:15
Θα ήθελα να προσθέσω και εγώ κάποια πράγματα.

Ο Βαγγέλης μίλησε ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ, αν και εγώ βλέπω το παρόν thread σαν μια απέλπιδα προσπάθεια να σταματήσει τον κατήφορο των μπαξιμάτων.... Μετά από 3 χρόνια ψαξίματος έχουμε βγάλει τα πρώτα συμπεράσματα.

Γενικά, όποιαδήποτε βελτίωση θέλει πολύ προσοχή ώστε να μην επηρεαστεί η λειτουργία του MAF. Το MAF δουλεύει άψογα με τη μαμά εισαγωγή μια και το παρακολουθώ 1 με 2 φορές την εβδομάδα.

Επίσης να προσθέσω 2 μειονεκτήματα βελτιώσεων, γιατί όλα πρέπει να λέγονται.

1. Το ελαφρύ βολάν προκαλεί κατά 99% και ένα ενοχλητικό θόρυβο στο ρελαντί
2. Οι ελεύθεροι καταλύτες, αν συνδυαστούν με τελευταίο μαμά software BMW για τον εγκέφαλο, βγάζουν πολύ συχνά σφάλμα και Check engine.

Και μια μικρή διόρθωση: Το short shifter απλά μειώνει ελαφρώς το χρόνο των αλλαγών και δεν κρατάει τις στροφές ψηλότερα. Οι στροφές πάνε πάντα στο σημείο που τους υποδεικνύει η σχέση και η ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Για το χταποδάκι, νομίζω ότι θα συμφωνήσω με το Nick_M3. Τουλάχιστον η μέχρι στιγμής εμπειρία μου αυτό δείχνει. Κάνει διαφορούλα, κυρίως στις ψηλές στροφές. Τουλάχιστον τα stepped της Supersprint. Απλά δεν πιστεύω ότι αξίζει να δώσει κανείς τα λεφτά που κοστίζουν.

NICK_M3
09-10-07, 09:37
Ο Βαγγέλης μίλησε ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ, αν και εγώ βλέπω το παρόν thread σαν μια απέλπιδα προσπάθεια να σταματήσει τον κατήφορο των μπαξιμάτων...

χαχαχαχαχα!!!!

καλό!!!!

ειναι νομίζω η νεα μάστιγα της κοινωνίας μας...:lockie::lockie::screwy:




περαν της πλάκας ομως....

για κάποιον που αρκειται σε ηδη πεπατημένες οδους τα πιο πανω ειναι και τα πιο λογικά...

μετα απο τοσο ψαξιμο που εχει γινει στο εν λογω άυτοκίνητο εαν θέλεις μπορείς να βγάλεις και παραπάνω πράγματα....

το θέμα είναι εαν αξίζει να το κάνεις....

υπάρχουν λύσεις που για μας ( τους περισσοτερους ) φαίνονται extreme και τα λεφτά τους είναι απαγορεύτικα....

στο εξωτερικό την βελτίωση την έχουν πάει πολύ πιο μακριά απο οτι εχουμε δει σε γενικότερα πλαίσια....

κάτι τέτοιο προσπαθώ να τελειώσω και εγω πλέον στο δικό μου αμάξι αλλά επειδή ζω στην ελλαδα και επειδή γενίκοτερα είμαι άτυχος αντιμετωπίζω αρκετες δυσκολίες....

ελπίζω όμως σύντομα να τελειώσω και να μπορέσω να γράψω τις εντυπώσεις μου απο ενα διαφορετικό Μ3....

χωρίς να ανοίξεις μοτερ αυτά που αναφέρει ο βαγγέλης είναι τα πιο σωστά βήματα...

όπως τόσο καιρό λέω....

αυτό που έκανε ο βαγγέλης είναι οτι δεν φούντωσε να πιάσει να μπάξει απευθείας...

αντιθέτως με μένα που του πέταξα τα ματάκια εξω....

