PDA

Επιστροφή στο Forum : Intercooler και ψυγείο λαδιού


ΝΙΚΟΣ Z3schnitzer
06-04-06, 14:20
Ψάχνω να βάλω intercooler και ψυγείο λαδιού. Καμιά βοήθεια ή ιδέα? :bigthumb:

E36M3ZF
06-04-06, 14:33
Ψάχνω να βάλω intercooler και ψυγείο λαδιού. Καμιά βοήθεια ή ιδέα? :bigthumb:


Φίλε...εγω ενα Πιτσος εχω......τωρα αν παγωνει λαδια δεν ξερω αλλα οτι βγαζει παγακια καλα στο εγγυώμαι.....αν είναι πες του μπαμπας σου πως το πουλάω οκ? χαχαχαχαχαχαχαχαα........και τωρα σοβαρα...Ρε Νικο....χιλιες φορες τα ειπαμε ρε φιλε....Τραβα ρε σε εναν που φτιαχνει επισκευαζει ψυγεια αυτοκινητων και κανε δουλεια σου....μονο εκει θα βρεις και θα φτιαξεις αυτο που ακριβως χρειαζεσαι.....γκεκε?

Xeno-318is
06-04-06, 14:41
Forge....Θα πληρωσεις μια περιουσια βεβαια...αλλα θαχεις ιντερ-κουλερ!
Τωρα για το ψυγειο λαδιου....ψαξε ενα schnitzer !! :P

ΝΙΚΟΣ Z3schnitzer
06-04-06, 14:59
Φίλε...εγω ενα Πιτσος εχω......τωρα αν παγωνει λαδια δεν ξερω αλλα οτι βγαζει παγακια καλα στο εγγυώμαι.....αν είναι πες του μπαμπας σου πως το πουλάω οκ? χαχαχαχαχαχαχαχαα........και τωρα σοβαρα...Ρε Νικο....χιλιες φορες τα ειπαμε ρε φιλε....Τραβα ρε σε εναν που φτιαχνει επισκευαζει ψυγεια αυτοκινητων και κανε δουλεια σου....μονο εκει θα βρεις και θα φτιαξεις αυτο που ακριβως χρειαζεσαι.....γκεκε?
Έχεις κανέναν γνωστό?

ΝΙΚΟΣ Z3schnitzer
06-04-06, 14:59
Forge....Θα πληρωσεις μια περιουσια βεβαια...αλλα θαχεις ιντερ-κουλερ!
Τωρα για το ψυγειο λαδιου....ψαξε ενα schnitzer !! :P
Δηλαδή τι εννοείς?

Xeno-318is
06-04-06, 15:10
http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&PageNo=3&catalog=0013

στον καταλογο δεν εχει για το αυτοκινητο σου αλλα δε χανεις τιποτα να τους στηλεις ενα mail και να τους δωσεις διαστασεις που το θες,τι boost δουλεβεις κτλ!!Ξερω σιγουρα οτι κανουνε custom made σε οτι size το θες!

Strax
06-04-06, 16:04
Η τοποθέτηση του ψυγείου λαδιού και του ιντερκούλερ δεν είναι μια απλή υπόθεση! Ας τα πάρουμε ξεχωριστά:

Α. Ιντερκούλερ

Χωρίς συζήτηση ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για τις ελληνικές συνθήκες. Μόνο θετικά υπάρχουν. Υπάρχει η σίγουρη λύση από τα diesel μοντέλα της BMW και μπορείς να το προμηθευτείς από οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλά που θα μπορούσες να τοποθετήσεις. Αυτό που θα σου υπαγορέψει τι θα βάλεις είναι ο χώρος σου και η δυσκολία τοποθέτησής του (πως θα καταφέρεις να περάσεις τις σωληνώσεις από την παροχή του κομπρέσσορα, στο ιντερκούλερ και στη συνέχεια στην εισαγωγή). Αυτό που προτείνω είναι να πας σε κάποιο καλό συνεργείο που θα αναλάβει όλη την τοποθέτηση.

