PDA

Επιστροφή στο Forum : Τι λάδια σε Ε36 318is ?


valantis544
12-03-09, 23:06
Ξέρω πως το θέμα έχει συζητηθεί σε διάφορα threads όμως δεν έβγαλα άκρη για το τί λάδι θα πρέπει να βάζω στο αυτοκίνητο μου όσο κι αν έψαξα. Το πήρα πρόσφατα κι είναι ένα 318is του 95 με το M42 μοτέρ. Θέλω να αποφύγω τις αντιπροσωπείες τουλάχιστον για τις αλλαγές λαδιών για το οικονομικό θέμα. Κατάλαβα πως μάλλον Castrol πρέπει να βάζω αλλά δεν ξέρω ποιον τύπο. Όσοι γνωρίζουν ας δώσουν τα φώτα τους.

God
13-03-09, 06:06
Μακράν δεν παίρνει μόνο τα Castrol. Μία πολύ μεγάλη γκάμα από 0W40, 5W30 και 5W40 λάδια παίρνει.

Από Castrol εγώ θα έβαζα τα Edge 0W40, αλλά είναι ακριβά. Για φτηνότερο συνθετικό λάδι που έτσι και αλλιώς υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές καλό θα ήταν να πας σε Motul 8100 5W40.

valantis544
13-03-09, 09:54
Ευχαριστώ πολύ God. Όταν λες ακριβά δηλαδή πόσο περίπου; Ο μηχανικός μου φέρνει τα Aral και μου είπε να βάζω μάλλον το 10/50 αν θυμάμαι καλά. Αυτό κάνει;

tsilis
13-03-09, 10:25
Ευχαριστώ πολύ God. Όταν λες ακριβά δηλαδή πόσο περίπου; Ο μηχανικός μου φέρνει τα Aral και μου είπε να βάζω μάλλον το 10/50 αν θυμάμαι καλά. Αυτό κάνει;

Όχι φίλε μου, είναι τελείως λάθος!
Δεν έχεις κανένα λόγο με τα σύγχρονα συνθετικά λάδια να βάλεις 10-50w..
Eπίσης, η Aral είναι μια μέτρια εταιρεία που δεν δίνει αναλυτικά στοιχεία σύνθεσης των λαδιών της, οπότε δεν βρίσκω κάποιο λόγο να την προτιμήσεις..

Να σταθείς σε αυτά που σου είπε ο God!
Πιθανές επιλογές λαδιών που μπορείς να βάλεις
-Μobil 1 0-40w
-Elf excellium 5-40w
-Motul 8100 5-40w
-Amsoil AFL 5-40w
-Castrol edge 0-40w
-Fuchs Titan 5-30w

και 2 φθηνά οnline καταστήματα για να ψωνιζεις

-www.trade-wind.gr

-www.g-market.gr

τσεκαρε από αυτά τις τιμές,ώστε να λάβεις τις απαντήσεις στο ερώτημά σου...

God
13-03-09, 11:29
Ευχαριστώ πολύ God. Όταν λες ακριβά δηλαδή πόσο περίπου; Ο μηχανικός μου φέρνει τα Aral και μου είπε να βάζω μάλλον το 10/50 αν θυμάμαι καλά. Αυτό κάνει;

15/50 μάλλον θα λες και όχι, σε καμία περίπτωση αυτό το λάδι δεν πρέπει να μπαίνει στο μοτέρ σου εκτός αν έχεις εκκεντροφόρους κανίβαλλους και γερά πλανισμένο καπάκι, ή σκληρή υπερτροφοδότηση.

Ακριβό = 13,5¤ το λίτρο για τα Edge. Τα Motul 8100 έχουν σχεδόν την μισή τιμή. Υπάρχουν και φτηνότερα αλλά κυρίως στην κατηγορία των 6-10¤ το λίτρο 'παίζεις'. Τα ακριβότερα συνήθως δεν παίζουν καθώς είναι αγωνιστικών προδιαγραφών λιπαντικά που δεν κάνουν για χρήση σε οχήματα δρόμου.

pitsinos
13-03-09, 11:57
όχι castrol 10-40?

God
13-03-09, 12:36
όχι castrol 10-40?

Δεν είναι στις εγκεκριμένες λίστες της BMW, κανένα απ'όλα τα 10W40 που βγάζει. Όχι ότι θα το πάρεις στο χέρι στα 10 μέτρα αλλά αφού μπορείς να βάλεις ένα εγκεκριμένο δεν υπάρχει κανείς απολύτως λόγος να βάζεις κάτι που δεν έχει έγκριση.

Mike_gr
13-03-09, 12:48
Βαλε castrol 10-40w και δεν θα εχεις κανενα προβλημα και ασε τι σε λενε οι αλλοι.Εγω χρονια δουλευω με αυτο και δεν εχω κανενα προβλημα και δεν το καιει καθολου.Η τιμη του κυμαινεται απο 11-13 ευρω το λιτρο.
Υ.Γ : εχουμε τον ιδιο κινητηρα (m42) .

God
13-03-09, 12:56
Βαλε castrol 10-40w και δεν θα εχεις κανενα προβλημα και ασε τι σε λενε οι αλλοι.Εγω χρονια δουλευω με αυτο και δεν εχω κανενα προβλημα και δεν το καιει καθολου.Η τιμη του κυμαινεται απο 11-13 ευρω το λιτρο.
Υ.Γ : εχουμε τον ιδιο κινητηρα (m42) .

Και με ποιά ακριβώς λογική να βάλεις ένα ημισυνθετικό ή ορυκτέλαιο, μη εγκεκριμένο, που θα το πληρώσεις όσο το πιο ακριβό φουλ συνθετικό λάδι (13.5¤) που έχει και την έγκριση της BMW; Δεν βλέπω γιατί πληρώνεις ένα φτηνό λάδι παραπάνω από τα πλήρως συνθετικά, αλλά αφού είσαι τόσο ευχαριστημένος που 'γράφεις' τις οδηγίες του κατασκευαστή κάτι πραγματικά καλό θα πρέπει να κάνει...