πλέον, το μόνο που μπορω να πω μέχρι τώρα, στο μοτερ το δικό μου "μαμα" εχουν παραμείνει το μπλοκ εξωτερικα το σαζμαν και ο άξονας μετάδοσης( οχι για πολύ ακόμη και αυτός...) αλλά ελέω κάποιοων ασυνείδητων δεν έχω το αμάξι στην κατοχή μου για να μπορέσω να μηλήσω με νούμερα και κατόπιν δοκιμών....

εις το επανειδείν λοιπόν με νέα πιο ενδιαφέροντα.......

J.MULLER
09-10-07, 10:47
Μπραβο, πολυ καλη προσπαθεια και ενα μεγαλο μπραβο που το μοιραζεσαι!

:+1:

streetracing
09-10-07, 12:13
πολυ καλο ποστ βαγγελη .

EVANGELOS
09-10-07, 14:09
Και μια μικρή διόρθωση: Το short shifter απλά μειώνει ελαφρώς το χρόνο των αλλαγών και δεν κρατάει τις στροφές ψηλότερα. Οι στροφές πάνε πάντα στο σημείο που τους υποδεικνύει η σχέση και η ταχύτητα του αυτοκινήτου.

H μέιωση του χρόνου αλλαγών ισοδυναμεί με λιγότερο χρόνο πατημένο συμπλέκτη που ισοδυναμεί με λιγότερο χρόνο χωρίς γκάζι που ισοδυναμεί με λιγότερη πτώση ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ που ισοδυναμεί με λιγότερη πτώση στροφών ...

π.χ.

Αλλάζω από 2α σε 3η στις 8000 rpm = 100,8 km/h (στο δικό μου αμάξι)

Με ΜΗΔΕΝΙΚΟ χρόνο αλλαγής (0 σεκ πάτημα συμπλέκτη κτλ τκλ ) θα κουμπώσει τρίτη στα 100,8 km/h = 5260 rpm

Mε (ας πούμε) 2 σεκ (κουλός ???) χρόνο αλλαγής η ταχύτητα την ώρα που θα κουμπωθεί η τρίτη θα είναι ΚΑΤΩ ΑΠΟ 100,8 km/h π.χ. 96 km/h που ισοδυναμεί με 5050 rpm περίπου ....

Προφανώς ο χρόνος αλλαγής ΔΕΝ είναι μηδέν αλλά ούτε και 2 σεκ ... είναι περίπου 0.2 με 0.4 σεκ ... πάντως όσο πιό γρήγορα γίνει ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ θα πέσουν οι στροφές (σε σχέση με το ιδανικό = αλλαγή σε μηδέν σεκ) ....

Αυτό εννούσα ...

Ο Στράτος έχει δίκιο και στο θέμα των συμβιβασμών που κάνεις ...

Μερικά παραδέιγματα ...

*το βολάν στο ρελαντί κάνει σα μ@λ@κία ... και όλοι νομίζουν ότι έχει χαλάσει το μοτέρ χιχιχιχι
*η ελέυθερη εξαγωγή (cat - μεσαίο - τελικό) μεταφέρει ΠΟΛΥ θόρυβο στην καμπίνα ... δεν είναι καλό να βγείς με γκομενάκι και στο φανάρι να κάνει σα να χάλασε στις μεσαίες να βουίζει και στις ψηλές να ΜΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ... "τι είπες μωρό μου ???" ... "πώς ?? " ... "α ναι ... rock fm θα ακούγαμε αν δεν βαράγα 8άρες..."
*Το airbox με το alpha-n κάνει ΤΡΕΛΑ πορωτικό θόρυβο , καλύπτει και το rasp του μεσαίου στα χαμηλά όταν ΡΟΥΦΑΕΙ, και ψηλά κάνει σαν πριόνι ... αλλά χειροτερεύει τη συνολική φασαρία ...
*Η κατανάλωση είναι για πλάκα 17 ακόμα και με ημινορμάλ οδήγηση

Και μερικά θετικά

*Με το κοντό διαφορικό μπάζεις μια 4η σε όλη τη Βουλιαγμένης και με το δεξί χέρι πλεόν ασχολείσαι με ΑΛΛΑ πράγματα και όχι με αλλαγές ταχυτήτων .. εχμμ ... καλή φάση λέμε
*Γυρίζει το γ@μήδι με μία σχέση ΠΑΝΩ ... χιχιχι
*Τρομάζεις τους καυλωτές με τα γάμπριο


... αλλά ελέω κάποιων ασυνείδητων δεν έχω το αμάξι στην κατοχή μου για να μπορέσω να μιλήσω με νούμερα και κατόπιν δοκιμών....

