|
Projects Εδώ γράφουμε με λεπτομέριες αξιόλογες μετατροπές κάθε είδους (μηχανικές, ηλεκτρονικές, ηλεκτρικές, ηχητικές κ.α) που έχουμε κάνει στα αυτοκίνητά μας, περιγράφουμε τη διαδικασία και τα κόστη. Ιδανικά βάζουμε και φωτογραφίες. |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
||||
|
||||
PROJECT 316 TURBO (από αρχή έως σήμερα)
να πω και εγώ με τη σειρά μου το project πως ξεκίνησα το εγχείρημα και σε ποιο σημείο έχω φτάσει :
είμαι κάτοχος μιας 316 Ε36 coupe m pack από το 2002 μτχ 77.000χλμ. η αρχή έγινε το 2003(περίπου 90.000χλμ) όταν αποφάσισα να βάλω υπερσυμπιεστή λόγω πιο ωμής δύναμης, καλής τιμής ,καλής φήμης μηχανικού(έχω δει και βλέπω ακόμα απίστευτα πράγματα ,βλ.Muller) και ότι δεν με έπαιρνε για άλλο μεγαλύτερο μοτέρ λόγω οικονομικών. στο αμάξι ενσωματώθηκε λοιπόν μια 25άρα garret,σιλικονούχα κολάρα, πολλαπλή εξαγωγής χειροποίητη μέχρι τέλους(63), μπουζί ιριδίου, 5ο μπεκ με εγκεφαλάκι, σκάστρα μεταλλική κλειστού τύπου, ψηφιακό μπαρόμετρο, χειροποίητο i/c(από φίλτρο είχα ήδη βαρελάκι BMC ανθρακονημάτινο) ,οι 16άρες ζάντες παρέμειναν και φυσικά το πρόγραμμα. όλα αυτά μεταφράστηκαν σε 147 άλογα και 25,2 ροπή στο τροχό με 0.65 bar πίεση. τα μείον (και φθορές που επισπεύτηκαν) ήταν : δίσκος/πλατό , πολλαπλασιαστής και το μπαρόμετρο που ήταν μούφα, έχανε το μέτρημα της πίεσης . αργότερα «σήκωσα» την πίεση σε 1.0 bar όπου βγήκαν από τον τροχό 169,1 άλογα και 27,5 ροπή σε αυτή τη φάση αλλάχτηκαν :τα ταμπούρα με δίσκους ,μπροστινά φρένα με σωληνάκια υψηλής ,ψαλίδια ,ακρόμπαρα, συνεμπλοκ, τρόμπα βενζίνης , τοποθέτηση νέου μπαρόμετρου και πυρομέτρου και ηλεκτροβαλβίδας (διακοπτάκι στην καμπίνα για μικρή και μεγάλη πίεση) . τα μείον : καταλύτης(έβαλα στην αρχή από 325 και μετά 100κύψελο όπου η διαφορά ήταν εμφανείς ,φθορά τουρμπίνας(ντουμάνι από λάδι, νομίζω ότι το χουν αυτό οι 25άρες) και αισθητήρα λάμδα. το 2007 προχώρησα σε αλλαγή τουρμπίνας 28άρα garret(την 25άρα την πρώτη φορά την επισκεύασα αλλά τη δεύτερη πήρε πόδι),σφυρήλατα πιστόνια, σετ βαλβίδων, δίσκο/πλατό ενισχυμένο , μπλοκέ ρυθμιζόμενο και 18άρες ζάντες (225/40/18), τουτέστιν τροχό 183,2 άλογα και 29,4 ροπή με 1,3 bar πίεση.τα μείον :ορισμένες φορές, σε ανοίγματα ή και σε γρήγορες αλλαγές , το αμάξι «κόμπιαζε» λόγω πλέον οριακού διαβάσματος MAF και MAP αισθητήρα (και λάθος βαρελάκι που είχα βάλει εξαρχής, ήταν για μέχρι 160 άλογα, πληροφοριακά για το BMC, 160 άλογα έχει μήκος 20 πόντους και διάμετρο 13 πόντους , ενώ το μεγάλο βαρελάκι για πάνω από 160 άλογα έχει μήκος 22 πόντους και διάμετρο 15 πόντους) επίσης το παιχνίδι με το πλάι έγινε πιο δύσκολο και επικίνδυνο(λόγω 18αριών και μπλοκέ στο 45%) και το βήμα του εξαιρετικά γρήγορο (το λεβιέ δεν το άφηνα από το χέρι μου) . το 2008 (non stop baxing) αποφάσισα(κατόπιν meeting με τον μηχανικό μου) να τοποθετήσω βήμα 3.15(βρήκα την υγειά μου) ,εκκεντροφόρο και short shift με αποτέλεσμα οι τροχοί να γράψουν 195 άλογα και 29,6 ροπή με την ίδια πίεση (1.3 bar). τα μείον :τα ψιλοκομπιάσματα. το 2009(έφτασα τα 135.000χλμ) λόγω του ότι ήμουν οριακά με το MAF και MAP και γενικά η εισαγωγή, έκανα πραγματικότητα το επόμενο βήμα το οποίο ήταν η τοποθέτηση ενός άγραφου εγκεφάλου (παράλληλος διότι ήθελα να κρατήσω τον εργοστασιακό χαρακτήρα σε κάποια πράγματα ) ,χειροποίητης πολλαπλής εισαγωγής, κατάργηση 5ου μπέκ και εγκεφαλάκι με μεγαλύτερη 4άδα μπεκ, κατάργηση luft και σκάστρα ανοιχτού τύπου. Αποτέλεσμα των παραπάνω εκτός από πορωτικό θόρυβο (σύμφωνα με την