|
Συντήρηση Εδώ συζητάμε όλα τα θέματα που έχουν σχέση με τη συντήρηση του αυτοκινήτου μας (service, επισκευές, φανοποιία) |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
||||
|
||||
DIY e46- Ηλεκτροχημικός καθρέφτης / Auto-Dim Mirror
Τα D.I.Y. Project συνεχίζονται με λίγο πιο ‘τολμηρές’ εγκαταστάσεις.
Εγκατάσταση ηλεκτροχημικού καθρέφτη με διακοπή λειτουργίας σε όπισθεν σε ε46 compact αλλά είναι ίδια σε sedan, coupe Με ενοχλούσε, ιδίως τη νύχτα, που το αυτοκίνητο δεν διέθετε εσωτερικό καθρέφτη με τη ρύθμιση για να μη σε στραβώνουν τα φώτα των πίσω (ούτε το απλό μηχανικό σύστημα) με αποτέλεσμα να με τυφλώνουν τα φώτα άλλων αυτοκινήτων. Η λύση επομένως ήταν η εγκατάσταση εσωτερικού ηλεκτροχημικού καθρέπτη ‘Auto-Dim Mirror’. Όπως καταλαβαίνεται δε μπήκα καν στον κόπο να αγοράσω κάτι από την αντιπροσωπεία μιας και ήδη έχω καταλάβει το αυτονόητο … Λύση ήταν για άλλη μια φορά το eBay οπότε με κόστος 35 EUR με μεταφορικά απέκτησα τον καθρέπτη (εάν δεν κάνω λάθος ήταν από Χ5). Η ποιότητά του (ούτε γρατζουνιά) και η λειτουργία του ήταν τέλεια (ο έλεγχος του καθρέφτη έγινε με ένα μετασχηματιστή 12V (στο πινάκι 3 βάζουμε το (+) και στο 10 το (–) και ο καθρέπτης θα πρέπει να μαυρίσει ή καλύτερα κάτι σαν βαθύ πράσινο-χακί, εάν του ρίξουμε δυνατό φως). Στη συνέχεια ακολούθησε εγκατάσταση στο αυτοκίνητο. Πρώτα βγήκαν τα πλαστικά προστατευτικά του παλιού καθρέφτη. Γέρνουμε το καθρέφτη τέρμα δεξιά και ξεκουμπώνουμε το αριστερό πλαστικό και μετά τέρμα αριστερά και ξεκουμπώνουμε το δεξί. Είναι εύκολο γιατί είναι απλά κουμπωτά στη μέση και προς τα πάνω. Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Fraist : 06-10-08 στις 22:12 |
#2
|
||||
|
||||
Συνέχεια
Στη συνέχεια ελπίζουμε να δούμε πολλά καλώδια που σημαίνει και ήδη εγκατεστημένη καλωδίωση. Δυστυχώς στην περίπτωσή μου ήταν παρόντα μόνο τα καλώδια για το λαμπάκι του συναγερμού οπότε μονόδρομος η εύρεση του καλωδίου. ΣΗΜΕΙΩΣΗ εάν υπάρχει ο πιο απλός καθρέφτης (χωρίς λαμπάκι) δεν θα υπάρχουν ούτε καλώδια ούτε το λάστιχο από τον καθρέφτη στην οροφή.
Επομένως μιας και τον είχα ανοίξει τον καθρέφτη πέρασα τον νέο μέχρι να βρω το σχετικό καλώδιο. Ο καθρέφτης βγαίνει με τις Οδηγίες αφαίρεσης καθρέπτη για να μη ζαλίζω με πολυλογίες. Ο καθρέφτης που πήρα είχε τρεις ακίδες (αριστερά στην εικόνα) ενώ αυτός που είχα είχε ολόκληρο κομμάτι μέταλλο (δεξιά). Μη φοβηθείτε και οι δύο ταιριάζουν γάντι στη βάση του παμπρίζ. Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Fraist : 06-10-08 στις 22:10 |
#3
|
||||
|
||||
Συνέχεια
Δυστυχώς καλώδιο δεν υπήρχε στο eBay κάτι οπότε μονόδρομος η αντιπροσωπεία. Κόστος εάν θυμάμαι καλά περίπου 25 EUR … δηλαδή σχεδόν όσο ο καθρέφτης !!! Ο αριθμός του ανταλλακτικού μιας και δεν μπορούσα να βρω κάποιο κωδικό για compact είναι ο κωδικός για sedan e46 51 16 0 001 231 ο οποίος ταιριάζει και στο compact και μάλλον και στo coupe.