εις το επανειδείν λοιπόν με νέα πιο ενδιαφέροντα.......

Να γίνει η τοποθέτηση των σωστών ανταλακτικών και να βγεί το γ@μήδι το ΠΡΙΟΝΙ ... ΛΕΩ ... περιμένω το thread ...

stg 3 σε κάτι που παλιά ήταν S54 ....

InsaneDriver
09-10-07, 16:42
*Με το κοντό διαφορικό μπάζεις μια 4η σε όλη τη Βουλιαγμένης και με το αριστερό χέρι πλεόν ασχολείσαι με ΑΛΛΑ πράγματα και όχι με αλλαγές ταχυτήτων .. εχμμ ... καλή φάση λέμε


Χμμμ εσύ έχεις δεξιοτίμονο Μ3 και αλλάζεις ταχύτητες με το αριστερό χέρι; :p:

Δεν θα πέτυχε η μετατροπή Βαγγέλη και στα βάλανε ανάποδα...:smokin:

EVANGELOS
09-10-07, 16:55
Χμμμ εσύ έχεις δεξιοτίμονο Μ3 και αλλάζεις ταχύτητες με το αριστερό χέρι; :p:

Δεν θα πέτυχε η μετατροπή Βαγγέλη και στα βάλανε ανάποδα...:smokin:

Harry θα γίνει δίορθωση :drive2: ...

mpikounis
09-10-07, 17:01
Ας προσπαθήσουμε να κρατήσουμε το thread ενδιαφέρον για όλους παρακαλώ. Για "φιλικά" σχόλια υπάρχουν τα PM!

gnx
10-10-07, 11:18
Νομιζω οτι το post σου στα αγγλικα θα αξιζε να υπαρχει σα definition στο wikipedia για S54 tuning.

Με τα φρενα εχεις ασχοληθει καθολου;

InsaneDriver
10-10-07, 11:20
Για τα φρένα είχε γράψει πολλά και ενδιαφέροντα ο Strax από ότι θυμάμαι, ίσως και ο Panoz.

sheriff
10-10-07, 22:57
μπραβο βαγγελη για το ποστ σου.πιστευω οτι ανοιξες τα ματια σε πολλους με αποτελεσμα συντομα τα γρηγορα Μ3 να γινονται πολλα...:D

alexcsl
30-11-07, 13:31
Τα greeklish απαγορεύονται από τους κανονισμούς του forum.

Διόρθωσε το ποστ σου στα Ελληνικά.

BILL_M3
02-12-07, 10:54
Παιδιά είναι εξακριβωμένο ότι όλα τα aftermarket φιλτρα που δεν καταργούν το εργοστασιακό MAF δεν δουλεύουν στον S54? έχω βρει ένα airbox (carbonio λέγεται) με υποδοχή για το εργοστασιακό MAF, έχει δοκιμάσει κανείς αυτή τη λύση φυσικά χωρίς πρόγραμμα?

Geo_3D
02-12-07, 11:00
Εξακριβωμενα δεν θα σου πει σχεδον κανενας!
Αυτο που ξρουμε παντως ειναι πως ειτε δεν δουλευαν καλα,παίρνοντας σε καποιο ορισμενο φασμα και χανοντας αρκετα αλλου ή ακομα και αν δουλεψαν,εδωσαν λιγοτερα αποσα υποσχονταν

BILL_M3
02-12-07, 11:08
Δεν μπορεί να μην έχει δοκιμάσει κανείς αυτή τη λύση, μου πρότεινε μηχανικός να βάλω μεγαλυτερο MAF και θα δουλέψει, έχω μπερδευτεί....

EVANGELOS
04-03-08, 12:46
Δεν μπορεί να μην έχει δοκιμάσει κανείς αυτή τη λύση, μου πρότεινε μηχανικός να βάλω μεγαλυτερο MAF και θα δουλέψει, έχω μπερδευτεί....