Εννοείται ότι μετά την τοποθέτηση θα χρειαστείς επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου, αφού θα βάζεις πολύ πιο κρύο άρα και περισσότερο αέρα στο μοτέρ για τις ίδιες θερμοκρασίες (Αυτό βέβαια εξαρτάται και από τον τύπο του μετρητή αέρος που έχεις)

Β. Ψυγείο λαδιού

Το λάδι πρέπει να δουλεύει στη σωστή θερμοκρασία. Δεν πρέπει να το κρυώνουμε παρα μόνο αν πάει να ξεπεράσει την ιδανική θερμοκρασία για το συγκεκριμένο μοτέρ. Συνήθως κυμαίνεται γύρω στους 100-110 βαθμούς κελσίου, αλλά κάτω από οριακή οδήγηση μπορείς να δεις και 125+. Έτσι πρέπει πρώτα να ελέγξεις τις θερμοκρασίες λαδιού και στη συνέχεια να κρίνεις αν χρειάζεσαι ή όχι το ψυγείο λαδιού.

Αν όντως δεις ότι το χρειάζεσαι (ξεπερνάς δηλαδή εύκολα τους 120 βαθμούς) τότε θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που θα συναντήσεις για την τοποθέτησή του!

ΝΙΚΟΣ Z3schnitzer
06-04-06, 17:07
Μπορείς να μου πεις που μπορώ να πάω να τα βρω όλα αυτά? Δηλαδή να δω την θερμοκρασία και να μου πουν λύση για το intercooler?

M535 E28
06-04-06, 18:33
νίκο έχω ένα ψυγείο λαδιού απο Μ5 Ε34...
αν θέλεις πές μου

EVANGELOS
06-04-06, 18:55
Θεωρητικά έχει απόλυτο δίκιο ο Στράτος.

Όσον αφορά το i/c ΜΟΝΟ ΚΑΛΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ίσως βέβαια να θέλει ψίλο ρύθμιση η ecu λόγω της αύξησης του αέρα που θα "ρουφάει" με το i/c. Με την ψήξη του αέρα εκτός από την καλύτερη καύση και την αποφυγή προανάφλεξης αυξάνει και τον εισαγώμενο αέρα λόγω της πτώσης της θερμοκρασίας. Πιθανόν να χρειαστέις λοιπόν νέα χαρτογράφηση.
Σημειώνω ότι κανονικά ΟΛΑ τα supercharger kits (ακόμα και αυτά που πλασάρονται ως bolt on - ready to go) θέλουν λίγη δουλειά με την ecu για να δουλέψουν στο max.

Για το ψυγείο λαδιού (όπως λεει και ο Στράτος) αν δεν έχεις διαπιστώσει υπερθέρμανση ή άλλη ένδειξη κακής λειτουργίας οφειλόμενης στη θερμοκρασία του λαδιού ΔΕΝ το θεωρώ και τελείως απαράιτητο

InsaneDriver
10-04-06, 17:57
Πάρε στο 210 9402225 - Hercules.

Συννενοήθηκα με τα παιδιά από το περιοδικό που είδαμε τις προάλλες, οπότε πες ότι σε στέλνουν αυτοί(για να γίνει καλύτερη τιμή κτλπ κτλπ).

Fairytale
20-04-06, 02:57
Τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω για την χρήση των intercooler και ψυγείου λαδιού είναι σωστά και θα σου προσδώσουν επαναληψιμότητα στις επιδόσεις σου (το πρώτο) και αξιοπιστία στο ήδη βελτιωμένο μοτέρ σου (το δεύτερο). Μαζί θα βρούμε:

πως θα τα συνδυάσεις με το supercharger-kit της AcSchnitzer (αφού κάνουμε κόσκινο το τι περιέχει),


το πως θα διαπιστώσεις την αναγκαιότητα της τοποθέτησης του ψυγείου λαδιού αλλά και


το τι μπορείς να κάνεις με τις βενζίνες του αυτοκινήτου σου (ειδικά σε αυτό το θέμα πρέπει να γνωρίζεις κάποια πράγματα πριν αφήσεις οποιονδήποτε να ασχοληθεί και δοκιμάσει real-time τις εκπλήξεις που θα διαβάσεις παρακάτω…

And the journey begins:

To πλήρες kit αποτελείται από:

Φιλτροκούτι από ανθρακόνημα σε μια προσπάθεια να βελτιωθούν τα χαρακτηριστικά ροής -στην εισαγωγή- του αέρα. Μέσα του φωλιάζει ένα filter panel.

