|
Διάφορα Θέματα Αυτοκίνησης Εδώ συζητάμε όλα θέματα σχετικά με το αυτοκίνητο, για τα οποία δεν υπάρχει εξειδικευμένη κατηγορία! |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
||||
|
||||
MAF (Hot-Film Air Mass Meter)!
Όλοι θα θυμάστε την καζούρα που είχε πέσει σε ένα άτυχο μέλος του κλαμπ μετά από την πρώτη δυναμομέτρηση στο Power (ονόματα δε λέμε κατόπιν εντολής του "γιατρού")! Κάποιοι είπαν ότι έφταιγε το καινούριο μοτέρ με τα μόλις 3000 χλμ, κάποιοι το παλιό φίλτρο αέρα, κάποιοι η βενζίνη κλπ. Μετά την αναμέτρηση στο δρόμο, όπου το αμάξι πήγαινε μαζί με το δυνατό της παρέας, το θέμα έμεινε στάσιμο.
Μέχρι που για κάποιους εξωγενής παράγοντες (οι οποίοι θα αναλυθούν σύντομα σε άλλο thread), άρχισα να ψάχνομαι μαζί με τον Πρόεδρο πάρα πολύ γιατί είχα την εντύπωση ότι το αμάξι δεν πάει όπως έπρεπε. Το αμάξι δούλευε άψογα, ομαλότατα χωρίς φαινομενικά κάποιο πρόβλημα. Αλλά είχα την εντύπωση ότι δεν πήγαινε. Έτσι μετά από μια πολύ αναλυτική διάγνωση, στα expert menu του Modic, βρήκαμε ότι οι προσαρμογές των λάμδα ήταν υπερβολικά υψηλές (Ευχαριστούμε τον γνωστό Αλέκο Καρρά, ο οποίος έκανε τη διάγνωση και μας είπε εκ πείρας ότι πρόκειται για πρόβλημα του MAF)! Ακολούθησε ένας μαραθώνιος διαγνωστικών ελέγχων, κυρίως real time, δηλαδή ενώ οδηγούσα το αμάξι για να βλέπουμε πως εξελίσσονται και επηρεάζονται οι εντολές του εγκεφάλου με τις συνθήκες του δρόμου. Τελικά ανακαλύψαμε ότι το MAF είναι ένα αναλώσιμο, όπως ακριβώς τα τακάκια και ο δίσκος και σιγά σιγά χάνει την ακρίβειά του. Δεν καταλαβαίνεις κάποιο πρόβλημα στο αμάξι (μια και οι σύγχρονοι εγκέφαλοι διορθώνουν από τους λάμδα), αλλά η απόδοση πάει περίπατο. Το αμάξι δούλευε άψογα, αλλά το MAF διάβαζε σταθερά χαμηλότερα από το πραγματικό. Το MAF διάβαζε λιγότερο αέρα, ο εγκέφαλος έδινε λιγότερη βενζίνη και το αμάξι δούλευε φτωχά. Αποτέλεσμα ήταν να διορθώνουν σαν τρελοί οι λάμδα, αλλά κατόπιν εορτής. Αυτό φαινόταν και από το γεγονός ότι οι προσαρμογές του αβάνς είχαν μεγάλες αποκλίσεις από κύλινδρο σε κύλινδρο και ήταν κυρίως αρνητικές (από -1.5° ως και -3,5°), πράγμα που ουσιαστικά δείχνει ότι δεν είχαμε ποτέ την καλύτερη δυνατή καύση.Το αμάξι με την αλλαγή του MAF κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε. Αμέσως οι προσαρμογές του αβάνς εξομοιώθηκαν και καρφώθηκαν στις +2°, που είναι και το ανώτατο όριό τους. Οι προσαρμογές του λάμδα πέρασαν από υπερβολικά θετικές (+12% μέχρι και +14%) σε λίγο αρνητικές (-2%). Σαν ένα μικρό δείγμα του πόσο off ήταν το MAF σκεφτείτε ότι το παλιό διάβαζε 16.25 κιλά/ώρα στο ρελαντί και το καινούριο διαβάζει 20.25 κιλά/ώρα... Οπότε αν πιστεύετε ότι το αμάξι δεν πάει όπως παλιά, ίσως η απάντηση να βρίσκεται κάπου εκεί. Αλλά επειδή ο MAF είναι ακριβό ανταλλακτικό και αναλώσιμο και δεν μπορεί να είσαι σίγουρος δοκιμάζοντας ένα μεταχειρισμένο, ελέγξτε πρώτα τις προσαρμογές του λάμδα πριν προχωρήσετε στην αγορά καινούριου.