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ μεγαλύτερο maf ....

To maf του S54 είναι ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ

Αν υπάρχει μηχανικός που να είπε για μεγαλύτερο maf δεν έχει μάλλον επαφή...

Αυτό που ΜΠΟΡΕΙ να γίνει είναι μεγαλύτερο maf housing (δηλαδή να μεγαλώσει το στόμιο της εισαγωγής στη θέση που κουμπώνει ΤΟ ΜΑΜΑ maf).

Oύτε αυτό θα δουλέψει ... απλά δε θα γίνει ΤΙΠΟΤΑ στην καλύτερη ή θα "μπερδευτεί" το maf και θα χάσεις σε ισχύ ...

Aν διαβάσεις τι κάνει το maf θα καταλάβεις τι εννοώ.

BILL_M3
04-03-08, 13:02
Ευχαριστώ φίλε, το έψαξα αρκετά και έτσι είναι τα πράγματα.

GS1821
05-03-08, 11:45
Παιδια καλημέρα και απο μενα ,
Ποια είναι η γνωμη σας για τον επαναπρογραμματισμό της schnitzer ??
Aξίζει ?? θα δεις διαφορά ή πεταμενα χρήματα ?

stratos
15-03-08, 23:07
Ρε παιδία έχω μια απορεία μιας και δεν κατέχω πολύ τα ''εγκεφαλικα'' κόλπα. Τί είναι το Alpha-n που αναφέρθηκε παραπάνω? Αν δεν μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος ας μου στείλει ένα link έστω και στα Αγγλικά να διαβάσω

rigas
16-03-08, 17:52
Ναι ρε παιδια τι ειναι το alpha-N

Μαλλον προγραμματισμος race μορφης...???

Εδω ενα 36αρι Μ3 σαν το δικο μου 3.0

http://www.youtube.com/watch?v=UXfUdTwRx80

Και CLS air-box

Κατσε καλα........

http://www.youtube.com/watch?v=fpf-cA_puJU&feature=related

thanassis
16-03-08, 17:55
έχω την εντύπωση ότι είναι η ανθρακονημάτινη εισαγωγή που φοράει και το csl....
χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος....ας με διορθώσει κάποιος αν έχω λάθος

rigas
16-03-08, 18:02
Ναι carbon ειναι τωρα τι κανει δεν ξερω, αλλα μαλον με alpha-N οπως ειπαν τα παιδια εδω να κανει παπαδες.

Θελω και εγω για το 36αρι μου.

Nick_compact
16-03-08, 18:29
alpha n δεν ξέρω γιατί λέγεται, πάντως καταργεί τον maf και αντικαθίσταται από map sensor. Άρει έτσι τον περιορισμό στην παροχή αέρα που εξαρτάται από την διάμετρο του maf.

rigas
16-03-08, 18:33
Ενα site με το τι κανει το carbon air box.

http://e46m3performance.com/tech/airbox/index.htm

stratos
16-03-08, 19:06
alpha n δεν ξέρω γιατί λέγεται, πάντως καταργεί τον maf και αντικαθίσταται από map sensor. Άρει έτσι τον περιορισμό στην παροχή αέρα που εξαρτάται από την διάμετρο του maf.

Ωραία αφου αντικαθιστά το περιοριστικό MAF με MAP τότε δεν χρειάζεται κάποια παρέμβαση στον εγκέφαλο? Στην καλύτερη πρόγραμμα, στην χειρότερη νέο Hardware. Δεν μπορεί να απλά να αλλάζεις την εισαγωγή και να τελειώνει.

Πάντως το carbon induction kit της csl είναι όλα τα λ7. Ειδικά όταν συνδιαστεί με ένα κιτάκι ess κάνει σαν να στροφάρει 1000άρι superbike.

Βάλτε ήχο δυνατά και δείτε αυτό:

http://www.youtube.com/watch?v=5Op0NXPoLu4

NICK_M3
16-03-08, 19:59
Ωραία αφου αντικαθιστά το περιοριστικό MAF με MAP τότε δεν χρειάζεται κάποια παρέμβαση στον εγκέφαλο? Στην καλύτερη πρόγραμμα, στην χειρότερη νέο Hardware. Δεν μπορεί να απλά να αλλάζεις την εισαγωγή και να τελειώνει.

