PDA

Επιστροφή στο Forum : Αζωτο!


manosm3
22-03-05, 23:12
Καπου ειχα διαβασει οτι καποιος εδω μεσα εχει αζωτο στα ελαστικα του αντι αερα! τα πλεονεκτηματα του, εκτος του ο,τι ειναι ελαφρυτερο απ τον αερα, ποια ειναι; τα μειονεκτηματα; ποσο κοστιζει; που μπορω να το προμηθευτω; θα μπορω να συμπληρωσω με αερα αν χασει λιγο;

bmwdakias325
22-03-05, 23:35
Καπου ειχα διαβασει οτι καποιος εδω μεσα εχει αζωτο στα ελαστικα του αντι αερα! τα πλεονεκτηματα του, εκτος του ο,τι ειναι ελαφρυτερο απ τον αερα, ποια ειναι; τα μειονεκτηματα; ποσο κοστιζει; που μπορω να το προμηθευτω; θα μπορω να συμπληρωσω με αερα αν χασει λιγο;





Φιλε Μανο λοιπον οπως ειπες ειναι ελαφριτερο απο τον αερα επισεις κραταει σταθερη θερμοκρασια δηλαδη δεν μεταβαλετε οπως ο αερας και ετσι εχεις μικροτερη φθορα στα ελαστηκα σου αφου η θερμοκρασια μενει σταθερη σε ολες τις καιρικες μεταβολες ,δεν χρειαζετε να ξανα ασχοληθης με το αν εχει το ελαστικο σου αερα (μονο απο ατυχημα η λαστιχο χρειαζετε να τα ξαναδεις)και εδω ειναι το μονο μειονεκτημα δεν ξαναμπενει αερας μεσα στο λαστιχο μετα το γεμισμα με αζωτο θελει να ξαναβαλεις μεσα αζωτο, το που θα το βρεις ειναι πολυ απλο σχεδον τα περισσοτερα βουλκανιζατερ εχουν κατι τετοιο και φυσικα μπορουν να σου δωσουν περισσοτερες πληροφοριες γι'αυτο

black_beauty
22-03-05, 23:40
κανει αρκετη δουλεια φιλε.Εχω βαλει κι εγω (εχω 17αρια με 225/45/ μπροστα και245/40 πισω)και ειδα μεγαλη διαφορα με πριν.Απορροφαει τουs κραδασμουs,ειναι συμπαγεs δηλ.δεν χανει ο τροχοs οπωs ο αεραs και κοστηζει 5e το λαστιχο.Τελοs, καλο θα ηταν να συμπληρωσειs παλι αζωτο οχι πωs εχει μεγαλη σημασια αν βαλειs αερα..

melos86
22-03-05, 23:55
Αν το καλοσκεφτουμε ο ατμοσφαιρικος αερας που εχουμε οι περισσοτεροι στα λαστιχα μας ειναι κατα ενα μεγαλο μερος (το μεγαλυτερο) αζωτο!! Δεν θυμαμαι δυστυχως το ποσοστο.. Το κερδος ουσιαστικα για εμας ειναι η απουσια υγρασιας η οποια μεταβαλει και την θερμοκρασια στο ελαστικο!!! Επισης ακριβως επειδη το αζωτο σαν μοριο ειναι αρκετα μεγαλο δεν υπαρχουν διαροες απο τα λαστιχα και δεν χρειαζεται να ανησυχεις για τις πιεσεις αλλο πια.. Αλλα δεν νομιζω οτι προσφερει κατι παραπανω... Δεν νομιζω ας πουμε οτι μπορει να αποροφησει περισσοτερους κραδασμους, η να βελτιωσει το κρατημα!! Η διαφορες με τον απλο ατμοσφαιρικο αερα δεν ειναι τοσο μεγαλες!!

advanced
23-03-05, 00:07
Αν το καλοσκεφτουμε ο ατμοσφαιρικος αερας που εχουμε οι περισσοτεροι στα λαστιχα μας ειναι κατα ενα μεγαλο μερος (το μεγαλυτερο) αζωτο!! Δεν θυμαμαι δυστυχως το ποσοστο..