__________________
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Strax : 01-07-05 στις 11:34 |
#2
|
||||
|
||||
Επειδη εγω ειμαι ο Strax της 2ης δυναμομετρησης, μπορει να εχω το ιδιο προβλημα;;;
__________________
Τουριστας!!! Παράθεση:
|
#3
|
||||
|
||||
Πολύ σωστή και ενδιαφέρουσα διαπίστωση Στράτο. Χαίρομαι που πλέον η Μ3 σου είναι σωστή και δυνατή, όπως αρμόζει σε μια Μ3!
Ερώτηση: Όταν όπως πολύ σωστά είπες χαλάει (φθείρεται πιο σωστά) το MAF, και διαβάζει λιγότερο αέρα, όπως πάλι σωστά είπες, κάνει πιο φτωχό το μίγμα και μειώνεται η απόδοση. Το ότι είναι πιο φτωχό το μίγμα, δεν θα έπρεπε να έχει άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση βενζίνης? Ερωτώ αυτό γιατί κατά περίεργο τρόπο, η απόδοση από το αυτοκίνητό μου τα τελευταία 50k χλμ, έχει πέσει ίσα με 10-12%, αλλά κατά περίεργο τρόπο, η κατανάλωση όλο και αυξάνεται. Βλάβες δεν εμφανίζει (άν εξαιρέσεις ότι έχω αλλάξει την αντλία αέρα 3 φορές και πριν λίγο καιρό είχε 1 βλάβη καταγεγραμμένη στους πολλαπλασιαστές), να πεις ότι είναι κάποια μηχανική ή ηλεκτρονική βλάβη. Είναι απίστευτα εκνευριστικό αυτό. Οδηγώ υποτίθεται το πιο οικονομικό 1800, και όταν κάνω σοβαρότατες προσπάθειες (οδήγηση ταξί), η κατανάλωση μόλις που αγγίζει τα 11.9 λίτρα/100 χλμ. Όταν πηγαίνεις κανονικά, είναι 12.8-13. Όταν πας γρήγορα, 15 και πλέον. Και το κυριότερο, δεν υπάρχει ίχνος απόδοσης. ΥΓ: κάποια μέρα δεν θα αντέξω και το σφυρί που έχω στο πορτπαγκάζ, θα αρχίσει παλινδρομικές κινήσεις πάνω στην κυλινδροκεφαλή. |
#4
|
||||
|
||||
Παράθεση:
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Παράθεση:
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Μάλλον θα πρέπει να δοκιμάσω και εγώ με ένα νέο MAF.
Το δικό μου έχει 105.500 χλμ, τα οποία σύμφωνα με τη λογική αυτή (της φθοράς του MAF) (η οποία πιστεύω ότι είναι σωστή) θα μετράει πολύ λάθος. ΟΚ, θα το βάλω στα "to do list" και θα τον αλλάξω. ΥΓ: η μείωση της απόδοσης στην περίπτωσή μου είναι τραγική. Θυμάμαι το compact μου με 15000 χλμ, που έβαζα κόντρα με 318is Ε36 και μέχρι τα 100, ήμουν μόλις μισό αυτοκίνητο πίσω (συννενοημένη δοκιμή, γι'αυτούς που θα βιαστούν να το πουν ώς άκυρο) και μετά τα 100 έφευγε λόγω ιπποδύναμης. Πλέον, άν μετρήσω σε εκκίνηση με clio 1400, μέχρι τα 100 είμαι 6-8 αυτοκίνητα πίσω. Με 318is, πλέον είμαι γύρω στις 2 κολώνες πίσω (είχα ανοίξει πρόσφατα για δοκιμή). |
#7
|
||||
|
||||
Παράθεση:
|
#8
|
||||
|
||||
Παράθεση:
|
#9
|
||||
|
||||
Super off topic
Καταλύτης οκ. Λάμδα οκ. Μπεκ καθαρισμένα. Ψυγεία καθαρά. Υποπιέσεις οκ. Πολλαπλασιαστές οκ.
Με οδήγηση στυλ ταξί (αλλαγές πριν τις 3500) και ποτέ πάτημα τέρμα το γκάζι, μέση κατανάλωση 11.9 (με Κηφισό και Αττική οδό μέσα). Έχω σπάσει όλα τα ρεκόρ πλέον. |
#10
|
||||
|
||||
Παράθεση:
Για πχ τα μπουζοκαλωδια δεν φαινεται η φθορα τους αν το αμαξι το βαλεις στον εγκεφαλο εν σταση. |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|