PDA

Επιστροφή στο Forum : ζάντες, offset σε e30


moutraklas
19-04-05, 07:09
ουφ... νάτα τα πρώτα ζόρια...
η κατάσταση αγαπητοί φίλοι έχει ως εξής:
το car είναι η ε30 318 cabrio 92. θέλω να αλλάξω ζάντες και μάλλον καταλήγω σε alpina (replica πάντα!) από αγγλία. 17x7,5 ιντσες. Τί γινεται τώρα? Εγώ είχα την εντύπωση ότι το σωστό offset για μένα είναι ΕΤ20. Ο τύπος από Αγγλία με ρωταει τι μοτέρ φοράω για να μου στείλει το σωστό offset. Μετά την πρώτη έκπληξή μου, ψάχνω λίγο και βρίσκω (χωρίς όμως να έιμαι 1000% σίγουρος αλλά σχεδόν σίγουρος) ότι το offset για τις 325 είναι ΕΤ35. Τι με νοιάζει? Με νοιάζει διότι έχω πολλές (διαβολικές..) σκέψεις να προχωρήσω στον επόμενο χειμώνα στη μετατροπούλα... από 318 σε 325.
Και εδώ τώρα μπαίνετε εσείς...

1. Ισχύουν τα ΕΤ20 και ΕΤ35 για ε30 318 και 325 αντίστοιχα? Για να ισχύει αυτό, σημαίνει ότι η 325 έχει πιο μακρείς άξονες αφού όσο πιο μεγάλο offset τόσο κονταίνει το μετατρόχιο (σωστά?) οπότε μόνο έτσι δικαιολογείται το μεγαλύτερο offset. Ή όχι?
2. αν καταλήξω σε ΕΤ20 θα μπούν μετά την μετατροπή? θα μεγαλώσω το μετατρόχιο (αυτό είναι καλό...) αλλά μήπως θα βρίσκουν θόλους? μήπως κόβονται σαν λύση? και υπάρχει ασφάλεια σε αυτό?
3. αν καταλήξω σε ΕΤ35, υπάρχουν πλάκες που να μπαίνουν ανάμεσα σε ζάντα και τον άξονα ώστε να μειώνουν ουσιαστικά το offset και να μπορώ να τις βάλω τώρα? δημιουργούν κάποιο πρόβλημα?

το θέμα είναι ότι θέλω να αλλάξω τις ζάντες, καλό είναι να γίνει τον επόμενο καιρό γιατί πρέπει να αλλάξω και λάστιχα αλλά δεν μπορώ να είμαι και σίγουρος πότε θα γίνει (και αν τελικά γίνει σίγουρα) η μετατροπή... ζητάω πολλά, έ? αλλά... ΜΠΟΡΩ???? :help:

moutraklas
21-04-05, 11:27
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ!

Η συμμετοχή σας είναι εκθαμβωτική... Από το overdose πληροφοριών ξέχασα και το όνομά μου... Αλλά μην μαλώνετε ποιος θα πρωτομιλήσει, όλους θα σας ακούσω, έναν-έναν...

Να πάω να πνιγώ τώρα ή να περιμένω να καλοκαιριάσει λίγο ακόμα μην πάθω καμία πνευμονία??? :banghead: :banghead: :banghead:

GEORDIE
21-04-05, 12:42
:deal: Για αποφυγή μελοντικών προβλημάτων το Ε30 μοντ. 92 convertible 318 και 325 φοράνε τα ίδια ψαλίδια,τα οποία είναι τα εξής:
TRAILING ARM, LEFT D=91MM 33321137641
TRAILING ARM, RIGHT D=91MM 33321137642
τώρα όσον αφορά το offset και μιλάμε πάντα για ζάντες της BMW, η οποία δίνει κανονικά μέχρι 15 inch, το offset είναι κοινό και για τα δύο τα μοντέλα και είναι :ΕΤ35

Fad3In
22-04-05, 10:38
Ψαξε στο
www.dtmpower.net
http://www.r3vlimited.com/
Και θα βρεις πολλες πληροφοριες...ειναι ενα θεμα που συζητειται κατα καιρους!
Ελπιζω να βρεις οτι ψαχνεις!
Ν.

moutraklas
25-04-05, 14:24
Thank you!

Πάντως, ξέρει κανείς τι πρέπει να κάνεις με το offset αν βάλεις φαρδύτερη ζάντα? Έχω postαρει σαν τον παλαβό σε όποιο φόρουμ με ε30 βρήκα... τι μπλέξιμο, μήπως το 'χω παρακάνει στη λεπτομέρεια??