Σχόλιο γενικής μόρφωσης: Ο αέρας της ατμόσφαιρας (που αναπνέουμε) αποτελείται απο 78% ¶ζωτο (σωστός melos86!), 19% Οξυγόνο, 0,037% Διοξείδιο του άνθρακα, 0,9% Αργό και απο 0 έως 5 τις εκατό Νερό (σε διάφορες μορφές π.χ. υγρασία κτλ.). Οπότε σαν γενική παρατήρηση ο αέρας τών ελαστικών μας περίεχει ¶ζωτο στο 78%.

tasosbmwe30
23-03-05, 00:12
αν θελετε τη γνωμη μου.....μεγαλυτερη "μουφα" απο το αζωτο δεν υπαρχει...κοροιδευουν τον κοσμο με δ'αυτο!!!δεν ξερω απο φυσικη και χημεια πολλα πραγματα.....αλλα αυτο που ξερω(στην πραξη και οχι θεωρητικα) ειναι οτι οι διαφορες ειναι απειροελαχιστες με τον αερα που βαζουν τα υπολοιπα αμαξια!!!το εβαλα σε 3 διαφορετικα αυτοκινητα(της οικογενειας μου) και στα 3 δεν παρατηρησα σχεδον καμια διαφορα....εκτος απο το οτι "κοπανουσαν" λιγο πιο λιγο απο πιο πριν που ειχαν αερα....κι αυτο μην φανταστειτε καμια "τρελη" διαφορα....!!!οσο για το οτι δεν εχουν αυξομειωσεις στην πιεση τους τα λαστιχα που ειναι γεματα αζωτο....κι αυτο μεγαλη μουφα ειναι!!!το ενα απο τα αυτοκινητα που το δοκιμασαμε ειχε μετρητη πιεσης και στα 4 λαστιχα και σου δειχνει στην οθονη ποση πιεση εχουν τα λαστιχα σου ανα πασα στιγμη....εεεε λοιπον...ξεκινουσα με 30 πιεση και στα 4 λαστιχα και μετα απο ταξιδι ειχαν ανεβει και τα 4 σε 32..πολλες φορες 33 πιεση.....οποτε.....!!!!εδω και 3 μηνες το εχω βγαλει(το αζωτο) και στα 3 αυτοκινητα και ουτε που προκειται να ξαναδοκιμασω να βαλω....κι αυτο προτεινω σε οποιον θελει να το δοκιμασει!!!!ΜΑΚΡΙΑ παιδια....................!!!!

Stelios E21
23-03-05, 01:37
Ως χημικός αυτό που έχω να σου πω είναι το εξής. Το άζωτο είναι πολύ πιο σταθερό σαν μόριο και γι' αυτό δεν μεταβάλλεται η δική του θερμοκρασία μέσα στα πλαίσια στάσης πάντα(-5 έως 35/40 βαθμούς) Αυτό σημαίνει ότι εφόσον η θερμοκρασία παραμένει ίδια παραμένει ίδια και η πίεση. Με άλλα λόγια δεν υπάρχει σε αυτές τις θερμοκρασίες διαστολή ή συστολή του αερίου και άρα δεν χάνει (που με τον αέρα τα έχεις ζήσει, ειδικά αν έχεις και λίγο χτυπημένες ζάντες)... Όσο για το παλικάρι που είπε για άνοδο της πίεσης μετά από ταξίδι είναι απόλυτο λογικό, αν πεις ότι στη διάρκεια ενός ταξιδιού το λάστιχο μπορεί να πιάσει τρελές θερμοκρασίες ανάλογα με το πως πηγαίνεις (βλέπε "κάψε λάστιχο" κτλ). Εγώ πηγαίνω και ελέγχω το άζωτο μια φορά στο τετράμηνο και αυτό απλώς για να μου φύγει η ιδέα. Όσο επίσης για άλλα πρωτερήματα, μην τα ψάχνεις... Κάποιοι λένε ότι από τη στιγμή που το λάστιχο δεν επιρεάζεται και δεν παραμορφόνεται (κάθεται με λίγο αέρα κι έτσι) προσφέρει καλύτερο πάτημα. ¶ν θες το πιστεύεις... Στα Γιάννενα γέμισμα με άζωτο στα 15 ευρουλίνια.(Έλεγχος φυσικά τσάμπα...)