Mike_gr
13-03-09, 13:03
καταρχην νομιζεις οτι το φουλ συνθετικο ειναι παντα το καλυτερο σε ολους τους κινητηρες;;;Αν θες να ξερεις το βιβλιο της bmw και συγκριμενα του κινητηρα m42 συνιστα να βαζεις το ημισυνθετικο 10-40w της castrol.
Εγω κατεληξα σε αυτα υστερα απο πολυ διαβασμα και ψαξιμο στα αρχεια της bmw.
Μεσα στις αντπροσωπειες βαζουμε ακριβως τα ιδια 10-40 castrol απλα με αυτοκολλητο της bmw πανω και το πληρωνεις διπλασια τιμη.

DaywalkeR
13-03-09, 13:07
10-40 δεν προτεινει κανεις και πουθενα για μ42 μοτερ, αυτα που προτεινονταν οταν ηταν καινουριο το μοτερ ηταν ειτε 0-30, ειτε 5-30
Τουλαχιστον εμενα το users manual αν και ειναι Γερμανικο, αυτα λεει και τα προτεινει για ολες τις κλιματικες συνθηκες (τουλαχιστον για κεντρικη και νοτια ευρωπη)

God
13-03-09, 13:10
καταρχην νομιζεις οτι το φουλ συνθετικο ειναι παντα το καλυτερο σε ολους τους κινητηρες;;;Αν θες να ξερεις το βιβλιο της bmw και συγκριμενα του κινητηρα m42 συνιστα να βαζεις το ημισυνθετικο 10-40w της castrol.
Εγω κατεληξα σε αυτα υστερα απο πολυ διαβασμα και ψαξιμο στα αρχεια της bmw.
Μεσα στις αντπροσωπειες βαζουμε ακριβως τα ιδια 10-40 castrol απλα με αυτοκολλητο της bmw πανω και το πληρωνεις διπλασια τιμη.

To φουλ συνθετικό είναι πάντα καλύτερο, βάση χαρακτηριστικών.- Τα υπόλοιπα είναι απλοί μύθοι και μπαρούφες κάποιων τάχα μηχανικών που τα ξέρουν όλα χωρίς να γνωρίζουν τίποτα.

Το αρχείο της BMW είναι εδώ στο φόρουμ. Δεν δίνει κανένα 10W40. Ποτέ δεν έδινε. Όσο για το βιβλίο της BMW, σε Μ50 κινητήρα το 91 δίνει 5W40, το θεωρώ κάπως ανώμαλο σε νεότερο κινητήρα να δίνει ημισυνθετικό και χαμηλότερης ποιότητας λάδι...

Mike_gr
13-03-09, 13:10
Φιλε daywalker να σε θυμησω οτι αναλογα το κλιμα της χωρας παει και η σωστη χρηση λαδιου.Το 0-30 που;Στη γερμανια και στις παγωνιες;;

DaywalkeR
13-03-09, 13:13
αυτα λεει και τα προτεινει για ολες τις κλιματικες συνθηκες (τουλαχιστον για κεντρικη και νοτια ευρωπη)

Aν διαβαζες καλυτερα το post μου θα το προσεχες :dblthumb2

God
13-03-09, 13:23
Φιλε daywalker να σε θυμησω οτι αναλογα το κλιμα της χωρας παει και η σωστη χρηση λαδιου.Το 0-30 που;Στη γερμανια και στις παγωνιες;;

Είτε είσαι στην Σιβηρία είτε στην Ελλάδα, η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα αλλάζει το πολύ κατά 5-6 βαθμούς Κελσίου. Ο κατασκευαστής προτείνει ένα πολύτυπο λιπαντικό που να είναι για όλες τις κλιματολογικές συνθήκες, πάντα.

Mike_gr
13-03-09, 13:32
Φιλε daywalker εσυ τι λαδια βαζεις στο δικο σου;Τι καταναλωση λαδιου εχεις;

valantis544
13-03-09, 13:55
Σας ευχαριστώ όλους για την βοήθεια σας αλλά για την ώρα είμαι μάλλον περισσότερο μπερδεμένος. Βασικά θέλω ένα λάδι που να μην είναι τόσο ακριβό όπως το Edge αλλά να είναι και καλό. Σαν την χρυσή τομή να πούμε ένα πράμα μιας και ούτε στην αντιπροσωπεία θα τα αλλάζω, αλλά ούτε και θέλω να δίνω τόσα λεφτά στα λάδια όσω κι αν αγαπώ και προσέχω τα αυτοκίνητα. Τα λάδια θα τα αλλάζω κάθε 5.000 χλμ. Αυτό το αναφέρω ώστε να πάρουμε υπόψιν πως δεν είναι ανάγκη να βάζω το πιο κορυφαίο λάδι του κόσμου. Θα αλλάζω λάδια σε περισσότερα χλμ αν βρώ ένα λάδι καλύτερο και ακριβότερο που να συμφέρει οικονομικά αλλάζοντας το στα 7.500 χλμ ας πούμε. Ελπίζω να σας κατατόπισα κάπως.

Αντών///is
13-03-09, 14:00
Οι απαντήσεις στις απορίες σας, σχετικά με τα προτεινόμενα από το εργοστάσιο λάδια, βρίσκονται εδώ:
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=1440

DaywalkeR
13-03-09, 14:04
Eχω δοκιμασει διαφορα, και σχεδον ολα τα εκαιγε, εκτος απο το magnatec το 5-40 που βαζω τωρα και ειμαι ικανοποιημενος, και απο την στρωτη λειτουργια αλλα και απο την καταναλωση που κυμαινεται γυρω στο μισο λιτρο (αναλογα παντα με το σκισιμο) σε καθε αλλαγη (6-7 χιλιαδες χλμ)

God
13-03-09, 14:10
Σας ευχαριστώ όλους για την βοήθεια σας αλλά για την ώρα είμαι μάλλον περισσότερο μπερδεμένος. Βασικά θέλω ένα λάδι που να μην είναι τόσο ακριβό όπως το Edge αλλά να είναι και καλό. Σαν την χρυσή τομή να πούμε ένα πράμα μιας και ούτε στην αντιπροσωπεία θα τα αλλάζω, αλλά ούτε και θέλω να δίνω τόσα λεφτά στα λάδια όσω κι αν αγαπώ και προσέχω τα αυτοκίνητα. Τα λάδια θα τα αλλάζω κάθε 5.000 χλμ. Αυτό το αναφέρω ώστε να πάρουμε υπόψιν πως δεν είναι ανάγκη να βάζω το πιο κορυφαίο λάδι του κόσμου. Θα αλλάζω λάδια σε περισσότερα χλμ αν βρώ ένα λάδι καλύτερο και ακριβότερο που να συμφέρει οικονομικά αλλάζοντας το στα 7.500 χλμ ας πούμε. Ελπίζω να σας κατατόπισα κάπως.

