|
Διάφορα Θέματα Αυτοκίνησης Εδώ συζητάμε όλα θέματα σχετικά με το αυτοκίνητο, για τα οποία δεν υπάρχει εξειδικευμένη κατηγορία! |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|||
|
|||
Hydroplaning (ή κάτι άλλο; )
Δεν ξέρω αν είναι το κατάλληλο forum για να ανοίξω αυτό το thread, απλά σαν καινούριος θέλω να μοιραστώ την εμπειρία μου.
Μ3 Ε46 cabrio, εθνική οδός με πολλή βροχή κ αρκετό νερό το οποίο σχηματίζει λιμνούλες. Οδηγώ με έναν συνεπιβάτη κ χωρίς αποσκευές (δλη. ελαφρύς). Πηγαίνω σε ευθεία με 5η κ σταθερή ταχύτητα 120-130χλμ, όταν ξαφνικά κ εντελώς απροειδοποίητα "χάνω" το πίσω μέρος κ το αυτοκίνητο γυρίζει σβούρες. Γύρισα συνολικά 3 φορές γύρω από τον άξονά μου μέχρι να ακινητοποιηθώ (το αυτοκίνητο είχε σβήσει κ δεν έπαιρνε μπρος μάλλον λόγω πίεσης λαδιών). Ως εκ θαύματος δεν χτύπησα πουθενά κ οι πίσω μου πρόλαβαν όλοι να σταματήσουν. Να δώσω κάποιες περισσότερες λεπτομέρειες: τα πίσω λάστιχά μου ήταν αρκετά ως εντελώς φθαρμένα ενώ τα μπροστά ήταν σε καλή κατάσταση (driftάρω όπου βρω). Επίσης είμαι αρκετά έμπειρος οδηγός για να ξέρω πότε έχω πρόσφυση κ πότε γλιστράω. Οπότε προκύπτουν οι ερωτήσεις: είναι φυσιολογική αντίδραση αυτοκινήτου αυτή; έχετε ακούσει ποτέ κάτι παρόμοιο; έχει σχέση το ότι είναι cabrio; είναι απλά θέμα φθαρμένου ελαστικού; |
#2
|
||||
|
||||
Δηλαδή φίλε μου όυτε ηλεκτρονικά δούλεψαν ούτε τίποτα????
Λαμπαδίτσα ανάψαμε??? |
#3
|
||||
|
||||
Φιλε Στεφανε το φαινομενο της υδρολισθησης που αντιμετωπισες ειναι πολυ συχνο φαινομενο στη βροχη.
Πολυ σημαντικο ρολο παιζει η κατασταση των ελαστικων και το φαρδος τους. Οπως πολυ καλα καταλαβες το να κινησαι με φθαρμενα ελαστικα μπορει να βλαψει τους γυρω σου εσενα και την τσεπη σου. Το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να εχεις παντα καλα λαστιχα για να μπορεις να μειωνεις το φαινομενο αυτο αλλα και να κανεις πιο ελεγχομενο drift. Τα φθαρμενα πισω λαστιχα δε κανουν πιο ευκολο το drift.Μπορει να ξεκιναει πιο ευκολα αλλα δεν ειναι ρυθμισημο και διαρκειας
__________________
Ειμαι εθισμενος με τον εξακυλινδρο........ |
#4
|
|||
|
|||
Παράθεση:
1) το anti-spin ήταν ενεργοποιημένο. Προφανώς δεν πρόλαβε να κάνει κάτι γιατί το αυτοκίνητο γύρισε σε κλάσματα του δευτερολέπτου, σαν να είχα τραβήξει χειρόφρενο. 2) Δεν έχω φοβηθεί ποτέ τόσο στη ζωή μου (έχω αρκετά ατυχήματα στο παλμαρέ). Όταν πήρε μπρος (με την 3η-4η προσπάθεια), έκατσα στην άκρη του δρόμου κ αγκαλιαζόμασταν με την κοπελιά αμίλητοι!! χαχα την κακομοίρα, τι έφταιγε κ αυτή. Το υπόλοιπο ταξίδι το έκανα με 80χλμ. 340 άλογα κ με προσπέρναγαν νταλίκες |
#5
|
||||
|
||||
Οτι αυτοκινητο και να εχεις οτι ηλεκτρονικα και να φοραει τιποτα δεν μπορει να νικησει τους νομους της Φυσικης!!!