Το συγκεκριμένο πακέτο είναι retrofit kit οπότε έχει τα πάντα μέσα 1. καλώδιο 2. δύο κλέφτες ρεύματος 3. πέντε πλαστικά στήριξης του καλωδίου εάν δεν υπάρχουν στο αυτοκίνητο. 4. ασφάλεια 5. σύνδεσμος ένωσης με τον καθρέφτη (για αυτοκίνητα που έχουν τον απλό καθρέφτη που δεν έχει ούτε το φωτάκι του συναγερμού). 6. φούσκα από το ταβάνι προς τον καθρέφτη (για αυτοκίνητα που έχουν τον απλό καθρέφτη που δεν έχει ούτε το φωτάκι του συναγερμού). 7. πλαστικά δεματικά. Η συσκευασία ανέφερε ότι πρέπει με την πώληση να τυπώσει η αντιπροσωπεία και τις οδηγίες εγκατάστασης πράγμα που δεν έγινε (βασικά δεν περίμενα και κάτι καλύτερο από Ελλάδα). Οπότε google και έχουμε και τις οδηγίες. Οδηγίες Εγκατάστασης ΗΧ Καθρέπτη Οι οδηγίες αναφέρουν αναλυτικά πως γίνεται η εγκατάσταση. Ξεκινάμε λοιπόν βγάζουμε το πάνω πάνελ αυτό που έχει το διακόπτη της ηλιοροφής και του μικροφώνου του τηλεφώνου αλλά και το φως πάνω από τον καθρέφτη. Στη συνέχεια ξεβιδώνουμε το σκίαστρο του οδηγού και εάν θέλουμε και τις βίδες στη θέση της χειρολαβής (βασικά άσκοπο ήταν). Οι οδηγίες έλεγαν και κάτι για αφαίρεση επένδυσης κολώνας ζώνης ασφαλείας αλλά προσωπικά δεν το έκανα και δεν μου χρειάστηκε κατά την εγκατάσταση. Τέλος αυτό που με φόβιζε πιο πολύ είναι η κολώνα του αερόσακου βγάζουμε το προστατευτικό (προσέχουμε να μη το χάσουμε) και ξεβιδώνουμε με Torx 20, κατόπιν τραβάμε την κολώνα από το επάνω μέρος μέχρι περίπου την μέση να βγει από το λάστιχο και μετά την τραβάμε προς τα πάνω μέχρι να βγει από το ταμπλό. (τελικά δεν ήταν τόσο δύσκολο όσο φαινόταν) |
#4
|
||||
|
||||
Συνέχεια
Αυτό που με δυσκόλεψε ήταν το διακοσμητικό αλουμινίου. Το έβγαλα με ένα κατσαβίδι αλλά δεν πίστευα να θέλει τόσο δύναμη να βγει, μου έσπασε πραγματικά τα νεύρα.
Κατόπιν ξεβιδώνουμε τον αεραγωγό του καλοριφέρ και τον τραβάμε έξω (κίνηση διαγώνια έξω και προς την πόρτα). Στη συνέχεια από το πίσω μέρος του ταμπλώ και όσο πιο μακριά από τον αερόσακο περνάμε το καλώδιο. |
#5
|
||||
|
||||
Συνέχεια
Στη συνέχεια τα καλώδια που πάνε στον καθρέφτη περνάνε από το πάνω μέρος του αερόσακου ανεβαίνουν στην οροφή μπροστά από το σκίαστρο και καταλήγουν στο χώρο που είναι το κεντρικό φως. Για τα καλώδια στην οροφή για καλύτερη τοποθέτηση μάλλον έπρεπε να βγάλω και την κολώνα της ζώνης για να έχω και οπτικό έλεγχο αλλά με την αφή τα πέρασα δίπλα στα ήδη υπάρχοντα χωρίς κανένα πρόβλημα. Στη συγκεκριμένη φάση χρησιμοποιούμε και τα πλαστικά στήριξης καλωδίων του kit. Στην περίπτωσή μου είχε ήδη περάσει συναγερμός, auxiliary heating και μπορεί και άλλα καλώδια επομένως οι βάσεις ήταν στη θέση τους οπότε στήριξα το καλώδια μόνο με τα δεματικά.
Τέλος περνάμε τα καλώδια από την πλαστική φούσκα και τα βάζουμε στον σύνδεσμο. Εγώ είχα ήδη σύνδεσμο (από το συναγερμό) οπότε απλά πρόσθεσα στον ήδη υπάρχων τα τρία καλώδια. 1 : Καλώδια μπλε/κίτρινο, όπισθεν 2 : - 3 : καλώδιο πράσινο/άσπρο, ρεύμα πάει στην ασφάλεια F24/5A 4 : - - 10: καλώδιο καφέ μαύρο, γείωση Οπότε εάν όλα πάνε καλά θα έχετε κάτι σαν και της φωτογραφίας. Στη συνέχεια κουμπώνεται στον καθρέφτη βάζετε πλαστικά καθρέφτη, φώτα, πάνελ, σκίαστρο κ.λπ. και εάν δεν περισσεύει κάτι είστε οκ. |
#6
|
||||
|
||||
Συνέχεια
Συνέχεια λοιπόν βγάζουμε το κάλυμμα πάνω από τα πεντάλ για να περάσουμε τα καλώδια στην ασφαλειοθήκη. Στο συγκεκριμένο σημείο τοποθετούμε και το καφέ καλλώδιο στο σύνδεσμο γείωσης (το συγκεκριμένο σημείο μου έσπασε τα νεύρα μέχρι να το βρω. Από εκεί κάτω γινόταν χαμός από καλώδια. Τελικά τον βρήκα είναι ακριβώς κάτω από το καντράν των οργάνων και όπως κοιτάμε αριστερά) δυστυχώς φωτό δεν έβγαλα γιατί με το ζόρι κούμπωσα και το καλώδιο (είχα γίνει ο Τιραμόλα). Ο συγκεκριμένος σύνδεσμος είναι κολλημένος με υφασματοτοινία πάνω σε μια μεγάλη πλεξούδα καλώδια και έχει πάνω του όλο καφέ καλώδια (καλώδια γείωσης) εάν ο σύνδεσμος είναι γεμάτος χρησιμοποιούμε τον κλέφτη καλωδίου του κιτ. Ευτυχώς σε εμένα είχε μια κενή θέση και τα βάσανα τελείωσαν γρήγορα. Στη συνέχεια βγάζουμε το ντουλαπάκι συνοδηγού.
