PDA

Επιστροφή στο Forum : Eνα Μ10 με ολίγη από S14


yiannis2002
08-10-07, 18:45
Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλους τους Μ10λόγους και όλους τους νεκρόφιλους.

Ο θρυλικός S14 ο κινητήρας των Μ3 Ε30 και 320is είναι σε όλους γνωστός. Ποθητός για πολλούς, με απίστευτο ήχο, έκανε καριέρα στις πίστες νόμιμες και παράνομες, και φώλιασε σε πολλά engine bays των επίσης θρυλικών και ποθητών 2002.
Για πολλούς το αποτελεσμα του συνδιασμού 2002 και s14 είναι τρομερό και ανεπανάληπτο. Δεκτόν. Μέχρι ενός σημείου. Ναί μεν έχεις ένα μοτέρ με εργοστασιακά 192 το λιγότερο άλογα, αλλά δεν είναι αυτό που λέμε ¨της εποχής του".
Εδώ μπαίνει στην ιστορία ο μάστορας ο γνωστός, ο καλός όμως , όχι ο κακός. Αυτός που λέει λίγα και σκέφτεται άμα έχει κέφι και πιο μακρυά από την γωνία του μαγαζιού του.
Που βασίζεται ο s14?
Στον Μ10
Γιατί λοιπόν να βάλεις S14 (btw Ποτέ ξανά) και να μην βάλεις στον Μ10 στρόφαλο απο S14?

:screwy:

Σας παραθέτω λοιπόν τα αποτελέσματα του συλλογισμου
Στρόφαλος από 2300 σε Μ10 1600
(1)84 επί 84, 1865 κυβικα χοντρικά, αλλά μοτερ τετράγωνο για στροφάρισμα πολύ ψηλά
Στρόφαλος από 2300 σε Μ10 2000
89 επί 84 2090 κυβικά
92 επί 84 2235

Στρόφαλος από 2500 σε Μ10 2000
(2)89 επί 87 2165 κυβικά
92 επί 87 2315 κυβικα

Αυτοί είναι κάποιοι ενδεικτικοί συνδιασμοί, σε συνδιασμό με το 8βαλβιδο καπάκι, ειδικά τα 1 και 2 , και με εκκεντροφόρο άνω των 316 μοιρών θα πρέπει να είναι τα πριόνια!!
Extra credit στα υπόγεια συνεργεία και στο δαιμόνιο του καλλιτέχνη. Η μοντίφα αυτή έχει γίνει από Γερμανούς παλαιότερα όπως και έχει μπεί το καπάκι από το Μ3 σε Μ10. Το εκπληκτικό είναι πως ο άνθρωπος όμως που το σκέφτηκε δεν έχει ιντερνετ για να το δεί...

yiannis2002
08-10-07, 18:49
Οι παραπάνω συλλογισμοί δεν είναι αυθαίρετοι, γιατί πιστόνια να ταιριάξεις υπάρχουν...στροφαλομπιέλα απαιτείται, μετράς και πάς να πάρεις...

sakkunen
08-10-07, 18:55
Σε Μ10 1800 γίνεται η μοντίφα?

yiannis2002
08-10-07, 18:57
Ισχύει ότι και για το δίλιτρο! Η διαμετρος είναι ίδια 89 χιλιοστα και πάει μέχρι 92!

IDAR~E30
08-10-07, 20:00
πολθ εινδιαφερον!!!!

e3632
08-10-07, 21:18
Σου βγάζω το καπέλο, αν και εχω μπερδευτεί λιγάκι!

e3632
08-10-07, 22:19
Τι περιθώριο έχει το δίλιτρο σε διάμετρο? το 92 είναι το μάξιμουμ?

yiannis2002
09-10-07, 02:01
Το 92 είναι μια αρκετα καλή διάμετρος ώστε να μην έχει προβλήματα υπερθέρμανσης, δηλ. τα χιτώνια να έχουν μια λογική απόσταση από τα λούκια στο μπλόκ. Βέβαια εκεί δυσκόλευουν και τα πράγματα γιατί θέλει φτιαχτή φλάτζα, αλλά όλα γίνονται.

e3632
09-10-07, 11:55
Δηλαδή η όλη μοντίφα είναι ότι φτιάχνεις ενα 8βάλβιδο Μ3. ΟΚ. Με το καπάκι τι κανεις, το αφήνεις έτσι όπως είναι? πως το ταιζεις με καύσιμο? αναλαμβάνει κανείς να το φτιάξει?
Για αγώνες να υποθέσω δεν κάνει, έτσι δεν είναι?

