PDA

Επιστροφή στο Forum : M50 ή M52?


konc
22-07-06, 09:37
Καλημέρα,
κοιτάζοντας ανταλλακτικά (πχ εξάτμιση) για ένα Ε36 320 του '95 βρέθηκα μπροστά σε κάτι που δεν ήξερα. Νόμιζα ότι έχει τον Μ52, αλλά οι γνώμες διίστανται! Άλλοι λένε ότι έχει τον Μ50, άλλοι τον Μ52. Τελικά ποιόν κινητήρα έχει αυτό το αυτοκίνητο? Ειλικρινά σε ένα ψάξιμο καταμπερδέυτηκα. Εναφέρονται σε αυτούς λες και είναι το ίδιο πράγμα. Και επειδή πρώτη φορά ακούω για Μ50 (νόμιζα ότι ήταν πιο παλιός) τι διαφορές έχουν μεταξύ τους?
Αφήστε που πάνω στο ψάξιμο έπεσα πάνω σε κάτι πληροφορίες που με τρόμαξαν (κυρίως το 1ο).

“Do not buy an M52 320/323/328 with an alloy block made before 3/98 unless it's had a new engine under warranty or you get a compression check done. Sulphur in fuel causes premature bore wear which shows as a bad idle and lack of power.”

“M50 engines and possibly early M52s use a water pump with a plastic impeller. After 80k this can fail and leave little bits all around the cooling system. Replace it with the later metal style pump before it fails, not dear. M50s don't seem to like the cooling system being neglected; you need a fluid change every 2 years at least.”

Όποιος μπορεί ας μου δώσει τα φώτα του!

Nick_compact
22-07-06, 13:32
Αυτό που βρήκες περί της τρόμπας νερού είναι αλήθεια.Αν κάνεις ένα καλό search θα βρεις πολλές πληροφορίες εδώ, ή μπορεί να σου πει ο Strax:) Αλλά και αυτό για το μπλοκ. Τα Μ52 είχαν κύλινδρους με επίστρωση Nikasil το οποίο παρουσίασε προβλήματα πρόωρης φθοράς. Στην Ελλάδα δεν έχω ακούσει για τέτοιο πρόβλημα, στην Αγγλία όμως όλα παρουσίασαν πρόβλημα και αλλαζόταν το μπλοκ στην εγγύηση, με άλλο , όχι ίδιο, το επονομαζόμενο Alusil.
Τώρα όσον αφορά τον κινητήρα, τα πράγματα έχουν ως εξής. Οι Μ50 φορέθηκαν στις πρώτες Ε36 μέχρι τον 04/92 και δεν είχαν vanos, μετά βγήκαν οι Μ50TU που είχαν Vanos στον εκκεντρ. εισαγωγής και φορέθηκαν μέχρι τον 09/95,και μετά τα Μ52, πάλι με μονό Vanos. Tώρα πιο είναι το δικό σου...Αυτό φαίνεται από την σχεδίαση της πολλαπλής εισαγωγής. Οι σωλήνες της πολλαπλής που πάνε στον κύλινδρους(στους αυλούς εισαγωγής) έχουν κούρμπα στους Μ52 ενώ στα Μ50 κάνουν γωνία, αν κατάλαβες τι εννοώ!

konc
22-07-06, 15:01
Καταλαβα και σε ευχαριστώ και πάλι που κάνεις τον κόπο και απαντάς στα post μου! Άρα παίζουμε στα όρια, με πιθανότερο τον Μ50. Αλήθεια, ξέρουμε τι διαφορές έχουν? Τουλάχιστον στην ισχύ καμία απ' ότι διαβάζω. Θέλω να πω είναι κάτι που θα έπρεπε να με ενδιαφέρει, αν έχει Μ50 ή Μ52? πχ κατανάλωση ή κάτι άλλο? Όσο και αν έψαξα δεν βρήκα πουθενά να αναφέρονται στην αλλαγή κινητήρα το '95, τους αντιμετωπίζουν λες και είναι το ίδιο μοτέρ. Άλλα site γράφουν ότι από 92-99 τα 320 φόραγαν τον Μ50 και άλλα τον Μ52. Τουλάχιστον να μάθω ότι δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές να πάψω να ασχολούμαι και ας έχει ότι θέλει...

Όσον αφορά το πρόβλημα με το μπλοκ οφειλόταν σε ένα πρόσθετο που είχαν σε μεγάλη ποσότητα τα Αγγλικά καύσιμα και "έτρωγε" το μέταλλο. Ελπίζω μόνο τα Αγγλικά :)

Nick_compact
22-07-06, 19:37
Αυτό το πρόσθετο που αναφέρεσαι είναι το θείο :)
Για το αν φοράει μοτέρ Μ52 ή Μ50 θα το δεις οπτικά. Tα Μ50 σταμάτησαν να φοριούνται στα 320 εντελώς 09/95. Τώρα για το ποιό είναι καλύτερο, δεν μπορώ να απαντήσω με σιγουριά. Η ονομαστική ισχύς είναι ίδια(150 ίπποι) όμως είμαι σχεδόν σίγουρος οτι τα Μ50 πάνω σε δυναμόμετρο βγάζουν περισσότερα. Οι βασικότερες διαφορές τους είναι η πολύ πιο καλοσχεδιασμένη εισαγωγή του Μ50 (που ευνοεί πολύ τις υψηλές στροφές). Αντίθετα ο Μ52 δεν έχει την ίδια δύναμη ψηλά, αλλά έχει καλύτερες καμπύλες, κυρίως ροπής. Όλοι όσοι βελτιώνουν τα 328 βάζουν πολλαπλή εισαγωγής Μ50.

vagelisp
22-07-06, 20:11
Οι βασικότερες διαφορές ανάμεσα σε Μ50 και Μ52 είναι οτι ο Μ50 έχει μαντεμένιο block έναντι αλουμινένιου του Μ52 και τα ηλεκτρικά τους τα οποία στους Μ50 είναι BOSCH και στους Μ52 SIEMENS. Και στους 2 τομείς οι Μ52 είναι σαφώς καλύτεροι!

manosm3
22-07-06, 23:17
Κωστα, αφου ο Καρλος ειναι κοντα σου γιατι δεν πας να ρωτησεις;
'Η μπες σε ενα σάιτ που δινεις αριθμο πλαισιου και σου λεει τα παντα για το αυτοκινητο. Δε θυμαμαι ποιο ειναι.
Ενα πραγμα που φανταζομαι οτι σε απασχολει ειναι ο ηχος. Το Μ50 χωρις vanos κανει περισσοτερο ηχο. (βλ. δικο μου :))

konc
23-07-06, 13:11
Κωστα, αφου ο Καρλος ειναι κοντα σου γιατι δεν πας να ρωτησεις;
'Η μπες σε ενα σάιτ που δινεις αριθμο πλαισιου και σου λεει τα παντα για το αυτοκινητο. Δε θυμαμαι ποιο ειναι.
Ενα πραγμα που φανταζομαι οτι σε απασχολει ειναι ο ηχος. Το Μ50 χωρις vanos κανει περισσοτερο ηχο. (βλ. δικο μου :))

Περισσότερο με ενδιαφέρει να μάθω τι διαφορές έχουν οι δύο τους, κάτι που δεν κατάφερα να βρω ψάχνοντας (ευχαριστώ vagelisp) παρά ποιόν φοράει το αυτοκίνητο που έτσι και αλλιώς αυτός είναι δεν αλλάζει. Όσο για τον ήχο, δεν με απασχολεί, θα το ρυθμίσουμε :)

elikokefalos
23-07-06, 20:55
Οντως φιλε μου ισχυουν οι φοβοι για το αλουμινενιο μπλοκ του Μ52 2.3-2.8 για το 2.0 δεν ξερω τπτ και κυριως στα νοτια της αγγλιας οπου η ποιοτητα της βενζινης ειναι κακη παρατηρηθηκαν πολλα τετοια φαινομενα προωρης φθορας του μοτερ....φυσικα αλλαζονταν απο εγγυηση (οπως ειπωθηκε παραπανω) εντος 4 ετων!! η 100000 μιλιων...

Παρομοια σχολια θα βρεις και σε περιοδικα ειδικου τυπου με θεμα φυσικα τα bmw(εγω εχω ενα του 99 και το αναφερει!) οπου ανεφεραν διαφορα πραγματα και το αναλυουν αρκετα...Για αυτο βουρρρρρρρρ για Μ50 2.5 !!!