PDA

Επιστροφή στο Forum : SMG...Τι ισχύει;;;


InsaneDriver
20-07-06, 19:11
Αλήθεια τι ισχύει για τα Smg; Ανεξάρτητα αν είναι πρώτης, δεύτερης ή τρίτης γενειάς...
Είναι αξιόπιστο σε βλάβες; Τι έχετε ακούσει ή δει;
Προστατεύει ή όχι το διαφορικό;(ρωτάω γιατί σε γρήγορη βόλτα με Smg σε κάθε ''καρφωτή'' αλλάγή άκουγα ένα ανεπαίσθητο γκαπ πίσω...)
Φθείρει περισσότερο ή λιγότερο τον συμπλέκτη και τη μετάδοση, σε σύγκριση πάντα με ένα χειροκίνητο bmw και με καλό οδηγό που δεν χάνει αλλαγές κτλπ;

Ευχαριστώ:bullhorn:

ΝΙΚΟΣ Z3schnitzer
21-07-06, 03:18
Το γκαπ που άκουγες στις ''καρφωτές'' είναι από το διαφορικό... Πάνω στην αλλαγή πρέπει να αφήνεις το γκάζι και να το ξαναπατάς... Να μαντέψω ότι οδήγησες Ζ4???

Strax
21-07-06, 09:32
Σε γενικές γραμμές το SMG δεν είναι όσο αξιόπιστο είναι το αντίστοιχο χειροκίνητο. Πολύ απλά γιατί έχει πολλούς παραπάνω αισθητήρες και μηχανισμούς που μπορούν να παρουσιάσουν πρόβλημα.

Στην πράξη έχει προκαλέσει αρκετά προβληματάκια. Το περίεργο είναι ότι αν κάποιο SMG χαλάσει για οποιοδήποτε λόγο, συνήθως ξαναχαλάει. Επίσης, φαίνεται να μην είναι και ιδιαίτερα εύκολο στη διάγνωση των προβλημάτων του, το οποίο έχει αποτέλεσμα το αμάξι πολλές φορές να παρουσιάζει το ίδιο πρόβλημα ξανά και ξανά.

Σε γενικές γραμμές το SMG είναι μια τεχνολογία που εξελίσσεται συνεχώς. Είναι πιο γρήγορο από το χειροκίνητο κιβώτιο και πολύ βολικό σε οδήγηση σε πίστα. Δεν κάνει λάθη χειρισμού. Από την άλλη είναι σίγουρα χειρότερο σε νορμάλ οδήγηση και από χειροκίνητο και από αυτόματο και σίγουρα αφαιρεί πολύ από την συμμετοχή του οδηγού, που κάποιες φορές είναι καλό και κάποιες κακό.

Σχετικά με την προστασία του διαφορικού, αρκεί να ακούσεις καινούριο Μ5 ή Μ6 να κάνει αλλαγή με τέρμα γκάζι σε S6 και γρήγορα θα καταλάβεις ότι ότι το διαφορικό και ίσως και το πίσω πάτωμα ολόκληρο υποφέρει. Εμένα με είχε πιάσει η ψυχή μου πάντως! Για αυτό και οι πολλοί ιδιοκτήτες αρκούνται μέ το S4 ή το S5 (Πολύ πιο ομαλές αλλαγές και αμφιβάλω αν έχουν μια ρεαλιστική διαφορά στο χρόνο). Δεν φταίει όμως το SMG για το ότι το διαφορικό μπορεί να την ακούσει. Το μόνο που μπορεί να του καταλογίσει κανείς είναι ότι δίνει την ευκαιρία σε όλους να κάνουν "καρφωτές" αλλαγές, ενώ αν ήταν χειροκίνητο μόνο λίγοι θα μπορούσαν να φτάσουν κοντά σε τέτοια αλλαγή.

Σίγουρα το SMG έχει πολλά θετικά και πολλά αρνητικά. Για αυτό και έχει συνήθως είτε φανατικούς υποστηρικτές είτε φανατικούς πολεμιστές.