Πάντως το carbon induction kit της csl είναι όλα τα λ7. Ειδικά όταν συνδιαστεί με ένα κιτάκι ess κάνει σαν να στροφάρει 1000άρι superbike.

Βάλτε ήχο δυνατά και δείτε αυτό:

http://www.youtube.com/watch?v=5Op0NXPoLu4


το κιτάκι της ess καταργεί το airbox του csl φίλε μου...
καμία σχέση το ένα με το άλλο.

και ναι θέλει αλλαγή στην καλωδιωση και νεό πρόγραμμα με τους νέους "στάνταρ" χάρτες.

shido
16-03-08, 20:06
το κιτάκι της ess καταργεί το airbox του csl φίλε μου...
καμία σχέση το ένα με το άλλο.

και ναι θέλει αλλαγή στην καλωδιωση και νεό πρόγραμμα με τους νέους "στάνταρ" χάρτες.

Φιλε Νικο τα λες πολυ ωραια και τα κανεις να φαινονται ευκολα ολα αυτα.Τα χεις κανει?:loser::D:thefinger

Nick_compact
16-03-08, 20:12
Φιλε Νικο τα λες πολυ ωραια και τα κανεις να φαινονται ευκολα ολα αυτα.Τα χεις κανει?:loser::D:thefinger

Κάποιος μπριζώνεται να καταργήσει maf :chair:

NICK_M3
17-03-08, 06:43
Φιλε Νικο τα λες πολυ ωραια και τα κανεις να φαινονται ευκολα ολα αυτα.Τα χεις κανει?



οχι.....:flipa:

http://i274.photobucket.com/albums/jj279/nick_M3/08032008261.jpg

EVANGELOS
17-03-08, 17:37
τα έχουμε ξαναπεί ...

το θρεντάκι είναι για βελτίωση s54 ... Μήπως να γίνει Move σε νέο θρεντ περί alpha n ???

rigas
17-03-08, 19:06
οχι.....:flipa:

http://i274.photobucket.com/albums/jj279/nick_M3/08032008261.jpg

respect !!!!!!!!


:cheers::cheers:

stratos
18-03-08, 01:11
το κιτάκι της ess καταργεί το airbox του csl φίλε μου...
καμία σχέση το ένα με το άλλο.

και ναι θέλει αλλαγή στην καλωδιωση και νεό πρόγραμμα με τους νέους "στάνταρ" χάρτες.

Δίκιο έχεις γράψε λάθος. Απλά ήθελα να τονίσω τον απίστευτο θόρυβο που κάνει ένα csl στην εισαγωγή. Ο θόρυβος με alpha N είναι απίστευτος

EVANGELOS
18-03-08, 18:08
Λοιπόν έγινε το dyno με την "καβούκα" που λέει κι ο φίλος μας ...

Το dyno είναι με 31 βαθμούς ενώ το dyno του stock με 28 και ευνοικότερα στοιχεία πίεσης - υγρασίας. Θεωρώ ότι το stg1 θα έβγαζε άλλα 5 αλογάκια στις ίδιες συνθήκες.

Η διόρθωση είναι και τις δύο φορές κατά SAE , και τα μεγέθη ΡΟΠΗΣ - ΙΣΧΥΟΣ μετρώνται ΣΤΟ ΜΟΥΑΓΙΕ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΥ.

Το κόκκινο είναι το stg1 το πράσινο είναι το average stock M3 E46.
Kαι οι 2 μετρήσεις είναι ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΑΜΑΞΙ.

Το δυναμόμετρο ΔΕΝ είναι rolling road αλλά rotrex του Ανδριανάκη.

Oι μέγιστες τιμές είναι

Ισχύς 318,5 με 284,6 hp

Ροπή 34,7 με 32,6 kgm

Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων ΔΕ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΑ dyno λένε όλη την αλήθεια στο δρόμο.

saikoE39
18-03-08, 19:10
Πιστευα πως χαμηλα...θα εχανες σε ακομα πιο πολλες στροφες.!!!
Σε συγκριση με αλλα στο εξωτερικο πως εισαι....???