Σχόλιο: Το ανθρακονημάτο φιλτροκούτι κάνει μπάμ από χλμ οπτικά. Αν παρόλα αυτά δεν το έχεις η καλύτερη δυνατή λύση είναι με λιγότερα από τα μισά λεφτά ένα kit ανθρακονημάτης φιλτροσκούπας της Simota. Δοκιμασμένο, κάνει δουλειά και απογειώνει τον ήχο!!!

Εισαγωγή αέρα από ανθρακόνημα (η προσπάθεια για ομαλοποίηση της ροής του εισερχόμενου αέρα συνεχίζεται με "εξωτικά υλικά").

Σχόλιο: Δεν είναι εύκολα ορατή από κάποιον παρατηρητή. Αν πάντως κάνεις τον Spiderman πάνω από το μοτέρ σου θα την εντοπίσεις...

Μηχανικός υπερτροφοδότης (και παρελκόμενα του) που με τη βοήθεια οδοντωτού ιμάντα κίνησης και λόγω της γεωμετρικής δομής του με υπερπίεση μόλις 0.35bar επιτυγχάνει ρυθμούς περιστροφής εως και 38.000 σ.α.λ. στις 6.500 σ.α.λ. του μοτέρ σου!!!

Σχόλιο: Τα υψηλά standards στην κατασκευή του και η σχετικά χαμηλή μέγιστη πίεση κάνουν θεωρητικά περιττή τη χρήση intercooler, ενώ ένα ξεχωριστό κύκλωμα λαδιού εξασφαλίζει την επαρκή λίπανση των κινούμενων μερών, χωρίς να εμπλέκεται το λάδι του κινητήρα.
Είναι όμως έτσι??? Η πραγματικότητα είναι ότι το kit σχεδιάστηκε και μελετήθηκε για συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας μεσοευρωπαικών χωρών αν όχι βορειοευρωπαικών, με αποτέλεσμα τους καλοκαιρινούς μήνες στη χώρα μας να παρουσιάζει πτώση απόδοσης –ειδικά σε συνεχή "πλακώματα"... Άρα η τοποθέτηση εναλλάκτη θα ωφελούσε τα μέγιστα!!!
Που θα βρεις όμως??? Η γνώμη μου είναι ότι αυτοί των turodiesel BMW είναι οριακοί σε χωρητικότητα για εσένα μιας και τα χαρακτηριστικά υπερτροφοδότησής σου (υπερπίεση από το ρελαντί) σημαίνουν ότι το intercooler θα πρέπει να κρυώνει περισσότερο και πιο γρήγορα αέρα ανά μονάδα χρόνου από ότι σε εκείνα. Αν μάλιστα σκεφτείς ότι η καλύτερη περίπτωση για εσένα θα ήταν να έχει το σχήμα του ανοίγματος του προφυλακτήρα σου, τότε μάλλον δεν σε καλύπτει κάποιο από εκείνα. Η λύση σου θα είναι ή εταιρείες σαν αυτές που αναφέρθηκαν από άλλους παραπάνω, ή στα μισά λεφτά κάτι Ελληνικό. Αν η δεύτερη είναι η περίπτωση σου τότε η περιοχή σου είναι ο Βοτανικός (κάνε μια βόλτα και πάρε τιμές, όλοι οι "καλλιτέχνες" εκεί είναι μαζεμένοι)!!!

Αναφέρθηκε ακόμα παραπάνω ότι μετά την προσθήκη του θα ήταν καλό να γίνει και μία επαναχαρτογράφηση της ECU. Και εδώ αρχίζει το πρόβλημα...

Επαναπρογραμματισμένη κεντρική διαχειριστική μονάδα κινητήρα. Ο εγκέφαλος στέλνεται στις εγκαταστάσεις του οίκου στην Γερμανία και εκεί αφού γίνει η "δουλειά" κλειδώνει χρησιμοποιώντας διαφορετικές ακολουθίες ή αλγόριθμους ασφαλείας από ότι χρησιμοποιεί η BMW!!! Στο εξωτερικό σημείο του εγκεφάλου επικολλάται και ένα αυτοκόλλητο σήμα με τα στοιχεία της εταιρείας, τον τύπο της μετατροπής, τα στοιχεία του ιδιοκτήτη κ.λ.π.