Geo_3D
21-07-06, 09:46
Εμένα με είχε πιάσει η ψυχή μου πάντως! Για αυτό και οι πολλοί ιδιοκτήτες αρκούνται μέ το S4 ή το S5 (Πολύ πιο ομαλές αλλαγές και αμφιβάλω αν έχουν μια ρεαλιστική διαφορά στο χρόνο).
Επιβεβαιωνω αυτη την ανατριχιλα και τον εφιαλτη.Ειναι λες και εσκασε επανω στο αμαξι νταλικα ενα πραγμα.Τρανταζεται ολο το αμαξωμα.Και ολα αυτα με το S5 και οχι με το S6.Αυτο το ενιωσα σαν συνοδηγος στο Μ5 του Πανου.
Αντιθετως οταν με πηγε βολτα ο Kωστας με το Ζ4 (Ζ4 3.0) καθως και οταν το οδηγησα το συγκεκριμενο Ζ4,δεν ειχε καμια σχεση με τα γραφομενα μου παραπανω.Ηταν πολυ πιο ομαλες οι αλλαγες και δεν ενιωθες οτι υπεφερε το αμαξι.
Τελικα δεν ξερω αν μου αρεσει ή οχι το SMG και αν θα επαιρνα ποτε τετοιο αμαξι.Οταν μαθω την απαντηση θα σας ενημερωσω.Ο χρονος θα δειξει

Panoz
21-07-06, 09:48
Αν δε ζήσεις με το συγκεκριμμένο κιβώτιο, δε μπορείς να καταλάβεις τι συμβαίνει. Στο Ζ4 που είχα, θα μίλαγα όπως ο Strax παραπάνω και μάλιστα χειρότερα. Αν βέβαια ρωτήσετε το Κώστα με το Ζ4, θα σας πει άλλα...
Η δική μου άποψη είναι πως σε αυτοκίνητα με μεγάλη ιπποδύναμη, το SMG είναι μονόδρομος. Ειδικά σε δρόμους με στροφές, σε απαλλάσει απο τη διαδικασία αλλαγής ταχυτήτων και σου δίνει το χρόνο να ασχοληθείς περισσότερο με τις υπόλοιπες διαδικασίες της γρήγορης οδήγησης. Επίσης σε προφυλλάσει απο Λάθος κατεβάσματα, πράγμα πολύ σημάντικό για τη προστασία του κινητήρα. Είναι ξεκούραστο στη κίνηση και άνετο στον αυτοκινητόδρομο.

Έχει βέβαια και τα αρνητικά του. Εϊναι πολύπλοκο σε λειτουργία και έχει παρουσιάσει αρκετά προβλήματα ηλεκτρονικής φύσεως. Απαιτεί περίοδο εξοικείωσης και είναι πιό δύσκολο να κάνεις απαλές αλλαγές ταχυτήτων, απ'ότι στο χειροκίνητο.

Συνολικά, έχω να πω πως όταν στο μέλλον μου δοθεί η επιλογή, θα προτιμήσω πάλι SMG (με τη προυπόθεση να είναι ίδιο και καλύτερο απο αυτό που οδηγώ τώρα). Αυτό σας το λέει ένας άνθρωπος που δεν ήθελε να βλέπει στα μάτια του αυτοκίνητο χωρίς συμπλέκτη....η τεχνολογία όμως προχωράει και ακόμα και οπιό δύσπιστος αλλάζει.

Υ.Γ. Αν διαβάσετε forum του εξωτερικού, το 80% των κατόχων SMG θα το ξαναπροτιμούσε στην επόμενη αγορά του.

InsaneDriver
21-07-06, 12:45
Bασικά υπάρχουν δύο παράγοντες που θα με κρατούσαν μακρυά(προς το παρόν) από την αγορά αυτοκινήτου με Smg. Πρώτον τα διάφορα προβλήματα που έχω ακούσει και δεύτερον ότι ίσως δεν είναι ότι πιο κατάλληλο για drift. Αν και το τελευταίο είναι σχετικό...

Σαν ιδέα πάντως μου αρέσει και προτιμώ Smg για οδήγηση σε Εθνική + γρήγορες στροφές, ενώ για μικρές-πολεμικές διαδρομές προτιμώ χειροκίνητο.

kacey
21-07-06, 13:46
Αμα μαθεις καποτε να πλασαρεις αυτοκινητο χωρις να καρφωνεις τον συμπλεκτη, δεν θα εχεις τετοια προβληματα :owned:

DjBac
21-07-06, 13:47
Αν έχεις δύναμη ίσως να μη σου δημιουργεί ΤΟΣΟ πρόβλημα στο drift (αν αναλογιστείς πως κατέβασμα και χειρόφρενο δεν μπορείς να κάνεις)!!

Τώρα, σε πίστα ή γρήγορες στροφοδιαδρομές είναι πάρα πολύ καλό!!

Μέσα στην πόλη σίγουρα πιο βολικό από χειροκίνητο, αλλά όχι σαν το αυτόματο! Γενικά θέλει συνήθεια στον τρόπο χειρισμού του!