yiannis2002
09-10-07, 16:06
Το καπάκι το φτιάχνεις αλλά ο εκκεντροφόρος εξαρτάται από την διάμετρο διαδρομή για να μην φύγουνε τίποτα πιστόνια από το καπώ. Υπάρχει άνθρωπος που αναλαμβάνει να το φτιάξει. Τροφοδοσία, εξαρτάται από τον κυβισμό που θα πάς ξεκινάς απο 40άρια βέμπερ, φτάνεις σε 50άρια και γυρνάς μια βόλτα και σε 4πετάλουδο ψεκαστο αλα αλπίνα αν έχεις λεφτά και φαντασία.
Για αγώνες δεν κάνει, να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχω φτιάξει κάτι τέτοιο, αλλά θα το κάνω όταν με το καλό γυρίσω Ελλάδα just for the shake of doing it!

mac2002
09-10-07, 19:00
Το καπάκι το φτιάχνεις αλλά ο εκκεντροφόρος εξαρτάται από την διάμετρο διαδρομή για να μην φύγουνε τίποτα πιστόνια από το καπώ. Υπάρχει άνθρωπος που αναλαμβάνει να το φτιάξει. Τροφοδοσία, εξαρτάται από τον κυβισμό που θα πάς ξεκινάς απο 40άρια βέμπερ, φτάνεις σε 50άρια και γυρνάς μια βόλτα και σε 4πετάλουδο ψεκαστο αλα αλπίνα αν έχεις λεφτά και φαντασία.
Για αγώνες δεν κάνει, να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχω φτιάξει κάτι τέτοιο, αλλά θα το κάνω όταν με το καλό γυρίσω Ελλάδα just for the shake of doing it!

Pouvez vous expilque????
Γίνεται να μπεί η κυλινδροκεφαλή του Μ3 σε Μ10? :greenboun

oldcarskickass
09-10-07, 19:16
Ωραία η σκέψη αλλά αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί να αυξήσεις τον κυβισμό μέσω στροφάλου και όχι μέσω ρεκτιφιέ.

Υποψιάζομαι για θέματα μετέπειτα αξιοπιστίας, δλδ άντε τρέχα βρες φλάτζες κτλ κτλ.

Το θέμα της τοποθέτησης στροφάλου από Μ3 είναι μόνο για αύξηση κυβισμού ή και αξιοπιστίας;

Γιατί πιστεύω (απλά γνώμη, δυστυχώς όχι από εμπειρία) ένας στρόφαλός σε σωστή κατάσταση (ζυγοστάθμιση κτλ) θα αντέξει αρκετά αλογάκια.

Το θέμα της κρυογενικής αναζωογόνησης το έχεις δει καθόλου;

Σε κάποιο περιοδικό είδα ότι μια εταιρεία εμφανίστηκε και στην Ελλάδα, αλλά εξωτερικό θα είναι πιο διαδεδομένο.

http://cryogenics.gr/gr/index.html

yiannis2002
09-10-07, 20:05
H σκέψη όλη, είναι να αυξηθεί ο κυβισμός μέσω παράλληλης αύξησης διαμέτρου και διαδρομής. Ετσι και τα περιθώρια βελτίωσης μεγαλώνουν αρά μπορείς να φτιάξεις και ενα μοτέρ στα μέτρα σου, από πλευράς στροφαρίσματος, πάιζοντας αν θές με τις διαστάσεις αυτές. Γι αυτό και δεν "ριψοκινδύνευσα" να μιλήσω για εκκεντροφόρο γιατί ίσως κάποιες στάνταρ επιλογές για τον Μ10 να είναι υπερβολικές για το υβρίδιο. Ισως και να μην είναι. Είναι πάντως πολύ ενδιαφέρον, παλαιότερα ο koepchen είχε βγάλει μια σειρά κινητήρες για 2002 με 185 άλογα, με 2300 κυβικά, 40αρια βέμπερ και 300άρι εκκεντροφόρο. Είχε βάλει custom στρόφαλο ο οποίος είχε διαδρομή 87 χιλ. όπως και το Μ3 2,5. Πρίν 30 χρόνια αυτό βέβαια...