Μην αγχώνεσαι. Όπως σου είπα έχεις πολλές επιλογές. Τα Motul 8100 5W40 έχουν περίπου 7¤ το λίτρο, το ίδιο και τα Fuchs Titan αν δεν κάνω λάθος. Αυτά είναι πλήρως συνθετικά λιπαντικά. Στα 7500-10000χλμ οι αλλαγές με αυτά τα λιπαντικά είναι παραπάνω από μία χαρά, ή μία φορά τον χρόνο. Εξαρτάται βέβαια και από που ψωνίζεις, δεν έχουν όλα τα καταστήματα όλες τις μάρκες.

soter76
13-03-09, 14:24
καλησπέρα σε όλους.Μόλις έκλεισα τα Fuchs Titan 4 λίτρων προς 24¤ απ την trade-wind.gr ...

tsilis
13-03-09, 15:27
καταρχην νομιζεις οτι το φουλ συνθετικο ειναι παντα το καλυτερο σε ολους τους κινητηρες;;;Αν θες να ξερεις το βιβλιο της bmw και συγκριμενα του κινητηρα m42 συνιστα να βαζεις το ημισυνθετικο 10-40w της castrol.
Εγω κατεληξα σε αυτα υστερα απο πολυ διαβασμα και ψαξιμο στα αρχεια της bmw.
Μεσα στις αντπροσωπειες βαζουμε ακριβως τα ιδια 10-40 castrol απλα με αυτοκολλητο της bmw πανω και το πληρωνεις διπλασια τιμη.

Kάλλιον η γλώττα της διανοίας μή προτρεχέτω...


Και αν το κάνετε αυτό στις αντιπροσωπείες, είναι ένας ακόμη καλός λόγος για να αγοράζω τα λαδάκια μόνος μου...

¶, και περιμένω να μου πεις τα αρχεία που διάβασες με περισσότερες λεπτομέρειες!


Το ξαναλέω....να ακούτε τον God! :)

valantis544
13-03-09, 15:32
Νομίζω πως θα καταλήξω στο Motul 8100 5-40 και θα το αλλάζω στις 7.500 και θα είμαι μια χαρά.

billparas
13-03-09, 21:08
Μην αγχώνεσαι. Όπως σου είπα έχεις πολλές επιλογές. Τα Motul 8100 5W40 έχουν περίπου 7¤ το λίτρο, το ίδιο και τα Fuchs Titan αν δεν κάνω λάθος. Αυτά είναι πλήρως συνθετικά λιπαντικά. Στα 7500-10000χλμ οι αλλαγές με αυτά τα λιπαντικά είναι παραπάνω από μία χαρά, ή μία φορά τον χρόνο. Εξαρτάται βέβαια και από που ψωνίζεις, δεν έχουν όλα τα καταστήματα όλες τις μάρκες.

MOTUL 8100 XMAX ή XCESS?

tsilis
13-03-09, 22:14
X-cess προτείνει ο lubricant advisor της Μοtul....

usp0513
14-03-09, 00:12
Γεια σας και από εμένα. Σκέφτηκα να ρωτήσω εδώ μιας και πιάσαμε κουβέντα για τα λάδια.
Πήγα σήμερα να αγοράσω 1 λίτρο για συμπλήρωμα και ζήτησα Castrol 5-30. Με ρώτησε για τι αυτοκίνητο είναι και όταν του είπα για BMW μου λέει αυτό θα πάρεις και μου δίνει το SLX Longlife III. Η τιμή του ;; 18 ευρώ!!!!!!
Είναι όντως τόσο καλό λάδι για να δικαιολογεί την τιμή του ή απλά ο τύπος μου πιασε τον κ@λο ;;;;;
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

DaywalkeR
14-03-09, 00:35
To SLX ειναι καλο λαδι και το προτεινε η BMW για καποια μοντελα, αλλα ειναι παλιος τυπος νομιζω οτι εχει αντικατασταθει πλεον (μαλλον ειχε πολυ στοκ), και ναι σου επιασε τον κ*λο νομιζω

God
14-03-09, 00:56
Γεια σας και από εμένα. Σκέφτηκα να ρωτήσω εδώ μιας και πιάσαμε κουβέντα για τα λάδια.
Πήγα σήμερα να αγοράσω 1 λίτρο για συμπλήρωμα και ζήτησα Castrol 5-30. Με ρώτησε για τι αυτοκίνητο είναι και όταν του είπα για BMW μου λέει αυτό θα πάρεις και μου δίνει το SLX Longlife III. Η τιμή του ;; 18 ευρώ!!!!!!
Είναι όντως τόσο καλό λάδι για να δικαιολογεί την τιμή του ή απλά ο τύπος μου πιασε τον κ@λο ;;;;;
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Βασικά 'στον έπιασε' λίγο. Το ακριβότερο Castrol είναι το Edge Sport και δεν κοστίζει παραπάνω από 15¤ στα περισσότερα καταστήματα. Τουλάχιστον όχι σε όσα δουλεύουν με φυσιολογικό κέρδος. Αλλά αυτό είναι ας πούμε παράπτωμα, εξαρτάται και από την περιοχή που μένεις.

To SLX έχει πανομοιότυπα χαρακτηριστικά με τα αντίστοιχα της σειράς Edge ή της Syntec Blend και τα δίνει η Castrol σε επαγγελματίες (συνεργεία, αντιπροσωπείες κτλ) προς μεταπώληση. Σε κατάστημα λιανικής μου φαίνεται λίγο περίεργο που τα πουλάει, και μου φαίνεται αστείο το ότι σου έδωσε ίσως το μοναδικό της σειράς που δεν εγκρίνει η BMW! Από τα SLX professional εγκρίνει τα:

SLX Professional Powerflow C3 0W-30
SLX Professional Powerflow BMW LL04 0W-30
SLX Professional Longtec SAE OW-30 - SAE OW-40 (LL01)
SLX Professional 5W-40 (LL98)

Μόνο τα Longlife III και νομίζω και τα C1 αν παράγονται ακόμα δεν δίνει σε καμία της λίστα.