Σχόλιο: Εάν αυτή είναι η περίπτωση του εγκεφάλου σου και έχει όντως ταξιδέψει ως την Γερμανία και όχι σε υπόγεια στο Αιγάλεω (η επιλογή της περιοχή δεν είναι καθόλου τυχαία, έχουν δει τα μάτια μου και ακούσει τα αυτιά μου ιστορίες που θα σου σηκωθεί η τρίχα για το επίπεδο της "βελτίωσης" στην Ελλάδα), τότε λυπάμαι που θα σε πληροφορήσω ότι δεν υπάρχει βελτιωτής/προγραμματάς/computer-άς/πειρατής... κανένας που θα μπορέσει να "ανοίξει" και να "διαβάσει" το πρόγραμμα ώστε να το "τροποποιήσει" τινά!!!
Τι μένει λοιπόν???
Αφού θα του σπάσουν τα νεύρα και θα "φάει" ώρες (που θα κληθείς να πληρώσεις...) με την παραπάνω διαδικασία θα αντιπροτείνει να φτιάξει αυτός ένα καινούριο πρόγραμμα από το 0. Πρόσεξε τώρα για να καταφέρει κάποιος (που να είναι γνώστης) να φτιάξει χάρτες αβάνς και ψεκασμού (full throttle & part throttle) σε ένα μη εργοστασιακό compressor-άτο μοτέρ σαν το δικό σου ξεκινώντας από το 0 χρειάζεται μέρες!!! Πως και πόσο θα κοστολογήσει την δουλειά του??? Επειδή μάλιστα πολλοί έσπασαν τα μούτρα τους προσπαθώντας (και μην πετυχαίνοντας μεγαλύτερες αποδόσεις) θα δεις ψάχνοντας ότι οι περισσότεροι θα αρνηθούν ευγενικά και θα προσπεράσουν...
Ναι, αλλά εσύ θες καύσιμα!!! Τι κάνεις???
Μία λύση (μπακαλίστικη ίσως) είναι να "δουλέψεις" με τον ρυθμιστή πίεσης καυσίμου. 1-2 νούμερα μεγαλύτερος (δηλ. +0.5 έως +1psi) είναι μάλλον αρκετά για να διορθώσουν αρκετά το πρόβλημα. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις stock BMW από άλλα μοντέλα (δεν κοστίζουν ιδιαίτερα) ή να χρησιμοποιήσεις ρυθμιζόμενους aftermarket (το fine tuning των οποίων θα γίνει χρησιμοποιώντας έναν wideband Lambda analyzer).
Βοήθεια μπορείς να δώσεις ακόμα από την βενζίνη που θα χρησιμοποιείς. Η AcSchnitzer προτείνει την χρήση καυσίμου 98Roz (με αυτήν έγινε η ρύθμιση του κινητήρα) αλλά αναφέρει ότι είναι εφικτή και η χρήση καυσίμου 95Roz με μειωμένες όμως επιδόσεις και αυξημένη κατανάλωση... Εσύ μπορείς -αν δεν το κάνεις ήδη- να πας σε 100Roz καύσιμο.
Τι μας έμεινε: το ψυγείο λαδιού. Αυτό όπως σου post-αρε και ο Strax εξαρτάται από το πόσο ζεματάς το έρμο το μοτεράκι σου!!! Αλλά επειδή από όσο σε είδα (λίγο) και από όσα άκουσα για εσένα (πολύ περισσότερα) κινείσαι σε ρυθμούς αυτοφώρου... (έτσι, έτσι τα άλογα θέλουν συνεχή εκγύμναση!!!), μάλλον το χρειάζεσαι. Την απάντηση θα στην δώσει ένας μετρητής θερμοκρασίας λαδιού (υπάρχουν σε διάφορες τιμές, ποιότητες και ακρίβειες μέτρησης –από τα εκ Κορέας μέχρι τα πανάκριβα, όμορφα και ακριβέστατα Γερμανικά VDO). Έχουν στην άκρη του καλωδίου τους έναν αισθητήρα στην άκρη ενός σπειρώματος με το οποίο θα τρυπήσεις την τάπα του κάρτερ σου. Το σπείρωμα καθώς θα βιδώνει θα κάνει την απαραίτητη στεγανοποίηση και ο αισθητήρας μέσα θα μετράει θερμοκρασίες λαδιού στo κάρτερ...
Άλλος τρόπος τοποθέτησης είναι να φτιάξεις ένα Τ στην σύνδεση του "ποτηριού" του φίλτρου λαδιού και να προσαρμόσεις εκεί τον αισθητήρα (πιο μπελαλίδικο).
Οι τιμές σωστής λειτουργίας είναι περίπου αυτές που σου είπε ο Strax, εξαρτάται από που μετράς (συνοδεύονται από πληροφοριακό υλικό για το εύρος λειτουργία τους). Αν θελήσεις να βάλεις ψυγείο λαδιού -υπάρχουν έτοιμες λύσεις από τα ///Μ- να θυμάσαι ότι πρέπει και αυτό να ψύχεται από το άνοιγμα του προφυλακτήρα σου, άρα θα έχεις άλλη μία παράμετρο μεγέθους για το intercooler.
Η AcSchnitzer χρησιμοποιεί και προτείνει σαν λάδι το Castrol RS 10W-60, προιόν που εξελίχθηκε μέσα από αγώνες και προσφέρει κορυφαία προστασία σε πολύ ψηλές σ.α.λ. Για ψάξου και εκεί...