Nick_compact
09-10-07, 20:43
Η γνώμη μου είναι ότι το όλο εγχείρημα είναι άσκοπο. Δεν βλέπω λόγο να επιμείνει κάποιος στον αρχαίο Μ10! Και μιλάμε για πολύ μεγάλο κόστος και δυσανάλογη και αμφίβολη βελτίωση!

yiannis2002
09-10-07, 20:48
Η επιμονή μου με τον Μ10 είναι γιατί ναι μεν μου αρέσει να τα γαργαλάω, αλλά δεν θέλω σε ενα αυτοκίνητο 35 ετών να βάλω ενα Μ40 ή Μ42 ή S14. To θεωρώ καγκουριά, το έκανα και εγώ στο παρελθόν δεν το αρνούμαι αλλά δεν μου αρέσει.

e3632
10-10-07, 17:38
Πάω πάσο σε όλα αυτά αλλά δεν καταλαβαίνω πως με την αλλαγή διαμέτρου ή διαδρομής ευννοείται το στροφάρισμα. Πώς γίνεται αυτό? Δεν ευννοείται μονο με το ελαφρωμα δηλαδή?

Nick_compact
10-10-07, 17:40
Μοτέρ με μεγάλη διάμετρο και μικρή διαδρομή είναι πιο κατάλληλα για στροφάρισμα, και φυσικα όσο πιο ελαφρια τα internals τοσο καλυτερα!

e3632
10-10-07, 17:53
Οπότε αν βάλουμε ενα εκκεντροφόρο πχ 300 μοίρες θα στροφάρει πιό ψηλά, ενα μοτερ με μεγαλωμένη διαμετρο από ενα νορμάλ?

Nick_compact
10-10-07, 18:01
Αν μιλας για 1Mm τότε οι διαφορές είναι ελάχιστες... αλλά ναι.

e3632
10-10-07, 18:04
Για 3 mm έχει διαφορά μεγάλη?

Nick_compact
10-10-07, 18:10
Αν δεν μεγαλώνεις ανάλογα με την διάμετρο και την διαδρομη, δηλ αναλογικά μεγαλώνεις περισσότερο την διάμετρο απότι την διαδρομή, τότε κερδίζεις σε ευστροφία.. Εφόσον τα κρατάς όλα ελαφριά. Ιδανικά θεωρούνται τα τετραγωνα μοτέρ (πχ Civic type R)

e3632
10-10-07, 18:19
Ωραία μέχρι εδώ. Μια ακόμα ερώτηση, αν αντιστρέψουμε και έχουμε μεγαλύτερη διαδρομή από διαμετρο, υπάρχει κάποιο όφελος?δηλ. τα υπερτετράγωνα μοτέρ, (σωστά το λέω?) έχουν κάποιο πλεονέκτημα?

Nick_compact
10-10-07, 18:37
Θεωρητικά, έχεις ένα πιο τραχύ μοτέρ με περισσότερη έμφαση στην ροπή χαμηλά... Αλλά ξέρεις, όλα αυτά εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την κεφαλή... (4v ή 2V, συμπίεση, σχεδίαση κλπ). Το bottom end δεν καθορίζει τόσο όσο η κεφαλή τα χαρακτηριστικά απόδοσης του μοτέρ! Το μεγάλο κεφάλαιο για την παραγωγή δύναμης είναι η κεφαλή! (και στα καινούρια αυτοκίνητα, ΚΑΙ το management)

yiannis2002
10-10-07, 20:10
+1 Nick Compact!!

Dim77
10-10-07, 20:11
Συγνώμη για την ίσως λίγο off-topic προσθήκη.

Στη θεωρία καλύτερες διαστάσεις κυλίνδρου θεωρούνται 86mm X 86mm διάμετρος επί διαδρομή που δίνει κυλίνδρους 499.5cc
(στους 4κύλινδρους δίνει 1998cc με παραδείγματα τους κινητήρες της Honda Civic Type R EP3 & FN/FD2, 3S-GE Celica μέχρι 1999, τους 16v Opel Calibra-Astra-Vectra GSi).

Είναι υποτίθεται ο καλύτερος συνδυασμός ροπής σε μεγάλο φάσμα με καλή ευστροφία ψηλά.

Πάντως για μέγιστη ευστροφία νομίζω και δύναμη πολύ ψηλά, αλλά και ικανότητα για στροφάρισμα (χωρίς να μας ενδιαφέρει η ροπή στις χαμηλές-μεσαίες) το καλύτερο είναι η διαδρομή του εμβόλου να είναι μικρή (συνήθως αρκετά μικρότερη από τη διάμετρο των εμβόλων) και τόσο ώστε η μέση ταχύτητα του εμβόλου στις στροφές μέγιστης ισχύος να κρατιέται μέχρι 24-25 m/sec που από ότι ήξερα είναι όριο για την ασφαλή λειτουργία. (και στη F1 εκεί κυμαίνεται)

Αυτά όταν σχεδιάζεται ένα μοτέρ από την αρχή.