Το πέρασμα του καλωδίου ήταν πανεύκολο. Η BMW είχε προνοήσει και στο τέλος της καμπίνας πάνω από το γκάζι εκεί που περνούν το καλώδια υπάρχει ένα κανάλι από σπιράλ πλαστικό ίσα με το πάχος ενός δάχτυλου. Από εκεί περνάμε το καλώδιο και το φτάνουμε στο χώρο το συνοδηγού. Στη συγκεκριμένη φάση μόνωσα με ταινία τους ακροδέκτες των καλωδίων για να μη σκαλώνουν στο σπιράλ. Τέλος ακολουθεί η τοποθέτηση των δύο καλωδίων. Το πρώτο μπαίνει στον σύνδεσμο x48949. Είναι το μαύρο πλαστικό πάνω από τις ασφάλειες. Θέλει δύναμη το κουτί ασφαλειών για να κατέβει αρκετά για να εργαστείς (πιο στενά δεν γίνεται) και ευτυχώς αντέχει την πίεση. Αυτό το μαύρο λοιπόν το σπρώχνουμε προς τα πίσω και το ξεκουμπώνουμε. Κατόπιν το γυρίζουμε και βλέπουμε πολλά καλώδια διαφόρων χρωμάτων. Ευτυχώς σε όλο το στρίμωγμα και την κατάσταση τιραόλα τα καλώδια της όπισθεν ήταν μπροστά (χρώμα μπλε/κίτρινο) δυστυχώς δεν είχε θέση οπότε έγινε χρήση του κλέφτη καλωδίου όπως φαίνεται στην φωτό. |
#7
|
||||
|
||||
Τέλος
Τέλος βάζουμε στη θέση F24 το κίτρινο πράσινο καλώδιο. Το αυτοκίνητό μου όμως είχε PDC οπότε η ασφάλεια ήταν ήδη πιασμένη από το PDC, επίσης δεν μπορούσα να δω από πίσω από την ασφάλεια F24 εάν έχει για να χώσω και τον καθρέφτη οπότε πήρα τον δεύτερο κλέφτη και ένωσα τον καθρέφτη με το καλώδιο που πάει στο PDC. Ίδιο χρώμα είχαν εκεί έπρεπε να μπει αλλά ήδη είχα κλείσει 4 ώρες εγκατάστασης και δεν άντεχα να ψάξω να βρω τρόπο να λύσω και να γυρίσω το κουτί ασφαλειών. Δέσιμο λοιπόν ξανά σε όλα και πάμε για δοκιμή. Κλειδί στο on όλα καλά ούτε error ούτε τίποτα. Βάζω μπρος είχε ήδη σουρουπώσει ρίχνω με το φακό στον καθρέφτη και σκουραίνει. Βάζω όπισθεν το PDC δουλεύει μια χαρά και ο καθρέφτης παρά το φως δεν σκουραίνει. Απομονώνεται στην όπισθεν για να μη φάμε καμιά ήττα από το σκοτάδι.
Η πρώτη βόλτα ήταν τέλεια ο καθρέφτης δούλευε διακριτικά στα όχι πολύ δυνατά κακορυθμισμένα φώτα και τέλεια κάνοντας ανύπαρκτα τα φώτα από κάτι περίεργους ραλίστες που μόλις δουν BMW να πηγαίνει χαλαρά έστω και στη μέση ανάβουν προβολείς για να περάσουν με ταχύτητα φωτός ή καλύτερα εκτυφλωτικής αστραπής …. |
#8
|
||||
|
||||
πολύ καλό!!! ενδιαφερον!!
|
#9
|
||||
|
||||
μπραβ
θελω και γω να το κανω!!!!! |
#10
|
||||
|
||||
Εγραψες !!
__________________
[SIGPIC]ΜΠΗΚΕ ΚΑΙ ΤΟ ΜΠΛΟΚΕ, ΣΕΙΡΑ ΤΩΡΑ ΕΧΕΙ ΤΟ 6ΑΡΙ |
|
|