bmw316i
23-03-05, 08:32
Εγώ έχω βάλει άζωτο εδώ και 1,5 χρόνο περίπου και έχω μείνει απλώς ευχαριστημένος!Διαφορά έχω δει και μέσα στη πόλη(δρόμοι λάκκοι) και στα ταξίδια!δεν έχω συμπληρώσει κάθόλου τόσο καιρό και γενικότερα εγώ θα το πρότεινα να βάλετε!Το κόστος είναι περίπου στα 20 έουρος

Black5
23-03-05, 08:47
θέλει προσοχή όμως τι πίεση θα βάλετε. Οι πιέσεις που προτείνουν οι κατασκευαστές είναι για κρύα λάστιχα. Όταν ζεσταθούν αυτή αλλάζει. Επομένως αφού με άζωτο η πίεση δεν αλλάζει τόσο θα πρέπει να βάλουμε υψηλότερες πιέσεις.

Strax
23-03-05, 09:01
Η μεγαλύτερη διαφορά στο άζωτο είναι ότι μεταβάλλεται πολύ λιγότερο η πίεση και η θερμοκρασία του ελαστικού. Αυτό είναι πολύ σημαντικό στο να διατηρεί το αυτοκίνητο ομοιογενή συμπεριφορά στο κράτημά του. Πάντα μιλάμε για περιπτώσεις που πιέζουμε το αμάξι σε αρκετές στροφές. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι βελτιώνεται το απόλυτο κράτημα, αλλά θα μπορεί να το διατηρήσει περισσότερη ώρα. Είναι γνωστό άλλωστε ότι διαφορετικές πιέσεις στα ελαστικά, μπορούν να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

compact
23-03-05, 11:44
κοπαναει πολυ λιγοτερο το αμαξι και δεν ξανακοιτας την πιεση ποτε!!!!

moutraklas
23-03-05, 14:35
αν βάλουμε ήλιον, λέτε να μπορεί να πετάξει κιόλας??? :rofl2:

(sorry παίδες, αλλά με έχει πιάσει η μαμακία της τελευταίας ώρας στη δουλειά και λέω ότι π@π@ρι@ μου ρθει... :smashtard )

manosm3
23-03-05, 16:31
Η μεγαλύτερη διαφορά στο άζωτο είναι ότι μεταβάλλεται πολύ λιγότερο η πίεση και η θερμοκρασία του ελαστικού. Αυτό είναι πολύ σημαντικό στο να διατηρεί το αυτοκίνητο ομοιογενή συμπεριφορά στο κράτημά του. Πάντα μιλάμε για περιπτώσεις που πιέζουμε το αμάξι σε αρκετές στροφές. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι βελτιώνεται το απόλυτο κράτημα, αλλά θα μπορεί να το διατηρήσει περισσότερη ώρα. Είναι γνωστό άλλωστε ότι διαφορετικές πιέσεις στα ελαστικά, μπορούν να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Δηλαδη αν παμε πιστα μας συμφερει να εχουμε αζωτο μεσα στα λαστιχα; :drive2:

weber
23-03-05, 19:00
ME TO AZΩΤΟ ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΣΤΑΘΕΡΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΕΝΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΦΘΟΡΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΜΕΤΑΒΑΛΕΤΕ Ο ΟΓΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ Η ΠΙΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΙΑΖΕΤΕ ΜΕΓΑΛΙΤΕΡΗ ΠΙΕΣΗ ΑΛΛΑ ΣΤΑΘΕΡΗ ΣΤΙΣ 30-33 ΛΙΜΠΡΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΝΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΕΤΙΤΟΣ ΕΙΤΕ ΕΧΕΙΣ ΑΖΩΤΟ ΕΙΤΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΑΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΗΣΩΣ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙΣ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΛΑΣΤΙΧΟΥ ΑΠΟ ΠΕΠΑΡΤΗΜΑ ΜΕ ΛΙΓΟ ΑΕΡΑ ΛΟΓΟ ΚΑΠΙΑΣ
ΤΡΥΠΑΣ