MOTUL 8100 XMAX ή XCESS?

Και τα δύο έχουν έγκριση. Και η πιό τελευταία έκδοση, τα 8100 X-Clean που μάλιστα πήραν έγκριση LL04. Πρακτικά το ίδιο λάδι είναι και το "αναβαθμίζει" κάθε λίγο καιρό.

usp0513
14-03-09, 01:36
Βασικά 'στον έπιασε' λίγο. Το ακριβότερο Castrol είναι το Edge Sport και δεν κοστίζει παραπάνω από 15¤ στα περισσότερα καταστήματα. Τουλάχιστον όχι σε όσα δουλεύουν με φυσιολογικό κέρδος. Αλλά αυτό είναι ας πούμε παράπτωμα, εξαρτάται και από την περιοχή που μένεις.

To SLX έχει πανομοιότυπα χαρακτηριστικά με τα αντίστοιχα της σειράς Edge ή της Syntec Blend και τα δίνει η Castrol σε επαγγελματίες (συνεργεία, αντιπροσωπείες κτλ) προς μεταπώληση. Σε κατάστημα λιανικής μου φαίνεται λίγο περίεργο που τα πουλάει, και μου φαίνεται αστείο το ότι σου έδωσε ίσως το μοναδικό της σειράς που δεν εγκρίνει η BMW! Από τα SLX professional εγκρίνει τα:

SLX Professional Powerflow C3 0W-30
SLX Professional Powerflow BMW LL04 0W-30
SLX Professional Longtec SAE OW-30 - SAE OW-40 (LL01)
SLX Professional 5W-40 (LL98)

Μόνο τα Longlife III και νομίζω και τα C1 αν παράγονται ακόμα δεν δίνει σε καμία της λίστα.







Φίλε God (δεν ξέρω αν αυτό δικαιολογεί την τιμή) στα Ιωάννινα μένω.
Όσον αφορά τη "συμβατότητα" το συγκεκριμένο λάδι το βρήκα στις λίστες που έχει ανεβάσει ο MPower εδώ : http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=1440
¶ν διάβασα σωστά τους πίνακες είναι στα προτεινόμενα της BMW αλλά δεν ξέρω κατά πόσο κάνει για το δικό μου μοτέρ (Ν46).
Anyway για συμπλήρωμα το πήρα, δε νομίζω να κάνω ζημιά, απλά μου φάνηκε αρκετά ακριβό.
Ευχαριστώ !!

m-power_01
14-03-09, 02:56
Απλως θελω να ξεκαθαρισω καποια πραγματα.Σαφεστατα τα βιβλια του Ε30 δεν αναφερουν συνθετικα λαδια...το 85 σε οποιον ελεγες κατι τετοιο θα νομιζε οτι θα πας για το λεμανς.Το συνθετικο λαδι ειναι προτιμοτερο σε ολους τους κινητηρες λογω τις μακροζωιας του.
Οσον αφορα το ιξωδες παει αναλογα με το κλιμα. Ναι μεν οπως ειπατε πιο πανω η θερμοκρασια λειτουργειας του κινητηρα ειναι παντου ιδια αλλα!!! υπαρχει ενα μεγαλο αλλα.Η μεγαλυτερη φθορα της μηχανης γινεται οταν αυτη ειναι κρυα, αρα ειναι παγωμενο το λαδι αρα εχει μεγαλο ιξωδες!!! Αν εδω στην ελλαδα απο τους 15 βαθμους που εχει θελει 5 λεπτα να παει στους 90 στην γερμανια που εχει -5 θελει 20 λεπτα αρα βαζουν 0w-κατι .Επισης το λαδι ψυχεται οταν ειναι στην ελαιολεκανη (καρτερ), ψυχεται απο τον εξωτερικο αερα ο οποιος διαφερει απο χωρα σε χωρα!
Οσον αφορα την καταναλωση λαδιου υπαρχουν τρεις περιπτωσεις
1)Τα συνθετικα λαδια κυριως , περιεχουν καθαριστικα και λοιπα προσθετα τα οποια καιγονται, αρα δικαιολογουν καποια μικρη καταναλωση.
2)Να υπαρχει καταναλωση λαδιου απο καποια χιλλιομετρα και μετα, αρα δεν αντεχουν τα λαδια παραπανω και θελουν αλλαγη πιο συχνα γιατι τα τηγανιζουμε...
3)Να υπαρχουν ανοχες μεγαλες , καμενες φλατζες και τα λοιπα που ολοι γνωριζουμε!
4)Και μια αλλη περιπτωση πιο σπανια ειναι οταν αλλαζουμε τυπο λιπαντικου.Αν για παραδειγμα χρησιμοποιουμε τον Α τυπο και μετα βαλλουμε τον Β , ο Β μπορει να εχει πιο δραστικες ουσιες σαν προσθετα οι οποιες θα αντιδρασουν με τα καταλοιπα του συστηματος λιπανσης.Ενω στην δευτερη αλλαγη μπορει να μην παρατηρηθει τετοια καταναλωση
Ελπιζω να βοηθησα

God
14-03-09, 10:10
Φίλε God (δεν ξέρω αν αυτό δικαιολογεί την τιμή) στα Ιωάννινα μένω.
Όσον αφορά τη "συμβατότητα" το συγκεκριμένο λάδι το βρήκα στις λίστες που έχει ανεβάσει ο MPower εδώ : http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=1440
¶ν διάβασα σωστά τους πίνακες είναι στα προτεινόμενα της BMW αλλά δεν ξέρω κατά πόσο κάνει για το δικό μου μοτέρ (Ν46).
Anyway για συμπλήρωμα το πήρα, δε νομίζω να κάνω ζημιά, απλά μου φάνηκε αρκετά ακριβό.
Ευχαριστώ !!

Εντάξει, μία διαφορά τιμής από την Αττική δικαιολογείται, αλλά μπορείς να τα παραγγέλνεις και από το ιντερνετ.

Δεν είναι σε καμία λίστα της BMW. Αυτό που είναι στις λίστες της BMW είναι το LL-04, όχι το Longlife III. Το συγκεκριμένο βγαίνει σε πολλούς τύπους, σου έγραψα τους 4 που εγκρίνονται.

God
14-03-09, 10:21
Οσον αφορα το ιξωδες παει αναλογα με το κλιμα. Ναι μεν οπως ειπατε πιο πανω η θερμοκρασια λειτουργειας του κινητηρα ειναι παντου ιδια αλλα!!! υπαρχει ενα μεγαλο αλλα.Η μεγαλυτερη φθορα της μηχανης γινεται οταν αυτη ειναι κρυα, αρα ειναι παγωμενο το λαδι αρα εχει μεγαλο ιξωδες!!! Αν εδω στην ελλαδα απο τους 15 βαθμους που εχει θελει 5 λεπτα να παει στους 90 στην γερμανια που εχει -5 θελει 20 λεπτα αρα βαζουν 0w-κατι .Επισης το λαδι ψυχεται οταν ειναι στην ελαιολεκανη (καρτερ), ψυχεται απο τον εξωτερικο αερα ο οποιος διαφερει απο χωρα σε χωρα!


Αυτό δεν είναι και τόσο ακριβές. Το πολύτυπο λάδι έχει διαφορετικό ιξώδες σε κάθε θερμοκρασία περιβάλλοντος, αλλιώς δεν θα ήταν πολύτυπο. Το ιξώδες τέτοιων λιπαντικών δεν μεταβάλλεται γραμμικά όπως γίνεται με τα SAE λάδια. Τα λιπαντικά που προτείνει ο κατασκευαστής κάνουν για όλες τις περιβαντολογικές συνθήκες γιατί πολύ απλά έχει προβλέψει τι λίπανση προσφέρουν και στους -20 και στους +20. Δεν χρειάζεται να αλλάζει κανείς λιπαντικό, όπου και αν βρίσκεται. Μόνο για τα απίστευτα ψυχρά κλίματα (-40 και κάτω) βγαίνουν ειδικές οδηγίες. Αν δεν κάνω λάθος μερικοί κατασκευαστές δίνουν πλέον και τις συναρτήσεις μεταβολής του ιξώδους από την θερμοκρασία τήξης ως και την ανάφλεξης.

Και εδώ 0W30 και 0W40 βάζουμε στα καινούργια αυτοκίνητα, επειδή δεν θα πάει -20 η θερμοκρασία δεν πάει να πει ότι στους +30 δεν έχουν το ιξώδες που πρέπει να έχουν.

Η ψύξη από τον εξωτερικό αέρα γίνεται σαφώς αλλά επηρρεάζει (λίγο) την ταχύτητα με την οποία θα ζεσταθεί η μηχανή, και εξίσου λίγο την θερμοκρασία λειτουργίας της. Εξάλλου μέχρι να ζεσταθεί πλήρως η μηχανή ο θερμοστάτης είναι κλειστός, και τα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν και εναλλάκτες θερμότητας που επιταχύνουν πολύ την διαδικασία.


Οσον αφορα την καταναλωση λαδιου υπαρχουν τρεις περιπτωσεις
1)Τα συνθετικα λαδια κυριως , περιεχουν καθαριστικα και λοιπα προσθετα τα οποια καιγονται, αρα δικαιολογουν καποια μικρη καταναλωση.


Και για αυτό μία σημείωση. Πολλά δημοφιλή πλήρως συνθετικά λάδια δεν έχουν καθόλου πρόσθετα παρά μόνο αντιτριβικά, όπως το Motul 300V. Σε τέτοια λιπαντικά η αλλαγές πρέπει αυστηρά να γίνονται στα 4000-5000χλμ. Το τι περιέχει ένα λιπαντικό εξαρτάται από τον τύπο του, θέλει λίγη προσοχή.

baklavas
14-03-09, 10:43
γεια σας και απο μενα...εγω μενω χαλκιδα,αναλωσιμα αγοραζω απο ενα μαγαζι που ειναι πιο πολυ για επαγγελματιες (μηχανικους/συνεργεια) στην 1η αλλαγη λαδιων εβαλα CASTROL EDGE 5-30 με 12 ευρω το λιτρο!!! και εμενα παιρνει σχεδον 7 :banghead: μου ειπε ο τυπος εκει οτι αυτα εχουν προδιαγραφες για 25-30.000 χλμ. εγω 8α τα αφησω για 15.000 χλμ..(εχω συμπληρωσει και μια φορα στα 6.000 χλμ. περιπου 1/2 λιτρο..και μαλλον θα θελει ακομη μια φορα συμπληρωμα...οσο για τα 2 sites που ειδα εδω,τσεκαρα τιμες,ψωνισα και απο το ενα που βρηκα μια "τρελη" προσφορα ...σε λαδια ...με 6.60 ευρω (LL01) σουπερ τιμη!!! αλλα τα 6 μπουζι (τετρακιδα) τα πληρωσα 12 ευρω ...ενω κατοπιν τσεκαρα στη χαλκιδα στην αποθηκη που ανεφερα και εχουν 8.5 ευρω, τα συμπερασματα δικα σας

m-power_01
14-03-09, 13:51
ο λογάριθμος του συντελεστή ιξώδους, lnη, είναι γραμμική συνάρτηση του αντιστρόφου της απόλυτης θερμοκρασίας, 1T.
Επισης δεν εχουν ολοι εδω μεσα χαρτογραφημενους θερμοστατες στα αυτοκινητα τους!
Και τελος "SAE λαδια" δεν υπαρχουν SAE ειναι η ενωση μηχανικων αυτοκινητοβοιομηχανιας αμερικης
μαλλον θα αναφερεσαι στα μονοτυπα!

God
14-03-09, 16:37
ο λογάριθμος του συντελεστή ιξώδους, lnη, είναι γραμμική συνάρτηση του αντιστρόφου της απόλυτης θερμοκρασίας, 1T.
Επισης δεν εχουν ολοι εδω μεσα χαρτογραφημενους θερμοστατες στα αυτοκινητα τους!
Και τελος "SAE λαδια" δεν υπαρχουν SAE ειναι η ενωση μηχανικων αυτοκινητοβοιομηχανιας αμερικης
μαλλον θα αναφερεσαι στα μονοτυπα!

Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς 'χαρτογραφημένος θερμοστάτης' και αν είναι αυτό που υποθέτω δεν νομίζω ότι κανείς μας έχει ή χρειάζεται να έχει...απλούς θερμοστάτες υδραργυρικού τύπου χρησιμοποιούν στην μέγιστη πλειοψηφία τους τα αυτοκίνητα που ανοίγουν γραμμικά εντός λίγων βαθμών Κελσίου ώσπου να φτάσουν σε μία ονομαστική θερμοκρασία στην οποία είναι πλήρως ανοιχτοί. Με λίγα λόγια, αν δεν ζεσταθεί το μοτέρ ο θερμοστάτης δεν θα ανοίξει και δεν θα ψύχεται από το κύκλωμα ψύξης. Σε έλαχιστα λεπτά ένα μοτέρ έτσι ζεσταίνεται σε οποιεσδήποτε συνθήκες, με μικρές διαφορές μεταξύ ψυχρών και θερμών κλιμάτων. Δεν νομίζω ότι είπα εγώ κάτι για 'super θερμοστάτες' ή κάτι παράλογο, απλώς ανέφερα ότι υπάρχουν και ότι αν δεν ζεσταθεί το μοτέρ δεν ανοίγουν, γι'αυτό όλα τα μοτέρ ζεσταίνονται σε οποιεσδήποτε συνθήκες με μικρές χρονικές διαφορές.

Έχεις απόλυτο δίκιο για το "SAE λάδια", SAE είναι η Society of Automotive Engineers. Απλώς είναι συνηθές τα απλά λάδια περιορισμένου φάσματος θερμοκρασιών που έχουν κλάση κατά SAE (πχ SAE50, SAE20 κτλ) να τα αναφέρουν πολλοί έτσι αφού το ζητάνε "δώσε μου ένα SAE-XX λάδι", οπότε ας το θεωρήσουμε δικό μου λάθος.

Τώρα για το Inn και τα υπόλοιπα που βγαίνουν στο γνωστό διπλό λογαριθμικό χαρτί (ή για την ακρίβεια πρόγραμμα πλέον, σιγά μην τα κάνουμε και με το χέρι στο 2009) εγώ και εσύ τα γνωρίζουμε, αλλά δεν νομίζω ούτε να τα γνωρίζουν πολλοί εδώ μέσα αλλά ούτε και να έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα να τα συζητάμε. Το μόνο που θα κάνουμε θα είναι να μπερδέψουμε τους πάντες με πράγματα που δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να γνωρίζουν. Το μόνο που έχει να κάνει κανείς είναι να βάζει το λάδι που λέει ο κατασκευαστής (που για να το έφτιαξε το ρημάδι, κάτι ξέρει) και να μην κάνει πειράματα με το μοτέρ του γιατί οι καιροί είναι και οικονομικά δύσκολοι.

m-power_01
16-03-09, 02:58
εχεις δικιο πολυ βαβουρα για το τιποτα!!! Μαλλον δεν ενδιαφερουν κανεναν τετοιες λεπτομερειες

E46 POWER
09-04-10, 12:57
γεια σας και απο μενα...εγω μενω χαλκιδα,αναλωσιμα αγοραζω απο ενα μαγαζι που ειναι πιο πολυ για επαγγελματιες (μηχανικους/συνεργεια) στην 1η αλλαγη λαδιων εβαλα CASTROL EDGE 5-30 με 12 ευρω το λιτρο!!! και εμενα παιρνει σχεδον 7 :banghead: μου ειπε ο τυπος εκει οτι αυτα εχουν προδιαγραφες για 25-30.000 χλμ. εγω 8α τα αφησω για 15.000 χλμ..(εχω συμπληρωσει και μια φορα στα 6.000 χλμ. περιπου 1/2 λιτρο..και μαλλον θα θελει ακομη μια φορα συμπληρωμα...οσο για τα 2 sites που ειδα εδω,τσεκαρα τιμες,ψωνισα και απο το ενα που βρηκα μια "τρελη" προσφορα ...σε λαδια ...με 6.60 ευρω (LL01) σουπερ τιμη!!! αλλα τα 6 μπουζι (τετρακιδα) τα πληρωσα 12 ευρω ...ενω κατοπιν τσεκαρα στη χαλκιδα στην αποθηκη που ανεφερα και εχουν 8.5 ευρω, τα συμπερασματα δικα σας

6.6 ευρω απο ποιο σαιτ?

valantis544
09-04-10, 13:36
Από αυτό προφανώς.

www.trade-wind.gr

318 big
09-04-10, 17:32
συγνωμη κιολας αφου βλεπω το εχετε ψαξει πολυ το θεμα ,αλλα απο τα μακρινα χρονια που διαβαζα ,θυμαμαι οτι- το συνθετικο ειχε σαν απαραιτητη προυποθεση να εχεις τουλαχιστον 100 hp/λιτρο.
Πραγμα που συμβαινει σε πολλα μηχανακια ,αλλα σε πολυ λιγα ακομα νορμαλ αυτοκινητα ,ειτε bmw ειτε ο,τι αλλο θες.
το επιθυμιτο ιξωδες μπορει να το εχει ενα ορυκτελαιο Η ενα ημισυνθετικο.
Τις προδιαγραφες τις εχουν σχεδον ολα τα λαδια.
Τα συνθετικα καιγονται γενικα πιο ευκολα ,ειδικα απο κινητηρες με σχετικα μεγαλες ανοχες.
Το μονο που μενει ειναι η διαρκεια,που και παλι οσο πιο συχνα τοαο πιο καλα.

billparas
09-04-10, 23:01
Χρησιμοποιώ το hi power special 10-40 της BMW που με την έκπτωση που έχουμε βγαίνει κάτω από 10e/lt και είμαι ευχαριστημένος. Τουλάχιστον βάζω αυτό που λεει ο κατασκευαστής και δεν ανυσυχώ μήπως δεν βάζω το σωστό.

God
10-04-10, 00:32
συγνωμη κιολας αφου βλεπω το εχετε ψαξει πολυ το θεμα ,αλλα απο τα μακρινα χρονια που διαβαζα ,θυμαμαι οτι- το συνθετικο ειχε σαν απαραιτητη προυποθεση να εχεις τουλαχιστον 100 hp/λιτρο.
Πραγμα που συμβαινει σε πολλα μηχανακια ,αλλα σε πολυ λιγα ακομα νορμαλ αυτοκινητα ,ειτε bmw ειτε ο,τι αλλο θες.
το επιθυμιτο ιξωδες μπορει να το εχει ενα ορυκτελαιο Η ενα ημισυνθετικο.
Τις προδιαγραφες τις εχουν σχεδον ολα τα λαδια.
Τα συνθετικα καιγονται γενικα πιο ευκολα ,ειδικα απο κινητηρες με σχετικα μεγαλες ανοχες.
Το μονο που μενει ειναι η διαρκεια,που και παλι οσο πιο συχνα τοαο πιο καλα.

Τα μέρη που μαύρισα είναι λάθος, και μάλιστα εντελώς ανάποδα.

Το συνθετικό πάντα είναι ανώτερο του αντίστοιχο ημισυνθετικού ή ορυκτέλαιου, σε όλα. Και δεν υπάρχει καμία απολύτως προϋπόθεση για να τα χρησιμοποιήσεις σε οποιαδήποτε εφαρμογή.

Τα συνθετικά λιπαντικά έχουν πολύ υψηλότερες αντοχές στην θερμοκρασία από τα υπόλοιπα. Αν καίει ο κινητήρας περισσότερο συνθετικό λάδι απ'ότι ένα φτηνό, απλώς σημαίνει ότι το φτηνό λάδι είναι τόσο άχρηστο που δεν περνάει καν από τις ρωγμές οι οποίες υπάρχουν. Αυτό κάθε άλλο παρά καλό δεν είναι, γιατί οτιδήποτε χρειάζεται λίπανση μέσω μικροδιαδρομών (κουζινέτα, εκκεντροφόρος, κτλ) δεν λιπαίνεται σωστά με ένα λιπαντικό που δεν διεισδύει εύκολα σε αυτές.

Το να αλλάζεις λιπαντικό υπερβολικά συχνά (π.χ. κάθε 1000χλμ) είναι κακό, όπως και το να αλλάζεις συνεχώς μάρκες και τύπους λιπαντικών. Στην κάθε αλλαγή μέχρι να δημιουργήσει το λιπαντικό το φίλμ του θέλει κάποιες ώρες χρήσης, που ισούνται με λίγες εκατοντάδες χλμ. Μέχρι να γίνει αυτό οι φθορές του κινητήρα είναι αυξημένες. Κάνοντας συνεχώς αλλαγές, απλώς έχεις συνεχώς αυξημένη φθορά. Επίσης όταν αλλάζεις τύπο/μάρκα λιπαντικού, το νέο λιπαντικό προκειμένου να δημιουργήσει σωστό φιλμ ξεκινά να καθαρίζει το παλιό. Όχι μόνο αυξάνεται πολύ ο χρόνος μέχρι να δημιουργήσει φίλμ, αλλά σχεδόν πάντα δεν δημιουργεί σωστό φιλμ στην πρώτη αλλαγή μα στην δεύτερη. Αλλάζοντας συνεχώς τύπους λιπαντικού το μόνο σίγουρο είναι ότι ποτέ δεν θα έχει σωστή προστασία ο κινητήρας.

strofimios
10-04-10, 01:23
Εγω τα αλλαζω καθε 5.000χλμ.(καθε 45 ημερες) μαζι με το φιλτρο.Ειναι οκ;

318 big
10-04-10, 03:05
Τα μέρη που μαύρισα είναι λάθος, και μάλιστα εντελώς ανάποδα.

Το συνθετικό πάντα είναι ανώτερο του αντίστοιχο ημισυνθετικού ή ορυκτέλαιου, σε όλα. Και δεν υπάρχει καμία απολύτως προϋπόθεση για να τα χρησιμοποιήσεις σε οποιαδήποτε εφαρμογή.

Τα συνθετικά λιπαντικά έχουν πολύ υψηλότερες αντοχές στην θερμοκρασία από τα υπόλοιπα. Αν καίει ο κινητήρας περισσότερο συνθετικό λάδι απ'ότι ένα φτηνό, απλώς σημαίνει ότι το φτηνό λάδι είναι τόσο άχρηστο που δεν περνάει καν από τις ρωγμές οι οποίες υπάρχουν. Αυτό κάθε άλλο παρά καλό δεν είναι, γιατί οτιδήποτε χρειάζεται λίπανση μέσω μικροδιαδρομών (κουζινέτα, εκκεντροφόρος, κτλ) δεν λιπαίνεται σωστά με ένα λιπαντικό που δεν διεισδύει εύκολα σε αυτές.

Το να αλλάζεις λιπαντικό υπερβολικά συχνά (π.χ. κάθε 1000χλμ) είναι κακό, όπως και το να αλλάζεις συνεχώς μάρκες και τύπους λιπαντικών. Στην κάθε αλλαγή μέχρι να δημιουργήσει το λιπαντικό το φίλμ του θέλει κάποιες ώρες χρήσης, που ισούνται με λίγες εκατοντάδες χλμ. Μέχρι να γίνει αυτό οι φθορές του κινητήρα είναι αυξημένες. Κάνοντας συνεχώς αλλαγές, απλώς έχεις συνεχώς αυξημένη φθορά. Επίσης όταν αλλάζεις τύπο/μάρκα λιπαντικού, το νέο λιπαντικό προκειμένου να δημιουργήσει σωστό φιλμ ξεκινά να καθαρίζει το παλιό. Όχι μόνο αυξάνεται πολύ ο χρόνος μέχρι να δημιουργήσει φίλμ, αλλά σχεδόν πάντα δεν δημιουργεί σωστό φιλμ στην πρώτη αλλαγή μα στην δεύτερη. Αλλάζοντας συνεχώς τύπους λιπαντικού το μόνο σίγουρο είναι ότι ποτέ δεν θα έχει σωστή προστασία ο κινητήρας.
καλα οταν λεμε και πιο συχνα δεν εννοω καθε 30 χλ.μ
απλως ακουω κατι απιστευτα του τυπου 15.000 χ.λ.μ που μου φαινονται εγκληματικα και γενικα εχω εναν κανονα - 25% δλδ των 10.000 στις 7.500 κ.λ.π
το γεγονος οτι τα συνθετικα ,περιεχουν καθαριστικα ,αντιαφριστικα (δεν ξερω και πως τα λενε) τα κανει Η δεν τα κανει να καιγονται πιο ευκολα?
Αρα βαζεις κατι αχρηστο στο μοτερ σου ,που κοστιζει και πιο πολυ.
Στην τελικη ριξε και ενα super dynamics μεσα .