Για υπάρχον μοτέρ η αύξηση στη διάμετρο των εμβόλων έχει περιορισμούς.
Η αύξηση στη διαδρομή μόνο και ειδικά σε αριθμό ''υποτετράγωνο'' (μικρότερη διάμετρος από διαδρομή) βοηθάει στην καλύτερη απόδοση ροπής στις χαμηλές στροφές και περιορίζει την ικανότητα του κινητήρα να στροφάρει ψηλά.

Αυτά είναι περίπου σε γενικές γραμμές. (εξαρτώνται κυρίως από τον συνολικό κυλινδρισμό του κινητήρα)

Πάντως καλύτερα είναι όπως λέει ο yannis2002 η παράλληλη αύξηση και διαμέτρου και διαδρομής για να μη χαθεί ευστροφία παράλληλα με την αύξηση της χωρητικότητας από την αύξηση της διαδρομής με την αλλαγή του στροφάλου.

Στο συγκεκριμένο πάντως παράδειγμα όλοι οι συνδυασμοί με διαδρομή 84 (αν κατάλαβα καλά έχουν παρόμοια ικανότητα στο στροφάρισμα), όταν αλλάξει με 87 ή 89 θα επηρεαστεί.

yiannis2002
10-10-07, 20:15
+1 Dim77
Ετσι για την ιστορία να αναφέρω ότι
ο 1600 είναι 84 επί 71
ο 1800 89 επί 71
και ο 2000 89 επί 80.

ninos22
10-10-07, 21:36
Γιάννη συμφωνώ μάζι σου στο οτι ενα 2002 με S14 δεν είναι το ίδιο με ενα 2002 με Μ10..Και εγω θα ήθελα πολύ τα "αεράτα άλογα του S14" αλλα ένα 2002 για να λέγεται "2002" πρέπει να φοράει Μ10,(γνώμη μου πάντα) και επίσης στον Μ10 βλέπω πολύ μέλλον...

yiannis2002
10-10-07, 21:39
Δυστυχώς πλέον τα περιθώρια εξέλιξης είναι ελάχιστα, και δεν σου κρύβω ότι αυτά ψάχνω να εξαντλήσω.

ninos22
10-10-07, 21:44
Εγώ πάντως δεν το βάζω κάτω με τίποτα..!Είμαι 19 χρόνων και εχω ακόμα πολλά χρόνια μπροστά μου για να ψαχτώ με τα σίδερα.Πιστεύω οτι ο Μ10 μια μέρα θα με κάνει να τον κοιτάζω με πολύ καμάρι!

yiannis2002
10-10-07, 21:47
Ναι δεν διαφωνώ, αλλά έχει συγκεκριμένες δυνατότητες, έχει "ταβάνι" που είπε και κάποιος φίλος. Μπορείς να τον φτάσεις μέχρι ενος σημείου, ωστε να δουλεύει και να μην θέλει επισκευή κάθε βδομάδα και πολλά άλλα

ninos22
10-10-07, 21:50
Αυτό ισχύει για όλους τους κινητήρες πιστεύω.

yiannis2002
10-10-07, 21:52
Ναι αλλά εδώ ο κινητήρας είναι 40 χρονών και έχουν δοκιμαστεί τα πάντα σχεδόν, εμείς ψάχνουμε γι αυτό που δεν έχει γίνει, έτσι για το γμτ δηλαδή.

ninos22
10-10-07, 22:02
Όντως...έχεις δίκιο φίλε!

oldcarskickass
10-10-07, 22:39
Πάω πάσο σε όλα αυτά αλλά δεν καταλαβαίνω πως με την αλλαγή διαμέτρου ή διαδρομής ευννοείται το στροφάρισμα. Πώς γίνεται αυτό? Δεν ευννοείται μονο με το ελαφρωμα δηλαδή?

Δε ξέρω γιατί ευνοείται με την αύξηση της διαμέτρου αλλά μπορώ να κατανοήσω γιατί ΔΕΝ ευνοείται με την αύξηση της διαμέτρου.

Απλά γιατί για να πας σε ψηλές στροφές πρέπει το σύστημα μπιέλας - εμβόλου να κάνει στον ίδιο χρόνο (αν μιλάμε για ίδιες στροφές ανά μοτέρ) πρέπει να κάνει μεγαλύτερη απόσταση, και σε αυτές τις ταχύτητες εμβόλου παίζουν ρόλο πολλά, όπως ακόμα και η αεροδυναμική του!!

e3632
10-10-07, 23:07
Τελικά σε ποιά περίπτωση θεωρητικά ευννοείται η ευστροφία?