DUKE
28-04-05, 16:08
Enhmerwse mas psile...

Giati kai emena to kalokairaki me blaipw apo 320 se 325 Kai den 8elw na parw tis zandes tsampa...

Oi Replica den nomizw na bgainoun me platos 7.5 pandws

moutraklas
03-05-05, 11:07
Enhmerwse mas psile...

Giati kai emena to kalokairaki me blaipw apo 320 se 325 Kai den 8elw na parw tis zandes tsampa...

Oi Replica den nomizw na bgainoun me platos 7.5 pandws

Εγώ τις ρέπλικα τις βρίσκω από Αγγλία με τιμές γύρω στις 380-400 λίρες και με πλάτος 7,5. Νομίζω πάντως ότι δεν θα αποφασίσω 17". Έτσι κι αλλιώς με βλέπω να αργώ γιατί το θέμα είναι αρκετά μπερδεμένο και επειδή υπάρχει και αλληλεξάρτηση με αναρτήσεις και κινητήρες θέλει πολύ σκέψη.
Έχω κάνει αρκετές κουβέντες (και στο net και εκτός) αλλά ακόμα δεν το έχω ξεδιαλύνει εντελώς το τοπίο. Θέλω και κάποιες ακόμα πληροφορίες...

Απλά προσθέτω ότι το θέμα του offset είναι αρκετά μπερδεμένο. Καθορίζει τη θέση της ζάντας (μέσα-έξω) και το θέμα έιναι το τι πρέπει να κάνεις όταν αλλάξεις το πλάτος της ζάντας. Μια άποψη έιναι να μικρύνεις το offset ώστε η εσωτερική πλευρά της ζάντας να μείνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στο σημείο που ήταν ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε πιθανότητα επαφής με ελατήριο και αμορτισερ. Σ'αυτή την περίπτωση ουσιαστικά "βγάζεις" τη ζάντα προς τα έξω και εκεί πρέπει να είσαι σίγουρος μέχρι που μπορείς να φτάσεις αλλιώς αρχίζει να βρίσκει το λάστιχο στο φτερό. Έτσι μεγαλώνεις και το μετατρόχιο ουσιαστικά. Μπορεί και αυτό να ακούγεται καλό αλλά κρύβει κάποιες παγίδες: 1) δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο αλλάζει η γεωμετρία της ανάρτησης - αυτό το ψάχνω ακόμα, 2) μαλακώνει την ανάρτησή σου γιατί σκέψου ότι το άκρο μαζί με τον τροχό λειτουργεί σαν μοχλός στο ελατήριο, οπότε επεκτείνοντάς τον (άκρο+πλάτος ζάντας) ασκείς μεγαλύτερη δύναμη στο ελατήριο. Η άλλη άποψη έιναι να κρατήσεις το ίδιο offset οπότε προεκτείνεις τη ζάντα ισομερώς στις 2 της πλευρές. Αποφεύγεις τους 2 κινδύνους που είπα αλλά κατά πόσο χωράει να κάνεις κάτι τέτοιο?

Στην ε30 τα άκρα είναι ίδια για όλα τα μοντέλα εκτός από τις Μ.

moutraklas
10-05-05, 14:18
τελευταία νέα από το μέτωπο

από συζητήσεις που είχα - και με μηχανικούς BMW - κατέληξα ότι καλύτερο έιναι να κρατάς το ίδιο offset. όχι ότι ή άλλη λύση είναι καταστροφική αλλά η πρώτη είναι πιο ενδεδειγμένη για την ανάρτηση. πόσο χωράει τώρα? η BMW έχει δώσει μέχρι 7". και μέχρι 15". τόσο είναι η BBS, με offset 24mm. αποτελεί πιστέυω ένα καλό μπούσουλα για τις αναζητήσεις μας.

tsouk
11-05-05, 12:24
H Alpina δινει για το Ε30 μεχρι 8J και 17'' αν θες μπες στο σιτε της (www.alpina-automobile.com)βρες το Parts and accesories και κανε download το αρχειο pdf για e30 αν δεν το βρεις πες μου να στο στειλς μεσω Email

moutraklas
11-05-05, 14:10
το έχω κατεβάσει αυτό το pdf από μέρες αλλά 17" δεν λέει κάπου ότι έχει... μόνο 16" δίνει για ε30 σε 7" και 8" πλάτος αλλά μόνο για πίσω αυτό. αλλά δεν αναφέρει καθόλου το offset εκεί... το 8" νομίζω πάντως κρίνεται υπερβολικό έτσι κι αλλιώς, ε? τι λάστιχο θα βάλεις δηλαδή... ?