vaspap
23-03-05, 20:02
ME TO AZΩΤΟ ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΣΤΑΘΕΡΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΕΝΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΦΘΟΡΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΜΕΤΑΒΑΛΕΤΕ Ο ΟΓΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ Η ΠΙΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΙΑΖΕΤΕ ΜΕΓΑΛΙΤΕΡΗ ΠΙΕΣΗ ΑΛΛΑ ΣΤΑΘΕΡΗ ΣΤΙΣ 30-33 ΛΙΜΠΡΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΝΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΕΤΙΤΟΣ ΕΙΤΕ ΕΧΕΙΣ ΑΖΩΤΟ ΕΙΤΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΑΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΗΣΩΣ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙΣ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΛΑΣΤΙΧΟΥ ΑΠΟ ΠΕΠΑΡΤΗΜΑ ΜΕ ΛΙΓΟ ΑΕΡΑ ΛΟΓΟ ΚΑΠΙΑΣ
ΤΡΥΠΑΣ
ΜΑΝΤΑΡΑ ΤΑ ΕΚΑΝΕΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.
ΤΟ ΑΖΩΤΟ ΔΕΝ ΕΠΙΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΠΙΕΣΗ.
ΑΝ ΤΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΕΧΕΙ ΤΡΥΠΑ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ.
ΤΟ ΑΖΩΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΪΟΝ ΒΟΥΛΚΑΝΙΣΜΟΥ.
ΒΑΣΙΛΗΣ

mpikounis
24-03-05, 08:33
Παρακαλώ γράφετε με μικρά ελληνικά και όχι με κεφαλαία! Είναι πολύ κουραστικό το διάβασμα αλλιως.

Νομιζω πως αυτο που ηθελε να πει ο φιλος weber είναι οτι θα πρεπει να το ελεγχουμε διοτι ειναι πιθανο να μαζεψει το λαστιχο καποια προκα πχ και να χανει σιγα σιγα αερα.

Αληθεια vaspap οσες φορες σου εχει σκασει το λαστιχο ηταν μια και εξω;

BMW
24-03-05, 09:33
Καλημέρα παιδιά....Μετα απο προσεκτική ανάγνωση του όσων είπατε παρα πάνω περι ¶ζωτου αποφάσισα να βάλω ένα καινουργιο προϊόν που έφτασε στα αυτιά μου πριν λίγες μερες!!!!Ειναι κάποιος αφρός διογκοτικός ο οποίος μπαίνει μέσα στο ελαστικό....Το ελαστικό το γεμίζεις με κανονικό αέρα..ενώ σε περίπτωση κλαταρίσματος τότε μπαινει μπρός η σίνθεση του αφρού και αυτομάτος ξανακλείνει η τρύπα με ελάχιστη απόλια αέρα....So...Γιατί να ασχολούμε με άζωτο κτλπ.....Αν γνωρίζει κάποιος περισσότερα ας γράψει!!!! :banhim: :help:

manosm3
24-03-05, 12:01
Αυτο που το εβαλες; ποσο; καμια διαφορα υπαρχει; δηλαδη μπαλωνει το ελαστικο ο αφρος;

melos86
24-03-05, 12:46
Εγω ηξερα οτι αυτο τον αφρο τον βαζεις μεσα στο λαστιχο αφου σκασει...
Σαν κιτ επιδιορθωσης ενα πραγμα!!!

kostas*
24-03-05, 13:10
Λοιπόν παιδιά μην επηρεάζεστε έτσι εύκολα..

Πρώτον σύμφωνα με την καταστατική εξίσωση όλα τα αέρια μεταβάλλουν το όγκο τους το ίδιο με την αύξηση της θερμοκρασίας. Βέβαια αυτή ισχύει για τέλεια αέρια αλλά με απειροελάχιστες διαφορές και για τα πραγματικά.

Δεύτερον η θερμοκρασία του ελαστικού δεν εξαρτάται από το αέριο με το είναι φουσκωμένο. Αυτό είναι θέμα τριβών και η θερμοχωρητικότητα του αερίου είναι παρά πολύ μικρή για να παίξει κάποιο ρόλο.