Nick_compact
10-10-07, 23:11
Αυτά που ανέφερα παραπάνω (και ο Dim) ισχύουν... Μάλλον ο Λευτέρης μπερδεύτηκε λίγο :)

oldcarskickass
11-10-07, 09:44
Τελικά σε ποιά περίπτωση θεωρητικά ευννοείται η ευστροφία?

Από θέμα bottom end πρέπει να είναι οι διαστάσεις όσο πιο κοντά γίνεται, και όσο πιο κοντός είναι ο στρόφαλος τόσο πιο << στροφάτο >> το μοτέρ.

Αυτά που ανέφερα παραπάνω (και ο Dim) ισχύουν... Μάλλον ο Λευτέρης μπερδεύτηκε λίγο :)

Ναι δεν αντιλέγω αλλά αν δεις από που έκανα παράθεση το μύνημα του φίλου θα δεις ότι τότε μιλούσαμε - τε για το bottom end.

e3632
11-10-07, 14:53
Κονταίνοντας τις μπιέλες, τι κέρδος έχουμε? δεν πέφτει η συμπίεση έτσι?

oldcarskickass
11-10-07, 15:41
Κονταίνοντας τις μπιέλες, τι κέρδος έχουμε? δεν πέφτει η συμπίεση έτσι?


Πέφτει! Γιατί απλά το πιστόνι όταν φτάσει στο Άνω Νεκρό Σημείο αφήνει περισσότερο χώρο.

e3632
14-10-07, 01:44
Αν λέω αν, κάνουμε κάτι αντιστροφο σχετικά, δηλαδή αν βάλουμε σε κορμο από Μ3 καπάκι από Μ10 για να δείχνει εποχής, με τι ρευματα μπορούμε να το δουλέψουμε? Μάλλον , γίνεται? αν ναι, θα δουλέψει?

oldcarskickass
14-10-07, 08:18
Αν λέω αν, κάνουμε κάτι αντιστροφο σχετικά, δηλαδή αν βάλουμε σε κορμο από Μ3 καπάκι από Μ10 για να δείχνει εποχής, με τι ρευματα μπορούμε να το δουλέψουμε? Μάλλον , γίνεται? αν ναι, θα δουλέψει?


Δεν ξέρω ακριβώς αλλά αυτό που λέει ο Γιάννης είναι να είναι το αμάξι εποχής είναι να ταιριάζουν τα νούμερα του μοτέρ με αυτά του κινητήρα.

Δλδ να έχεις ένα αμάξι όσο γίνεται πιο τούμπανο με τις δυνατότητες του μαμά μοτέρ (όσο μαμά μπορεί να θεωρηθεί).

Και για να το κάνεις αυτό πρέπει λογικά να εξελίξεις υπερβολικά πολύ το καπάκι του Μ10 για να ανταπεξέλθει, άλλες οι απαιτήσεις από 1600 - 1800 κυβικά, άλλες από 2300.

yiannis2002
14-10-07, 10:16
Αν λέω αν, κάνουμε κάτι αντιστροφο σχετικά, δηλαδή αν βάλουμε σε κορμο από Μ3 καπάκι από Μ10 για να δείχνει εποχής, με τι ρευματα μπορούμε να το δουλέψουμε? Μάλλον , γίνεται? αν ναι, θα δουλέψει?


Ολα μπορούν να γίνουν αλλα γιατι να το κάνεις? οι δυο κορμοι ειναι ίδιοι, το καπάκι μπαίνει θεωρητικά και λογικά δουλεύεις με ρεύματα από Μ10. Καλή ερώτηση θεωρητικά αλλά χωρίς πρακτικό αντίκρυσμα. Πιο πολύ κέρδος έχεις αν βάλεις καπάκι από S14 σε δίλιτρο Μ10.

yiannis2002
15-10-07, 00:46
:screwy:

Σας παραθέτω λοιπόν τα αποτελέσματα του συλλογισμου
Στρόφαλος από 2300 σε Μ10 1600
(1)84 επί 84, 1865 κυβικα χοντρικά, αλλά μοτερ τετράγωνο για στροφάρισμα πολύ ψηλά
Στρόφαλος από 2300 σε Μ10 2000
89 επί 84 2090 κυβικά
92 επί 84 2235




Τα πιστόνια του 635 csi (Μ30) είναι ακριβώς στο ύψος και την διάμετρο (92 χιλ) που θέλουμε...:icon11: