PDA

Επιστροφή στο Forum : τι υλικα χρησιμοποιυμε στην κατασκευη καλουπιων


paganis
28-06-12, 16:16
θελω να φτιαξω μερικα πραγματακια για την ζετα...οποτε κατασκευασα πηλινα καλουπια και ψαχνω με τι υλικο μπορω να φτιαχτουν!
εξαρχης αποκλειω τον πολεστερα...λογω μειωμενης αντοχης και ποιοτητας!
σαν πρωτο υλικο σκεφτομαι τα φυλλα καρμπον...αλλα θα προτιμουσα καποιο υλικο παρομοιο με τους εργοστασιακους προφυλακτηρες!
υπαρχει λοιπον καποιο πλαστικο..που μπορει να επιστρωθει σε καλουπι και να φτιαξεις αυτο που θελεις??

rapid_fast
28-06-12, 18:58
Ετσι για την κουλτούρα και μόνο..
Το καπώ απο το στρατιωτικό χάμερ, είναι φτιαγμένο απο πολυεστέρα..
Λόγω υψηλής αντοχής, μειωμένου βάρους και μειωμένου κόστους το κάνουν..

paganis
28-06-12, 19:25
Ετσι για την κουλτούρα και μόνο..
Το καπώ απο το στρατιωτικό χάμερ, είναι φτιαγμένο απο πολυεστέρα..
Λόγω υψηλής αντοχής, μειωμένου βάρους και μειωμένου κόστους το κάνουν..

Στο μειωμενο κοστος να συμφωνησω, ειναι μια φθηνιαρικη λυση!
Στο μειωμενο βαρος εχω καποιες αμφιβολιες, διοτι για να ειναι ο πολυεστερας ανθεκτικος...πρεπει να περασεις αρκετες στρωσεις...και ειναι ελαφρυτερος μονο οταν αντικαθιστας σιδηρο...οχι αλουμινιο και πλαστικα,,,εν παση περιπτωση το προσπερναμε...
Οσο για το ποσο ανθεκτικοτερο ειναι ενα καπο απο πολυεστερα ,,,απο ενα με λαμαρινα...δεν χρειαζεται καν να το συζητησουμε!

Στην δικη μου περιπτωση ..ψαχνω υλικα που μπορουν , να αντικαταστησουν πχ το παραδοσιακο abs πλαστικο...και να απλωνονται σε λωριδες οπως το καρμπον ή να περνιουνται σε στρωσεις με πινελο πχ

stelmaniac
28-06-12, 21:16
ρε παιδια τον πολυεστερα τον σπας με τα χερια σου, δε χρειαζεσαι καν σφυρι....

paganis
28-06-12, 22:47
ρε παιδια τον πολυεστερα τον σπας με τα χερια σου, δε χρειαζεσαι καν σφυρι....

προφανως ο ραπιντ...μασαει σιδερα...και δυσκολευεται με τον πολυεστερα , που ειναι τοξικος!

BMW Power
29-06-12, 08:56
Σε παρόμοια περίπτωση φίλου που προσπαθούσε να μειώσει το βάρος η μόνη λύση που δούλεψε πραγματικά ήταν το carbon.

Με τον πολυεστέρα του βγήκε πολύ βαρύ το αρχικό κομμάτι που δοκίμασε να φτιάξει λόγο πολλών στρώσεων.

paganis
29-06-12, 13:44
Σε παρόμοια περίπτωση φίλου που προσπαθούσε να μειώσει το βάρος η μόνη λύση που δούλεψε πραγματικά ήταν το carbon.

Με τον πολυεστέρα του βγήκε πολύ βαρύ το αρχικό κομμάτι που δοκίμασε να φτιάξει λόγο πολλών στρώσεων.

πιθανοτατα στο καρμπον θα καταληξω...απλα ειπα, μηπως υπαρχει καποιο αλλο υλικο που απλωνεται και σκληραινει σαν ενα κοινο πλαστικο!
οσο για τον πολυεστερα...σε καμια περιπτωση ,δεν θα τον εβαζα στο αμαξι μου!
το προτζεκτ που θελω να φτιαξω , ειναι καθρεπτες απο ζ3μ..! εχω ηδη φτιαξει τα καλουπια...και ψαχνω , με τι υλικο θα το ντυσω...

kostastnt
29-06-12, 13:45
Και πολυεστέρας με πολυεστέρα έχει διαφορά.. Είχα δει ένα μίγμα (δεν ήταν 100% πολυεστέρας) που το κάνανε μπάλωμα σε σκάφος.. ΜΠΡΟΣΤΑ στα μάτια μου το βάρεσαν με βαριά και δεν κατάλαβε τίποτα...

BMW Power
29-06-12, 13:57
Είναι άλλο πράγμα το μπάλωμα και άλλο το να είναι ένα κομμάτι 100% πολυεστερικό φτιαγμένο στην αυλή του σπιτιού σου. Και εμείς μπαλώνουμε τη βάρκα με πολυεστέρα και μείγμα 2 υλικών αλλά δεν είναι για πολλά πολλά. Όταν στεγνώνει είναι σούπερ αλλά μετά από λίγα χρόνια χάλια.

paganis
29-06-12, 14:12
o ηλιος και οι αυξομειωσεις στην θερμοκρασια-υγρασια...δεν δινουν στον πολυεστερα ,μεγαλη διαρκεια ζωης!
αν καταληξω σε καρμπον...γνωριζει κανεις...απο που μπορω να προμηθευτω υλικα????

rapid_fast
29-06-12, 15:40
Κάντε ότι αγαπάτε..
Απλά κάντε το σωστά..
Πολυεστέρας και σπάω=λάθος εφαρμογή..
Αλίμονο, όλα τα BX θα είχαν σκορπίσει αν ήταν έτσι, όλα τα θαλάσσια σκάφη, στο πρώτο σοβαρό κύμα θα είχαν εξαχνιστεί με 2 χιλιοστά πολυεστέρα....
Να βάλω εικόνα απο θωρακισμένο HMMWV που σκάσαμε απο
κάτω νάρκη κατά προσωπικού, να δείτε τι έπαθαν τα αλουμινένια φτερά, και τί δεν έπαθε ο πολυεστέρας??
Ανθρακόνημα και ΔΕΝ σπαω=το κάνω φούρνο σωστά και υποχρεωτικά σε θάλαμο υποπίεσης..
Εχει κανένας μας? Όχι..
Αρα, το πολυκαρβονικό θα σπάει.. τέλος..
Ο καλύτερος κατασκευαστής βατραχοπέδιλων στον κόσμο, είναι Ελληνας, είναι φίλος μου
και βγάζει τα amphibious, τον λένε Ηλία Αβραμίδη, πρώτη φορά κάνω διαφήμιση, ζητώ συγγνώμη απο όλους σας, αλλά ξέρω απο πρώτο χέρι τι έχει περάσει μέχρι να βρεί ελαστικότητα και αντοχή..
Και ξέρω πόσο πιο εύκολα και απο κρύσταλλο ακόμα σπάει το ανθρακόνημα..
Και τί διαφορά έχει το ένα νήμα απο το άλλο??
Πρακτικά καμία θα σας πώ.. Οι κόλες και η διαδικασία παραγωγής κάνει τη διαφορά..
Για αυτό ξαναπάμε στα αρχικά..
Κάνε ότι αγαπάς, αλλά να το κάνεις σωστά..

Dim77
29-06-12, 18:51
Θέλω ζευγάρι super βατραχοπέδιλα :smokin:

Κατά τα άλλα ναι δεν καταλαβαίνω γιατί να σπάει ο πολυεστέρας.
Τον χρησιμοποιούν στα σκάφη εδώ και χρόνια για να είναι ελαφριά και ανθεκτικά...:nixweiss:

Επειδή τον μάθαμε εμείς από τις πολυεστερικές κατασκευές αυτοκινήτων (της κλωτσιας) δε σημαίνει ότι είναι όλα ίδια.

paganis
29-06-12, 20:23
ωραια λοιπον,,,ας παρουμε λοιπον το ενδεχομενο οτι ο πολυεστερας κανει για την δουλεια που θελω!
τι ακριβως υλικα χρειαζομαστε...και αν υπαρχει καποιος σωστος τροπος εφαρμογης τους...!

mike21
29-06-12, 20:29
Αγ.Άννης 10 θα βρείς ότι χρειάζεσαι,σε πολυεστέρα ή carbon με τα παρελκομενά τους.

paganis
29-06-12, 20:33
Αγ.Άννης 10 θα βρείς ότι χρειάζεσαι,σε πολυεστέρα ή carbon με τα παρελκομενά τους.

περιοχη ???

mike21
29-06-12, 20:46
περιοχη ???

Η γνωστή Αγ.Άννης στο Βοτανικό.

paganis
29-06-12, 20:59
Η γνωστή Αγ.Άννης στο Βοτανικό.

ευχαριστω mike! την ξερω την Αγ. Αννης... θα περασω απο βδομαδα! ελπιζω , μαζι με τα υλικα...να δινουνε καμια πληροφορια για την εφαρμογη τους....

e60///M
30-06-12, 00:58
Το πλαστικο που λες που ειναι φτιαγμενοι οι εργοστασιακοι προφυλακτηρες ειναι το γνωστο ABS.

Αν τυχον βρεις καποια ακρη για κατασκευη κομματιων ABS, οπωσδηποτε να ενημερωσεις.

Θα απεφευγα πολυεστερα μονο και μονο για την ιδιαιτεροτητα του στο βαψιμο που συνηθως δεν πετυχαινει και μετα απο καιρο βγαινουν τα ελατωματα του στην επιφανεια.

Καλη επιτυχια!

rapid_fast
30-06-12, 08:31
Το πλαστικο που λες που ειναι φτιαγμενοι οι εργοστασιακοι προφυλακτηρες ειναι το γνωστο ABS.

Αν τυχον βρεις καποια ακρη για κατασκευη κομματιων ABS, οπωσδηποτε να ενημερωσεις.

Θα απεφευγα πολυεστερα μονο και μονο για την ιδιαιτεροτητα του στο βαψιμο που συνηθως δεν πετυχαινει και μετα απο καιρο βγαινουν τα ελατωματα του στην επιφανεια.

Καλη επιτυχια!

Είναι αστεία εύκολο να κάνεις κομμάτι απο ABS, σε μηχανή ταχείας πρωτοτυποποίησης..
Απλά η αντοχή του είναι 30% μικρότερη απο το ABS έκχυσης..

120ihatch
01-07-12, 11:03
Αχχχ μεγάλη κουβέντα ανοίξατε και πρέπει να γράψουμε πολλές σελίδες για να την καλύψουμε κάπως....

όπως είπε και ο rapid η διαδικασία παραγωγής κάνει τη διαφορά στην αντοχή και αυτό βέβαια είναι κάτι που ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΗΜΑΤΑ.
Βέβαια υπάρχουν διαφορές και στις ποιότητες των υλικών αλλά οι διαφορές στο κόστος τους είναι αμελητέες σε σχέση με το κόστος του εξοπλισμού.

Για παράδειγμα στο carbon πρέπει να υπάρχει υποπίεση έτσι ώστε αφενός η ρητίνη να πάει παντού και αφετέρου να ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΣΩΣΤΗ ΑΝΑΛΟΓΙΑ νημάτων και ρητίνης σε αυτό το co-polymer.

Στα πολυεστερικά και τα ακρυλικά χρησιμοποιείται είτε injection moulding είτε άλλες εφαρμογές, μεγάλες πιέσεις έτσι ώστε η κρυσταλλική τους δομή να είναι τέλεια, να μην υπάρχει περίσσεια μονομερούς και φυσικά να μην υπάρχουν έστω και οι παραμικρές φυσαλίδες (voids-κενά).
Σε κάποια εφαρμογή που γνωρίζω (δεν είναι του θέματος) χρησιμοποιείται πίεση 52bar για να δημιουργηθει κάποιο άθραυστο υλικό.
Με αυτό τον τρόπο το πάχος του final product είναι ελάχιστο και η αντοχή μέγιστη.

Τέλος, όσο πιο μεγάλα τα κομμάτια τα οποία πρέπει να κατασκευαστούν, τόσο μεγαλύτερο το κόστος του εξοπλισμού.

paganis
01-07-12, 19:44
Αχχχ μεγάλη κουβέντα ανοίξατε και πρέπει να γράψουμε πολλές σελίδες για να την καλύψουμε κάπως....

όπως είπε και ο rapid η διαδικασία παραγωγής κάνει τη διαφορά στην αντοχή και αυτό βέβαια είναι κάτι που ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΗΜΑΤΑ.
Βέβαια υπάρχουν διαφορές και στις ποιότητες των υλικών αλλά οι διαφορές στο κόστος τους είναι αμελητέες σε σχέση με το κόστος του εξοπλισμού.

Για παράδειγμα στο carbon πρέπει να υπάρχει υποπίεση έτσι ώστε αφενός η ρητίνη να πάει παντού και αφετέρου να ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΣΩΣΤΗ ΑΝΑΛΟΓΙΑ νημάτων και ρητίνης σε αυτό το co-polymer.

Στα πολυεστερικά και τα ακρυλικά χρησιμοποιείται είτε injection moulding είτε άλλες εφαρμογές, μεγάλες πιέσεις έτσι ώστε η κρυσταλλική τους δομή να είναι τέλεια, να μην υπάρχει περίσσεια μονομερούς και φυσικά να μην υπάρχουν έστω και οι παραμικρές φυσαλίδες (voids-κενά).
Σε κάποια εφαρμογή που γνωρίζω (δεν είναι του θέματος) χρησιμοποιείται πίεση 52bar για να δημιουργηθει κάποιο άθραυστο υλικό.
Με αυτό τον τρόπο το πάχος του final product είναι ελάχιστο και η αντοχή μέγιστη.

Τέλος, όσο πιο μεγάλα τα κομμάτια τα οποία πρέπει να κατασκευαστούν, τόσο μεγαλύτερο το κόστος του εξοπλισμού.

εγω δεν παω για επαγγελματιας...το θελω για μικρα κομματια...αντε και καμια μικροεπισκευη, οποτε δεν αξιζει η αγορα εξοπλισμου!
αν λοιπον εχει κανεις γνωσεις ..πανω στο θεμα...αναμενω να τις μοιραστει μαζι μας...