Τέλος το kit περιλαμβάνει και ένα τελικό καζανάκι εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι (και όχι τα συνηθισμένα σιδερένια καζανάκια της Remus).
Σχόλιο: Δεν είδα να κοσμεί το αυτοκίνητο σου κάτι τέτοιο... Η αντίστοιχη -και φυσικά πολύ πιο προσιτή οικονομικά- λύση σε Remus είναι η σειρά Racing. Το ίδιο πράγμα ακριβώς (με άλλες μπούκες)...

Αυτή ήταν η γύρα αγορίνα μου. Τώρα ξέρεις όσα χρειάζεται για να μην μπλέξεις και μετά δεν μπορείς να ξεμπλέξεις, καθ' οδόν στην βελτίωση. Πάρε το χρόνο σου, ψάξε, βρες ανθρώπους και πράγματα και αν κολλήσεις σφύρα... κλέφτικα.
C U out there

ΝΙΚΟΣ Z3schnitzer
25-04-06, 04:32
Επιτέλους!!!!
Καταρχήν σ'ευχαριστώ πάρα πολύ για όλες αυτές τις πληροφορίες και με διαφώτησες πάρα πολύ!
Τώρα κάποια πράγματα που μου είπες τα κάνω ή τα έχει το αμάξι.
1) Φιλτροκούτι ανθρακονημάτινο της simota έχει.
2) Η εισαγωγή αέρα είναι από ανθρακόνημα
3) Βενζίνη βάζω πάντα 100άρα
4)Λάδια επίσης βάζω πάντα 10-60.
5) Η εξάτμιση είναι 2η αγωνιστική και τελειώνει μονή αν και δεν είμαι σίγουρος τι μάρκα είναι αλλά το τελικό είναι remus-schnitzer.
Μου είπαν μια τιμή για τα πάντα 2000ε. Δηλαδή intercooler για το δικό μου ecu (γερμανία) ψυγείο λαδιού πίεση κτλ. Απ'ότι κατάλαβα τώρα κάπου τόσο δεν θα μου πάει? Α και με γραπτή εγγύηση.

handball-n11
25-04-06, 15:05
Για το ψυγειο εχω ακουσει πως μπορεις να τοποθετησεις εναν θερμοστατη και ετσι θα το λαδι θα παραμενει στις επιθυμητες θερμοκρασιες. Οταν ξεπερασει την απαιτουμενη θερμοκρασια τοτε ανοιγει μια βαλβιδα και το λαδι περναει απο το ψυγειο, στην αλλη περιπτωση δεν περναει καθολου. Το προβλημα ειναι οτι πρεπει να γινει σωστη δουλεια για να αξασφαλιστει η αξιοπιστια, αλλιως θα εχεισ σοβαρο προβλημμα αν για παραδειγμα ι βαλβιδα κολλησει κλειστη!!!!