μαρτυρία φίλων μου) είναι ο κόφτης καταρχήν επεμβαίνει στις 7.500 και η τελική απόδοση από τους τροχούς 227 άλογα και 31.1 ροπή* με 1.4 bar. τα μείον : χρειάστηκε νέος πολλαπλασιαστής , μπουζί,map sensor , δεύτερη παράλληλη αντλία βενζίνης. *στη τελευταία δυναμομέτρηση διαπιστώθηκε από τη μέτρηση των καυσαερίων ότι χρειάζομαι μεγαλύτερη σωλήνα (έβαλα 70άρα) για καλύτερη απόδοση και ότι αυτό συνεπάγεται , όπερ και εγένετω εν ριπή οφθαλμού ,με ξήλωμα μεσαίο καζανάκι αλλά με ίδιο καταλύτη και τελικό καζανάκι σημειωτέον . χρήση αυτοκινήτου :βόλτες τα Σαβ/κα, ταξίδια με την οικογένεια (δώστε μου ανηφόρες) και καμιά Πέμπτη για να «μυρίσω λίγο ιώδιο» χειμώνα-καλοκαίρι τονίζω. στο άμεσο μέλλον αναρτήσεις και φρένα μακροπρόθεσμα : υπερκυβισμός στα 2.000κ.ε. ΥΓ1:το μοτεράκι μου δεν με έχει προδώσει ποτέ (έως τώρα) και έχω εγγύηση από τον μηχανικό μου ότι αναλαμβάνει την ευθύνη σε περίπτωση «κράου» ΥΓ2: όλα έγιναν σιγά σιγά με μεράκι , υπομονή ,προσμονή και βέβαια με τον τουρμπομάστορα μου. ΥΓ3:το τι έχω βάλει πιο αναλυτικά και η τελευταία δυναμομέτρηση θα τα βρείτε στο γκαράζ μου ΥΓ4:το αμάξι δεν το έχω δει ακόμα όπως "πρέπει" (λόγω υποχρεώσεων)αλλά σαν πρώτη εντύπωση πάρα πολύ καλή. αυτές είναι οι αλήθειες μου…και θέλω να πιστεύω ότι θα βοηθήσουν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο .
__________________
τούρμπο και πράσινα άλογα... |
#2
|
|||
|
|||
Πολύ ωραίος φίλε μου!!!Τι μοτεράκι έχεις???Μ43???
Nα χαίρεσαι το project...Αφού έβαλες άλλα σωθηκά,λογικά μπορείς να ανεβάσεις και παραπάνω... Eύχομαι και τα 500 άλογα... Καλή συνέχεια!!! Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη BILL007 : 23-06-09 στις 13:28 |
#3
|
||||
|
||||
Ομορφο topic, θα μπορουσες να αναφερεις και το κοστος για ολα αυτα, να εχουμε εναν μπουσουλα?
Ευχαριστω. |
#4
|
||||
|
||||
Μου αρέσει ιδιαίτερα το προφίλ μελών που δεν πάνε στην εύκολη (???) λύση της τοποθέτησης μεγαλύτερου μοτέρ, αλλά επιλέγουν την εκτεταμένη βελτίωση του υπάρχοντος.
Δεν υπάρχουν καθόλου φωτογραφίες από κάποια εργασία που έγινε στα τόσα χρόνια; C U out there
__________________
www.bmw-motorsport.gr - Knowledge is horsepower |
#5
|
||||
|
||||
Πολυ ωραιος!!! Χαιρομαι που εχεις τοσο μερακι και ασχολησε αρκετα με το αμαξι σου!
Παράθεση:
Με το μπλοκε δεν υποτιθεται οτι πεταει πιο ευκολα και πιο ελεγχομενα (..δεν κανει "τα δικα του") ?
__________________
..Compact's Club..
..Γίνε μέλος.. |
#6
|
||||
|
||||
thnks ,M43B16
__________________
τούρμπο και πράσινα άλογα... |
#7
|
|||
|
|||
φιλε μου επειδη και εγω ειμαι στο κατωφλι "πειραγματος".απο οτι διαβαζω,παρολο που το ολο project σου ειχε βαθος χρονου και δεν τα εκανες ολα μεμιας,εδωσες στο συνολο πολλα χρηματα.διαβαζω πιστονια κλπ κλπ..νομιζω οτι μια μετατροπη θα σου εδινε λιγο λιγοτερο θεαματικα αποτελεσματα(328 θα ειχες 195 αλογα)αλλα δε θα ελειπε ουτε βιδα απο το μοτερ σου.μπραβο για το αμαξι σου,ακουγεται πολυ καλο και τσαμουκαλιδικο.
|
#8
|
||||
|
||||
νομίζω ότι δεν έχω ξεπεράσει τις 10.000 ,λαμβάνοντας υπόψην και για "φιλικές" τιμές
__________________
τούρμπο και πράσινα άλογα... |
#9
|
||||
|
||||
δεν ξέρω, ίσως είναι και θέμα οδηγού(δικό μου)αλλά έχω την αίσθηση ότι πριν έπαιζα πιο εύκολα...
__________________
τούρμπο και πράσινα άλογα... |
#10
|
|||
|
|||
φιλε μου εγω με πολυ λιγοτερο απο τα μισα σκεφτομαι να τοποθετησω 328.βεβαια το δικο σου ειναι λιγο πιο εκρηκτικο και δυνατο αλλα μιλαμε για 30 αλογα,ετσι?δε μιλαμε για 300 που θα εκαναν θεαματικη διαφορα.
|
|
|