Απ’ την άλλη πάντως έχουμε ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι δηλαδή χρησιμοποιείται στους αγώνες ταχύτητας. Κάτι που αναφέρθηκε ήδη είναι η διεισδυτικότητά του. Όντως το άζωτο έχει μεγάλο μόριο και είναι πιο δύσκολες οι διαρροές. Απ’ την άλλη και το οξυγόνο έχει μεγάλο μόριο αλλά δεν χρησιμοποιείται πιθανόν λόγω της οξειδωτικής του συμπεριφοράς. Αυτά Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον άλλο λόγο που να καθιστά το άζωτο καλύτερο. Παρακαλώ όποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω να ποστάρει.

Πάντως παίδες μπορώ να σας πω ότι σας πιάνουν κανονικά τον κ..λο με το άζωτο. ¶κου 15 € το λάστιχο. Εγώ πάντως το αγοράζω 4 € το κυβικό μέτρο.

Fad3In
24-03-05, 16:45
Δεν 'παιζει' να βελπετε διαφορες στην οδικη συμπεριφορα του αυτοκινητου,εκτος κι αν ειχατε λαθος πιεσεις στα ελαστικα! Σε καποια φαση που εβαζα 26 μπροστα και 35 (!) πισω,τ αμαξι ηταν η χαρα της υπερστοφης ισχυος..χεχε..

Διονύσης
16-10-07, 22:34
Τελικά, αν έχουμε άζωτο στα ελαστικά μας, θα πρέπει να βάζουμε τις ίδιες πιέσεις που βάζαμε και πριν με αέρα ή θα πρέπει να βάζουμε αυξημένες;Αυτό το ρωτώ διότι με το άζωτο αυξάνουν μεν οι πιέσεις όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία (στο ταξίδι) αλλά λιγότερο από ό,τι με τον αέρα.

optostyle
16-10-07, 22:38
Διονυση φοραω αζωτο στο αμαξι σχεδον ενα χρονο και δε χρειαστηκε ποτε να παιξω με τις πιεσεις...και δε νομιζω να αυξανουν οι θερμοκρασιες τοσο στο εσωτερικο μερος του λαστιχου,γιατι απλα το αζωτο κραταει σχετικα σταθερη θερμοκρασια...

ΦΑΝΗΣ
16-10-07, 22:51
Σωστός ο opto,και εγώ Αζωτο έχω στα ελαστικά χωρίς απώλεια μέχρι τώρα.........

Διονύσης
16-10-07, 22:54
Αυτό ρωτώ φίλε optostyle. Ο κατασκευαστής δίνει πιέσεις για τον αέρα υπολογίζοντας ότι στο ταξίδι αυτές θα ανέβουν και θα πάνε σε ένα σημείο που πρέπει. Αν βάλουμε άζωτο που η θερμοκρασία είναι σταθερή και η πίεση δεν ανεβαίνει μήπως θα πρέπει να βάζουμε αυξημένες πιέσεις για να είναι στο σημείο που πρέπει;

Διονύσης
16-10-07, 22:54
Το ξέρω ότι δεν χάνει με άζωτο. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα που απλά μας γλιτώνει από το να τσεκάρουμε την πίεση κάθε μήνα.

optostyle
16-10-07, 23:04
ρε διονυση τοτε πρεπει να βαζεις αλλη πιεση ΠΡΙΝ το ''ταξιδι'' και αλλη ΜΕΤΑ ....δεν ειναι ετσι,και ΔΕΝ ειναι τοσο σημαντικες οι διαφορές........βρισκεις μια μεση τιμη του +- 1 και τελειωσες......γι'αυτο σου ανεφερα το οτι φοραω ενα χρονο,για να σου τονισω οτι δεν ειχα προβληματα σε ολο αυτο το διαστημα....ελπιζω να σου εδωσα τι θελω να πω

Snoopy
16-10-07, 23:05
αυτή ειναι ερώτηση για τον Χρήστο 330///Μ.
που ειναι οταν τον χρειαζόμαστε?