EVANGELOS
19-03-08, 13:51
Πιστευα πως χαμηλα...θα εχανες σε ακομα πιο πολλες στροφες.!!!
Σε συγκριση με αλλα στο εξωτερικο πως εισαι....???

Που να ξέρω ... εδώ στην Αμερική βγάζουν 400 άλογα ΡΟΔΑ στο 335 ... λένε ... :D

NICK_M3
19-03-08, 14:24
Που να ξέρω ... εδώ στην Αμερική βγάζουν 400 άλογα ΡΟΔΑ στο 335 ... λένε ... :D

οχι λένε!!!

είναι!!!

αντε να δούμε και μεις κανα τέτοιο!!!!!!:smiley_ab

μια χαρά είσαι κύριε και το διάγραμμα γ@ματο!!!

όπως είπαμε το τελευταίο δικό σου....

και μένει ένα τελευταίο δικό μου.....:105whistl

stefos
19-03-08, 14:27
Τα αποτελέσμα που βλέπω το βρίσκω πολύ σωστο και είναι σημαντικό που δεν έχουν αλλάξει ουσιαστικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρας σου. Από τις 3.200 rpm και πάνω είναι φανερό το πόσο έχει κερδίσει το αυτοκίνητο σου σε σχέση με ένα εργοστασιακό. Κάτω από 3.200 φαίνεται να έχει χάσει αλλά μάλλον λογικό και δε νομίζω να προβληματίζει σε καμία περίπτωση σε καθημερινή χρήση. Μπράβο πολύ καλή δουλειά...ευγε!

billarasm3
16-10-10, 21:20
Λοιπόν έγινε το dyno με την "καβούκα" που λέει κι ο φίλος μας ...

Το dyno είναι με 31 βαθμούς ενώ το dyno του stock με 28 και ευνοικότερα στοιχεία πίεσης - υγρασίας. Θεωρώ ότι το stg1 θα έβγαζε άλλα 5 αλογάκια στις ίδιες συνθήκες.

Η διόρθωση είναι και τις δύο φορές κατά SAE , και τα μεγέθη ΡΟΠΗΣ - ΙΣΧΥΟΣ μετρώνται ΣΤΟ ΜΟΥΑΓΙΕ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΥ.

Το κόκκινο είναι το stg1 το πράσινο είναι το average stock M3 E46.
Kαι οι 2 μετρήσεις είναι ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΑΜΑΞΙ.

Το δυναμόμετρο ΔΕΝ είναι rolling road αλλά rotrex του Ανδριανάκη.

Oι μέγιστες τιμές είναι

Ισχύς 318,5 με 284,6 hp

Ροπή 34,7 με 32,6 kgm

Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων ΔΕ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΑ dyno λένε όλη την αλήθεια στο δρόμο.

τι διαφορα εχεις με μαμα μ3 περιπου???

rapid_fast
16-10-10, 22:55
Λοιπόν έγινε το dyno με την "καβούκα" που λέει κι ο φίλος μας ...

Το dyno είναι με 31 βαθμούς ενώ το dyno του stock με 28 και ευνοικότερα στοιχεία πίεσης - υγρασίας. Θεωρώ ότι το stg1 θα έβγαζε άλλα 5 αλογάκια στις ίδιες συνθήκες.

Η διόρθωση είναι και τις δύο φορές κατά SAE , και τα μεγέθη ΡΟΠΗΣ - ΙΣΧΥΟΣ μετρώνται ΣΤΟ ΜΟΥΑΓΙΕ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΥ.

Το κόκκινο είναι το stg1 το πράσινο είναι το average stock M3 E46.
Kαι οι 2 μετρήσεις είναι ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΑΜΑΞΙ.

Το δυναμόμετρο ΔΕΝ είναι rolling road αλλά rotrex του Ανδριανάκη.

Oι μέγιστες τιμές είναι

Ισχύς 318,5 με 284,6 hp

Ροπή 34,7 με 32,6 kgm

Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων ΔΕ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΑ dyno λένε όλη την αλήθεια στο δρόμο.