Βαλε καινουρια λαστιχα να ευχαριστιθεις το αυτοκινητο σου και πολυ παραπαω το drift που γουσταρεις (γουσταρουμε)
__________________
Ειμαι εθισμενος με τον εξακυλινδρο........ |
#6
|
|||
|
|||
μου εχει συμβει παρομοιο φαινομενο στην εθνικη με τα ιδια χιλιομετρα...αλλα ευτυχως χωρις περιστροφες και υλικες ζημιες.! ειχα ενα 206 και στο σημειο της εθνικης που ειναι απο κατω απο την γεφυρα της αττικης οδου, μετα απο γερη βροχη μαζευει παντα νερα..εχασα τελειως το πισω μερος( με καινουρια λαστιχα 205/40/17) και με γυριζε απο αριστερα εως δεξια σχεδον 180 μοιρες απο 2 φορες...ευτυχως η αντιδραση μου ηταν ηρεμη ...απλα αφησα προοδευτικα γκαζι δεν εκανα βιαιες κινησεις και καταφερα να διατηρησω το μπροστινο μερος..εστω και λιγο μπροστα απο το πισω....οποτε οταν πατησα σε σχετικα στεγνο οδοστρωμα..καταφερα να το φερω σε ευθεια...
|
#7
|
||||
|
||||
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Φυσιολογικότατη αντίδραση...
Χωρίς πέλμα στα πίσω ελαστικά με φάρδος 255 που έχει το Μ3 αν γλιστρήσει δεν μαζεύεται ο vatanen να είσαι και δεν υπερβάλω. |
#9
|
||||
|
||||
Η υδρολισθηση συμβαινει , οταν ο ογκος του νερου που εχει μαζευτει στα λαστιχα ειναι μεγαλητερος
απο τον ογκο του νερου που μπορουνε να αποβαλλουνε απο τα αυλακια τους.Ετσι λογω της πιεσης που ασκει το νερο στο αυτοκινητο το αναγκαζει να ανασηκωθει και να παταει πλεον σε ενα λεπτο στρωμα νερου. Αρα λαστιχα σε κακη κατασταση ειναι λογικο να εμφανιζουνε αυτο το φαινομενο.Και τη στιγμη που συμβαινει η υδρολισθηση κανενα ηλεκτρονικο συστημα δε μπορει να βοηθησει,γιατι απλα δεν πατας στο "δρομο".
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Δηλαδή πρίν τη υδρολίσθηση όλος ο όγκος του νερού μπροστά από τα ελαστικά μας περνάει μέσα από τα αυλάκια;Παίζει καθόλου ρόλο στην πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα αν τα ελαστικά είναι πολυκαιρισμένα-ξερά ή μόνο το πέλμα(πόσο νερό μπορεί να περάσει από τα αυλάκια);Με τις μηχανές που δεν έχουν επίπεδο πέλμα, ισχύει κάτι διαφορετικό;Έχω ακούσει ότι να'ναι αλλά επειδή δεν έχω γνώση επί του θέματος(αποδείξεις) δεν μπορώ να πώ τίποτα.
Έχω κάνει και εγώ ένα 360 πάνω στη θηβών μάλιστα,με τα μισά χιλιόμετρα,λιγότερο νερό αλλά στροφή-γυαλί.Και εγώ τη γλίτωσα χωρίς καμία ζημιά ούτε τραυματισμό.Εμένα έφυγε πολύ προοδευτικά βέβαια αλλά...δεν ίσιωνε,έστριβα και έστριβα και έστριβα μέχρι που έφτασε τέρμα το τιμόνι έκανα μια σβούρα και έκατσα ευθεία...Πάντως πάνε πόσα χρόνια και ακόμα δεν έχουν ασφαλτοστρώσει το κομμάτι αυτό...
__________________
|
Tags |
hydroplaning |
|
|