InsaneDriver
21-07-06, 13:50
Αμα μαθεις καποτε να πλασαρεις αυτοκινητο χωρις να καρφωνεις τον συμπλεκτη, δεν θα εχεις τετοια προβληματα :owned:
Έτσι σου είπανε εσένα;;;:thefinger

Αυτά μόνο στο καρτόδρομο τα κάνουμε...βλάκα, ηλίθιε,κουλέ...κρέας:nutkick:

m_power_lunatic
21-07-06, 17:17
Tις χειροτερες κριτικες εχει δεχθει το SMG I που φορεσανε τα τελευταια Μ3 Ε36 evo και ηταν απαραδεκτο και οσοι τα ειχανε τα μετατρεψανε σε χειροκινητα.....αυτη την περιοδο πουλιεται cabrio 321 evo smg I-μετατροπα- σε εκθεση και τετραπορτο estoril 321 evo smg I-γνησιο- παλι σε εκθεση,περι ορεξεως.......:icon11:

Action Man
24-07-06, 02:47
τετραπορτο estoril 321 evo smg I-γνησιο- παλι σε εκθεση
30000€...........:105whistl

Panoz
24-07-06, 07:50
Παρακαλώ να μείνουμε στο θέμα.

S38B38 Monsta
24-07-06, 08:56
Υ.Γ. Αν διαβάσετε forum του εξωτερικού, το 80% των κατόχων SMG θα το ξαναπροτιμούσε στην επόμενη αγορά του.


Τότε Πάνο πως εξηγείς ότι στην Αμερικάνικη αγορά που είναι και η μεγαλύτερη για τη BMW, μετά από αρκετές πιέσεις πελατών που δέχτηκε η εταιρεία, αναγκάστηκε να παρουσιάσει το Μ5 και με χειροκίνητο κιβώτιο?

rapid_fast
24-07-06, 09:35
Ο θόρυβος που λέτε, ακούγεται μόνο όταν ολισθαίνουν κατά την
επιτάχυνση ταυτόχρονα και ισόποσα οι δύο πίσω τροχοι..
Απο αυτό είναι ο θόρυβος, κουνιέται πάνω κάτω η πίσω γέφυρα,
τερματίζουν τα σινεμπλοκ, και χτυπάει η γέφυρα πάνω στο σκάφος.

Panoz
24-07-06, 09:36
Τότε Πάνο πως εξηγείς ότι στην Αμερικάνικη αγορά που είναι και η μεγαλύτερη για τη BMW, μετά από αρκετές πιέσεις πελατών που δέχτηκε η εταιρεία, αναγκάστηκε να παρουσιάσει το Μ5 και με χειροκίνητο κιβώτιο?

Δυστυχώς Κώστα μου, δε μπορώ να εξηγήσω τους Αμερικάνους. Είναι αψυχολόγητοι....! Πάντψς επειδή τους ξέρω και τους ξέρεις, μπορεί και να μαζεύτηκαν καμμιά 100αριά και να τους έκαναν το χατίρι....Όταν μιλάμε για customer service, τα περιμένω όλα απο τους Αμερικάνους.

alexk
24-07-06, 09:55
Απο αυτό είναι ο θόρυβος, κουνιέται πάνω κάτω η πίσω γέφυρα,
τερματίζουν τα σινεμπλοκ, και χτυπάει η γέφυρα πάνω στο σκάφος.

Νομίζω πως άν συνέβαινε αυτό, κάτι θα κοβόταν (σασσί, γέφυρα, ημιαξόνιο).
Πιστεύω ότι το γκαπ είναι απόλυτα φυσιολογικό, μιας και στιγμιαία όλα τα μηχανικά μέρη του συστήματος μετάδοσης και εν μέρη το σύστημα ανάρτησης δουλέυουν στο όριο. Επίσης, οποιαδήποτε "πολύ γρήγορη" αλλαγή (βλ. santo) προκαλεί το φαινόμενο αυτό.

rapid_fast
24-07-06, 17:05
Νομίζω πως άν συνέβαινε αυτό, κάτι θα κοβόταν (σασσί, γέφυρα, ημιαξόνιο).
Πιστεύω ότι το γκαπ είναι απόλυτα φυσιολογικό, μιας και στιγμιαία όλα τα μηχανικά μέρη του συστήματος μετάδοσης και εν μέρη το σύστημα ανάρτησης δουλέυουν στο όριο. Επίσης, οποιαδήποτε "πολύ γρήγορη" αλλαγή (βλ. santo) προκαλεί το φαινόμενο αυτό.
Για 25 χιλιοστά κάθετη ταλάντωση μιλάμε, γιατί να κοπει κάτι??
Απλά χορευει η γεφυρα πάνω στο σασσι...

MrZ
24-07-06, 18:04
Για εξηγήστε κάτι ρε σεις...πότε ακούγεται το γκάπ?Τί εστί smg?Έχω δει τον τρόπο που αλλάζουν ταχύτητες αλλά...δεν ξέρω τι άλλο περιλαμβάνει το πακέτο.Έχουν συμπλέκτη?Ή είναι όπως τα αυτόματα?Γιατί και εμένα μου κάνει "γκάπ" συχνά-πυκνά στις αλλαγές (και χαλαρά να πηγαίνω) αλλά όταν κουμπώνω την ταχύτητα (την ώρα που ο συμπλέκτης είναι πατημένος).Οπότε δεν έχει σχέση με το διαφορικό(στη δικιά μου περίπτωση τουλάχιστον).

rapid_fast
24-07-06, 20:46
Για εξηγήστε κάτι ρε σεις...πότε ακούγεται το γκάπ?Τί εστί smg?Έχω δει τον τρόπο που αλλάζουν ταχύτητες αλλά...δεν ξέρω τι άλλο περιλαμβάνει το πακέτο.Έχουν συμπλέκτη?Ή είναι όπως τα αυτόματα?Γιατί και εμένα μου κάνει "γκάπ" συχνά-πυκνά στις αλλαγές (και χαλαρά να πηγαίνω) αλλά όταν κουμπώνω την ταχύτητα (την ώρα που ο συμπλέκτης είναι πατημένος).Οπότε δεν έχει σχέση με το διαφορικό(στη δικιά μου περίπτωση τουλάχιστον).
Δεν είναι απλό γκάπ, τραντάζεται όλο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου..
Στις γρήγορες αλλαγές με τέρμα γκάζι, μόλις σπινιάρουν και οι 2 τροχοι, η
στην γρηγορη επιτάχυνση με πολύ γκάζι ακούγεται..
Αν κάποιος είναι τυχερός και έχει πατήσει πάνω σε λάδια, η πετρελαιο, και πάει
να ξεκινήσει με σπινιάρισμα, το έχει νιώσει καλά το συναίσθημα...:loser:

alexk
24-07-06, 21:53
Για 25 χιλιοστά κάθετη ταλάντωση μιλάμε, γιατί να κοπει κάτι??
Απλά χορευει η γεφυρα πάνω στο σασσι...

Μπορεί να έχεις δίκιο φίλε. Δεν είναι ότι έχω δει άν κουνιέται κάτι ή όχι. Υποθέτω.

MTB
24-07-06, 23:25
Δεν είναι απλό γκάπ, τραντάζεται όλο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου..
Στις γρήγορες αλλαγές με τέρμα γκάζι, μόλις σπινιάρουν και οι 2 τροχοι, η
στην γρηγορη επιτάχυνση με πολύ γκάζι ακούγεται..
Αν κάποιος είναι τυχερός και έχει πατήσει πάνω σε λάδια, η πετρελαιο, και πάει
να ξεκινήσει με σπινιάρισμα, το έχει νιώσει καλά το συναίσθημα...:loser:

Να υποθέσω πως εννοείς το γνωστό "σκάψιμο"?
Που πας να ξεκινήσεις γρήγορα, σπινιάρει και κοπανάει όλο το πίσω μέρος ή κ όλο το αυτοκίνητο?
Αν λες αυτό πιστεύω πως τουλάχιστον οι κάτοχοι Ε30 το ξέρουν καλά... (δυστυχώς δεν έχω σκάψει με πιο νέα μοντέλα..)

Strax
25-07-06, 08:36
Ο θόρυβος αυτός υφίσταται ακόμα και όταν δεν σπινιάρει το αμάξι και μάλιστα ειδικά τότε!

rapid_fast
25-07-06, 12:15
Ο θόρυβος αυτός υφίσταται ακόμα και όταν δεν σπινιάρει το αμάξι και μάλιστα ειδικά τότε!
???????:feedback:

alexk
25-07-06, 12:29
Panoz μιας και είσαι ο πλέον αρμόδιος.
Η γέφυρα και τα σινεμπλόκ του αυτοκινήτου σου είναι ακόμη στη θέση τους?
:feedback:

DoctorAbo
25-07-06, 13:11
Νομίζω πως άν συνέβαινε αυτό, κάτι θα κοβόταν (σασσί, γέφυρα, ημιαξόνιο).
Πιστεύω ότι το γκαπ είναι απόλυτα φυσιολογικό, μιας και στιγμιαία όλα τα μηχανικά μέρη του συστήματος μετάδοσης και εν μέρη το σύστημα ανάρτησης δουλέυουν στο όριο. Επίσης, οποιαδήποτε "πολύ γρήγορη" αλλαγή (βλ. santo) προκαλεί το φαινόμενο αυτό.

Για το συγκεκριμένο τεχνικό σημείο που θίγεται (γκαπ γκαπ) ή αλλοιώς (καπ καπ κει κατ κατ καν γκαπ γκαπ) ήθελα να δώσω ένα παραδοσικαό κανόνα της τέχνης. Αυτός λέει .... αν ακούγεται καλά, δουλεύει καλά.

Η αλήθεια έιναι ότι το γκαπ γκαπ δεν ειναι γέννημα φαντασίας κανενός αλλά ελευθερία η οποία φτάνει στα όριά της και δημιουργείται κρούση. Γκαπ- γκαπ . Όσο και να μη σημαίνει τίποτα άμεσα, μεσοπρόθεσμα ο επαναλαμβανόμενος ερεθισμός προκαλεί προβλήματα στα μηχανήματα και στα ανθρώπινα σώματα. Ο επαναλαμβανόμενος ερεθισμός πρέπει να αποφεύγεται.
(Φανταστείτε να ρίχνετε μια κλοτσιά στο έπιπλο κάθε πρωϊ με το δεξί σας πόδι .... τι θα γίνει σε κανα μήνα ? )

Όσο για το SMG έχω να δηλώσώ ότι έχει ξεκινησει να με απασχολεί το θέμα και είμαι σχεδόν σίγουρος και σ΄λυμφωνος με τον Panoz ότι όταν έχεις να διαειριστείς τη μετάδοση μεγάλης ισχύος από ένα μηχανικό σύστημα, καλύτερα να αναλαμβάνει το software να κάνει τη δουλειά παρά ο ανθρώπινος νους. Σε τελεταία ανάλυση, η χειροκίνητηα διαδικασία αλλαγλής ταχύτητας απορροφά μονάδες προσοχής. Αν η διαδικασία γίεται αυτόματα, ο οδηγός έχει περισσότερη προσοχή στη κατευθυντικότητα και λίγότερη στο σύστημα.

Σε σφικτούς ορεινούς δρόμους, μου έχει τύχει πολλές φορές να αναγκαστώ να κόψω ρυθμό γιατί δε προλαβαίνω να τα κάνω όλα σωστά. Το επόμενό μου αυτόκίνητο, όποιου κατασκευαστή και αν είναι, θα έχει παόμοιο σύστημα.

Panoz
25-07-06, 17:14
???????:feedback:

Ο Strax εννοεί το θόρυβο που προέρχεται απο το διαφορικό της Μ3 και είναι απόλυτα φυσιολογικός (ανοχές και τζόγοι υπολογισμένοι απο το εργοστάσιο). Όσα αυτοκίνητα φορούν το διαφορικό 0-100 της M3 έχουν αυτό το θόρυβο. Άλλα πολύ και άλλα λίγο.

Όσο αφορά το θόρυβο απο το κιβώτιο, αυτός είναι απολύτως φυσιολογικός. Ο θόρυβος αυτός ακούγεται μόνο όταν το SMG δουλεύει στα προγράμματα S5 και S6 και με το γκάζι στο πάτωμα. Σε οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες, θόρυβος δεν υπάρχει. Ακόμα και στο S5 και S6 αν αφήσεις λίγο το γκάζι πριν τη σύμπλεξη, δεν ακούς κανένα θόρυβο.

Αν η ίδια διαδικασία (αλλαγές ταχυτήτων σε ms απο αυτοκίνητα 300+ αλόγων) γινόταν με το χέρι, τότε το "γκαπ" θα ήταν πενταπλάσιο....Αφήστε που θα υπήρχαν πολλές πιθανότητες να σας μείνει το κιβώτιο στο χέρι.

Οι ιστορίες για χτυπήματα της γέφυρας δεν αφορούν το συγκεκριμμένο θέμα και πιστεύω ούτε το συγκεκριμμένο αυτοκίνητο. Αν δει κανείς τα σινεμπλόκ του Μ5 θα καταλάβει τι εννοώ. Ο μόνος θόρυβος που μπορεί να προέλθει απο κοπάνημα είναι στη περίπτωση του τραντάγματος απο συντονισμό σε σπινάρισμα. Ακόμα και εκεί όμως, αυτό που μπορεί να ακουστεί είναι το χτύπημα της εξάτμισης στο προφυλακτήρα ή στο τούνελ. Αυτά βέβαια ισχύουν για καλοδιατηρημένα και καινούργια αυτοκίνητα.

rapid_fast
25-07-06, 19:00
Ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση φίλε Panoz