Διονύσης
16-10-07, 23:14
Φίλε optostyle τι εννοείς άλλη πίεση ΜΕΤΑ; Πάντα τις πιέσεις τις τσεκάρουμε με κρύα ελαστικά, δηλαδή ΠΡΙΝ το ταξίδι! Αν τσεκάρεις τις πιέσεις αμέσως μετά από ενα μεγάλο ταξίδι ενώ θα είχες ξεκινήσει με πχ 32 μπορεί να φτάσεις με 38 (αν έχεις αέρα)!!!

optostyle
16-10-07, 23:18
αυτο ακριβως εννοω διονυση..γι'αυτο μιλησα υποθετικα στην αρχη του προηγουμενου μου ποστ αν καταλαβες.......εχει μικρες διαφορες,οποτε με το αζωτο δεν χρειαζετε να βαλεις τοσες L παραπανω η παρακατω

InsaneDriver
16-10-07, 23:20
Το πλεονέκτημα του αζώτου είναι ότι δεν ζεσταίνεται το ίδιο εύκολα με τον απλό αέρα.

Υπάρχει η σωστή κρύα και η σωστή ζεστή πίεση στα ελαστικά όταν αναφερόμαστε σε απλό αέρα. Δηλαδή αν βάλουμε με κρύα λάστιχα 32psi, όταν θα έρθουν σε ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τα λάστιχα μας η πίεση λόγω της σύστασης του απλού αέρα θα έχει μεταβληθεί σε π.χ 36psi. Αυτή λοιπόν είναι η ιδανική ''ζεστή'' μας πίεση.

Στο άζωτο η κρύα και η ζεστή πίεση είναι η ίδια επειδή δεν ζεσταίνονται εύκολα τα μόρια του αζώτου. ¶ρα φουσκώνοντας τα λάστιχα με άζωτο στην ''ζεστή'' πίεση που δουλεύει ο απλός αέρας, έχουμε μονίμως ιδανική πίεση ελαστικών, είτε είναι κρύα είναι ζεστά τα ελαστικά.

Αυτά περίπου και ελπίζω να καταλάβατε.

Διονύσης
16-10-07, 23:28
Αυτό ακριβώς εννοώ. Τη σωστή κρύα και τη σωστή ζεστή πίεση. Λες να βάζουμε +4 σε κάθε άξονα όταν βάζουμε άζωτο. Αυτή είναι η διαφορά ή τυχαία σαν παράδειγμα την ανέφερες; Γνωρίζει κανείς άλλος;

InsaneDriver
16-10-07, 23:37
Είναι παράδειγμα. Δεν υπάρχει κανόνας. Έχει να κάνει με την οδήγηση του καθενός, τα λάστιχα, το στήσιμο, το βάρος κτλπ.

Ο μόνος τρόπος είναι δοκιμές...

Διονύσης
17-10-07, 13:07
InsaneDriver αυτά που αναφέρεις (οδήγηση του καθενός, λάστιχα, στήσιμο, βάρος κλπ) καταλαβαίνω ότι επηρεάζουν την πίεση που θα έβαζε κάποιος αν είχε αέρα. Πχ. αντί να βάλει 26-32 που του προτείνει η BMW να βάλει 28-34 ή πχ 30-34 για λίγο μειωμένη υποστροφή που μπορεί να του ταιριάζει στην οδήγηση του. ¶υτό που ρωτώ είναι ότι αν έχει καταλήξει ήδη σε αυτό το νούμερο που του ταιριάζει (πχ 30-34), τι θα πρέπει να αλλάξει όταν περάσει σε άζωτο, δηλαδή πόσο περίπου θα πρέπει να βάλει αυξημένες πιέσεις. Αυτό δεν επηρεάζεται από τον τρόπο οδήγησης κλπ αφού αυτό το έχουμε συμπεριλάβει ήδη στον υπολογισμό. Επηρεάζεται μόνο από το ποσοστό που μεγαλώνει η πίεση όταν θερμαίνεται το λάστιχο (που πρέπει να είναι περίπου ίδια για όλα τα κανονικά ελαστικά και για αυτό η BMW προτείνει ίδιες πιέσεις για όλα αυτά όταν είναι κρύα). Αν η ζεστή πίεση μεγαλώνει κατά 4 περίπου, τότε για να έχω την συμπεριφορά που με τον αέρα είχα όταν έβαζα 30-34, τώρα με το άζωτο πρέπει να βάλω 34-38.

wiserman29
22-10-07, 22:23
Καλησπέρα.
Χωρίς να είμαι ειδικός, όταν έβαλα άζωτο στο δικό μου ο βουλκανιζατεράς μου είπε ότι πρέπει να βάλουμε +2 πίεση για να είναι οκ. Αυτό έκανα,αλλά είναι νωρίς να σας πω εντυπώσεις διότι άλλαξα και λάστιχα οπότε δεν μπορώ να κάνω ουσιαστική σύγκριση με πρίν που είχα αέρα.....