H Στοκ μέτρηση είναι απο το δικό σου πιό πρίν? ή απο τα έτοιμα charts ??

billarasm3
17-10-10, 04:05
H Στοκ μέτρηση είναι απο το δικό σου πιό πρίν? ή απο τα έτοιμα charts ??

απο οτι ειχα διαβασει καπου ειναι δικο του το dyno!!!

konc
17-10-10, 11:09
Kαι οι 2 μετρήσεις είναι ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΑΜΑΞΙ.


Ομολογουμένως εντυπωσιακό..

EVANGELOS
17-10-10, 13:11
τι διαφορα εχεις με μαμα μ3 περιπου???

http://www.youtube.com/watch?v=m4ltVwCxXJo

Kερατέα ... με καλύτερη εκκίνηση εγώ ... ο Θοδωρής ήταν smg

thomelef
17-10-10, 14:34
καλή φάση...
βαγγέλη, εσένα η εισαγωγή ποιάς εταιρείας είναι???

EVANGELOS
17-10-10, 14:37
ΜΚ Μοtorsport

mo328i
17-10-10, 14:50
πολυ καλη διαφορα!!μπραβο στον evangelo που μας εχει ανοιξει και λιγο τα ματια με τα ρημαδια που εχουμε παρει!!

NICK_M3
17-10-10, 15:11
καλή φάση...
βαγγέλη, εσένα η εισαγωγή ποιάς εταιρείας είναι???
εσυ τι θε ρε καμένο?

NICK_M3
17-10-10, 15:12
http://www.youtube.com/watch?v=m4ltVwCxXJo

Kερατέα ... με καλύτερη εκκίνηση εγώ ... ο Θοδωρής ήταν smg

καλή διαφορά...

πάει καλα τελικά ε?χαχαχαχαχαχα

thomelef
17-10-10, 15:29
εσυ τι θε ρε καμένο?

τι να θέλω και εγώ μωρέ...εδώ μπερδεύω το μπλόκ με την κεφαλή...
για τέτοια είμαστε τώρα??? απλή περιέργεια...ούτως ή άλλος και εσύ
και ο ευάγγελος τα ίδια μου έχετε πεί. στο τέλος ξαλαφρώνεις απο
αρκετά λεφτά...οπότε είπα και εγώ στο θέμα βελτίωση να πώ :kissass:...
τελικά το διάβασμα είναι το πιο φουντωτικό και ταυτόχρονα και το
πιο οικονομικό...άντε ρε παιδιά τουλάχιστο χαίρομαι για σας ρε!!!

billarasm3
17-10-10, 19:19
http://www.youtube.com/watch?v=m4ltVwCxXJo

Kερατέα ... με καλύτερη εκκίνηση εγώ ... ο Θοδωρής ήταν smg

εδω μιλαμε για κολωνα γεματη!!!!
απο ρολαριστα 1ες 2ες εχετε περιπου την ιδια διαφορα???

P.kwstas E36
27-05-12, 17:05
Γειά σας..πρόσφατα έγινα κάτοχος Μ3 η οποία ήταν μετατροπή ονείρων που πραγματοποιήθηκε,έτσι λοιπόν έψαχνα πίσω στον χρόνο thread για την βελτίωση του μιας κ ειμαι μικρός στην παρέα μην σας ζαλιζω για θέματα που υπάρχουν.έτσι λοιπόν βρήκα αυτό το υπέροχο κ αναλιτικότατο θέμα από το ευάγγελο ο οποίος έκανε τρομερή ανάλυση κ ψάξιμο μπράβο..εγώ εχω το s50 3.0 με τα 286 της Ε36,σίγουρα θα ισχύουν τα ίδια σχετικά με Maf κ alpha N σε περίπτωση βελτιώσεις εισαγωγής,κάτι το οποίο εχω σκοπό να κάνω με carbon κ εγώ.Η απορία μου λοιπόν είναι:
Πως είναι καλύτερα να γίνει το alpha N,μέσο αγραφου,παράλληλου η απλά επαναπρογραματησμό εργοστασιακου???