God
10-04-10, 03:37
το γεγονος οτι τα συνθετικα ,περιεχουν καθαριστικα ,αντιαφριστικα (δεν ξερω και πως τα λενε) τα κανει Η δεν τα κανει να καιγονται πιο ευκολα?
Αρα βαζεις κατι αχρηστο στο μοτερ σου ,που κοστιζει και πιο πολυ.
Στην τελικη ριξε και ενα super dynamics μεσα .

Σε καμία περίπτωση τα πρόσθετα του λιπαντικού δεν έχουν σχέση με το αν καίγεται πιο εύκολα ή όχι. Δεν έχω τον χρόνο να κάτσω να σου εξηγήσω τι περιέχει και πως συμπεριφέρεται ένα λιπαντικό, το έχω κάνει και ίσα με 50 φορές ήδη. Υπάρχει αντίστοιχο θέμα που περιγράφει αναλυτικά όλα τα χαρακτηριστικά των λιπαντικών.

Όσον αφορά το πραγματικό κάψιμο λαδιού και όχι ότι χάνεται από παράπλευρές απώλειες, που πάει να πει ότι μπήκε λιπαντικό στον θάλαμο καύσης, ότι λιπαντικό και να έχεις θα καεί. Η πίεση και θερμοκρασία στον θάλαμο καύσης είναι 5-8 φορές μεγαλύτερη απ'ότι αντέχει το καλύτερο λιπαντικό κινητήρων που βγήκε ποτέ στην αγορά.

Όσο για το πρώην motorkote100 και νυν super dynamics δεν πρόκειται να ασχοληθώ καθόλου, υπάρχει και άλλο αντίστοιχο θέμα. Εν ολίγοις όχι μόνο είναι προϊόν χωρίς οποιαδήποτε έγκριση ή επίσημη μελέτη που να αποδεικνύει την αποτελεσματικότητά του, είναι και σκέτη απάτη όπως και τις δεκάδες άλλες που υπόσχονται λαγούς με πετραχείλια. Αν προτιμάς εσύ να ρίχνεις ματζούνια μέσα στο μοτέρ από το να βάλεις ένα καλό λιπαντικό, δικαίωμά σου.

mihalis68
18-04-10, 22:19
η aral ψωνίζει τα καμένα απο την ΒΡ έβαζα και γώ ... καλή η ανακλυκλωση για τα τρακτέρ όμως!!

0-40/ 5-40 συνθετικά βάζουμε στα αεροπλάνα για 100 ώρες λειτουργείας/ με ΜΑΧ 3500rpm!!!

είναι θέμα τσέπης βέβαια αλλά 350.000ΚΜ είναι καλά για μοτέρ παρθένο και 0 επισκευές μηχανής.

Fairytale
29-04-10, 03:27
Χρησιμοποιώ το hi power special 10-40 της BMW που με την έκπτωση που έχουμε βγαίνει κάτω από 10e/lt και είμαι ευχαριστημένος. Τουλάχιστον βάζω αυτό που λεει ο κατασκευαστής και δεν ανυσυχώ μήπως δεν βάζω το σωστό.Βασίλη, το BMW High Power Special SAE 10W-40 (http://bmwfans.info/parts/catalog/83219407782/) είναι ημισυνθετικό λάδι. Ο Μ42Β18 είναι από τους κινητήρες που έχει έγκριση, παρόλα αυτά θα συμφωνήσω με τον God στην προτίμηση ως προς τα πλήρως συνθετικά.
Το internet-ικό μαγαζί που έχει προαναφερθεί στο thread έχει φέρει και BMW SPECIAL OILS (http://www.trade-wind.gr/index.php?page=shop.browse&category_id=113&option=com_virtuemart&Itemid=57&lang=el) οπότε μπορείς να χρησιμοποιείς το επίσης εγκεκριμένο για τον Μ42Β18 BMW SUPER POWER OIL 5W40 (BMW Longlife-98) (http://www.trade-wind.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=710&category_id=113&option=com_virtuemart&Itemid=57&lang=el&vmcchk=1&Itemid=57) ή ακόμα και το πολύ νεότερο του BMW Quality Longlife-04 5W-30 (http://www.trade-wind.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=711&category_id=113&option=com_virtuemart&Itemid=57&lang=el&vmcchk=1&Itemid=57) που είναι σε πολύ προσιτές τιμές όπως βλέπεις.
Περιμένω να διαβάσω καταναλώσεις λαδιού με αυτά τα λάδια.

Την πλήρη λίστα με τα λάδια που εμπορεύεται η BMW (σε συσκευασία της) αυτή τη στιγμή μπορείτε να την δείτε εδώ. (http://bmwfans.info/accessories/products/workshop_consumables/motor_oil/)
C U out there

strofimios
29-04-10, 10:20
Εγω βαζω τα fuchs titan 10-40 συνθετικα.Στην τελευταια αλλαγη τα αφησα να κανουν 10.000χλμ.(κανονικα αλλαζω καθε 5.000 μαζι με φιλτρο).Πριν τα αδειασουμε κοιταξα και εγω και ο μηχανικος και συμφωνα με τον δεικτη δεν ειχε καψει τιποτα.

Fairytale
29-04-10, 11:20
Από ότι βλέπω έγκριση BMW LONGLIFE-98 έχουν τα FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40 και όχι τα TITAN SYN MC 10W40 (που δεν βλέπω να έχει ΒΜW έγκριση απλά η Fuchs το προτείνει εδώ στον κατάλογο της (http://www.fuchs-europe.de/engine-oils-cars.html) για ΒΜW αλλά κάτι μου κάνει για ημισυνθετικό λάδι).
Για δες και γράψε τι γράφει πάνω το μπουκάλι που μου είχες δείξει κάποτε.
C U out there

strofimios
29-04-10, 11:24
Δεν το εχω τωρα.Σε 1 μηνα που θα αλλαξω παλι θα σου πω.

Fairytale
29-04-10, 11:29
Ξαναδιάβασε το post μου, έχω κάνει edit.
Ελπίζω να δει το thread o God.
C U out there

strofimios
29-04-10, 11:44
Εαν εννοεις αυτο TITAN SYN MC
SAE 10W-40 το δινει σαν BMW SPECIAL.

God
29-04-10, 13:27
To Fuchs Titan 10W40 Sun MC είναι συνθετικής βάσης λιπαντικό (ητοί, ημισυνθετικά).