Διονύσης
23-10-07, 21:22
Για το αμάξι μου η BMW προτείνει 26-32. Εγώ που θα βάλω άζωτο, θα του πω να βάλει 30-36. Αν ισχύει το +2, θα είναι σαν να εχω βάλει 28-34 στον αέρα που είναι εντάξει (κάποιοι λένε ότι είναι καλύτερα από το 26-32 λόγω πχ των λακούβων που έχουμε στην Ελλάδα κλπ). Αν ισχύει το +4, θα είναι σαν να εχω βαλει 26-32, ακριβώς αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής. Αυτό που εικάζω είναι ότι μέσα στην πόλη, στις μικρές μετακινήσεις, θα υπάρχει διαφορά, θα είμαι πιο φουσκωμένος (είτε με +4 είτε με +2, ανάλογα τι βάζουμε) αφού το λάστιχο με αέρα δεν προλαβαίνει να θερμανθεί και να μεγαλώσει η πίεσή του αλλά το ότι θα έχω μεγαλύτερη πίεση είναι ίσως καλό για τις λακούβες, ενώ στα μεγάλα ταξίδια θα είμαι το ίδιο (αφού εκει το λάχτιχο με αέρα ανεβάζει πίεση και θα έχει φτάσει την αυξημένη πίεση που θα έχω βαλει με το άζωτο). Θα σας πω εντυπώσεις και εγώ μετά από κάποια χρήση.

Adriver
05-11-07, 16:42
Λοιπόν παιδιά μην επηρεάζεστε έτσι εύκολα..

Πρώτον σύμφωνα με την καταστατική εξίσωση όλα τα αέρια μεταβάλλουν το όγκο τους το ίδιο με την αύξηση της θερμοκρασίας. Βέβαια αυτή ισχύει για τέλεια αέρια αλλά με απειροελάχιστες διαφορές και για τα πραγματικά.

Δεύτερον η θερμοκρασία του ελαστικού δεν εξαρτάται από το αέριο με το είναι φουσκωμένο. Αυτό είναι θέμα τριβών και η θερμοχωρητικότητα του αερίου είναι παρά πολύ μικρή για να παίξει κάποιο ρόλο.

Απ’ την άλλη πάντως έχουμε ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι δηλαδή χρησιμοποιείται στους αγώνες ταχύτητας. Κάτι που αναφέρθηκε ήδη είναι η διεισδυτικότητά του. Όντως το άζωτο έχει μεγάλο μόριο και είναι πιο δύσκολες οι διαρροές. Απ’ την άλλη και το οξυγόνο έχει μεγάλο μόριο αλλά δεν χρησιμοποιείται πιθανόν λόγω της οξειδωτικής του συμπεριφοράς. Αυτά Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον άλλο λόγο που να καθιστά το άζωτο καλύτερο. Παρακαλώ όποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω να ποστάρει.

Πάντως παίδες μπορώ να σας πω ότι σας πιάνουν κανονικά τον κ..λο με το άζωτο. ¶κου 15 € το λάστιχο. Εγώ πάντως το αγοράζω 4 € το κυβικό μέτρο.


Είναι το σωστό σχόλιο, αλλά μάλλον πολλοί δεν το έχουν καταλάβει !

Ο μόνος λόγος να αλλάζει η πίεση με αέρα πολύ περισσότερο από άζωτο, όταν ζεσταίνεται το λάστιχο, είναι λόγω εξάτμισης υγρασίας ή και σταγόνων νερού που καμμιά φορά βγάζουν τα πιεστικά αέρος και περνάνε μέσα στο φούσκωμα. Αν βάζετε ξηρό αέρα δεν υπάρχει κανένα θέμα. Να ελέγχετε τον αέρα στο χέρι σας πριν συνδέσετε την βαλβίδα.

Αν σας επισκευάσει κανείς το λάστιχο ακουμπόντας μέσα με βρεγμένα χέρια (ή ιδρώτα) και μετά βάλει άζωτο, κάνατε μία τρύπα στο νερό !